• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.941 gebruikers
  • 9.369.485 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Prachtig atletiektoernooi en je zou bijna gewend aan Nederland atletiekland raken. Dit jaar 5 of 6 plakken. In 2021 zeven en van 1952 tot 2016 alles bij elkaar zes. Het is dus zeer ongewoon. En ik heb het idee dat er een serieuze basis is. Er waren veel finaleplekken en er zijn deelnemers die nog door kunnen groeien. Ik denk dat we blijvend op een ander niveau zitten en hoop het ook.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Er is een fantastische basketbalwedstrijd bezig en de NOS zendt breaking uit. Wat een faal.

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Ik begrijp het wel. Ook hier lagen medaillekansen voor Nederland met onder meer een drievoudig wereldkampioen. We hebben de kansen niet verzilverd, maar dat weten veel kijkers nog niet.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

starbright boy schreef:

Ik begrijp het wel. Ook hier lagen medaillekansen voor Nederland met onder meer een drievoudig wereldkampioen. We hebben de kansen niet verzilverd, maar dat weten veel kijkers nog niet.

Maar we hebben wel een medaille gewonnen bij het synchroonzwemmen. Nog niets van gezien. Echt waanzinnig.

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Dat komt vast hierna. Niks mis met deze keuze.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

starbright boy schreef:

Dat komt vast hierna. Niks mis met deze keuze.

Een medaille hallo. Denk je dat andere landen zo respectloos met hun sporters omgaan? België zou het synchroonzwemmen desnoods live uitzenden op een ander net.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Goh, de NOS is ook wakker geworden.

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Een medaille hallo. Denk je dat andere landen zo respectloos met hun sporters omgaan? België zou het synchroonzwemmen desnoods live uitzenden op een ander net.

Maar dat heeft weer niks met de keuze voor breaking te maken. Dat is de NOS die er ook voor niet sportiefhebbers wil zijn en normaal een zender inruimt voor sport en niet meer. Bovendien heeft de NOS beperkter rechten dan de VRT waardoor ze ook niet zomaar alles tegelijk live uit mogen zenden. Ik weet niet precies wat wel en niet kan (ik dacht één sport live op het open net en één op een stream, maar gisteren zonden ze wel hockey en atletiek tegelijk op tv uit). Daarvoor kun je dank je wel zeggen aan HBO Max/Eurosport die in Nederland meer rechten hebben dan in Belgie.

Dat was in '21 ook al zo. In '16 nog niet. Toen had de NOS nog volledige rechten.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Dat synchroonzwemmen vind ik echt zo ontzettend knap. Ze zijn echt veel onder water ook. Maar ik vind het verder wel een circusact.

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Hier is er meer info. De rechten liggen bij HBO Max en Eurosport. De NOS heeft een sublicentie die blijkbaar recht geeft op 200 uur. Dit stukje zegt nog over het verschil tussen live en samenvattingen.

Olympische Spelen blijven tot 2032 bij de NOS te zien

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Haha Curry. Wat een driepunter joh. Waanzinnig knap op zo’n moment.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Curry is wel echt een baas deze twee laatste games voor USA.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

De laatste dag OS. Het is mooi geweest! Wat een sportzomermarathon met tennis, wielrennen, het EK en de OS! De eerstvolgende dagen toch wat de grote leegte. Het was zo´n evidentie om van ´s ochtends vroeg de tv of de streams op te zetten, je suf te lezen of informeren, waar je ook was.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Hassan voor goud, knap! Haar derde medaille op de OS.

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Gouden Hassan! Wat fantastisch!

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Hassan flikt het hoor. De mooiste medaille van de Spelen, wat mij betreft.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

By far het mooiste sportmoment van deze Spelen.

WAANZINNIG.

Kondoro

• 11518 berichten
  • 2861 stemmen

Wat een ongelooflijk mooie sprint! Hassan is een beast!

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Ongelooflijk dit...

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Mooie gouden medaille van Hassan. Prachtig. Haar zesde medaille inclusief de vorige spelen. 3x goud en 3x brons.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Jeetje wat mooi zeg.

Ben iets te laat begonnen met het kijken naar deze Olympische spelen ivm late diensten, maar die laatste 1,5 weken waren zo fijn. Combinatie Eurosport en NOS beviel me uiteindelijk ook erg goed, vooral met het atletiek tijdens de avond uitzendingen.

Morgen tijd voor een top 5 of top 10. Chauvinisme en wereldtop door elkaar heen.

Hassan, Lavreysen, Curry, Worthy, Biles en Duplantis schrijf ik alvast met potlood.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

De 16 gouden medailles gaan lastig worden, maar het aantal medailles van 34 lijkt te gaan lukken.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Zou ook wat zijn als Nederland straks Groot-Brittanië achter zich houdt op de medaillespiegel.

6e plek op medaillespiegel ook een record?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Om de prestatie nog maar te onderstrepen:

Sifan Hassan is de eerste vrouw die een medaille wint op zowel de 5000 meter, 10.000 meter als marathon tijdens één Spelen. In 1952 kreeg een man dat al voor elkaar: de Tsjechoslowaak Emil Zátopek greep goud op alle drie de onderdelen.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

SergioMalick schreef:

Jeetje wat mooi zeg.

Ben iets te laat begonnen met het kijken naar deze Olympische spelen ivm late diensten, maar die laatste 1,5 weken waren zo fijn. Combinatie Eurosport en NOS beviel me uiteindelijk ook erg goed, vooral met het atletiek tijdens de avond uitzendingen.

Morgen tijd voor een top 5 of top 10. Chauvinisme en wereldtop door elkaar heen.

Hassan, Lavreysen, Curry, Worthy, Biles en Duplantis schrijf ik alvast met potlood.

Geen Marchand? Met Hassan, Biles, Duplantis en Worthy ben ik het helemaal eens. Toch ook wereldrecord McLaughlin. Plus gemengde estafette en dan Marchand. Dan zit ik op zeven. Curry misschien. Lavreysen even vandaag afwachten. Ga ook even een top 10 maken. Leuk idee.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Voelt ook een beetje vreemd om een top 10 te maken zonder Evenepoel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Geweldig van Hassan hoor, wauw. Ze flikt gewoon wat ze volgens haar schema ingepland had.

Het is niet mijn nr 1 moment van de spelen, dat blijft die run van Bol voor mij. Maar dit is wel enorm mooi.

Nederland mag enorm trots zijn op deze Spelen, eigenlijk de mooiste ooit met al die gouden plakken in ook nog eens zoveel verschillende sporten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Zou ook wat zijn als Nederland straks Groot-Brittanië achter zich houdt op de medaillespiegel.

6e plek op medaillespiegel ook een record?

Nederland noteert met zevende plaats hoogste klassering ooit in medaillespiegel (2021)

Plek 7 in 2021 was al onze beste prestatie aller tijden, dus plek 6 gaat zeker dat record verbeteren. Zou leuk zijn als dit nog lukt.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Een top 10 is natuurlijk ook afhankelijk waar je voor kiest. Mooiste sportmomenten of beste sportprestaties. Daar zit wel een verschil in. Alleen Hassan, Biles en Duplantis hebben overlap. Misschien Worthy. Hoewel Curry wat dat betreft niet voor hem onderdoet.

Gemengde estafette was een schitterend sportmoment, maar was het ook 1 van de beste sportprestaties? Buiten Bol uiteraard. McLaughlin was wel een fenomenale sportprestatie, maar een iconisch sportmoment? Dan kies ik liever voor de superspannende 100 meter bij de mannen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Een top 10 is natuurlijk ook afhankelijk waar je voor kiest. Mooiste sportmomenten of beste sportprestaties. Daar zit wel een verschil in. Alleen Hassan, Biles en Duplantis hebben overlap. Misschien Worthy. Hoewel Curry wat dat betreft niet voor hem onderdoet.

Gemengde estafette was een schitterend sportmoment, maar was het ook 1 van de beste sportprestaties? Buiten Bol uiteraard. McLaughlin was wel een fenomenale sportprestatie, maar een iconisch sportmoment? Dan kies ik liever voor de superspannende 100 meter bij de mannen.

Het is altijd persoonlijk en niet te bewijzen wat beter is. Waarmee we ook weer terugkomen op de discussie over sportploeg/man/vrouw van het jaar in Nederland. Da's gewoon onzin, dan moet je sporten gaan afwegen. Neem alleen al de sportploeg, je hebt de mannen en vrouwen die het hockey winnen. Hoe zou je de ene boven de andere verkiezen? Idem met bv Hassan, Bol of Florijn. Allemaal fantastisch in hun vak.

Ik kijk persoonlijk gewoon naar hetgeen waar ik het meeste mee heb. Vind de 4x100 boeiender dan een marathon. Maar als je kijkt wat knapper gepresteerd voor mij is, dan wint Hassan het denk ik. Win maar eens 42 km rennen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.