• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.147 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.201 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.373.941 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Om even op je enige ad hominem reactie die je kent te reageren. Want inhoudelijk kun je niet. Nee, ik kijk vrijwel nooit.

Wat niet betekent dat ik af en toe niet bij die stupiditeit blijf hangen. Ingewikkeld he.

Je kijkt nooit, maar je reageert bijna wekelijks op quotes die in de uitzending zaten op onze voetbalsite.

Net als je overigens nooit wat terug zegt als je feiten naar je hoofd krijgt. Precies zoals je vandaag in dit topic je gedraagt.

Prettige nacht. Hopelijk weer wat mooie medailles vannacht, dan zakt deze nutteloze discussie weer een eind weg.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wanneer heb je voor het laatst een uitzending VI gekeken?

Of ben je net als die mensen die roepen dat Derksen een racist is op basis van 5 seconden geknipte video?

Ik verwacht geen antwoord terug hoor. Weet namelijk al dat je nooit kijkt.

Ik zal nooit beweren dat Derksen een racist is, en dat hele gelul vorig jaar om dat gedoe was tenenkrommend.

Blijkbaar is dat heel belangrijk voor je. Je bent voor Derksen en vindt hem geen racist, of je bent tegen Derksen en vindt hem wel een racist.

Jammer voor je wereldbeeld. Ik vind Derksen geen racist en ben niet voor of tegen hem. Ik vind hem gewoon een domme lul.

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

Zoals ik al zei. Louter domme ad hominems. Nul inhoud. as usual.

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

En wat graaf machine(really?) zegt ja.

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

. Ik vind hem gewoon een domme lul.

Is dat niet een beetje naar om zoiets over iemand anders te zeggen?

Edit.

Het was trouwens prachtig weer vandaag. Veel zon, weinig wind. In juli doet de temperatuur er in dat geval niet toe. Veel zwemmers dan ook vandaag.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie schreef:

(quote)

Klopt dat volg ik graag. Ik volg sowieso ook wel graag meerdere sporten waar Nederlanders ook niet altijd een rol van betekenis spelen.

Dat was het punt wat ik maakte. Voor sommigen is het kennelijk enkel interessant als landgenoten meedoen of goed presteren. Dat vind ik persoonlijk nogal oppervlakkig en soms overdreven fanatisme. Zoals een Nederlandse columnist Dijkshoorn eens zei moet je nou perse gaan supporteren voor een persoon omdat die toevallig uit zijn moeder is gerold in hetzelfde land als jijzelf. Aan de andere kant zal ik er mij ook wel schuldig aan maken tijdens de OS waar ik dan sporten kijk die ik anders nooit kijk (omdat ze ook weinig aandacht krijgen buiten de OS) en dan helpt het wel als er een landgenoot mee doet en dat de nationale omroep er ook aandacht aan schenkt.

Dus ja mister blonde sorry ik zal het er verder niet over hebben of mij er aan ergeren. Jij beleeft je sportplezier op jouw manier en voor mij is de kous dan ook af.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

"Voor sommigen is het kennelijk enkel interessant als landgenoten meedoen of goed presteren."

Welnee. Dat is een veel te snel getrokken conclusie van jou, die je waarschijnlijk wel kek vindt om jezelf te profileren als iemand die heel ruimdenkend is.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

"Voor sommigen is het kennelijk enkel interessant als landgenoten meedoen of goed presteren."

Welnee. Dat is een veel te snel getrokken conclusie van jou, die je waarschijnlijk wel kek vindt om jezelf te profileren als iemand die heel ruimdenkend is.

Nee joh, er zijn sporten die ik al altijd graag heb gekeken omdat ik de sport zelf boeiend vind met en zonder landgenoten. Ik ben F1 beginnen kijken toen ik een jaar of 10-11 was omdat ik de wagens wel cool vond en het racen zelf. Gymnastiek ook altijd graag gezien. Voetbal als het een groot tornooi is, clubcompetities hebben me nooit veel geboeid. Europees clubvoetbal was nog wel leuk toen het nog echt een beker voor landskampioenen was, nu zijn het altijd dezelfde ploegen die je ieder jaar terug ziet. Maakt me verder ook niet uit of je dat nu ruimdenkend of oppervlakkig vind. Ik kan me evengoed ergeren aan mijn eigen landgenoten als ze dan torenhoge verwachtingen hebben van het nationale elftal en die dan niet ingelost worden. Maar anderzijds is dat ook wel een beetje vermakelijk dat ze dan zelf voor bondscoach gaan spelen en zeggen hoe zij het dan hadden aangepakt of dat ze zelf die niet te missen bal er wel hadden ingeschopt. Of nu met Van Aert, die ging toch wel even dat tijdritje winnen net zoals Evenepoel even de giro kon gaan winnen zonder ervaring in grote rondes en na een lange revalidatie.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Mooi verhaal, Alex. Ga het morgen lezen. Te lang en te onoverzichtelijk voor nu, maar het is een reactie op mij, dus ga ik het lezen.

Morgen.

Splinters

• 2622 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kijkt nooit, maar je reageert bijna wekelijks op quotes die in de uitzending zaten op onze voetbalsite.

Net als je overigens nooit wat terug zegt als je feiten naar je hoofd krijgt. Precies zoals je vandaag in dit topic je gedraagt.

Prettige nacht. Hopelijk weer wat mooie medailles vannacht, dan zakt deze nutteloze discussie weer een eind weg.

Haha. Een clandestiene moviemetervoetbalsite. Je kunt veel over ondergetekende zeggen maar niet dat deze voor mensen zoals ik in het leven is geroepen.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

OK, Van Rouwendaal is bezig. Kom op, Sharon, doe het, doe het, doe het... !!!

25 deelneemsters, best veel. Warm water, kan rol spelen.

Een sport waar ik niets mee heb, maar met de OS heel veel mee heb. Zo gaan die dingen.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

OK, bij het langeafstandszwemmen is het dus zo dat je voordeel hebt als je achter een ander aan zwemt. Geeft de verklaring voor het in groep eindgen.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Geweldig van Bol. Maakt haar faam helemaal waar. Nog niet genoeg voor goud, maar duidelijk beter dan alles dat na haar komt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Haha. Een clandestiene moviemetervoetbalsite. Je kunt veel over ondergetekende zeggen maar niet dat deze voor mensen zoals ik in het leven is geroepen.

Ik denk dat die site los staat van MovieMeter. Was wellicht in het leven geroepen door een moviemeter user nadat er werd beslist dat er niet meer over voetbal mocht worden gediscussieerd hier. Ongetwijfeld dat AL Bundy meer uitleg kan geven hierover.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik denk dat die site los staat van MovieMeter. Was wellicht in het leven geroepen door een moviemeter user nadat er werd beslist dat er niet meer over voetbal mocht worden gediscussieerd hier. Ongetwijfeld dat AL Bundy meer uitleg kan geven hierover.

Precies dit is het verhaal. Ook voetbalsupporters willen hun ei kwijt.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

Mooie medailles weer vannacht van van Rouwendaal en Bol. 22 nu en tel daarbij op de zekere medailles van Fontijn en de hockeydames. Zijn er 24.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie schreef:

(quote)

Precies dit is het verhaal. Ook voetbalsupporters willen hun ei kwijt.

Ik dacht dat er voetbalsites zat waren al. Ik meen dat de eigenaars van de metersites ook al ergens een voetbalsite in hun bezit hebben?

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Bijna voorbij het ruim twintig jaar oude Sydney-record. Zou leuk zijn als dat lukt. Op totale hoeveelheid medailles zijn we al voorbij Rio, London en Beijng en staan we nu gelijk met Athene.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Hmmm.. Sydney was twaalf goud. Voor mij is twee zilver niet beter dan één goud.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Twaalf goud is wat veel gevraagd misschien (hoewel niet uitgesloten). Dat is misschien voor Parijs. Meer dan 25 is vrij waarschijnlijk en is dit jaar al bijna zeker. In 2000 hadden we vooral vrij veel deelnemers die meerdere gouden medailles wonnen, dat was dat jaar de kracht en hadden we later niet meer zo sterk.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Ja, met Hoogenband, Van Moorsel en De Bruijn schoot het wel op toen, dat is ook zo.

Wil ook niet de prestaties van nu kleineren. Na een stroeve start zijn dit heerlijke Spelen voor Nederland.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12844 stemmen

Af en toe merk je toch wel dat je in Japan bent. Zit je even naar het muurklimmen te kijken, staat er gewoon een enorm Gundam naast de klimmuur

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4515 stemmen

Graaf Machine schreef:

Hmmm.. Sydney was twaalf goud. Voor mij is twee zilver niet beter dan één goud.

Toch zegt pakweg 5 zilver en 5 brons meer over het niveau in je land dan 3 gouden medailles zonder andere.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Toch zegt pakweg 5 zilver en 5 brons meer over het niveau in je land dan 3 gouden medailles zonder andere.

Ben het, helaas, wel met GM eens. Met goud ben je de nr 1 van je sport. Dat spreekt me meer aan dat wat extra zilver of brons. Maar ook met goud gaan we wel aardig eindigen, richting de 10. Hassan nog en de dameshockeyers pakken die plak ook wel. En dan vergeet ik vast nog wat dingen.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Dat is zo, maar het is maar zo willekeurig, die medailles. Omdat iemand ooit bedacht heeft dat het er drie moeten zijn, tellen opeens alleen de eerste drie plaatsen mee in een klassement. Hadden er ook vijf kunnen zijn, of twee.

Onderhond had het laatst over dat in België wordt gekeken naar Olympische Diploma's, voor de eerste acht (ik meende de eerste zes, maar ga het niet opzoeken). Dat speelde in Nederland ooit ook een rol, namelijk bij de Winterspelen van 1984, toen we geen enkele medaille haalden, als schaatsland zijnde. Toen hadden de kranten het over dat Yvonne van Gennip de enige was die toch maar mooi met twee Olympische Diploma's naar huis ging.

Maar het blijft niet winnen.

De eerste plaats is de enige die zich onderscheidt van alle andere plaatsen, namelijk doordat het de titel "Kampioen" oplevert.

In elk medailleklassement worden ook eerst de gouden medailles geteld, en daarna gaat men schiften op zilver, en vervolgens op brons.

Van mij mogen die bronzen en zilveren medailles wel bij elkaar opgeteld worden, maar de gouden zijn dus uniek, omdat ze een titel opleveren.

Graaf Machine

• 9794 berichten
  • 1412 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Scheur in ligamenten en hamstring.

Wat gebeurt daar nou precies? Een spierscheuring vlak voor/tijdens de sprong? Lijkt net of hij struikelt, maar dat kan natuurlijk niet. Ziet er in elk geval niet best uit.

Edit: hoor je nou ook iets knappen, of is dat toeval? Nog later: Ja, gezien de positie van de microfoon is die knap die je hoort dus zeker die spier. Vreselijk gewoon.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Pff, wat zonde van de Belgische basketbalvrouwen zeg. Een puntje verschil tegen de Japanse vrouwen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12844 stemmen

Graaf Machine schreef:

Wat gebeurt daar nou precies? Een spierscheuring vlak voor/tijdens de sprong?

Exact dat ja.

En jammer van de Belgian Cats, maar om dan weer twee keer te verliezen in de halve & bronze finale is ook niet je dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.