menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
geplaatst:
Nee, sufste eerste Giro-week in jaren.

geplaatst:
Campenaearts werd 2de. Geen schande om te verliezen van Roglic, maar ik had gehoord dat de Belg wat materiaalpech kende. Dat is toch een beetje kut dan. En Yates verliest vrij veel, wat is dat toch weer met hem?

geplaatst:
eRCee schreef:

Exact, veel lange en saaie etappes. 2 tijdritten in de eerste week is wel een aanwinst, dat zorgt ervoor dat er in de 2e week al aangevallen moet worden. Maar ook de momenten dat de klassementsrenners zich konden roeren deden ze het niet. Donderdag voor de aanvallers snap ik nog enigszins, maar vrijdag naar L'Aquila geen enkele actie kon ik met mijn hoofd niet bij. Ideale puncheur-finish, waarin je wel een paar seconden kut winnen op je concurrenten. Ben bang dat we vrijdag pas vuurwerk gaan krijgen, donderdag zal ook wel voor de aanvallers worden. Wat dat betreft een matig parcours met weinig knallende etappes

geplaatst:
Zonder Tommie en Stevie is er natuurlijk ook gewoon minder aan. Dan gaat het alleen nog maar om het wielrennen, en is de extra spanning van het supporteren van een landgenoot gewoon weg.

geplaatst:
Met Mollema en Oomen heb je twee landgenoten die kort staan in het klassement. Vooral Mollema lijkt in goede vorm te zijn.

geplaatst:
Graaf Machine schreef:
Zonder Tommie en Stevie is er natuurlijk ook gewoon minder aan. Dan gaat het alleen nog maar om het wielrennen, en is de extra spanning van het supporteren van een landgenoot gewoon weg.

Niks mis mee maar kun je ook niet genieten als algemene liefhebber van de sport? Ik ben ook gewoon F1 blijven kijken als er geen landgenoten meer waren om voor te supporteren. Uiteindelijk heb ik al meer seizoenen meegemaakt in de F1 zonder Belgen dan met.

En zoals Pecore al opmerkte waarom niet supporteren voor Oomen en Mollema dan?

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
(quote)

Exact, veel lange en saaie etappes. 2 tijdritten in de eerste week is wel een aanwinst, dat zorgt ervoor dat er in de 2e week al aangevallen moet worden. Maar ook de momenten dat de klassementsrenners zich konden roeren deden ze het niet. Donderdag voor de aanvallers snap ik nog enigszins, maar vrijdag naar L'Aquila geen enkele actie kon ik met mijn hoofd niet bij. Ideale puncheur-finish, waarin je wel een paar seconden kut winnen op je concurrenten. Ben bang dat we vrijdag pas vuurwerk gaan krijgen, donderdag zal ook wel voor de aanvallers worden. Wat dat betreft een matig parcours met weinig knallende etappes

Met andere woorden de Giro begint meer op de Tour te lijken, dat zou erg jammer zijn.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
(quote)

Niks mis mee maar kun je ook niet genieten als algemene liefhebber van de sport?

Ik geniet prima van de Giro, maar het is gewoon allemaal net wat mooier als "we" meedoen voor het roze.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
(quote)

Met andere woorden de Giro begint meer op de Tour te lijken, dat zou erg jammer zijn.

Dat is even afwachten natuurlijk. Je hebt ook te maken met wie een aankomst en vertrek wil organiseren in een jaar. En donderdag, vrijdag en in mindere mate zaterdag kiezen de renners er zelf voor niets te doen. Ik maak me pas echt zorgen als volgend jaar er weer zo'n parcours ligt. Vorig jaar en dat jaar daarvoor waren qua parcours namelijk nagenoeg perfect in mijn herinnering

geplaatst:
eRCee schreef:

De bergritten moeten nog komen. Dat zijn toch de enige écht mooie ritten?

Of er moet iets 'geks' gebeuren onderweg. Waaiers of vluchters die op een waanzinnige manier voor weten te blijven - maar dat is ook vele malen mooier als er bergen mee gemoeid zijn.

geplaatst:
Hier, hoppa, meteen strijd tussen de klassementsrenners tijdens de eerste echte rit.

geplaatst:
Een nieuwe editie van Gerwen - Cross in een hele grote finale. Benieuwd.

Edit: En Michael wint, uiteraard Als hij echt wil, is hij gewoon echt beter dan de rest. Al ging het vanavond niet eens heel makkelijk.

geplaatst:
Zojuist de laatste 50 km even terug gekeken en dat was inderdaad een leuke etappe. Mooi gezicht, dat groepje Lopez/Landa met hun knechten. En de winst van Roglic is nog geen uitgemaakte zaak. Hij hoeft maar even in een verkeerd groepje terecht te komen en hij komt in de problemen. Gelukkig voor hem ligt er nog een tijdrit in het verschiet, want zijn ploeg maakt nog geen indruk.

geplaatst:
Die misser op 5-5 was beslissend, daarna was 't gelopen zaak.
7 keer op rij eerste, telkens in de finale en nu 4 keer op rij gewonnen. Eigenlijk gewoon belachelijk, zo goed.

geplaatst:
Heerlijke slagveldetappe!

geplaatst:
Heerlijke veldslagetappe!

geplaatst:
Heerlijke etappeveldslag!

geplaatst:
Etappe slag. Veldheerlijk!

geplaatst:
Heerlijke veldsla!

geplaatst:
Jongens!

geplaatst:

Ha ha ha

geplaatst:
Meisjes!

geplaatst:
Passo di Gavia geschrapt a.s. dinsdag. Logisch, maar wat er voor in de plaats komt is een slap aftreksel. Weg Queen Stage. Nu is alleen de Mortirolo interessant. Had dan 2x Mortirolo gedaan..

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
Passo di Gavia geschrapt a.s. dinsdag. Logisch, maar wat er voor in de plaats komt is een slap aftreksel. Weg Queen Stage. Nu is alleen de Mortirolo interessant. Had dan 2x Mortirolo gedaan..

Of de tijdrit geschrapt

geplaatst:
Tijdritje op de Mortirolo wil ik wel zien hoor. Of op de Stelvio of Gavia. Wil je epische gevechten zien met renners die enorm afzien moet je een ITT op zo'n berg doen. All in. Niemand kan zich verstoppen, man tegen man. Helaas zien we dat nooit.

geplaatst:
Vorig jaar nog in de ronde van Romandië. Onder anderen Gaviria, Viviani, van Poppel en Campenaerts haalden de tijdslimiet niet en moesten de koers verlaten.

geplaatst:
Zit een mooie apotheose aan te komen in de Giro.

De sluwe vos Nibali?
De oermens Roglic?
Of gaat Carapaz toch met de winst strijken?

Mollema blijft goed meedoen, maar van hem weet je dat hij de Giro zeker niet gaat winnen.

geplaatst:
De aanval van Nibali vandaag is afgeslagen. Toch zag Carapaz er niet geweldig uit. Roglic lijkt me uitgespeeld voor de eindwinst.

Op mij maakte Landa vandaag de beste indruk.

geplaatst:
Toch wel verdomde sneu voor Bertens. Is ze in de vorm van haar leven, wordt ze ziek.

geplaatst:
Inderdaad dit is heel erg lullig. Het zelf vertrouwen waarmee ze hier naartoe kwam was groter dan anders.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:13 uur

geplaatst: vandaag om 01:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.