- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Arme Tim Prins. Hiervoor ben je dus opgeofferd. Eventueel een bronzen plak...
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
En denk je dat Tim Prins brons zou halen op de 1500?
Tim Prins is niet arme Tim Prins. Tim Prins heeft gewoon niet super geschaatst bij het OKT. En de keuze van Ritsma is heel duidelijk. We rijden in elk geval een finale (of dat de grote finale om plek 1 of 2 is, of de kleine finale om plek 3 of 4, dat zien we nog wel). In die finale kan dan een frisse Bosker weer meerijden. Zo werkt dat. Vier mannen voor de achtervolging is heel normaal.
Tim Prins is overigens ook niet opgeofferd, hij heeft zich nooit op enig moment zeker weten te plaatsen. En dat wist hij zelf ook wel.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
En denk je dat Tim Prins brons zou halen op de 1500?
Tim Prins is niet arme Tim Prins. Tim Prins heeft gewoon niet super geschaatst bij het OKT. En de keuze van Ritsma is heel duidelijk. We rijden in elk geval een finale (of dat de grote finale om plek 1 of 2 is, of de kleine finale om plek 3 of 4, dat zien we nog wel). In die finale kan dan een frisse Bosker weer meerijden. Zo werkt dat. Vier mannen voor de achtervolging is heel normaal.
Tim Prins is overigens ook niet opgeofferd, hij heeft zich nooit op enig moment zeker weten te plaatsen. En dat wist hij zelf ook wel.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft Prins zich wel geplaatst bij de beste 9 op het OKT (itt Naomi Verkerk). Hij is tweede geworden op de 1500m. Bergsma en Bosker stonden nog onder hem (itt Leerdam versus Verkerk). Nuis, Wennemars en Prins zijn op de 1500m van hetzelfde niveau, en zowel Nuis als Wennemars wordt wel een medaille toegedicht.
Ik snap overigens de beslissing van Ritsma wel om Bosker mee te nemen, maar om hem nu in de halve finale te sparen is wel een trap na naar Prins. Had dan Bosker thuis gelaten en Bergsma alles laten rijden. Met eventueel Nuis of Prins zelf als reserve.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Dat is meer dan Tim Prins zou halen. Daarnaast heeft Nuis gewoon meer kans op de 1500 dan Prins.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft Prins zich wel geplaatst bij de beste 9 op het OKT (itt Naomi Verkerk). Hij is tweede geworden op de 1500m. Bergsma en Bosker stonden nog onder hem (itt Leerdam versus Verkerk). Nuis, Wennemars en Prins zijn op de 1500m van hetzelfde niveau, en zowel Nuis als Wennemars wordt wel een medaille toegedicht.
Ik snap overigens de beslissing van Ritsma wel om Bosker mee te nemen, maar om hem nu in de halve finale te sparen is wel een trap na naar Prins. Had dan Bosker thuis gelaten en Bergsma alles laten rijden. Met eventueel Nuis of Prins zelf als reserve.
Prins is derde geworden. Tijmen Snel was tweede.
Prins heeft "gepiekt" op het OKT. Voor de rest heeft hij niks bij elkaar gereden in het wereldbekerseizoen itt Nuis. Dus om nu te zeggen, dat Prins van hetzelfde niveau is, dat is pertinent niet waar.
De ploegenachtervolging lijkt me een te grote afstand voor Nuis en Prins. Dat hij Bosker rust geeft is gewoon tactisch. De kans dat NL Italië verslaat lijkt me niet zo groot, maar een China voor Brons lijkt me realistischer.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Prins is derde geworden. Tijmen Snel was tweede.
Prins heeft "gepiekt" op het OKT. Voor de rest heeft hij niks bij elkaar gereden in het wereldbekerseizoen itt Nuis. Dus om nu te zeggen, dat Prins van hetzelfde niveau is, dat is pertinent niet waar.
De ploegenachtervolging lijkt me een te grote afstand voor Nuis en Prins. Dat hij Bosker rust geeft is gewoon tactisch. De kans dat NL Italië verslaat lijkt me niet zo groot, maar een China voor Brons lijkt me realistischer.
Ha ja, Tijmen Snel. Helemaal vergeten. Laat ik voorop stellen dat ik blij ben dat Nuis de 1500m mag rijden. Grootheid op deze afstand en ben ook fan van de man. Gaat mij meer om de beslissing van Ritsma om goud nu al op te geven (tenzij de Italianen vallen), terwijl hij zich hard heeft gemaakt voor Bosker op de OS.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Denk ook dat het tegengevallen is hoe groot de afstand was tussen NL en Italië in de kwartfinales. Hij verwacht dat niet dicht te rijden denk ik.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Ik denk dat Ritsma vanaf volgende week weer lekker analist bij de NOS kan gaan worden. Wat een totale mislukking en afgang.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Bosker ook links laten liggen in de finale is onbegrijpelijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14596 berichten
- 4551 stemmen
Ik denk dat Ritsma vanaf volgende week weer lekker analist bij de NOS kan gaan worden. Wat een totale mislukking en afgang.
Die hele bond moet goed nadenken hoe belangrijk men die achtervolging nou echt vindt. En de conclusie kan best zijn: te veel goede schaatsers op individuele nummers om hier echt energie in te stoppen voor maximaal één medaille. Maar wees daar eerlijk en reëel in. En dan maar roeien met de riemen die je hebt en met een gelukje een medaille pakken.
Al acht ik de kans ook groot dat Bosker een excuus is geweest om Nuis uiteindelijk de 1500 te laten rijden (al had hij met Prins kunnen ruilen natuurlijk).
mjk87 (moderator films)
-
- 14596 berichten
- 4551 stemmen
Bergsma en Bosker stonden nog onder hem (itt Leerdam versus Verkerk).
Bergsma is vooral door vanwege zijn plek op de massastart en die afstand stond nummer 1 in de Matrix. Weliswaar hoefde hij zich niet te kwalificeren maar Bergsma stond wel hoger in de Matrix daarmee.
Maar goed, de 2e plek op de 10km stond helemaal onderaan en levert brons op.
Montorsi
-
- 9726 berichten
- 2386 stemmen
Dat is meer dan Tim Prins zou halen. Daarnaast heeft Nuis gewoon meer kans op de 1500 dan Prins.
Dat kan wel zijn, maar dan moet je gewoon stoppen met die matrix, en sporters gaan aanwijzen.
Het is toch tamelijk lachwekkend dat éen schaatser, die zichzelf niet op eigen kracht kon kwalificeren (en dan niet door pech of ziekte ofzo, maar puur omdat hij niet goed genoeg is), perse voor één afstand mee moest, en vervolgens dan niet eens opgesteld wordt. Helemaal gezien de gevolgen die het voor verschillende andere schaatsers had.
De ploegenachtervolging is wel een garantie voor ergernis én vermaak tegelijkertijd. Wat een klucht is dat toch altijd. Een paar semi-profs die er een keer of wat voor trainen maken doorgaans meer kans dan het enige serieuze schaatsland op aarde...
AvaRava
-
- 34 berichten
- 126 stemmen
Mikaela Shiffrin 
Finale Freestyle Big Air bij de mannen gisteren was van een ongekend hoog niveau!
En NL en de ploegenachtervolging......kwestie van arrogantie. Wij hebben individueel de beste schaatsers, dus er echt op trainen hoeft dan niet.... (vind het persoonlijk ook totaal geen boeiend onderdeel, maar dat terzijde)
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Ik heb niks met ijshockey, maar vanavond min of meer toevallig de staart van de wedstrijd tussen Tsjechië en Canada gezien. Supporte wel een beetje voor de underdog, Tsjechië, maar toch wonnen de Canadezen.
Er werd meerdere malen gezegd dat in Canada maar één medaille telt, en dat is de gouden medaille bij het ijshockey. Dus zocht ik even op hoe vaak ze dat dan gewonnen hebben. Valt best wel tegen eigenlijk, de laatste 70 jaar niet vaak meer.
Maar wat me vooral opviel was dat het eerste Olympische ijshockeytoernooi al plaatsvond voor het ontstaan van de Olympische Winterspelen.
In 1920, tijdens de Olympische Spelen van Antwerpen, was de primeur. Maar dat waren dus helemaal geen winterspelen. Toch een leuk feitje.
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Was echt een geweldige pot, Tsjechie - Canada, in 1 van de weinige A-sporten die de Winterspelen rijk zijn.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Leve het OKT
. Ontzettend vet voor Kjeld Nuis.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Wel een zeer ongunstige loting voor Femke Kok morgen. In de eerste rit in haar eentje...
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Nuis was op de afspraak vandaag. Wennemars was net te laat.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Voel wel mee met Wennemars. Buiten je schuld eruit gereden worden op je favoriete afstand om vervolgens op je 'revanche-afstand' 4e te worden...
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Voel wel mee met Wennemars. Buiten je schuld eruit gereden worden op je favoriete afstand om vervolgens op je 'revanche-afstand' 4e te worden...
Voor wat betreft de vierde plek van gisteren heb ik niet echt medelijden. Joep reed goed. Er reden er drie nog beter. Dat is gewoon faire sport.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Was echt een geweldige pot, Tsjechie - Canada, in 1 van de weinige A-sporten die de Winterspelen rijk zijn.
Volgens mij zijn er maar drie A-sporten op de Spelen. En dat maakt me verder niets uit. Ik volg de sporten die ik leuk vind om te volgen. En dat is geen ijshockey, gewoon omdat ik nooit zie wat er precies gebeurd. Maar spannend kan het wel zijn, zoals de meeste teamsporten met zuivere speeltijd.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Twee prutritten van de dames. Leve het OKT deel 2
.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Marijke ‘ik heb er geen moment over gedacht mijn plek af te staan’ Groenewoud. En dan zo’n rit op de mat leggen…
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Natuurlijk staat Groenewoud niet haar plek af aan een chaoot die Groenewoud al eerder een wereldtitel door de neus geboord heeft.
Groenewoud is niet verantwoordelijk voor het succes van Beune, daar is Beune zelf verantwoordelijk voor. Beune met haar sokje, haar transpondertje en haar pakje.
Beune moet volwassen worden en de focus daar leggen waar die hoort.
mjk87 (moderator films)
-
- 14596 berichten
- 4551 stemmen
Marijke ‘ik heb er geen moment over gedacht mijn plek af te staan’ Groenewoud. En dan zo’n rit op de mat leggen…
Ze wordt morgen ook kleurloos 5e, let maar op.
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Bedankt voor de tip. Heb er net 100 euro op gewed. Hopelijk heb ik wat aan je.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Die gaat morgen gewoon winnen. Let maar op. En dan staan juichen…
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Wordt hier steeds bijzonderder. Iemand kwalijk gaan nemen dat ze juicht als ze wint?
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Poe, wat een race van Antoinette. Zo is schaatsen op het mooist.
mjk87 (moderator films)
-
- 14596 berichten
- 4551 stemmen
Ik moet het zien. Hele toernooi al net niet, mist een beetje de punch en vooral echte wil zo lijkt het. Als het op een sprint aankomt zie ik haar verre van winnen.