menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
geplaatst:
Morgen is het eindelijk weer zo ver

'Tom Dumoulin? Hier komt alleen de naam van Nibali op de weg' | NOS

Alleen hierom is de Giro toch al 100x mooier dan de Tour... de tifosi die zichzelf CanNibali noemen, de kapper die het haar van de Heilige Vincenzo had willen bewaren, de kookpot voor de sterke botten van La Farfalla... Ondanks het wat teleurstellende parcours in de eerste helft wordt het drie weken lang spettacolo!

geplaatst:
Zin in!

geplaatst:
Pecore schreef:
Ja, dat lijkt me een juiste analyse.

Al kan ik kos ook wel begrijpen als ik De Telegraaf koppen zie plaatsen als: 'Zelfs de Belgen juichen voor Van der Poel'. De hysterie die in dit land de kop opsteekt na een mooie overwinning is grenzeloos.

Ik vind De Telegraaf dan nogal onwetend overkomen met zo een uitspraken. Dat VDP ook geliefd is door de Belgen en vooral de Vlamingen is niets nieuws. Hij is natuurlijk heel bekend in het veldrijden dat in België een van de populairste sporten is. Hij ligt ook heel goed bij de Vlaamse pers, iedereen heeft em graag omdat hij zo mooi koerst en ook nog een sympathieke, toegankelijke vent is die ook geen dikke nek heeft.
Bericht die krant eigenlijk wel over veldrijden?

En ja laat die giro maar komen...

geplaatst:
otherfool schreef:
Morgen is het eindelijk weer zo ver

'Tom Dumoulin? Hier komt alleen de naam van Nibali op de weg' | NOS

Alleen hierom is de Giro toch al 100x mooier dan de Tour... de tifosi die zichzelf CanNibali noemen, de kapper die het haar van de Heilige Vincenzo had willen bewaren, de kookpot voor de sterke botten van La Farfalla... Ondanks het wat teleurstellende parcours in de eerste helft wordt het drie weken lang spettacolo!

Moet je voor de gelegenheid je avatar niet weer even van een ander kleurtje voorzien?

geplaatst:
Kom op Tom, rij ze allemaal op een hoop!

geplaatst:
Ik vrees voor Roglic. Die rijdt dit jaar alles aan gort.

geplaatst:
Nergens een livestream?

starbright boy (moderator)
geplaatst:
Dumoulin ècht niet goed genoeg gestart helaas. 28 seconden verliezen op Roglic is echt veel te veel. Binnen de 10 seconden was acceptabel geweest met hoe Roglic dit jaar rijdt. 5 seconden verliezen op Nibali is ook geen goed teken.

geplaatst:
Vooral op het vlakke niet heel hard gereden

Fantastisch parcours verder, complete RAI-chaos en ergerniswekkend Eurosport-gepruts: we zijn begonnen.

geplaatst:
Welk Eurosport-gepruts?

geplaatst:
Reclames op dramatische momenten (binnenkomst Landa oa), interviews op het verkeerde moment instarten (tijdens tijdrit Dumoulin), hetzelfde interview meerdere keren instarten... Die interviewer is echt dramatisch trouwens, je zag Dumoulin met z'n ogen rollen van ellende. Schoolkrantniveau.

Commentator staat me ook niet aan. Mooiste moment was dat die Jeroen begon te zwetsen dat de Yates-broers er niks van bakten de afgelopen Vuelta waarna Karsten (hij is wel top) in cynisch lachen uitbarstte.

Wat mis je op zo'n dag toch Renaat en Jose

geplaatst:
Behoorlijk verschil met Roglic inderdaad, maar in de Giro moet je toch vooral de derde week goed zijn. Zit er dus mooi bij wat mij betreft.

geplaatst:
En dan nog even Kiki Bertens die in steeds twee sets met Kvitova, Stephens en Halep afrekende en Madrid weet te winnen. Ze staat nu vierde op de WTA-lijst. Dat is een plek hoger dan Stöve op haar hoogtepunt (42 jaar geleden). Nog nooit stond een Nederlandse tennisster zo hoog en als we de mannen meetellen: Krajiceks hoogtepunt was ook een vierde plaats.

geplaatst:
Ackermann! 1e sprint in een grote ronde direct winnen, dan kun je wel wat.. Maar dat wisten we natuurlijk al. Worden leuke sprints met Ackermann, Viviani, Gaviria, Ewan en Demaré.

geplaatst:
Let op het ritje van vandaag. Waaiers zijn mogelijk.

geplaatst:
Ha, ben zelf met mijn team kampioen geworden van de 4e klasse B, KNSB. Volgend jaar gaan we beuken in de 3e klasse !!

1. SG Max Euwe III 15
2. Rokade 14
3. O&O Kampen 14
4. ENO 10
5. Doetinchem 10
6. Almelo II 8
7. Borne 6
8. Lonneker II 5
9. SG Max Euwe IV 5
10. Drienerlo 3

geplaatst:
starbright boy schreef:
En dan nog even Kiki Bertens die in steeds twee sets met Kvitova, Stephens en Halep afrekende en Madrid weet te winnen. Ze staat nu vierde op de WTA-lijst. Dat is een plek hoger dan Stöve op haar hoogtepunt (42 jaar geleden). Nog nooit stond een Nederlandse tennisster zo hoog en als we de mannen meetellen: Krajiceks hoogtepunt was ook een vierde plaats.

Maar die vierde plaats van Krajicek wordt terecht volledig ondergesneeuwd door zijn Wimbledon-overwinning. Dus Bertens: win Roland Garros.
Al zal ze dan de tweede Nederlandse zijn die dat toernooi wint.

geplaatst:
Vlinder

geplaatst:
Klaar voor de Vlinder. Door zo'n malloot die niet voor zich kijkt met 70 km p/u.

Balen zeg. Alles op de Tour dan maar.

geplaatst:
Da's echt klote zeg. Als Dumoulin op waarde geklopt wordt, zoals afgelopen zaterdag, heb ik er eigenlijk geen moeite mee, maar dit voelt zo ongelofelijk KLOTE.

geplaatst:

geplaatst:
Het is heel vroeg maar ik denk dat we het zeker niet moeten uitsluiten.

Roglic de hele Giro in het roze?

geplaatst:
Godverredomme, echt kut dit. De Giro verliest in etappe 4 al een van de smaakmakers. Zo zonde, aangezien hij in de 9e etappe, een tijdrit op zijn maat, samen met Roglic een magnifieke tweestrijd had af kunnen leveren. Heel erg jammer. Nu maar hopen dat outsiders als een Formolo, Carapaz (schitterende ritzege vandaag, alleen had ik het gevoel dat Roglic niet voor de rit ging (?) en het een beetje liet lopen) e.d. kunnen verrassen.

Herstellen en jezelf richten op de Tour aub

geplaatst:
Ja, ben ook al zover inmiddels: alles op de Tour nu. In dat licht kan je maar beter zo vroeg uitvallen dan ergens in de derde week.

En wat SB zegt sluit ik ook zeker niet uit. Yates kan zich beter wat zorgen gaan maken. Hoewel hij met Nibali nog wel een geduchte kompaan heeft om onrust te creëren.

geplaatst:
Wel balen inderdaad, maar op de een of andere manier leek het er ook niet in te zitten. Kan Oomen lekker op zoek naar ritzeges.

geplaatst:
Het is natuurlijk klote om op die manier op zo een achterstand te komen. Ik vind het toch knap dat Dumoulin verdergaat (hoorde het daarstraks op de radio). Hopelijk krijgen we nu geen gesloten wedstrijd zoals dat zo vaak met de Tour het geval is.

geplaatst:
Denk niet dat je een gesloten koers krijgt, Jumbo-Visma kan niet a la Ineos alles controleren neem ik aan en de rest zullen het wel proberen, zoals een M.À. Lopez, Nibali en Yates..

geplaatst:
Slimme zet of stom toeval? Na vandaag staat Sam Oomen voor Roglic en andere klassementsrenners in het algemeen klassement. En aangezien hij vorig jaar ondanks knechtwerk ook top 10 (meen ik) eindigde kan dit voor Sunweb een interessante optie zijn om te gaan proberen uitspelen in het klassement.

Dumoulin moet opgeven en plots is de interesse gekelderd hier.

Daar zal het koersverloop ook wel wat mee te maken hebben. Spektakel hebben we nog niet gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:06 uur

geplaatst: vandaag om 19:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.