• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14512 berichten
  • 4509 stemmen

Precies wat jij zegt Graaf Machine, Bergsma krijgt dan een heel vol programma. En zijn massastart is aan het eind dus ik kan me indenken dat hij bedankt voor de achtervolging (de 5 ipv Bosker kan wel, die is het eerste weekend al).

Dat was een beetje mijn gedachte om die achtervolging dan eventueel te skippen. Raar als topland Nederland maar misschien moet men dit maar accepteren met deze uitkomsten. En anders wordt het Tim Prins die thuis blijft gok ik (Nuis gaan ze niet durven en met zijn 1000 staat hij hoger in de Matrix dan Prins met zijn 1500). En Diniz reed oprecht goed op de 500, die kan je ook moeilijk thuislaten (al deed men dat vier jaar terug ook met de numer 2 van de 500 ten faveure van Bosker).

Vraag me ook af of Prins en Nuis niet kunnen wisselen. Nuis heeft op de 1500 meter meer kans normaal gesproken en beiden hebben dan wel een afstand.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

mjk87 Aan de andere kant, twee weken geleden nog pakte de ploegenachtervolging brons in Hamar. Met Huizinga, Bosker en Snellink. VD Bunt ipv Snellink is zeker geen downgrade dus tja... Goud en zilver gaan we niet winnen, maar brons moet kunnen als alles goed valt. En als er iemand valt bij de VS of Italië (wat al een keer gebeurd is)...

mjk87 (moderator films)

• 14512 berichten
  • 4509 stemmen

Ja ik houd er echt rekening mee dat Prins niet mag gaan en ze weer Bosker sturen en daar vind ik wel wat van dan.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Ik ook. Maar Nuijs op z'n ouwe dag nog een laatste keer op de 1500m is ook een mooi verhaal. Maar goed, ik denk eigenlijk zelf dat ze gaan besluiten om Prins toch mee te nemen. Nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel. En dan Bergsma, VD Bunt en Huizinga op de ploegenachtervolging. Bij voorbaat wordt dan al de witte vlag gehesen wat betreft de ploegenachtervolging, maar Prins krijgt zijn kans.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

mjk87 schreef:

Precies wat jij zegt Graaf Machine, Bergsma krijgt dan een heel vol programma. En zijn massastart is aan het eind dus ik kan me indenken dat hij bedankt voor de achtervolging (de 5 ipv Bosker kan wel, die is het eerste weekend al).

Dat was een beetje mijn gedachte om die achtervolging dan eventueel te skippen. Raar als topland Nederland maar misschien moet men dit maar accepteren met deze uitkomsten. En anders wordt het Tim Prins die thuis blijft gok ik (Nuis gaan ze niet durven en met zijn 1000 staat hij hoger in de Matrix dan Prins met zijn 1500). En Diniz reed oprecht goed op de 500, die kan je ook moeilijk thuislaten (al deed men dat vier jaar terug ook met de numer 2 van de 500 ten faveure van Bosker).

Vraag me ook af of Prins en Nuis niet kunnen wisselen. Nuis heeft op de 1500 meter meer kans normaal gesproken en beiden hebben dan wel een afstand.

Wat zei je ook alweer https://www.telegraaf.nl/sport/schaatsen/onverwachte-wending-na-okt-tim-prins-doet-kjeld-nuis-voorstel-om-olympische-startbewijzen-te-ruilen/120838313.html

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Uiteindelijk staat Prins maar één plek hoger in de matrix dan Bosker, maar met Bosker in de ploegachtervolging is een medaille zeker geen utopie. Die laten schieten gaat zeker niet gebeuren.

Of je nou Wennemars, Snel en Prins naar de 1500 stuurt, of dat je Wennemars, Snel en Nuis de 1500 laat rijden maakt weinig uit. Nuis is ook geen koekenbakker op die afstand.

Dus ja, ik denk dat Bosker meegaat. En verdiender dan vorige keer, want toen mocht hij zelfs de 1500 rijden terwijl hij daar vijfde geworden was (omdat een deelnemer aan de ploegenachtervolging ook een afstand moet rijden). Dat kostte Tijmen Snel (3e) een Olympisch debuut.

Overigens word ik er niet blij van, want Bosker vind ik wel de ultieme saaiheid (en niet echt sympathiek ook). Maar dat zijn geen argumenten om iemand thuis te laten.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Nou Kjeld Nuis mag toch de 1500m gaan rijden in plaats van Prins. Toch wel grappig dat het "verguisde OKT" door Nuis nu in zijn voordeel uitpakt. Het is hem gegund, maar hoop dat hij nu wel net zo kritisch is op het OKT als een paar dagen geleden.

Aan de andere kant snap ik de keuze wel voor Bosker in plaats van Prins, met het oog op medaillepotentiëel. Dat Nuis daarvan profiteert is een mazzeltje voor hem.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Heleboel commentaar op de selectie bij de mannen, maar de echte olifant in de kamer wordt nergens genoemd. Dat is de aanwijsplek voor Bergsma op de massastart.

De massastart is namelijk een onderdeel dat vaak een tombola is, temeer omdat het helemaal afhankelijk is van het koersverloop. Wordt het een wat tragere tactische wedstrijd of een snelle wedstrijd van meet af aan? Op de massastart kan vaak van alles gebeuren. De ploegachtervolging is veel beter in te schatten, en ook veel beter te trainen.

Was dit keer Bergsma niet van te voren al aangewezen op de massastart, dan hadden zowel Prins (3e op de 1500) en Bosker (3e op de 5000) meegekund. Bergsma stond onderin de matrix op de laatste plaats met 2e op de 10.000.

Dan had Bosker ook de 10.000 kunnen rijden (op het OKT maar 0,4 seconde geeindigd achter Bergsma).

Dan had je de negen namen:

De Boo: 500 +1000

Diniz: 500

Wennemars: 500 + 1000 + 1500

Nuis: 1000

Snel: 1500

Prins: 1500

Van de Bunt: 5000 + 10000 + pursuit + massastart

Huizinga: 5000 + pursuit + massastart

Bosker: 5000 + 10000 + pursuit

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Wel vreemd dat Remi de Wit zich baseert op internationale data van de afgelopen anderhalf jaar om zijn keuze Bokser ipv Prins te verklaren. Dan had hij ook gewoon Beune moeten kiezen voor de 1500m ipv één van de andere drie vrouwen. Beune heeft de laatste anderhalf jaar alles gewonnen op de 1500m wat er te winnen valt.

Voor de rest ben ik het eens met Graaf Machine dat de massastart bij de mannen veel te belangrijk is gemaakt. Bergsma wint wat wereldbekers en opeens kunnen we een gouden medaille behalen blijkbaar. Bij het afgelopen WK werd Bergsma 18de...

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Vanavond krijgen we trouwens een prachtige halve finale WK darten tussen Gian van Veen en Gary Anderson. En dan krijgen we zaterdag hopelijk de aportheose met Gian in de finale, maar eerst even dus Gary Anderson verslaan, wat niet zomaar gedaan is.

En zo komt er langzaam een einde aan een mooi WK darten, maar vooral een ideale opvulling van de saaie, soms eenzame, weken rondom kerst en oud- en nieuw.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

Bergsma wint wat wereldbekers en opeens kunnen we een gouden medaille behalen blijkbaar. Bij het afgelopen WK werd Bergsma 18de...

Bergsma is natuurlijk wel ervaren op de massastart, maar inderdaad bij de WK afstanden:

2015: 19e

2016: 21e

2017: 14e

2020: 1e

2021: 7e

2023: 5e

2025: 18e

Wat goed aangeeft hoe grillig het is.

Verder had Beune nooit kans gehad op deelname aan de 1500 meter, omdat de drie dames voor haar zich gewoon geplaatst hadden via de matrix hadden geplaatst (Kok op plek 1, Rijpma de Jong op plek 2, Groenewoud op plek 3). Dan komt er geen plaats vrij op de 1500 waar Beune gebruik van kan maken.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Halve finale darts, splinters wordt ook wakker. Een nieuwe mighty, deze keer een gian. Gian staat 4-1 voor tegen anderson en ligt op koers voor de finale.

Zie gian voor het eerst darten. Gian is goed. Heel goed. En toch heeft van gerwen denk ik net wat meer talent.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Wat een wedstrijd, niet normaal. Zo is darts ook op z'n allermooist. Al die eerste en tweede rondes zijn heel vermakelijk met leuke underdogs, maar uiteindelijk draait het allemaal om dit soort wedstrijden.

En als Gian van Veen de finale haalt kan hij sowieso €500.000,- bijschrijven.

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Maar even hoor, je moet toch helemaal leip zijn om te betalen voor het kijken naar darts? Iedere keer een of twee sets, vervolgens een bak reclame...

De foute party is er niks bij, ook in die zin een regelrechte kermissport. Dat darts.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Maar even hoor, je moet toch helemaal leip zijn om te betalen voor het kijken naar darts? Iedere keer een of twee sets, vervolgens een bak reclame...

De foute party is er niks bij, ook in die zin een regelrechte kermissport. Dat darts.

Darts kijk je toch gewoon met een VPN (gratis, van Proton) en dan via de Belg?

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Darts kijk je toch gewoon met een VPN (gratis, van Proton) en dan via de Belg?

Uiteraard kijk ik darts gratis. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt daarvoor te betalen.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Uiteraard kijk ik darts gratis. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt daarvoor te betalen.

Hoe weet je eigenlijk zo precies waar de haren op je hoofd aan denken?

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Hoe weet je eigenlijk zo precies waar de haren op je hoofd aan denken?

Het zijn telepatische haren geloof ik. Slachtpartijtje gister, heb het twee sets volgehouden.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Haha, die bobbers. Lukt het ze maar niet met hun eigen slee om zich te kwalificeren voor Milaan, huren ze een slee van Australië. Hoppa, achtste en deelname aan de OS.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Bart Swings ondertussen wel de beste massastarter ooit. Die heeft al heel wat prijzen binnengehaald.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Ja, mensen niet kijken, maar ondertussen wel Polen een grootmacht aan het worden in schaatsen, en dat ook zonder dit EK. Mooi, meer landen, meer uitstraling.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.