- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Deze vraag blijft staan. Instadiva is gewoon voor deze afstand aangewezen, hoewel ze zich bij lange na niet had geplaatst.
Enfin. Hup Femke!
Die vraag is helemaal niet relevant. Zo werkt het plaatsingsbeleid namelijk niet. Nummer 6 of 7 heeft net zo weinig rechten als nummer laatst.
Het gaat om plek 1, 2 en 3. Die plekken komen in de matrix.
Echt alles wordt uit de kast getrokken om de afkeer van Jutta een soort van rechtvaardiging te geven. Maar Jutta heeft gewoon geluk gehad, meer niet. Beune had dat geluk niet, Prins ook niet.
Leer ermee leven.
Misschien, heel misschien, is één van de dames Groenewoud, Rijpma-de Jong of Kok nog bereid de 1500 meter te skippen ten faveure van Beune. Bowe deed dat vier jaar geleden wel ter faveure van Jackson, die toen de 500 meter won, waar ze zich via de Amerikaanse kwalificatiewedstrijden niet voor geplaatst had.
Sport kan hard zijn, en dan moet je geluk hebben als je je niet op eigen kracht weet te plaatsen.
Het gaat straks beginnen: Hup Jutta, Hup Femke, Hup Suzanne !!
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Kok fantastisch, en NU dus Leerdam. Ik zie het somber in voor Jutta. Kok heeft een fenomenale race gereden.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
En Jutta doet het wel. Volkomen verdiend. Wat een kanjer.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Ze rijden gewoon met zijn tweeën iedereen naar huis.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Aan de andere kant heeft Federer aan het begin van zijn carrière de Grand Slams nog net niet cadeau gekregen. Andy Roddick was zijn grootste concurrent... Djoko en Nadal moesten het in ieder geval nog tegen elkaar opnemen. Plus Federer uiteraard.
Hij is het minst allround gebleken van die drie inderdaad. En van het podium gekukeld met de komst van alcaraz. Sinner maakt in mijn ogen eveneens kans om federer te passeren. Vermoedelijk niet zozeer in het aantal gewonnen titels maar hij zou zich zeker meer allroudn kunnen gaan tonen.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Hij is het minst allround gebleken van die drie inderdaad. En van het podium gekukeld met de komst van alcaraz. Sinner maakt in mijn ogen eveneens kans om federer te passeren. Vermoedelijk niet zozeer in het aantal gewonnen titels maar hij zou zich zeker meer allroudn kunnen gaan tonen.
Waarom is Nadal niet de minst all rounde van die grote jongens? Die was vooral heel goed op gravel, maar op andere ondergronden toch een pak minder? Gewoon een vraag. Ik weet niet precies wat jij onder 'all round' verstaat.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Waarom is Nadal niet de minst all rounde van die grote jongens? Die was vooral heel goed op gravel, maar op andere ondergronden toch een pak minder? Gewoon een vraag. Ik weet niet precies wat jij onder 'all round' verstaat.
Omdat nadal alle grote toernooien minstens 2 keer heeft gewonnen tegen de beste tegenstanders. Waaronder een keer wimbledon in een rechtstreeks duel tegen federer.
Federer heeft "slechts" eenmaal roland garros gewonnen. En dat alleen maar omdat nadal op zijn beurt geblesseerd was.
Kort en bondig, zijn resultaten het minst allround van die drie. En inmiddels dus 4 en allicht worden dat er in de nabije toekomst 5.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Omdat nadal alle grote toernooien minstens 2 keer heeft gewonnen tegen de beste tegenstanders. Waaronder een keer wimbledon in een rechtstreeks duel tegen federer.
Federer heeft "slechts" eenmaal roland garros gewonnen. En dat alleen maar omdat nadal op zijn beurt geblesseerd was.
Kort en bondig, zijn resultaten het minst allround van die drie. En inmiddels dus 4 en allicht worden dat er in de nabije toekomst 5.
ok.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Eeh... je weet dat juist die 'professionele' Instadiva zich niet heeft geplaatst voor de 1000 meter maar achteraf is aangewezen?
Ach, laat ook maar. Niet alleen hier, maar overal is te zien dat de mensen die Jutta niets gunnen, dezelfde mensen zijn die niet in staat zijn Jutta te feliciteren. Boosmensen die niet kunnen accepteren dat hun eigen favorieten niet de winnnaars zijn.
Sneu, maar ook begrijpelijk. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij fatsoen in de donder heeft.
SergioMalick
-
- 1240 berichten
- 1857 stemmen
Prachtige prestatie van Leerdam, dat staat buiten kijf. Toch had ik wel veel liever Femke Kok zien winnen, maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb gewoon helemaal niks met die instafluencers. Daarnaast hou ik al helemaal niet van dat prinsessen-gedrag door in eerste instantie geen interviews te willen geven zonder duidelijke reden.
Soms voelt het een beetje als afzeiken om het afzeiken, dat begrijp ik helemaal. Het is dan ook uitermate fijn om je lekker te irriteren aan wie dan ook op de buis. Sommigen hebben dat bijvoorbeeld met politici, presentatoren of analisten.
Overigens heb ik zat sporters waarbij ik nooit echt kan juichen, terwijl ze wel steengoed zijn. Ik heb dit bijvoorbeeld ook met Kjeld Nuis, Evenepoel, Verstappen, Cristiano Ronaldo, Ibrahimovic. Bij vlagen werkelijk geniaal, maar allen hebben soms de mentale leeftijd van een kleuter qua omgaan met tegenslagen.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Je hoeft niet te juichen, maar als je iemand met kaktaal zit af te branden voor de wedstrijd, wees dan ook zo groot om iemand de credits te gunnen na de wedstrijd.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Overigens heb ik zat sporters waarbij ik nooit echt kan juichen, terwijl ze wel steengoed zijn. Ik heb dit bijvoorbeeld ook met Kjeld Nuis, Evenepoel, Verstappen, Cristiano Ronaldo, Ibrahimovic. Bij vlagen werkelijk geniaal, maar allen hebben soms de mentale leeftijd van een kleuter qua omgaan met tegenslagen.
Eerlijk gezegd kan ik me daar niets bij voorstellen. Geef eens aan waar ze precies de mentale leeftijd van een kleuter etaleerden?
mjk87 (moderator films)
-
- 14596 berichten
- 4552 stemmen
geen interviews te willen geven zonder duidelijke reden.
Dat was toch duidelijk? Ze wilde in een bepaalde bubbel blijven, interviews passen er niet bij.
Niemand heeft ook nog kunnen uitleggen waarom ze nou per se een interview zou moeten geven, laat staan of journalisten daar een soort recht op hebben. Er zijn maar drie personen/groepen die daarover gaan: de sporter zelf, diens/dier sponsoren en eventuele partijen waarmee ze een contract heeft getekend. Journalisten moeten eens leren te snappen dat zij geen recht hebben op een interview. Sowieso Bert Maalderink niet met zijn altijd zuigende vragen en vervelend toontje.
Los daarvan, wat voegen interviews nou toe? Leerdam zei ook dat ze niets te zeggen heeft. Iemand als Nuis heeft dan vaak nog wel goede teksten maar interviews met de meeste sporters is gewoon het WK open deuren intrappen. De NOS kan zo drie man thuislaten en die onzin niet hebben, scheelt ook weer met de bezuinigingen.
SergioMalick
-
- 1240 berichten
- 1857 stemmen
Als je het volk niet te woord wil staan via de nationale pers en alleen maar zelf wil bepalen wat je deelt via Instagram, dan vind ik dat gewoon ontzettend kinderachtig. Een beetje zoals sommige politici die alleen maar twitteren maar nooit kritisch bevraagd willen worden in de reguliere media.
Ben het wel eens hoor met de nutteloosheid van interviews, maar dat is naar mijn mening gewoon corvee als je voor je land wil uitkomen. Zo heeft ieder werk wel elementen die minder leuk zijn. De NOS heeft vanzelfsprekend ook echt wel een belangrijke functie als het gaat om de promotie van het schaatsen.
Maar goed als je je hele leven op de ijsbaan leeft en thuis alleen via een beeldscherm met mensen praat snap ik dat je de sociale vaardigheden mist om kritische (domme) vragen te beantwoorden.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Hele mooie medaille voor de Boo. Voelt toch als goud, als Stoltz meedoet. 
Jammer van Joepie. Had brons ingezeten.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Mooie race die De Boo en Stolz reden. Uiteindelijk toch een afgetekende overwinning voor de Amerikaan, maar dat was ook wel verwacht. In elk geval door mij.
Zeer spijtig voor Wennemars. Die herstart was natuurlijk zinloos, maar ik begrijp het wel. Dat had hij nodig om voor zijn gevoel alles eraan gedaan te hebben.
Is nu eenmaal het manco van schaatsen, de wissel. Die Chinees zat fout, maar die moet dat ook in dat moment beslissen. En dan kun je foute beslissingen maken.
Morgen de 5000 meter met Conijn en Kerkhoff. Ik hoop dat Wiklund daar wint, sympathieke Noorse.
SergioMalick
-
- 1240 berichten
- 1857 stemmen
Dat Franse kunstdans paar is echt briljant met ook nog eens zeer gedurfde filmmuziek uit The Whale. Vooral de eerste minuut met alleen wat soundscapes is echt een briljante keuze. Ben er stil van.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Wel respect hoor voor die Lolobrigida. Die had een knappe laatste ronde. Ook een uitstekende zilveren plak voor Conijn.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Oei hee, wat een ongelooflijk spannende 5000. De verschillen zijn bizar klein in de top.
Mooie zilver voor Conijn, maar ik had de laatste twee ronden wel op goud voor haar gerekend. Lollobrigida dacht daar anders over.
Sommige vierde plaatsen zijn zuurder dan andere. Deze voor Sandrine Tas is wel bijzonder zuur.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Merel Conijn is een beetje de Rafael van de Vaart van het schaatsen. Laconiek, dromerig, en ze lijkt vaak maar iets te doen. Zonder plan en uit de losse pols. Maar op ieder moment kan er ook iets briljants uit die benen te komen. En altijd spannend om naar te kijken. Heel mooi zilver.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Toch wel de mooiste Nederlandse medalje tot dusver, deze van pake Jorrit. Ik werd er lichtelijk emotioneel van 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach, laat ook maar. Niet alleen hier, maar overal is te zien dat de mensen die Jutta niets gunnen, dezelfde mensen zijn die niet in staat zijn Jutta te feliciteren. Boosmensen die niet kunnen accepteren dat hun eigen favorieten niet de winnnaars zijn.
Rustaaagh. MAGA-Jutta indachtig zouden we ook de uitslag gewoon niet kunnen erkennen. Find me 0,28 seconds of wat het ook maar was.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Sneu, maar ook begrijpelijk. Je kunt niet van een ieder verwachten dat hij/zij fatsoen in de donder heeft.
Van en met gespeelde emoties een verdienmodel maken is dat dan fatsoenlijk?
Verder zou ik niet weten wie welke medaille heeft gewonnen; dat ik bovenstaande wel weet vind ik veelzeggend.
AvaRava
-
- 34 berichten
- 126 stemmen
Nederland shorttrack nation! 4 individuele nummers gehad en 4x goud. Wow! 
Femke en Jutta uiteraard ook grote klasse!