• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.271 films
  • 12.294 series
  • 34.140 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.358 gebruikers
  • 9.396.430 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14596 berichten
  • 4551 stemmen

Prachtig!

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Zo, als ik iemand goud had gegund dan Antoinette wel. Geweldig.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Mooie plak en mooie emoties. Wel goed voorspeld door Wüst en Tuitert. 2 seconden boven de tijd die zij voorspelden.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

happie schreef:

Mooie plak en mooie emoties. Wel goed voorspeld door Wüst en Tuitert. 2 seconden boven de tijd die zij voorspelden.

ja, haha, maar die voorspelling was toch niet zo gek. Gezien de tijden van de afgelopen dagen was er meer verwacht. Maar het weer schijnt omgeslagen te zijn. Zelfs Kok rijdt uiteindelijk nog een zeer verdienstelijke 5e plek.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

ja, haha, maar die voorspelling was toch niet zo gek. Gezien de tijden van de afgelopen dagen was er meer verwacht. Maar het weer schijnt omgeslagen te zijn. Zelfs Kok rijdt uiteindelijk nog een zeer verdienstelijke 5e plek.

Ja dat van het weer begreep ik inderdaad en wat je zegt het had gekund gezien de afgelopen week.

Ik had al een vermoeden bij Kok. Kon me niet voorstellen, dat ze ruim twee seconden langzamer zou zijn. Had misschien voor Kok meer ingezeten met een tegenstander, maar goed dat is mijn gevoel.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Die botsing was echt heel zuur, en voelt inderdaad oneerlijk. Maar dat is verleden tijd. Doe je niets meer aan.

Voor wat betreft de vierde plek van gisteren heb ik niet echt medelijden. Joep reed goed. Er reden er drie nog beter. Dat is gewoon faire sport.

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Zal ook iets te maken hebben met mijn persoonlijke voorkeur van Wennemars boven Nuis.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja dat van het weer begreep ik inderdaad en wat je zegt het had gekund gezien de afgelopen week.

Ik had al een vermoeden bij Kok. Kon me niet voorstellen, dat ze ruim twee seconden langzamer zou zijn. Had misschien voor Kok meer ingezeten met een tegenstander, maar goed dat is mijn gevoel.

Als ze een tegenstander had gehad zou het iig ook geen partij zijn omdat ze nou eenmaal geen 1500m wedstrijden had gereden.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Dat kan wel zijn, maar dan moet je gewoon stoppen met die matrix, en sporters gaan aanwijzen.

En hoe denk je dat commerciële ploegen gaan reageren als een schaatser uit een andere ploeg zomaar aangewezen wordt? Ik voorzie heel veel rechtszaken en andere problemen.

Met al die commerciële, concurrende ploegen is het OKT volgens mij gewoon de beste methode. Het geeft in elk geval de meeste duidelijkheid.

mjk87 (moderator films)

• 14596 berichten
  • 4551 stemmen

Dat je objectieve maatstaven nodig hebt lijkt me evident. Maar die kan je wel breder trekken dan pieken op 1 moment (het OKT). Bijvoorbeeld als je leider bent in de wereldbeker (die wedstrijden en punten tellen ook mee voor het aantal startplekken dat NL krijgt( of wereldkampioen van het jaar ervoor, dan mag je altijd. Voor de overige plekken (dat kunnen er 1, 2 of 3 zijn) kan je altijd nog een extra OKT houden.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Waanzinnige shorttrack avond weer!

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

Schitterende medaille voor Rijpma-De Jong. Zo gegund.

Over het shorttrack. Schitterend al die medailles. Jammer dat de sport altijd in de schaduw van het langebaan schaatsen zal blijven staan, maar het is gewoon minder leuk om naar te kijken ook. Heel druk, veel valpartijen en discutabele jurybeslissingen. Weinig mediapersoonlijkheden ook. Er zit geen nieuwe Suzanne Schulting tussen.

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Volgens mij zijn er maar drie A-sporten op de Spelen. En dat maakt me verder niets uit. Ik volg de sporten die ik leuk vind om te volgen. En dat is geen ijshockey, gewoon omdat ik nooit zie wat er precies gebeurd. Maar spannend kan het wel zijn, zoals de meeste teamsporten met zuivere speeltijd.

Bedoel meer grote sporten omdat de hele wereld dat volgt.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

IH88 schreef:

Schitterende medaille voor Rijpma-De Jong. Zo gegund.

Over het shorttrack. Schitterend al die medailles. Jammer dat de sport altijd in de schaduw van het langebaan schaatsen zal blijven staan, maar het is gewoon minder leuk om naar te kijken ook. Heel druk, veel valpartijen en discutabele jurybeslissingen. Weinig mediapersoonlijkheden ook. Er zit geen nieuwe Suzanne Schulting tussen.

Nou, volgens mij zijn ze dit toernooi behoorlijk uit die schaduw gestapt!

mjk87 (moderator films)

• 14596 berichten
  • 4551 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Nou, volgens mij zijn ze dit toernooi behoorlijk uit die schaduw gestapt!

Dat betwijfel ik. Gaat men en masse voortaan shorttrack kijken, ook de veel minder belangrijke toernooien? Dat zie je vaker met toernooien: veel aandacht en iedereen is helemaal mee maar een dag na het toernooi gaat iedereen weer terug naar de oude vertrouwde sport.

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

En hoe denk je dat commerciële ploegen gaan reageren als een schaatser uit een andere ploeg zomaar aangewezen wordt? Ik voorzie heel veel rechtszaken en andere problemen.

Met al die commerciële, concurrende ploegen is het OKT volgens mij gewoon de beste methode. Het geeft in elk geval de meeste duidelijkheid.

En hoe zit het dan nu met die problemen? Er is elke 4 jaar gezeik over, nu weer met Bosker (die zich NIET plaatste via de heilige matrix, en vervolgens ook niet wordt opgesteld in de ritten waar we zo hard mogelijk moesten gaan) en Prins.

Ik pleit er niet voor om “zomaar” sporters aan te wijzen, maar wel om naar een goed evenwichtig beeld van sporters op een langere termijn te kijken. Dan kom je ook niet in de knel met je eigen filosofie.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

kos schreef:

(quote)

Bedoel meer grote sporten omdat de hele wereld dat volgt.

Dat begrijp ik. Daarom noemde ik 3.

Dat zijn ijshockey, alpineskieën en kunstschaatsen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Dat betwijfel ik. Gaat men en masse voortaan shorttrack kijken, ook de veel minder belangrijke toernooien? Dat zie je vaker met toernooien: veel aandacht en iedereen is helemaal mee maar een dag na het toernooi gaat iedereen weer terug naar de oude vertrouwde sport.

Ik zeg niet dat iedereen straks met het bord op schoot World Cup wedstrijden shorttrack gaat kijken (of dat de NOS überhaupt uitzend), maar vond de term in de schaduw staan echt niet meer van toepassing.

Dat zag je al wel bij het WK vorig jaar in Rotterdam.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

En hoe zit het dan nu met die problemen? Er is elke 4 jaar gezeik over, nu weer met Bosker (die zich NIET plaatste via de heilige matrix, en vervolgens ook niet wordt opgesteld in de ritten waar we zo hard mogelijk moesten gaan) en Prins.

Ik pleit er niet voor om “zomaar” sporters aan te wijzen, maar wel om naar een goed evenwichtig beeld van sporters op een langere termijn te kijken. Dan kom je ook niet in de knel met je eigen filosofie.

Nu zijn er eigenlijk geen problemen. Er is één schaatser hevig teleurgesteld, maar dat is het. De keuze was duidelijk, de matrix was duidelijk. Dat er iemand voor de ploeg kon worden aangewezen was óók duidelijk en van te voren bekend.

Dat het OKT niet het beste systeem is ben ik wel met je eens. Sowieso zouden de kortere afstanden 1000 en 1500 ook twee keer moeten worden gereden, net als de 500. Dan kan je één slechtere race skippen. Was Beune ook gewoon op de 1500 kunnen starten, en had Prins wellicht wel de 1000 voor Nuis geëindigd.

Maar dan was Nuis afgevallen. Uiteindelijk zit de bottleneck niet bij het selectiesysteem, maar bij de belachelijke regel dat er maar 9 rijders mee mogen doen voor alle onderdelen tesamen.

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ja joh, straks in oktober gaat iedereen weer aan de rookworst, en zal het langebaan schaatsen weer koning zijn. Zelfs namen als Pien Hersman, Beau Snellink en Bente Kerkhoff zullen dan weer bekender in de oren klinken dan Velzeboer. Zelfs een eventuele terugkeer van Schulting in het shorttrack gaat daar geen verandering in brengen.

Het voordeel dat het shortrack wel heeft ten opzichte van andere 'kleine' sporten die we eens in de vier jaar volgen, is dat wij een schaatsland zijn. De groeipotentie en vooral de 'staying power' aan de top is voor het shorttrack veel makkelijker vol te houden dan bij andere sporten. En er gaat natuurlijk veel geld naartoe omdat we medaillekansen hebben. Zo hebben we dat in Nederland ingericht.

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Dat komt omdat ik NL schaatsen talloze malen belangrijker is dan in andere landen natuurlijk.

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

kos schreef:

Dat komt omdat ik NL schaatsen talloze malen belangrijker is dan in andere landen natuurlijk.

Zeker. Gaan ook aardig wat Amerikanen, Italianen en Canadezen met pensioen na deze Spelen. Plus Takagi. Ben benieuwd waar de concurrentie vandaan komt de aankomende jaren. Bij de vrouwen zeker.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Als ze een tegenstander had gehad zou het iig ook geen partij zijn omdat ze nou eenmaal geen 1500m wedstrijden had gereden.

Gaat niet alleen om geen partij zijn, maar ze probeert met een tegenstander zo snel mogelijk afstand te nemen en je heb toch ook wel een richtpunt achter je, die je verder achter je moet laten.

Maar goed dat zullen we ook nooit weten.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Netjes hoor Bergsma pakt hem gewoon nog. 40 jaar en ze laten hem allemaal rijden op die Deen na. Die was al dolgelukkig met zilver.

Record gouden medailles op een winterspelen. Met de dames kunnen we 2018 evenaren met aantal medailles. 2014 word hem niet, maar toen hadden we aardig wat volledig Nederlands podiums.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Groenewoud ook goud!

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Zeker. Gaan ook aardig wat Amerikanen, Italianen en Canadezen met pensioen na deze Spelen. Plus Takagi. Ben benieuwd waar de concurrentie vandaan komt de aankomende jaren. Bij de vrouwen zeker.

Ook omdat ze in Amerika, Canada, Scandinavië en Oost-Europa pas rondjes gaan schaatsen als ze niet goed genoeg kunnen ijshockeyen

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

Wat een dramatische tactiek bij al die andere landen zeg. Zowel bij de mannen als de vrouwen. Maar vooral bij de vrouwen. Gewoon niks doen.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Die van Marijke lag wel in de verwachting, maar je moet het toch nog maar waarmaken. Die van Jorrit zag ik echt niet aankomen. Hij mocht nog van geluk spreken dat hij niet in de halve finale al werd uitgeschakeld.

Mooie medailles beide, maar niet mooie races. Daar kunnen Jorrit en Marijke (en ook Stijn en Bente) verder niets aan doen. Die laatste twee deden gewoon goed helperswerk.

Uiteindelijk eindigen de Spelen voor wonderboy Jordan Stolz toch wel in mineur. Maar die komt daar ook wel weer overheen.

Nu nog de vraag wie er bij de sluitingsceremonie de vlag moet dragen. Bij de opening waren er een shorttracker en een skeletonster, dan zal het nu wel een schaatser worden. Van mij mag Antoinette de eer krijgen. Haar gouden medaille vond ik de mooiste.

Edit: en vrijwel zeker de derde plaats in het medailleklassement. Twee weken werd er na het eerste weekend al voorzichtig vanuit gegaan dat het allemaal wel eens heel mager zou kunnen worden, deze Spelen.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Jammer dat commentaar van Swings:

"Bart Swings snapte zaterdag niks van zijn concurrenten op de olympische massastart. De regerend olympisch kampioen zag niemand reageren op Jorrit Bergsma, waarna de Belg slechts negende werd in Milaan.

Alle schaatsers wisten dat Bergsma in de finale van de massastart een aanval zou plaatsen. En toch deden alle favorieten niks toen de veertigjarige Nederlander al na drie rondes versnelde.

"Ik ben nog altijd verbaasd", zegt Swings een uur na de race. "Wat Jorrit deed, leek bijna niet eens op een aanval. Jordan Stolz zat op kop en besloot om niet aan te sluiten. Buiten de Spelen om zijn ze ploeggenoten. Misschien speelde dat mee. Het zou niet de eerste keer zijn dit jaar."

Swings vergeet dat hij WEL een ploeggenoot had in de finale, en zowel Stolz als Giovannini niet. Dus was er voor die twee veel te veel risico om Bergsma terug te halen. Het maatje van Swings, Médard, had gewoon moeten sleuren, of direct mee moeten springen, zoals Thorup heel leep wel deed.

Maar Médard kon dat blijkbaar niet. Swings deed dat niet, net als Stolz en Giovannini dat niet deden.

Valt me toch tegen, ik heb Swings altijd een geweldige schaatser gevonden, en nog steeds, maar een slechte verliezer toont hij zich ook.

mister blonde

• 12709 berichten
  • 5847 stemmen

Zei er nou iemand dat Groenewoud max 5de zou worden

En al 30 jaar, elke OS, beginnen we met wat tegenvallers op de een of andere manier. Waarna er heel wat mensen zijn die zeggen dat het deze keer wel tegen gaat vallen...om dan vervolgens gewoon achter in de medaillepolonaise aan te sluiten.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Vond de races van Jutta en Femke het mooiste. Vooral door de onderlinge strijd, samen boven de rest uitstekend, de druk bij vooral Jutta, en dan uiteindelijk de mooie medailleverdeling.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.