• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 33.999 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.064 gebruikers
  • 9.374.990 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Zat het gisteren tegen met Bouwmeester. Heeft ze vandaag ineens weer kans op goud.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik heb gisteren wat BMX races bekeken. Ik ben er toch niet zo door gecharmeerd. Denk dat ik de freestyle leuker ga vinden.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Waterpolodames staan 25-1 voor tegen Zuidafrika. Die verloren al eerder met 29-4 en 21-1. Dat is echt een gevalletje meedoen is belangrijker dan winnen.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

Bouwmeester maakt gewoon nog goede kans op goud, die Deense lijkt het helemaal kwijt opeens. Niet te snel de moed opgeven mensen!

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

happie schreef:

Waterpolodames staan 25-1 voor tegen Zuidafrika. Die verloren al eerder met 29-4 en 21-1. Dat is echt een gevalletje meedoen is belangrijker dan winnen.

Zal wel zijn omdat Afrika een kwalificatieplek heeft voor een sport die er bijna niet beoefend wordt.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Dat denk ik ook. 30-1 inmiddels. Het record staat op 29-4 volgens AD.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Eindstand 33-1. Die kwalificatie mag wel anders dan. Denk niet dat dit helpt voor de sport in Afrika.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

Eindstand 33-1. Die kwalificatie mag wel anders dan. Denk niet dat dit helpt voor de sport in Afrika.

Zat even na te kijken, maar dit is de eerste keer met een Afrikaanse deelnemer. Het aantal is opgeschroefd van 8 naar 10. Sowieso bijzonder, dat je twee poules van 5 heb en de nummers 1-4 gaan door naar de kwartfinale. Met zo'n ploeg erbij zit de spanning niet in het plaatsen voor.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ja, 8 of 16 of misschien 12. Maar dit is wel een rare poulefase als 4 uit 5 doormogen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ja met meer ploegen zit er meer spanning in. Met 16 ploegen heb je 4 poules van 4 en dan gaan de nummers 1 en 2 door.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Heiner en Bekkering/Duetz hebben ook nog alle kans op een medaille bij het zeilen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie schreef:

(quote)

Zat even na te kijken, maar dit is de eerste keer met een Afrikaanse deelnemer. Het aantal is opgeschroefd van 8 naar 10. Sowieso bijzonder, dat je twee poules van 5 heb en de nummers 1-4 gaan door naar de kwartfinale. Met zo'n ploeg erbij zit de spanning niet in het plaatsen voor.

Moet je maar eens kijken naar de uitslagen in in Rugby Sevens. Daar heb je wel vaker serieuze niveauverschillen. 56-0 was een van de wedstrijden bij de mannen.

16 ploegen lijkt me moeilijk. Van alle ploegsporten met een bal die met meer dan 2 worden gespeeld is het maximum 12, met uitzondering van mannenvoetbal die 16 ploegen hebben (die kunnen gerust met wat minder zijn want niveau vind ik daar ook niet zo geweldig).

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Aha ja. Rugby heb ik niet echt gevolgd bij de OS.

Mannenvoetbal eens. Blijft ook bijzonder dat we daar veredelde jeugdelftallen hebben, maar ja anders krijgen de oudere voetballers het wel heel druk met een EK en een OS.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Ik zou het liefst hebben dat het WK voetbal opgaat in de Olympische spelen, Of minstens dat het toernooi hetzelfde gewicht krijgt. Dat is een illusie, dat weet ik. Net zoals ik het veel beter zou vinden als de Olympische spelen altijd op dezelfde plek zouden plaatsvinden. In Griekenland of Zwisterland bijvoorbeeld. Ook een illusie.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12846 stemmen

starbright boy schreef:

Ik zou het liefst hebben dat het WK voetbal opgaat in de Olympische spelen, Of minstens dat het toernooi hetzelfde gewicht krijgt. Dat is een illusie, dat weet ik.

Lijkt me ook wel ja, ik zou de advertentie-euros die daarmee gemist worden niet willen bijpassen. Het OS is een erg mooi event, maar je moet ook wel eerlijk toegeven dat de meeste sporten maar beperkte aandacht krijgen. Da's toch een groot verschil met een WK, dat op z'n eentje zowat alle aandacht kan opeisen.

Ik begrijp ook helemaal niks van OS voetbal. België is al een tijd nummer 1 of de FIFA ranking, maar is er gewoon niet bij? Japan klopt Frankrijk met 4-0, maar amper een haan die er naar kraait. Zal dan wel te maken hebben met de afvaardiging van de spelers, ondertussen zijn de competities alweer in volle opbouw dus begrijpelijk dat clubs hun belangrijkste spelers niet nog langer willen missen, maar dan moet je voetbal misschien maar weren van de OS in het vervolg. Je wil waar daar toch de beste sporters elkaar zien bekampen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Onderhond schreef:

maar dan moet je voetbal misschien maar weren van de OS in het vervolg. Je wil waar daar toch de beste sporters elkaar zien bekampen.

Eens, misschien dan maar alleen met vrouwenvoetbal, waar wel de beste spelers staan , verder.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

De vrouwen zagen de OS ook echt als een belangrijk doel. Ze kenden zowat aan het halen van de OS kwalificatie meer belang toe dan aan het halen van de WK-finale zelf. Bij de mannen ligt de waardeverhouding van deze twee toernooien compleet anders.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12846 stemmen

Verschil is denk ik dat er tijdens de vrouwenWKs ook niet echt veel mensen kijken, waardoor zo'n OS dan een aardig platform is. Moest de populariteit van het vrouwenvoetbal echt sterk gaan stijgen, komen die uiteindelijk ook met een soortgelijk probleem te zitten.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Verschil met de mannen is ook vooral, dat de EK's en WK's bij de vrouwen in de oneven jaren zijn. Alleen hun EK is verplaatst naar 2022 vanwege de verplaatsing van het mannen EK en de OS.

De eindronde bij de mannen valt altijd in een olympisch jaar.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Djokovic is dichterbij de golden slam aan het komen. Als hij Zverev al zo makkelijk gaat verslaan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ik zou het liefst hebben dat het WK voetbal opgaat in de Olympische spelen, Of minstens dat het toernooi hetzelfde gewicht krijgt. Dat is een illusie, dat weet ik. Net zoals ik het veel beter zou vinden als de Olympische spelen altijd op dezelfde plek zouden plaatsvinden. In Griekenland of Zwisterland bijvoorbeeld. Ook een illusie.

Hoe zie je dat voor je? Een WK voetbal duurt een maand, de Spelen duren niet eens zo lang. Buiten dat vind ik het WK voetbal net zo groot als evenement als de Spelen, hou maar mooi de focus op een WK voetbal. Ik zou eerder stellen dat je voetbal gewoon van de spelen moet weren of de regels moet aanpassen want zoals het nu is, is het niet veel. Mannen moeten jeugdploegen met 3 routiniers sturen en de vrouwen, nouja. Da's geen serieus niveau. Eigenlijk zou je de Spelen en een EK/WK voetbal niet in 1 zomer moeten hebben. Stop 1 van die 2 kampen in de oneven jaren, dan is het probleem opgelost.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hoe zie je dat voor je? Een WK voetbal duurt een maand, de Spelen duren niet eens zo lang. Buiten dat vind ik het WK voetbal net zo groot als evenement als de Spelen, hou maar mooi de focus op een WK voetbal. Ik zou eerder stellen dat je voetbal gewoon van de spelen moet weren of de regels moet aanpassen want zoals het nu is, is het niet veel. Mannen moeten jeugdploegen met 3 routiniers sturen en de vrouwen, nouja. Da's geen serieus niveau. Eigenlijk zou je de Spelen en een EK/WK voetbal niet in 1 zomer moeten hebben. Stop 1 van die 2 kampen in de oneven jaren, dan is het probleem opgelost.

Nou ja, om het nog gekker te maken. De VS en Mexico hebben vannacht gewoon de halve finales van de gold cup gespeeld. Toch twee redelijk grote voetballanden die hun beste spelers daarvoor gebruiken ipv de OS. Die gekke regel van 23 jaar plus 3 routiniers heb ik ook nooit begrepen. Schaf dat af en geef gewoon iedere voetballer zelf de keuze of ze naar de OS willen. Een beetje zoals de Amerikanen het doen met Olympisch basketbal. Ook niet perfect, maar wel een verbetering.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Die put bij het Amerikaanse basketbal is kwalitatief wel wat dieper. Die kunnen meerdere teams samenstellen, die nog de beste kunnen zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

happie schreef:

Djokovic is dichterbij de golden slam aan het komen. Als hij Zverev al zo makkelijk gaat verslaan.

En passant pakt hij ook het gemengd dubbel nog mee als die zo doorgaat.

Als hij dan toch op 21 moet komen, dan wel in stijl: met goud en dit jaar.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

En passant pakt hij ook het gemengd dubbel nog mee als die zo doorgaat.

Als hij dan toch op 21 moet komen, dan wel in stijl: met goud en dit jaar.

Ja dat zou echt knap zijn. Ben benieuwd hoe hij erin staat, maar zou hij ook gewoon stoppen als hij dit zou redden? Het is naar het schijnt een wat aparte jongen.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Met acht of twaalf landen. Zo moeilijk is het niet hoor. Er zijn sowieso al idioot veel landen op het WK nu. Maar ik weet dat het een illusie is , commercie enzo, dat staat zelfs in mijn eerdere post. Je zou ook in oneven jaren kunnen gaan zitten met ek en wk inderdaad. Of helemaal niet op de olympische spelen. Zoals het nu gaat is het de grootste sport ter wereld (en met een serieuze afstand) onwaardig. Er in de meeste landen meer aandacht voor een flinke serie andere sporten dan voor mannenvoetbal op de Olympische spelen. Het is daar door de opzet een kleine sport.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Met acht of twaalf landen. Zo moeilijk is het niet hoor. Er zijn sowieso al idioot veel landen op het WK nu. Maar ik weet dat het een illusie is , commercie enzo, dat staat zelfs in mijn eerdere post. Je zou ook in oneven jaren kunnen gaan zitten met ek en wk inderdaad. Of helemaal niet op de olympische spelen. Zoals het nu gaat is het de grootste sport ter wereld (en met een serieuze afstand) onwaardig. Er in de meeste landen meer aandacht voor een flinke serie andere sporten dan voor mannenvoetbal op de Olympische spelen. Het is daar door de opzet een kleine sport.

Met alle respect, maar een WK voetbal met 8 of 12 landen is echt flauwekul. Alleen Europa heeft al een land of 10 van zeer hoog niveau. Vroeger had een EK 16 landen (en nog langer terug , maar die tijden zijn wel veranderd.

Ik ben een voetbalfan maar ik volg het voetbal op de Spelen nauwelijks. Alleen de dames een beetje. Ik vind ook dat voetbal al zoveel aandacht heeft het hele jaar door dat je het bij de Spelen weg mag laten.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

happie schreef:

Laat hem eerst deze partij maar eens winnen. Zverev is een van de beste drie set spelers al jaren.

mister blonde

• 12696 berichten
  • 5830 stemmen

En Zverev wint inderdaad. Op niet grand slams echt iemand die de grote drie aan kan.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4517 stemmen

Jammer. En zo blijft Graf de enige met een Golden Slam.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.