• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.271 films
  • 12.295 series
  • 34.142 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.361 gebruikers
  • 9.396.660 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Manmanman. De kneus van van het jaar is bekend en zit in de regiestoel bij eurosport.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Jannes Zondaar gaat shoarma maken van de geit.

Zelden zo blij geweest met een totaal verkeerde voorspelling. Djokovic flikt het hem toch weer. Grote klasse !!

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Splinters schreef:

Manmanman. De kneus van van het jaar is bekend en zit in de regiestoel bij eurosport.

Ik las het. Ik zou de wedstrijd in die fase niet eens meer durven kijken. Kon de spanning in het liveblog van nu.nl al bijna niet aan.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Prachtig inderdaad. Vermoedelijk het laatste kunstje van de geit; tegen de veertig en een midden twintiger met drie verschillende slams op zn naam verslaan.

Dan ben je echt heel goed. Een geit, kortom.

mjk87 (moderator films)

• 14596 berichten
  • 4552 stemmen

In mei 2022 schreef ik al:

mjk87 schreef:

Oké. Roland Garros gaat hij nog niet winnen maar Alcaraz wordt volgend jaar nummer 1 van de wereld en pakt minstens 5 Grand Slams. U las het hier voor het eerst.

Nog geen vier jaar later al op nummer 7 en de career slam is ook binnen als jongste man ooit.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

mjk87 schreef:

In mei 2022 schreef ik al:

(quote)

Nog geen vier jaar later al op nummer 7 en de career slam is ook binnen als jongste man ooit.

Die 10 van mij waren ook aan de conservatieve kant. Die gaat op naar de twintig.

De opvolgende generaties worden steeds completer. Federer was de eerste in de rij, daarna toepte nadal, daarop djokovic, en ik denk dat alcaraz minstens even allround is als djokovic - al is dat vroeg om te zeggen

mjk87 (moderator films)

• 14596 berichten
  • 4552 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Die 10 van mij waren ook aan de conservatieve kant. Die gaat op naar de twintig.

De opvolgende generaties worden steeds completer. Federer was de eerste in de rij, daarna toupte nadal, daarop djokovic, en ik denk dat alcaraz minstens even allround is als djokovic - al is dat vroeg om te zeggen

Hangt ook van de volgende generatie af.

Las gisteren een feitje over het aantal gewonnen Slams door tennissers geboren in de jaren 1989-2000. Bij de vrouwen 30 stuks (en nog tellende), bij de mannen slechts twee*. Dat ligt deels aan de generatie uit de jaren 80 maar ook wel dat de jaren 90 relatief weinig echte toppers bracht. Dat zorgde er ook wel voor dat Nadal en Djokovic en in mindere mate Federer er zo veel konden pakken later in hun carrière.

*Kvitova x2, Azarenka x2, Muguruza x2, Ostapenko x1, Stephens x1, Wozniacki x1, Halep x2, Osaka x4, Barty x3, Andreescu x1, Kenin x1, Krejcikova x2, Rybakina x2, Sabalenka x4, Vondrousova x1, Keys x1

Thiem x1, Medvedev x1

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Inmiddels mag toch wel de conclusie worden getrokken dat na de jaren van onverWustbaar en Sventastic de KNSB de boot heeft gemist. Als je dan leest dat iedere stayer gretig de lessen van Nils heeft verorberd maar ze in Nederland nog met oude trainingsschema's werken, doet dit het slechtste vermoeden voor de rest van het toernooi en de verdere toekomst.

Helaas zie ik me daarbij genoodzaakt om morgen te antisupporteren tegen Instagirl. Hopelijk zal de sympathieke, ravissante en bovenal Friese Femke Kok de oervervelende diva van jetje geven, maar Takagi of een andere tropische surprise is ook goed.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

Jutta Leerdam is, na Max Verstappen, de meest proffesionele sporter die we hebben. Hopelijk een dikke gouden plak voor haar.

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

Team Jutta vanavond! . Femke Kok mag de gouden plak op de 500m ophalen. 1500m Takagi. Ook een hele sympathieke schaatsster, en ook klein beetje revanche voor Joy ten opzichte van de KNSB.

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Hangt ook van de volgende generatie af.

Las gisteren een feitje over het aantal gewonnen Slams door tennissers geboren in de jaren 1989-2000. Bij de vrouwen 30 stuks (en nog tellende), bij de mannen slechts twee*. Dat ligt deels aan de generatie uit de jaren 80 maar ook wel dat de jaren 90 relatief weinig echte toppers bracht. Dat zorgde er ook wel voor dat Nadal en Djokovic en in mindere mate Federer er zo veel konden pakken later in hun carrière.

*Kvitova x2, Azarenka x2, Muguruza x2, Ostapenko x1, Stephens x1, Wozniacki x1, Halep x2, Osaka x4, Barty x3, Andreescu x1, Kenin x1, Krejcikova x2, Rybakina x2, Sabalenka x4, Vondrousova x1, Keys x1

Thiem x1, Medvedev x1

Aan de andere kant heeft Federer aan het begin van zijn carrière de Grand Slams nog net niet cadeau gekregen. Andy Roddick was zijn grootste concurrent... Djoko en Nadal moesten het in ieder geval nog tegen elkaar opnemen. Plus Federer uiteraard.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

IH88 schreef:

Ook een hele sympathieke schaatsster, en ook klein beetje revanche voor Joy ten opzichte van de KNSB.

Wat heeft de KNSB Joy precies aangedaan dan, behalve haar de opdracht gegeven haar pak niet goed aan te trekken?

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Wat heeft de KNSB Joy precies aangedaan dan, behalve haar de opdracht gegeven haar pak niet goed aan te trekken?

Vergeet niet dat het aan Joy Beune te danken is dat we nu met negen schaatssters op de Spelen staan. Zij sprokkelde in oktober, november en december alle punten binnen terwijl onder andere Conijn en Groenewoud ergens in de zon zaten te trainen voor het OKT. Een wereldkampioen hoor je te beschermen. Kijk naar Lollobridgiga waar dat toe leidt.

En dat het niveau van de Nederlandse dames op de 1500m zo hoog ligt is echt onzin. We mogen blij zijn met brons volgende week. Ik ben een Femke Kok fan, maar die gaat natuurlijk gewoon maximaal 5de worden volgende week, Groenewoud kan je geen peil op trekken, en Rijpma-De Jong zal hoogstens voor brons rijden. Tenzij Takagi en/of Wiklund vallen uiteraard.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Vergeet niet dat het aan Joy Beune te danken is dat we nu met negen schaatssters op de Spelen staan. Zij sprokkelde in oktober, november en december alle punten binnen terwijl onder andere Conijn en Groenewoud ergens in de zon zaten te trainen voor het OKT. Een wereldkampioen hoor je te beschermen. Kijk naar Lollobridgiga waar dat toe leidt. .

Het is nu toch ondertussen wel bij iedereen bekend dat het systeem van plaatsing via het OKT niet alleen door de bond bedacht is, maar in samenspraak met alle commerciële ploegen? Dan kun je niet de bond de schuld blijven geven dat Beune zich niet geplaatst heeft doordat ze geen bescherming heeft. Je kan net zo goed haar eigen ploeg de schuld geven.

Moet eens ophouden met dat ongeïnformeerde vingertje wijzen naar de KNSB. Je gaat nu ook nog de KNSB de schuld geven van het feit dat Conijn en Groenewoud zogenaamd (want het is niet waar) in de zon zaten te trainen tijdens de wereldbekerwedstrijden van Beune? Groenewoud heeft aan alle vier de worldcups meegedaan, Beune aan drie van de vier. Je hebt je feiten niet op orde.

Verder heeft het erbij betrekken van Lollobrigida niet heel veel zin. Hoeveel Italiaanse schaatsters heeft zij als concurrentie? Natuurlijk start die op de lange afstanden. De Italianen mogen sowieso op alle afstanden starten wegens organiserend land.

En nee, Lollobrigida is geen regerend wereldkampioen op de 3000 meter, dus ook dáár zit je fout.

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

Lollo is geen wereldkampioen op de 3000m inderdaad, dat zei ik ook niet. Maar welke concurrente heeft Beune nationaal op de 1500m? Ja, Groenewoud als ze in vorm is. Maar Kok en Rijpma-De Jong concurrentes noemen van Beune is een stretch . En eens dat Groenewoud heeft meegedaan aan de wereldbekerwedstrijden, maar daar is ook alles mee gezegd. Kan me nog herinneren dat ze volgens mij in SLC op het laatst kwam ingevlogen om even een trainingsrondje te rijden.

Natuurlijk hebben de KNSB, de ploegen en de schaatsers het allemaal samen besloten. Maar er zijn niet voor niks aanwijsplekken.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

IH88 schreef:

Lollo is geen wereldkampioen op de 3000m inderdaad, dat zei ik ook niet. Maar welke concurrente heeft Beune nationaal op de 1500m? Ja, Groenewoud als ze in vorm is. Maar Kok en Rijpma-De Jong concurrentes noemen van Beune is een stretch . En eens dat Groenewoud heeft meegedaan aan de wereldbekerwedstrijden, maar daar is ook alles mee gezegd. Kan me nog herinneren dat ze volgens mij in SLC op het laatst kwam ingevlogen om even een trainingsrondje te rijden.

Natuurlijk hebben de KNSB, de ploegen en de schaatsers het allemaal samen besloten. Maar er zijn niet voor niks aanwijsplekken.

*Lollo ois geen wereldkampioen op de 3000m inderdaad, dat zei ik ook niet*

Maar dat insinueerde je wel degelijk met je "Een wereldkampioen hoor je te beschermen. Kijk naar Lollobridgiga waar dat toe leidt."

En aanwijsplekken zijn er niet om schaatsers die zich reglementair plaatsen voor een afstand te passeren zodat iemand die zich niet geplaatst heeft voor die afstand mee kan doen.

Aanwijsplekken zijn er met name voor de achtervolging en de massastart. Beune heeft zich gewoon niet gekwalificeerd voor de 1500. En dat is haar eigen schuld. Ze heeft de focus niet juist. Dit is niet de eerste keer dat ze door eigen onbenulligheid faalt. Gelukkig is er nu geen hele achtervolgingsploeg de dupe van.

Zo professioneel als Jutta is, zo amateuristisch is Beune.

Edit: en met twee keer zilver op de massastart, een keer goud op de massastart en een keer goud op de 3000 meter, heeft Groenewoud gewoon prima punten bij elkaar geschaatst tijdens de wereldbekerwedstrijden.

IH88

• 9761 berichten
  • 3190 stemmen

Dan zijn we het over één ding eens Graaf Machine. Hup Jutta vanavond .

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

IH88 schreef:

Dan zijn we het over één ding eens Graaf Machine. Hup Jutta vanavond .

Daar vinden we elkaar wel in, ja.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Graaf Machine schreef:

En aanwijsplekken zijn er niet om schaatsers die zich reglementair plaatsen voor een afstand te passeren zodat iemand die zich niet geplaatst heeft voor die afstand mee kan doen.

Aanwijsplekken zijn er met name voor de achtervolging en de massastart. Beune heeft zich gewoon niet gekwalificeerd voor de 1500. En dat is haar eigen schuld. Ze heeft de focus niet juist. Dit is niet de eerste keer dat ze door eigen onbenulligheid faalt. Gelukkig is er nu geen hele achtervolgingsploeg de dupe van.

Zo professioneel als Jutta is, zo amateuristisch is Beune.

Eeh... je weet dat juist die 'professionele' Instadiva zich niet heeft geplaatst voor de 1000 meter maar achteraf is aangewezen?

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Eeh... je weet dat juist die 'professionele' Instadiva zich niet heeft geplaatst voor de 1000 meter maar achteraf is aangewezen?

Ik weet dat er tien dames in de matrix zaten, en dat er dus eentje moest afvallen, de tiende, Naomi Verkerk. Dat daardoor een plek vrijkwam op de 1000 meter. Dat die plek daarom kon worden ingevuld met iemand die wel al bij de 9 geplaatste dames zat. Dat werd dus logischerwijs Jutta Leerdam. Het is niet dat Jutta Leerdam aangewezen werd voor de 1000 meter en dat dáárdoor Naomi Verkerk buiten de boot viel.

De situatie met Beune is echt compleet anders. De drie die voor haar eindigden op de 1500 zaten gewoon hoog genoeg in de matrix om uitgezonden te worden.

En dat Leerdam veel op instagram post is onderdeel van haar professionele aanpak. Ze heeft het geld dat ze daarmee binnenkrijgt als inkomsten om haar individuele pad naar Milaan te bekostigen. Dit geeft haar een hele vrije positie zodat ze zich helemaal individueel kan voorbereiden en niet in een of andere ploegdiscipline hoeft te passen. Groot gelijk heeft ze. Slimme en actieve dame die zowel sportief al zakelijk de zaakjes goed voor elkaar heeft gekregen. Op eigen kracht.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als Beune net zo 'professioneel' op haar bips was gaan zitten tijdens de 1500 OKT, was zij op die afstand vast ook wel aangewezen. Enfin, een professionele schwalbe van instadiva, zullen we het maar noemen. En dat ze met haar 'activiteiten' veel centjes verdient zal best, dat doet (haar maatje) Trump ook. Niet echt een reden voor beide te juichen.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

otherfool schreef:

Als Beune net zo 'professioneel' op haar bips was gaan zitten tijdens de 1500 OKT, was zij op die afstand vast ook wel aangewezen. Enfin, een professionele schwalbe van instadiva, zullen we het maar noemen. En dat ze met haar 'activiteiten' veel centjes verdient zal best, dat doet (haar maatje) Trump ook. Niet echt een reden voor beide te juichen.

Nee, dan was Beune niet aangewezen. Want dan zouden de nummers 1 tot en met 3 nog steeds gewoon in de matrix staan. Allemaal nonsens dit soort gebral.

Beune had gewoon professioneel voor de start haar pak goed moeten aantrekken, en niet amateuristisch dat tijdens de rit willen doen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ze bleef tenminste op de piernas staan.

Overigens waren er gewoon 3 aanwijsplekken bij de dames, dus de KNSB had heus wel voor haar gekozen als Beune ook was 'gevallen' en sip snikkend via Insta een plekje had opgeëist. Maar zij wilde het op eigen kracht doen. Dat ze daarin op het momôn soeprême faalde, is helder. Ook geen probleem verder, zo'n fan ben ik niet van haar.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

otherfool schreef:

Ze bleef tenminste op de piernas staan.

Overigens waren er gewoon 3 aanwijsplekken bij de dames, dus de KNSB had heus wel voor haar gekozen als Beune ook was 'gevallen' en sip snikkend via Insta een plekje had opgeëist.

Het wordt tijd dat je volwassen wordt, en je mening grond op basis van argumenten, en geen argumenten gaat zoeken die je mening ondersteunen.

Beune heeft nooit ook maar in de verste verte zicht gehad op een aanwijsplek op de 1500 meter. Groenewoud, Rijpma-de Jong en Kok reden namelijk alledrie gewoon een ijzersterke tijd.

Als bij de 1000 meter bijvoorbeeld Anna Boersma 3e geworden was, in plaats van Naomi Verkerk, dan had Jutta ook geen plek gehad op de 1000 meter.

Het hele plaatsingsbeleid is feitelijk zeer strak volgens de regels gegaan. Het enige sippe is dat Bergsma van te voren al voor de massastart was aangewezen, en dat dat Prins een plek kostte. Maar had Prins iets sneller op de 1000 gereden, dan was het Nuis geweest die thuis had kunnen blijven.

Waar mensen toch al die indianenverhalen over voorkeur en willekeur vandaan halen is me een raadsel.

Maar het OKT is voorbij, er zijn nu de Spelen, en vandaag is er de 1000 meter, met professioneel topsportster Jutta Leerdam, voorafgegaan door vele anderen waaronder Femke Kok en Suzanne Schulting.

Kok maakt ook goede kans op podiumplaats, zelfs eventueel goud, maar Leerdam is topfavoriete.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Je draait je gewoon vast. Of je bent vóór aanwijsplekken, of je bent ertegen. Jij bent er mordicus tegen, behalve als het Instadiva betreft... tja, wat moeten we daar nou van maken? Op de 1000 meter OKT eindigden bijvoorbeeld Anna Boersma en ook Antoinette de Jong nog ver voor Leerdam, waarom neemt één van hen die plek vandaag dan niet in? Die stonden namelijk ook al in de Matrix.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Het zal vast wel volgens de regels zijn gegaan en het lijkt me meer dan terecht dat Jutta vandaag op de 1000 meter kan starten, maar de regels zijn niet zaligmakend en dat kost Nederland nu een gouden medaille op de 1500 meter bij de vrouwen. Ik vind het nogal apart om een beleid te vuur en te zwaard te verdedigen dat de Nederlandse equipe een gouden medaille kost. Dat is doorgaans toch het hoogste doel bij het hele Nederlandse topsportbeleid. Waar vele euro's in worden gepompt. En dan vanuit een lullig matrixje de topfavoriet voor een afstand thuis laten omdat die op een paar honderdste na het twee maanden voor de spelen net aflegt tegen iemand die internationaal voor plek 8 schaatst.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

eRCee schreef:

Het zal vast wel volgens de regels zijn gegaan en het lijkt me meer dan terecht dat Jutta vandaag op de 1000 meter kan starten, maar de regels zijn niet zaligmakend en dat kost Nederland nu een gouden medaille op de 1500 meter bij de vrouwen. Ik vind het nogal apart om een beleid te vuur en te zwaard te verdedigen dat de Nederlandse equipe een gouden medaille kost. Dat is doorgaans toch het hoogste doel bij het hele Nederlandse topsportbeleid. Waar vele euro's in worden gepompt. En dan vanuit een lullig matrixje de topfavoriet voor een afstand thuis laten omdat die op een paar honderdste na het twee maanden voor de spelen net aflegt tegen iemand die internationaal voor plek 8 schaatst.

Allemaal leuk en aardig, maar die discussie had veel eerder gevoerd moeten worden. Je kunt niet na het OKT opeens toch de regels aanpassen. Zeker niet als er door de nummers 1, 2 en 3 gewoon ijzersterk gereden wordt op het OKT.

Jammer voor Beune, jammer voor het zogenaamd zekere goud (zo zeker dat ze bij het OKT, waar alleen Nederlandsen aan meededen nog niet eens het podium haalde...). Jammer voor mensen die nu uit teleurstelling die matrix een lullig matrixje noemen. Voor het OKT heb ik daar niemand over gehoord. Ook de schaatsers niet. Zelfs Nuis niet.

Ik ben blij dat er zo strak aan het voorgestelde en geaccepteerde selectiebeleid wordt vastgehouden. Weten de schaatsers waar ze aan toe zijn.

Beune heeft zich gewoon op eigen kracht niet weten te plaatsen voor de Olympische Spelen 1500 meter. Jammer dan.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Er wordt bij elke winter-OS gediscussieerd over het OKT. Niet pas nu.

Graaf Machine

• 9891 berichten
  • 1437 stemmen

En elke keer blijft het uiteindelijk bestaan. Leg je er dan ook een keer bij neer. Natuurlijk willen de concurrerende ploegen van een topper niet dat die topper beschermd wordt. Dat gaat ten koste van de eigen schaatsers. Die kinnesinne zal er wel aan ten grondslag liggen.

En nogmaals: voor het OKT heb ik er niemand over gehoord. Ook Nuis niet. Pas na het OKT hoor ik dat er altijd over gediscussieerd wordt. Zal dan na het volgende OKT wel weer gebeuren.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

otherfool schreef:

Op de 1000 meter OKT eindigden bijvoorbeeld Anna Boersma en ook Antoinette de Jong nog ver voor Leerdam, waarom neemt één van hen die plek vandaag dan niet in? Die stonden namelijk ook al in de Matrix.

Deze vraag blijft staan. Instadiva is gewoon voor deze afstand aangewezen, hoewel ze zich bij lange na niet had geplaatst.

Enfin. Hup Femke!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.