• 11.539 nieuwsartikelen
  • 163.915 films
  • 10.487 series
  • 30.497 seizoenen
  • 619.138 acteurs
  • 194.232 gebruikers
  • 9.044.732 stemmen

Ik zoek... hulp bij computerproblemen (/computertips)

zoeken in:

IronDragonfly

• 21 berichten
  • 0 stemmen

Ik wil graag Blu-Ray discs op mijn desktop computer kijken.

Ik heb hier een hele tijd terug contact voor opgenomen met SU Computers om mij hiermee te helpen.

Want, VLC Media Player kan de Blu-Ray discs niet afspelen.

De software zegt dat de disc versleuteld (encrypted) is.

Uiteindelijk heeft SU Computers mij Cyberlink PowerDVD aanbevolen.

Ik heb de Pro versie gekocht, omdat deze ook Blu-Ray discs kan afspelen.

Maar niet veel later, na een update van het programma. Werkte het programma niet meer zoals het hoorde.

Mijn playback van Blu-Ray discs bevroor gewoon zomaar, op de meest willekeurige momenten.

Eerst contact gehad met Cyberlink over mijn probleem, maar die hielpen mij niet echt zo goed verder. Ik had vooral de indruk dat ze vooral copy paste antwoorden terug gaven.

Ik had daarna uiteindelijk met SU Computers contact opgenomen in de hoop dat hun mij verder konden helpen met mijn probleem.

Maar ook de oplossingen die hun gaven als,herinstalleren enzo werkte niet. Het probleem werd niet opgelost.

Lang verhasl kort, kunnen jullie me hiermee helpen? Weten jullie misschien een andere software om mijn Blu-Ray discs die ik heb kan afspelen op mijn computer?

Er is vast nog veel meer te vertellen over dit probleem, maar ik heb nu geen tijd meer. En ik typ dit op mijn mobiel, wat ook al veel tijd kost. Dus ik laat het hier eerst bij.

horizons

• 5663 berichten
  • 2340 stemmen

IronDragonfly schreef:

Ik heb hier een hele tijd terug contact voor opgenomen met SU Computers om mij hiermee te helpen.

Want, VLC Media Player kan de Blu-Ray discs niet afspelen.

De software zegt dat de disc versleuteld (encrypted) is.

Uiteindelijk heeft SU Computers mij Cyberlink PowerDVD aanbevolen.

Ik heb de Pro versie gekocht, omdat deze ook Blu-Ray discs kan afspelen.

Maar niet veel later, na een update van het programma. Werkte het programma niet meer zoals het hoorde.

Mijn playback van Blu-Ray discs bevroor gewoon zomaar, op de meest willekeurige momenten.

Eerst contact gehad met Cyberlink over mijn probleem, maar die hielpen mij niet echt zo goed verder. Ik had vooral de indruk dat ze vooral copy paste antwoorden terug gaven.

Ik had daarna uiteindelijk met SU Computers contact opgenomen in de hoop dat hun mij verder konden helpen met mijn probleem.

Maar ook de oplossingen die hun gaven als,herinstalleren enzo werkte niet. Het probleem werd niet opgelost.

Lang verhasl kort, kunnen jullie me hiermee helpen? Weten jullie misschien een andere software om mijn Blu-Ray discs die ik heb kan afspelen op mijn computer?

Er is vast nog veel meer te vertellen over dit probleem, maar ik heb nu geen tijd meer. En ik typ dit op mijn mobiel, wat ook al veel tijd kost. Dus ik laat het hier eerst bij.

Geen idee, google:

How to watch Blu-ray discs on Windows 10 | Windows Central - windowscentral.com

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

Zou voor mij ook googelen worden, mijn afgelopen 2 pc's hebben al geen fysieke drives meer.

IronDragonfly

• 21 berichten
  • 0 stemmen

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Het zal dan lang zoeken worden en heel veel uitproberen voordat ik een goede oplossing vind.

Want, mijn ervaring is dat op internet zoeken tijdrovend werk is.

En meestal heb ik niet heel veel geluk met het vinden van de informatie die ik wil vinden.

Maar als het niet anders is, dan is dat maar zo.

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

IronDragonfly schreef:

Want, mijn ervaring is dat op internet zoeken tijdrovend werk is.

En meestal heb ik niet heel veel geluk met het vinden van de informatie die ik wil vinden.

tijdrovend? soms, meestal niet in mijn ervaring.

Voor mij is goed kunnen googelen een van mijn allergrootste verworvenheden in dit leven, de grootste reden dat ik me een beetje kan redden met dingen waar ik geen verstand van heb. Dankzij googelen en internetfora heb ik zelf een pc kunnen bouwen (ja, dát was extreem tijdrovend, maar tijd had ik toen en geld niet).

als ik nu google op 'free software to play blu-rays' vind ik dit: Top 8 Best Free Blu-ray Player for Windows 10. DVDfab op 1, die heb ik zelf vroeger ook wel gebruikt herinner ik me.

die kun je hier gratis downloaden. wat het verschil is met de betaalde versie weet ik zo niet

only1ELEANOR

• 186 berichten
  • 360 stemmen

IronDragonfly schreef:

VideoSolo Blu Ray Player eens proberen

https://https://www.videosolo.com/nl/tutorials/how-to-play-blu-ray-on-windows-10.html

IronDragonfly

• 21 berichten
  • 0 stemmen

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik ga videosolo Blu-ray player uitproberen. Ik heb geprobeerd om beter te worden in het zoeken op internet. Maar, dat bleek moeilijker voor mij dan gedacht. Ik geef om mijn privacy, dus gebruik ik privacy respecterende zoekmachines. Zoals, startpage.com, duckduckgo.com etc. Vaak weet ik niet goed waar ik op moet zoeken. En dan vind ik vaak niet de resultaten die ik zoek. Hebben jullie daar misschien ook nog een tip of iets voor? Ik heb ook geprobeerd om boeken hierover te vinden, omdat ik liever in boeken lees in plaats van uren op internet te zoeken naar misschien 1 stukje informatie. Ik vind dat mijn tijd niet waard.

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

Ik gebruik zelf Brave Browser met dat oogpunt, geen reclame, tracking en je kunt ook kiezen om duckduckgo als zoekmachine te gebruiken standaard

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

Mijn werkgever stelt ieder jaar 1500 euro beschikbaar om opleidingen te volgen, en hoewel ik daar door COVID al een paar jaar geen gebruik van had gemaakt, leek het me leuk dat weer eens te doen.

https://www.kali.org/images/notebook-kali-2022.1.jpg

Het werd de cursus Ethical Hacking Foundation, bij Security Academy. Niet geheel onpraktisch voor mij nog klassikaal in Woerden ook. Twee volle cursusdagen, die ook voor oningewijden te volgen zouden moeten zijn. Er wordt gebruik gemaakt van het ook los toegankelijke platform TryHackMe, waar ze hun eigen lessen op hebben staan. Super interessant en inderdaad te doen, maar een beetje kennis hoe netwerken werken lijkt me wel een nuttige basis. Zelf ging ik strugglen bij Linux en de command line, en zelf opzoeken welk commando je moest invoeren voor een bepaald resultaat. Was totaal nieuw met Linux, los van een middag klooien met een Raspberry Pi toen dat ding nog niet lang uit was.

En vandaar mijn post in dit topic: ik heb gisteren Virtualbox op mijn Windows 11 PC geïnstalleerd en Kali Linux (een distributie specifiek voor ethical hacking en Penetration Testing) en wil daar nog Linux Mint of Zorin OS in een andere Virtual Machine naast zetten, om wat meer kennis mee te maken. Die Kali heb ik meer geïnstalleerd vanwege de cursus, maar Kali wordt kennelijk afgeraden voor beginners. Zowel Mint als Zorin hebben Unbuntu als basis en zouden wat toegankelijker zijn. Beide worden bij uitstek geschikt geacht voor mensen die van Windows komen, wat ik lees.

Ik kan zelf googelen (and I will), maar hebben jullie Linux tips, of bijzonder fijne tutorials voor beginners zoals ik?

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

Haha, verkeerde forum denk ik

Ik had hem ook op Facebook gepost, maar het blijft angstvallig stil. Te niche, kennelijk.

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

IH88Hier passen de berichten beter denk ik

Ik zit er wel wat dicht op momenteel voor een 34 inch, daar hoop ik in de toekomst nog eens wat op te verzinnen. Maar je sluit de Playstation er dus op aan op die monitor, geen pc? Is het dan niet fijner om die op een mooie sneller oled televisie aan te sluiten en vanaf de bank te gamen?

IH88

• 8868 berichten
  • 3105 stemmen

John Milton Ja je hebt gelijk. Ik heb geen pc meer, dus daarom de PlayStation. Ik ga de PS inderdaad aansluiten op de nieuw te kopen monitor. Probleem is dat vriendin graag 's avonds beneden televisie kijkt, dus dan ga ik naar boven. Mijn eigen bunker zeg maar.

IH88

• 8868 berichten
  • 3105 stemmen

Maar ik zit te denken aan een 27 inch omdat ik er toch wel dicht bovenop zit. En kan altijd later nog voor iets groters gaan.

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

Ik zou deze in elk geval even bekijken, erg leuke 27 inch high refreshrate monitoren voor niet al teveel geld:

-https://tweakers.net/pricewatch/1908826/lg-ultragear-27gp850p-b-zwart.html

-https://tweakers.net/pricewatch/1695580/lg-ultragear-27gp850-b-zwart.html

-https://tweakers.net/pricewatch/1772316/samsung-odyssey-g7-g75tqsr-27-inch-zwart.html

De 27GP850-B en 27GP850P-B zijn vrijwel identiek aan elkaar. De 27GP850P-B is een model dat voldoet aan de nieuwe EU energiewetgeving.

De Samsung kost iets meer, maar heeft ook ies betere papieren: Samsung Odyssey G9 en G7 Review - Tweakers

IH88

• 8868 berichten
  • 3105 stemmen

John Milton schreef:

Ik zou deze in elk geval even bekijken, erg leuke 27 inch high refreshrate monitoren voor niet al teveel geld:

-https://tweakers.net/pricewatch/1908826/lg-ultragear-27gp850p-b-zwart.html

-https://tweakers.net/pricewatch/1695580/lg-ultragear-27gp850-b-zwart.html

-https://tweakers.net/pricewatch/1772316/samsung-odyssey-g7-g75tqsr-27-inch-zwart.html

De 27GP850-B en 27GP850P-B zijn vrijwel identiek aan elkaar. De 27GP850P-B is een model dat voldoet aan de nieuwe EU energiewetgeving.

De Samsung kost iets meer, maar heeft ook ies betere papieren: Samsung Odyssey G9 en G7 Review - Tweakers

Thanks! Ga dit weekend even op onderzoek uit.

IH88

• 8868 berichten
  • 3105 stemmen

Het is trouwens deze monitor geworden John Milton. Bedankt nog voor het advies.

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

IH88 schreef:

Het is trouwens deze monitor geworden John Milton. Bedankt nog voor het advies.

Ah leuk, een broer van de mijne, zie je dat?

https://tweakers.net/i/un_gXmpWDtwBdZxyDZV8s2lbVrc=/fit-in/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003943440.jpeg?f=imagegallery

prima keuze, verwacht ik! Mooi scherm en goede refreshrate

IH88

• 8868 berichten
  • 3105 stemmen

Ja zie het. En zoals ik al zei, ik zit er dicht op dus 27 inch is voor mij prima.

IH88

• 8868 berichten
  • 3105 stemmen

Een kleiner broertje . Maar inderdaad, heb ook vooral gekeken naar de refreshrate.

John Milton

• 21734 berichten
  • 11832 stemmen

Als er dicht op zit is dat alleen maar fijner!

Laat maar even horen hoe hij bevalt, als je erop gegamed hebt!

Shinobi

• 4297 berichten
  • 2511 stemmen

Een handige website die de meeste paywalls kan omzeilen: Webpage archive. Ik maak er elke dag gretig gebruik van.

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

Shinobi

Erg handig inderdaad!

The Oceanic Six

• 59483 berichten
  • 3961 stemmen

Shinobi schreef:

Een handige website die de meeste paywalls kan omzeilen: Webpage archive. Ik maak er elke dag gretig gebruik van.

Hoe werkt dit dan? Ik kan een URL saven of zoeken in een archief?

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

Gewoon de link invoeren van de pagina die je wil lezen. Je kunt de pagina meteen lezen.

Die pagina wordt vervolgens ook opgeslagen in het archief.

The Oceanic Six

• 59483 berichten
  • 3961 stemmen

kappeuter schreef:

Gewoon de link invoeren van de pagina die je wil lezen. Je kunt de pagina meteen lezen.

Die pagina wordt vervolgens ook opgeslagen in het archief.

Ahja, ik zie het. Niet de 1e link met saven kiezen maar die onderste. Even getest met een premium van de Telegraaf.

Handig, zal de site ook bewaren.

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

The Oceanic Six

Vreemd, ik gebruik juist wel de bovenste optie met 'save' om nieuwe pagina's te ontgrendelen.

De onderste is juist bedoeld om al reeds gearchiveerde pagina's te doorzoeken, maar daar hoeft de pagina die je zoekt niet bij te staan.

The Oceanic Six

• 59483 berichten
  • 3961 stemmen

Bij mij ging de bovenste link de site ontleden en ik vermoed opslaan. De onderste laadde het artikel, maar vermoedelijk is dan iemand me al voor geweest vandaag op met dit artikel.

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

O ja, op die fiets.

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

Ik ben erg blij met deze tool. Het werkt niet altijd trouwens.

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

Shinobi schreef:

Werkt sinds kort helaas nog maar af en toe voor AD.nl

kappeuter

Ik zou graag mijn top 10 / profielfoto willen aanpassen, maar elke als ik rechtsboven op mn gebruikersnaam klik, kleurt ie alleen geel en komt er niet een hele rij opties naar beneden. Weet jijde oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt.

kappeuter (crew films)

• 73241 berichten
  • 5827 stemmen

De gestoorde filmfanaat

Top 10 kun je hier invoeren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.