- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Maarten0402
-
- 843 berichten
- 542 stemmen
RIP Joe Turkel.
The Shining en Blade Runner. Kort maar krachtige prestaties!
kappeuter (crew films)
-
- 74730 berichten
- 5988 stemmen
Dichter en schrijver Remco Campert (92) overleden - nos.nl
RIP Remco Campert
Pieter Montana
-
- 6680 berichten
- 2296 stemmen
Voor iedereen die ook ooit de boekcover zag van zijn "Tjeempie!" (fijn boek overigens)! Ik las ook zijn "Het leven is vurukkuluk", maar daar kan ik me eigenlijk weinig van herinneren...Wel een gigantische naam uit de Nederlandse literaire wereld, die ontzettend productief was, en misschien wel de laatste van de 'oude garde' (genre Claus, Mulisch, Reve, etc). RIP!
Graaf Machine
-
- 10092 berichten
- 1524 stemmen
Oei, dat is wat zeg. Eén van de grootste naoorlogse namen uit de Nederlandse literatuur.
Hij was natuurlijk al op leeftijd, maar het komt wel aan zeg.
RIP Remco.
Rotterdam@1
-
- 909 berichten
- 440 stemmen
Inderdaad: de goede man was al 92 jaar, deed vgls. zijn vrouw de laatste jaren nog weinig en dan nóg is het een schok.
Heb bijna alles van de man gelezen, qua proza en herinner me nog: "het leven is vurrukkulluk", dat sloeg toen in als een bom. Over Panda en Boelie o.a. Er kwamen eindelijk lichtheid en humor in Ned. literatuur.
Boekenlijst Nederlands middelb. school, maar niet op elke school toegelaten boek.
Dit boek is later ook verfilmd, in 2018 o.a. met Reinier Scholten van Asschat, Geza Weisz. NPO-start heeft het nog!!!
In de kranten mooie oude interviews met hem vandaag.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Mulisch was een hele grote vriend en bewonderaar, van Campert..Ze traden beiden op, oa. lezen uit eigen werk.
RIP Remco...je hebt een prachtig oeuvre nagelaten.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Inderdaad: de goede man was al 92 jaar, deed vgls. zijn vrouw de laatste jaren nog weinig en dan nóg is het een schok.
Heb bijna alles van de man gelezen, qua proza en herinner me nog: "het leven is vurrukkulluk", dat sloeg toen in als een bom. Over Panda en Boelie o.a. Er kwamen eindelijk lichtheid en humor in Ned. literatuur.
Boekenlijst Nederlands middelb. school, maar niet op elke school toegelaten boek.
Dit boek is later ook verfilmd, in 2018 o.a. met Reinier Scholten van Asschat, Geza Weisz. NPO-start heeft het nog!!!
In de kranten mooie oude interviews met hem vandaag.
Scholen met de Bijbel zagen niks in Campert...Ontkennen van literatuur...Shame on you!!!!
Schande en zonde komen niet van God of Allah ,maar van hun verschrikkelijke medewerkers...
Rotterdam@1
-
- 909 berichten
- 440 stemmen
Er zit een grote documentaire over Campert aan te komen. Wellicht vanavond of deze week. Nu nog niet bekend.
Een groot eerbetoon, dat al jaren klaar is, want met veel roken en drinken heeft deze man een zeer hoge leeftijd bereikt en ligt het draaiboek al lang klaar. Het woordje "met" , vorige zin, is bewust gekozen...En moet beslist niet "ondanks" zijn!
Als hij op een dag slechts twee glazen wijn dronk, dacht zijn vrouw dat hij niet helemaal in orde was...
Dat eerbetoon komt hem toe: door zijn boeken kregen hele generaties eindelijk mooie, grappige en ontroerende boeken te lezen i.p.v. de vaak elitaire en zouteloze, voorgeschreven meuk op school. Ervaringsdeskundige!
Rotterdam@1
-
- 909 berichten
- 440 stemmen
Inmiddels weet ik, dat om 23.45 uur NPO 1 vanavond het interview Cornald Maas-Campert herhaald wordt!
kappeuter (crew films)
-
- 74730 berichten
- 5988 stemmen
The Godfather-acteur James Caan (82) overleden | AD.nl
RIP James Caan
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31293 berichten
- 5532 stemmen
R.I.P. James Caan 
stinissen (crew films & series)
-
- 23775 berichten
- 77493 stemmen
R.I.P. James Caan.
3 2 1 cut
-
- 1087 berichten
- 99 stemmen
Fantastische rol in één van de Beste Films. Sonny Corleone is no more…. En nu voor het echt.. 
John Milton
-
- 24328 berichten
- 13498 stemmen

Onsterfelijk bij mij door Sonny en zijn Paul Sheldon (Misery)
ZAP!
-
- 5560 berichten
- 3682 stemmen
R.i.p. James Caan.
Aanrader: The Gambler (1974).
-edit- Oeps, dat is de plaat die ik nu luister, ik bedoelde deze: The Gambler (1974)
Maarten0402
-
- 843 berichten
- 542 stemmen
R.I.P. James Caan: Geweldige acteur.
The Godfather, Thief, Misery, Bottle Rocket zelfs in Eraser heb ik van zijn rol genoten.
Rotterdam@1
-
- 909 berichten
- 440 stemmen
Tony Sirico is overleden las ik in de krant, die speelde jaren in the Sopranos.
Saillant "detail": was in het echte leven ook een crimineel.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
RIP Tony Sirico. Een van m'n favoriete seriepersonages aller tijden. Bij de Sopranos reünie drie jaar geleden viel mij al op hoe erg zijn gezondheid achteruit was gegaan.
Maarten0402
-
- 843 berichten
- 542 stemmen
R.I.P. Tony Sirico. Weer een geweldige acteur heen...
Montorsi
-
- 9753 berichten
- 2394 stemmen
“What can you do? At least he didn’t suffer.”
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
"I beat cancer, but it took him out. Ride the painted pony and let the spinning wheel fly.. heh."
ZAP!
-
- 5560 berichten
- 3682 stemmen
R.i.p. "Paulie". Wat heb ik met dat personages gelachen. Dat schilderij van Tony, zijn autotoeter...
trebremmit
-
- 3017 berichten
- 1483 stemmen
Hier moet ik nog iedere keer om lachen.
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
paulie was op zijn best met chrissie. hierboven een extreem grappige scene.


