menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
geplaatst:
Graaf Machine schreef:
Toch wel verdomde sneu voor Bertens. Is ze in de vorm van haar leven, wordt ze ziek.

Hierdoor is ze scherp op wimbledon.

geplaatst:
Heerlijke overwinning van Cima, hoewel ik het Denz meer had gegund. Maar wat een geblunder aan alle kanten in het peloton. Als de 3 wegrijden houden ze het kilometerslang rond de 3 minuten, niks aan het handje dus. Ineens geef je ze er 3 minuten bij. Is het op de tussensprint 50 km van de meet nog 2.5 minuut, geef je ze er nog doodleuk 2 bij. Moeten alle ploegen behalve Groupama (die bij wegblijven vlucht puntentrui binnen had) hun mannetjes opsouperen. En als klap op de vuurpijl gaat op 5 km van de meet Groupama rijden, met als gevolg dat er 2 vd 3 worden ingerekend, Ackermann 2e wordt en Demare 8e, waardoor Demare de puntentrui alleen kan binnenhalen als Ackermann uitvalt. Geweldig voor de vluchters, maar zelden zulk geblunder gezien.

geplaatst:
Volgens mij was FDJ alleen aan het positioneren (zaten ook maar met drie mannetjes telkens) en niet zozeer aan het dichtrijden. Alsnog geblunder, want die lead-out had veel beter gemoeten. En ik vind eigenlijk sowieso dat als je als sprintploeg naar deze Giro komt en je hebt nog een kans, dat je dan gewoon voor de etappe moet gaan.

Wat ook geblunder is: ploegen als Israel Cycling en Dimension Data die dan de hele dag op kop gaan rijden voor hun B-sprinter die nog nooit top-3 gereden heeft, in plaats van zelf mee te springen.

geplaatst:
Mooi zo Raptors pakken de eerste wedstrijd. Tweede game moeten ze dit weekend ook pakken als het ff kan.

kos
geplaatst:
Ja, weg met die irritante splash brothers.

geplaatst:
kos schreef:
Ja, weg met die irritante splash brothers.

Inderdaad nou wel klaar met dat team. Gare green en dan KD, die liever een zeker team koos, dan het met zijn OKC probeerde.

Raptors kunnen wel eens een team zijn waar Golden State niet graag speelt. Beide games in de regular season gingen ook naar Toronto. Het is wel een defensive beast met Kawhi en Gasol erbij.

geplaatst:
Aardige laatste bergrit. Carapaz verdiende winnaar, maar Ciccone (voor wie ik al een zwak had) is echt een persoonlijke favoriet geworden. Wat een held. Jammer dat ie vandaag de rit niet wist te winnen.

Volgend jaar hopelijk toch weer een iets zwaardere Giro. Vorige week vrijdag en zaterdag waren zwaar, dinsdag was zwaar en had je pech met Gavia, vandaag was zwaar maar parcourstechnisch schortte er nog iets aan waardoor na de aanval op de Passo Manghen niks meer kon gebeuren. Maar daar hield het wel mee op, de 'klimetappes' van woensdag en vrijdag waren gewoon heel matig. Dit is geen ronde geweest die we ons nog lang zullen heugen, daarvoor waren er te weinig bergetappes (die ook veelal niet superzwaar waren), en te weinig epische cols. We zullen zien wat 2020 brengt.

geplaatst:
Wat zal Nibali een spijt hebben dat hij die eerste weken alleen maar naar Roglic zat te kijken. Wel begrijpelijk, met die tijdritten, maar toch een grove onderschatting richting de rest.

geplaatst:
Dat zeker. Carapaz zag je vorig jaar al dat het geen misselijke renner was, en van #FreeLanda weet iedereen de kwaliteiten wel. En het is dat M.Á. López echt absurd veel pech heeft gehad deze Giro, dat gaat de komende 25 jaar niet overtroffen worden.

geplaatst:
En eeuwig jammer van Dumoulin. Deze Giro stond hem toch op het lijf geschreven, zeker achteraf. Al wordt er waarschijnlijk wel een andere koers gereden dan, Dumoulin in vorm had met deze bergetappes zijn marge in de tijdritten niet verloren.

geplaatst:
Dat denk ik ook niet, maar de concurrentie was zo moordend, niet normaal.

Carapaz, Landa, Nibali, Roglic, M.Á. Lopez, Majka, Mollema, Yates, Carthy waren allemaal zo aan elkaar gewaagd. Carthy is ook altijd wel een mooi gezicht om naar te kijken. Die fietst echt slungelig en zijn gezichtsuitdrukkingen zijn goud. Had vandaag mee moeten springen met de kopgroep van 8, dan had hij grote kans om te winnen.

geplaatst:
Denk dat Dumoulin het toch heel lastig gehad zou hebben tegen Movistar (en Bahrein). Als de blauwe brigade aanvallend had moeten rijden dan hadden ze echt vuurwerk kunnen leveren.

geplaatst:
Die ploeg was inderdaad veruit het sterkst. EF en Bora zijn ook verrassend lekker bezig dit jaar.

geplaatst:
Geen voetbal ? Daar is natuurlijk een apart topic voor met zo veel liefhebbers .....ik zal even zoeken...

geplaatst:
....niet te vinden . Raar....nou ja, ga ik wel naar Voetbalmeter.

geplaatst:
Beany: Op boekmeter is een actief voetbaltopic. Hier is het na vele pogingen definitief gesloten.

geplaatst:
Ok ....bedankt .

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
Aardige laatste bergrit. Carapaz verdiende winnaar, maar Ciccone (voor wie ik al een zwak had) is echt een persoonlijke favoriet geworden. Wat een held. Jammer dat ie vandaag de rit niet wist te winnen.

Volgend jaar hopelijk toch weer een iets zwaardere Giro. Vorige week vrijdag en zaterdag waren zwaar, dinsdag was zwaar en had je pech met Gavia, vandaag was zwaar maar parcourstechnisch schortte er nog iets aan waardoor na de aanval op de Passo Manghen niks meer kon gebeuren. Maar daar hield het wel mee op, de 'klimetappes' van woensdag en vrijdag waren gewoon heel matig. Dit is geen ronde geweest die we ons nog lang zullen heugen, daarvoor waren er te weinig bergetappes (die ook veelal niet superzwaar waren), en te weinig epische cols. We zullen zien wat 2020 brengt.

Maar ondanks dat het qua klimetappes redelijk matig was dit jaar, is het toch een klimmer die met de eindwinst gaat lopen. Ok misschien had Nibali wel wat teveel zitten kijken naar Roglic en verloor hij een sterke Carapaz uit het oog die niet meteen tot de favorieten behoorde qua eindwinst. Gemiste kans voor Nibali maar vind Carapaz wel een mooie en verdiende winnaar.

Zo een tijdrit als afsluiter in de Tour is misschien ook leuker dan rondjes draaien rond de Champs Elysées. Of hebben de Fransen nog steeds nachtmerries van Fignon die hierdoor de eindzege moest laten aan Lemond?

geplaatst:
Dat Golden State team begint steeds meer op een aflevering van MASH te lijken. Nu is Klay Thompson weer geblesseerd. En toch winnen ze, ook wel weer knap. Green, Curry en de anderen laten wel even zien waarom ze 3 keer kampioen zijn geworden in de afgelopen 4 jaar.

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
Dat denk ik ook niet, maar de concurrentie was zo moordend, niet normaal.

Carapaz, Landa, Nibali, Roglic, M.Á. Lopez, Majka, Mollema, Yates, Carthy waren allemaal zo aan elkaar gewaagd. Carthy is ook altijd wel een mooi gezicht om naar te kijken. Die fietst echt slungelig en zijn gezichtsuitdrukkingen zijn goud. Had vandaag mee moeten springen met de kopgroep van 8, dan had hij grote kans om te winnen.

Dan hadden ze die kopgroep nooit zo ver laten gaan. Daarnaast waren er absoluut (grote) verschillen tussen de namen die je noemt. Carthy bijvoorbeeld staat op 16:36 m. op Carapaz, dan ben je niet echt aan elkaar gewaagd.

geplaatst:
Carthy heeft volgens mij één hele slechte dag gehad, maar kon in de slotweek als een van de enigen op de demarrages volgen. Beetje een gevalletje Kruijswijk 2015.

geplaatst:
Hij had een erg sterke derde week inderdaad, maar dat vind ik wat anders dan dat hij van hetzelfde niveau is als de toppers. Mollema is meestal ook een the best of the rest renner of nog minder.

geplaatst:
[quote]alexspyforever schreef:
(quote)

Ik denk dat de Fransen, terecht, van traditie houden. Heel soms een afwijking, maar verder gewoon de voorlaatste etappe een tijdrit, en de laatste de traditionele optocht in Parijs, al sinds 1975 meen ik. Die traditionele optocht eindigt natuurlijk wel met de belangrijkste sprint van het jaar, op een eventuele sprint op het WK na.
Een carrière van een sprinter is immers niet compleet als die geen 'Champs-Elysées' bevat.

Van mij mag dat zo blijven tot in de lengte der dagen.

geplaatst:
Wel een verschil tussen de dames en de heren, daar in Parijs. Staan bij de dames de nummers 8, 26 en twee ongeplaatsten in de HF, bij de heren zijn het keurig de nummers 1 t/m 4.

geplaatst:
Nadal. Wat een onwaarschijnlijke held. De beste tennisser ooit.

geplaatst:
Omdat ie alles wint op gravel? Kom op hoor, als beste tennisser moet je m.i. meer allround zijn.

geplaatst:
De discussie is ietwat zinloos, je tennist om prijzen en alle meta-titels (goat enzo) zijn subjectief. In mijn optiek zijn Federer, Djokovic en Nadal de drie beste tennissers ooit.

geplaatst:
Als Djokovic ooit eens op meer GS titels komt te staan, dan vind de meerderheid toch Federer nog de beste aller tijden, maa goed inderdaad een zinloze discussie.

Waarom heeft de Bakker in hemelsnaam een WC gekregen voor de Libema open. Als dankje voor je vergooien van een talent en een voorbeeld voor de jeugd.

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
Omdat ie alles wint op gravel? Kom op hoor, als beste tennisser moet je m.i. meer allround zijn.

Huh? Nadal is net zo allround als Federer. Federer wint echter alles op gras, Nadal op gravel. Beide hebben ze alle vier de grand slams gewonnen. Onderling resultaat 24 - 15 in voordeel Nadal.

Maar goed, idd zinloze discussie verder. Het is maar net welke bril je opzet.

geplaatst:
Hij heeft de andere grand-slam toernooien 'slechts' 1, 2 en 3x gewonnen. Federer heeft door de dominantie van Rafael Nadal slechts 1x Roland Garros gewonnen, maar de overige Grand Slam's allemaal minstens 5x.

Dat Nadal de beste gravel-tennisser ooit is, is duidelijk, maar m.i. is Federer all-rounder. Hoewel het inderdaad een zinloze discussie is.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:51 uur

geplaatst: vandaag om 06:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.