- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11941 berichten
- 5343 stemmen
Ja, verdomme. Ik heb die serie echt geleefd als kind. Eerste dood van een beroemdheid die me echt aangrijpt.
IH88
-
- 9761 berichten
- 3190 stemmen
Ja, Dawson's Creek heeft mijn jeugd ook wel echt gekleurd. Daarna kwamen series als One Tree Hill en uiteraard The O.C, maar Dawson was de eerste serie die ik iedere week volgde. De latere seizoenen. Voor de eerste seizoenen was ik net te jong, dus die heb ik later op DVD gekocht. En helemaal grijsgedraaid.
The Rules of Attraction vond ik toen der tijd ook een toffe film. Maar dat kwam ook omdat mijn jeugdcrush Shannyn Sossamon erin meespeelde.
Dying Rose
-
- 1316 berichten
- 3449 stemmen
James Van Der Beek en Bud Cort.
Voor mij beiden onsterfelijk als Dawson en Harold respectievelijk.
Rust in vrede heren.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8289 stemmen
R.I.P. James Van Der Beek en Bud Cort
starbright boy (moderator films)
-
- 22473 berichten
- 5141 stemmen
Harold uit een film die voor mij minstens top 100 ooit is. Bud bedankt.
Roger Thornhill
-
- 6070 berichten
- 2476 stemmen
Ja, Bud Cort, geweldig in Harold and Maude. R.I.P.
mister blonde
-
- 12709 berichten
- 5847 stemmen
https://nos.nl/artikel/2602754-godfather-acteur-robert-duvall-95-overleden
Tja ook echt een grootheid. En tot op zeer hoge leeftijd nog actief.
Ajax&Filmfreak
-
- 3376 berichten
- 3741 stemmen
R.I.P. Robert Duvall
Robert Duvall (1931-2026) ging volledig op in zijn personages - https://nos.nl/l/2602758
Roger Thornhill
-
- 6070 berichten
- 2476 stemmen
R.I.P. Robert Duvall, inderdaad een héle grote. Uiteraard worden The Godfather en Apocalypse now als eerste genoemd, maar ik herinner me toch ook mooie rollen in To kill a mockingbird (zijn debuut), M*A*S*H (de film) en True confessions.
John Milton
-
- 24257 berichten
- 13442 stemmen

Iemand die veelvuldig voorkwam in de films die ik keek toen ik filmliefhebber werd. Gelukkig heb ik eveneens nog behoorlijk wat te ontdekken. 95... Dat actief blijven zal er ongetwijfeld bij hebben geholpen.
Lastige, onbuigzame types, die speelde Robert Duvall (1931-2026) het liefst
-
- 22473 berichten
- 5141 stemmen
En ook een van de grootste documentairemakers ooit heeft ons verlaten: Frederick Wiseman.
Documentairemaker Frederick Wiseman overleden op 96-jarige leeftijd - rtl.nl
En omdat RTL erg karig is:
Bob Gray
-
- 1231 berichten
- 2057 stemmen
En Tom Noonan is ook gaan hemelen. RIP
Rol in Manhunter is legendarisch
Tom Noonan Death, Sundance-Winning Indie And ‘Manhunter’ Villain Obituary – NewsReel
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Robert Duvall speelde ook in redelijk veel westerns, Open Range, Broken Trail en Lonesome Dove zijn mijn favorieten.
Mooie leeftijd gehaald en een erg goed acteur geweest!
Saving Pvt. Pyle
-
- 528 berichten
- 1257 stemmen
RIP Tom Noonan. DPG Media Privacy Gate - nu.nl
Vooral in Manhunter goed.
-
- 22473 berichten
- 5141 stemmen
Een van de laatste mensen die er nog was uit de generatie van Nederlandse televisiepioniers is overleden. Koos Postema:
Graaf Machine
-
- 9891 berichten
- 1437 stemmen
Koos Postema kwam op mij altijd over als een sympathieke presentator met een guitige glimlach. En een mooi gefatsoeneerd kapsel. Hij wist je een comfortabel gevoel te geven als je aan het televisiekijken was.
RIP
Slater (crew films & series)
-
- 1348 berichten
- 9031 stemmen
ZAP!
-
- 5502 berichten
- 3638 stemmen
R.i.p. Tom Noonan. Nooit geweten dat Robert Carradine (sterker nog, ik kende zijn naam niet eens) familie was van, ik kende hem alleen als bv. die (film)nerd… r.i.p..