• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

happie schreef:

Zo de wandelende depressie Barney heeft zich gisteren ook weer van zijn matige kant laten zien. Je vraagt je af waarom hij het met deze instelling nog doet.

Ik gok die 15.000 pond startgeld. Die kachel moet toch branden!

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

Vanmiddag was dat potje tussen De Decker en Munyua wel echt genieten zeg. Over underdog gesproken. Terugkomen van 2-0, 125 "uitgooien" met een enkele bull en twee keer bullseye terwijl je op 135 staat, pijltjes twee dagen eerder gekocht in een dartwinkel. Nu al zin in de tweede ronde.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Munuya is de held van dit WK nu al. Daarachter de vrolijke japanse enclave en Kumar.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

En hoe denken de kenners hier over de kansen van Beau Greaves? Het zou mij niet verwonderen als zij minimaal de kwartfinale haalt, maar dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van het schema.

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

Graaf Machine schreef:

En hoe denken de kenners hier over de kansen van Beau Greaves? Het zou mij niet verwonderen als zij minimaal de kwartfinale haalt, maar dat is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van het schema.

Geen kenner hier, maar ze stond aardig te gooien. Gurney vertoonde wel een paar irritante trekjes om haar uit haar spel te halen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Van Veen wel indrukwekkend gisteren zeg. 108 gemiddeld is grandioos en ronde 1 ook al goed. Hij heeft duidelijk zijn topvorm meegenomen naar het WK. Razma en daarna Evans/Manby moeten in deze vorm geen enkel probleem zijn. Kwartfinale tegen Humphries/Aspinall lonkt en in deze vorm is hij een belangrijke outsider en zeker een kanshebber.

Van Veen en Noppert lijken ook grote kanshebbers te zijn voor deelname aan de Premier League. Ga ervanuit dat Dobey en Cross daar niet terugkeren. Wellicht allebei of Clayton en één van de twee.

Plaisier knap een overwinning geboekt op Price.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Peter Wright... Wat een aftakeling zeg. 79 gemiddeld en twee legs winnen van Arno Merk.

Wattimena wisselvallig maar door.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

En dan lees je vaak over Van Gerwen dat die maar moet stoppen, maar zijn tijdgenoten/wereldkampioenen doen het ook allemaal niet zo best.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

En dan lees je vaak over Van Gerwen dat die maar moet stoppen, maar zijn tijdgenoten/wereldkampioenen doen het ook allemaal niet zo best.

Ja inderdaad ook Smith en Price zakken verder weg.

Bizarre pot van Noppert. Gooit een ijzersterke pot, maar die Hood heeft nog nooit zo goed gegooid.

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

Wat een pot!

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Ah, de befaamde jaarlijkse Noppert uitschakeling op het WK is weer achter de rug. Als je - zoals ik - alleen het darten volgt tijdens het WK vraag je jezelf af hoe het mogelijk is dat Noppert 6de van de wereld is. Pryce is ook uitgeschakeld, maar dat is een voormalig wereldkampioen die tegen een Plaisier speelde, die de wedstrijd van zijn leven speelde. Peter Wright is oud en verzadigd.

Het tegenovergestelde van Noppert is Callan Rydz. Die zie ik dus ook alleen maar darten tijdens het WK, en ieder jaar vraag ik me weer af hoe het kan dat deze man niet minstens top 20 van de wereld is.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Noppert heeft vier major halve finales gehaald dit jaar. Hij heeft een sterk jaar gehad. Vandaar plek 6 en zat hij bij een beter WK op PL koers, dat gaat nu van Veen worden. Noppert gaat misschien nog 2-3 plekjes dalen. Overigens als er niemand bijzonder presteert op het WK dan kan zowel van Veen als Noppert de PL halen.

Rydz heeft al gezegd, dat hij zich voor andere toernooien moeilijk kan opladen.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Tussen het darten door is er ook nog OKT schaatsen. En wat een emoties bij de 1500m voor vrouwen, blijft toch wel mooi om te zien.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Ja dit waren mooie ritten, die twee. Als Beune die misslag niet had gedaan, dan was zij naar de OS gegaan ipv Groenewoud.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Ja dit waren mooie ritten, die twee. Als Beune die misslag niet had gedaan, dan was zij naar de OS gegaan ipv Groenewoud.

Dat blijft gissen. Soms wordt een misslag volgens mij veel te zwaar beoordeeld. Nu is het verschil 17/100 van een seconde, maar zonder die misslag weet je niet wat het verschil was geweest. Maar ook de tijden van Groenewoud, Rijpma-De Jong en Kok hadden dan anders kunnen zijn. Van Groenwoud omdat ze in dezelfde rit zat, en van die andere twee omdat ze een andere richttijd hadden kunnen hebben.

Verder hoort een misslag bij de sport, ik zie wel vaker schaatsers misslagen maken, en toch winnen.

Beune heeft gewoon op "haar" afstand enorme concurrentie, en dat kan niet altijd in haar voordeel uitvallen.

Verder bijzonder spannend toernooi. Ik denk dat ik dit meer genieten vind dan straks de OS. Hier is echt vreugde en drama veel groter voor mijn gevoel. Die Prins, wat een teleurstelling. Hopelijk plaatst hij zich nog wel via de 1500 morgen.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Ik heb met die types als Kjeld Nuijs wel een beetje een haat-liefde verhouding. Aan de ene kant is het een uitgesproken topsporter met emotie, maar als z'n vriendinnetje verliest deugt het hele OKT niet meer. Sowieso roept het wat ergernis (jaloezie, haha) op die topsport-stelletjes. Maarja het is wel voer voor tv.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Beune had zich gewoon moeten laten vallen. Dan was ze, net zoals Leerdam op de 1000m, aangewezen voor de 1500m. Wel zonde, want Beune verdient het als Wereldkampioen om te gaan. Rijpma-De Jong is wisselvallig, Groenewoud kan alleen goed rijden als ze tegen een directe tegenstander moet, en voor Kok is dit een bijnummertje.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

SergioMalick schreef:

Ik heb met die types als Kjeld Nuijs wel een beetje een haat-liefde verhouding. Aan de ene kant is het een uitgesproken topsporter met emotie, maar als z'n vriendinnetje verliest deugt het hele OKT niet meer. Sowieso roept het wat ergernis (jaloezie, haha) op die topsport-stelletjes. Maarja het is wel voer voor tv.

Hij heeft het vorige week al gezegd. Dus voordat dit met Beune gebeurde. Nuijs vind ik wel top. Aardige gozer volgens mij met het hart op de tong. Sowieso zijn die schaatsers wel sympathiek. Leerdam lijkt een diva, maar in interviews echt een persoonlijkheid en nog sympathiek ook.

Alleen de familie Wennewars (Joep en Erben) trek ik slecht.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Kan voor NL het verschil zijn tussen goud en geen-goud op de 1500. Toch duidelijk dat het selectiesysteem niet klopt. En is ook niet voor het eerst dat dit wordt aangekaart.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Hij heeft het vorige week al gezegd. Dus voordat dit met Beune gebeurde. Nuijs vind ik wel top. Aardige gozer volgens mij met het hart op de tong. Sowieso zijn die schaatsers wel sympathiek. Leerdam lijkt een diva, maar in interviews echt een persoonlijkheid en nog sympathiek ook.

Alleen de familie Wennewars (Joep en Erben) trek ik slecht.

Ah oke wist niet dat hij dit al eerder heeft gezegd. Ben het grotendeels wel met je eens hoor, de man heeft een Leeuwenhart. Maargoed, blijf het een beetje aanstellerij vinden als je als volwassen man voor je vriendinnetje gaat zitten janken, terwijl ik hier al een week met buikgriep naar sport zit te kijken, helemaal alleen .

Aan Beune de taak om op de 3000m iedereen het zwijgen op te leggen.

Misschien bij het volgende OKT net als bij de 500m meerdere heats op de 1000 en 1500m? Als je bijvoorbeeld een half seizoen geblesseerd bent, maar op de Olympische spelen duidelijk de beste zal zijn, is het ook niet eerlijk toch als je je daardoor niet kwalificeert. Dat je dan niet genoeg punten in het seizoen behaalt.

Overigens zat het Thialf gisteren wel afgeladen vol, en het topic hier is even springlevend. Ergens is zo'n OKT dus wel heel interessant voor de sport, maar miss is de regelgeving nu te hard.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

SergioMalick schreef:

(quote)

Ah oke wist niet dat hij dit al eerder heeft gezegd. Ben het grotendeels wel met je eens hoor, de man heeft een Leeuwenhart. Maargoed, blijf het een beetje aanstellerij vinden als je als volwassen man voor je vriendinnetje gaat zitten janken, terwijl ik hier al een week met buikgriep naar sport zit te kijken, helemaal alleen .

Aan Beune de taak om op de 3000m iedereen het zwijgen op te leggen.

Misschien bij het volgende OKT net als bij de 500m meerdere heats op de 1000 en 1500m? Als je bijvoorbeeld een half seizoen geblesseerd bent, maar op de Olympische spelen duidelijk de beste zal zijn, is het ook niet eerlijk toch als je je daardoor niet kwalificeert. Dat je dan niet genoeg punten in het seizoen behaalt.

Overigens zat het Thialf gisteren wel afgeladen vol, en het topic hier is even springlevend. Ergens is zo'n OKT dus wel heel interessant voor de sport, maar miss is de regelgeving nu te hard.

Ik zat er gisteravond ook aan te denken hoe het beter en eerlijker kan in 2030. Misschien sowieso de Wereldkampioenen uit het vorige jaar (2029) die zich automatisch plaatsen. Dan zouden nu Femke Kok (500m), Joy Beune (1500m en 3000m) en Marijke Groenewoud (Massastart) automatisch zijn geplaatst. Bij de mannen De Boo (500m) en Wennemars (1000m). Daarnaast zou je de Wereldbekers belangrijker kunnen maken. Als je in een Olympisch jaar twee Wereldbekers wint, dan ben je ook geplaatst.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Ik denk dat er inderdaad wel wat betere opties zijn, zoals die hierboven beschreven. Van mij mogen ze er direct mee beginnen om het OKT af te schaffen

Enige argument wat ik nog kan bedenken voor het OKT, is dat de Olympische Spelen natuurlijk ook een momentopname zijn. Ook dan moet je precies op het juiste moment pieken en is een misslag fataal. Maarja een ticket voor de Olympische spelen is natuurlijk wel al een doel op zich in het leven van een schaatser.

En dan zal er nog een financieel plaatje zijn... Zeker zo die dagen tussen kerst en oud- en nieuw zijn heel belangrijk voor de sponsoren. Volgens mij zijn die schaatsploeg en daar behoorlijk afhankelijk van.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Zeker. Ik denk ook wel dat ze het gaan aanpassen in aanloop naar 2030. Zeker het team van Beune gaat hier nooit meer mee akkoord. Leerdam zal dan gestopt zijn, maar die zal ook het gemengde gevoelens terugkijken op dit OKT. Misschien dat de sponsor van het team van Beune er inderdaad anders over denkt .

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Heel zuur voor Nuijs die 4e wordt op de 1500m. En dan eindigt de uitzending van de NOS met een trailer van een Kjeld Nuijs documentaire, waarin wordt vooruitgeblikt op de Olympische spelen. Had daar nou heel even mee gewacht .

mjk87 (moderator films)

• 14512 berichten
  • 4509 stemmen

Gaan ze de ploegenachtervolging skippen? Want wie ga je daar neerzetten met deze afvaardiging? Bosker nog een keer sturen kan je ook niet maken. En wie gaat daar zin in hebben van diegenen die wel gaan?

mjk87 (moderator films)

• 14512 berichten
  • 4509 stemmen

Bij de vrouwen wordt het makkelijk, Leerdam kan gewoon naar de 1000 nu Verkerk de 10e vrouw is.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

SergioMalick schreef:

Enige argument wat ik nog kan bedenken voor het OKT,

Volgens mij bestaat het vooral vanwege een doorgeslagen drang tot een 'objectieve' selectieprocedure. De schaatsers hebben het in principe in eigen hand en dat zou dan eerlijk moeten zijn. Maar in de praktijk voelt het juist heel vaak als niet eerlijk, omdat sport niet 100% maakbaar is maar er ook factoren van biologie en geluk/pech een rol spelen.

Het doel zou moeten zijn om de beste schaatsers op hun beste afstanden op de OS te krijgen.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

mjk87 schreef:

Gaan ze de ploegenachtervolging skippen? Want wie ga je daar neerzetten met deze afvaardiging? Bosker nog een keer sturen kan je ook niet maken. En wie gaat daar zin in hebben van diegenen die wel gaan?

Sowieso Huizinga en VD Bunt. Tja, en dan. Bergsma, maar die drie hebben nooit samen getraind of een wedstrijd gereden. VD Bunt en Huizinga samen ook niet trouwens. Nuijs heeft vroeger wel eens geopperd dat hij open stond voor de ploegenachtervolging, maar door deze uitslag gaat hij dat never nooit doen natuurlijk. Dan gooit hij zijn eigen glazen in wat betreft de 1500m. Dan blijft Tim Prins zelf over. Huizinga, VD Bunt en Bergsma, met Prins als reserve. Dan gooi je wel een medaille weg, maar die kans is sowieso best klein. Ook met Bosker.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Bij de ploegenachtervolging is een medaille toch afhankelijk van de eerste loting? Er starten maar 8 teams, en het gaat niet om de tijd zoals bij een World Cup, maar het is een knock-out race.

Als je de eerste ronde wat gunstig loot zit je al bij de laatste vier, en is een medaille al een reëel vooruitzicht. En voor de KNSB is een medaille een medaille. Brons op de ploegenachtervolging is net zo goed als brons op de 1500 meter.

En als ze Bosker niet sturen, dan kan hij ook de 5000 niet rijden. Dan moet Bergsma de 5000 rijden. Maar voor hem wordt het dan wel zwaar om 5000, 10.000, ploegenachtervolging en massastart te doen.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Daar heb je wel gelijk in Graaf Machine. Maar voor de 5km is hij absoluut geen medaillekandidaat, dus dat kan hij als een trainingsritje beschouwen.

Ik zou zelf wel Bosker meenemen en Nuijs de 1500m laten rijden. Dan heb je tenminste kans (een kleine kans) op twee medailles. Als je Prins meeneemt ipv Bosker weet je zeker dat je naast twee medailles grijpt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.