menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:
geplaatst:
j0enne schreef:
Had lekker moeten stoppen, gaat er nu gewoon af als een loser.

Als hij dit van te voren wist had hij het zeker wel gedaan, geloof me. Voor het zelfde geld lukte het ineens wel deze Premier League.

Pijnlijk afscheid van het darts, dit gun ik deze legende niet.

geplaatst:
Nee dit gun je hem niet en vorig jaar heeft nog wel een relatief behoorlijk jaar gedraaid.

Alleen nu denk ik dat het geen zin meer heeft. Het word lastig om nog een major te halen voor hem en dus ook het WK. Hij zal de World cup of Darts ook niet spelen met MvG ben ik bang. Meestal worden daarvoor de twee hooggeplaatste spelers per land voor uitgenodigd. Als dat Klaasen was geweest, dan geef ik hem een kans. Alleen dat is nu Wattimena.

geplaatst:
De afgelopen week is natuurlijk wel het voorbeeld waarom Van Barneveld niet een prijzenkast bezit van de categorie Phil Taylor. Barney had in zijn beste jaren niet minder klasse of niveau, maar mentaal was hij gewoon nooit heel sterk. Ja soms, dan zag je die verbetenheid waarmee hij bv in zijn nadagen van Gerwen of een andere grootheid nog wel eens uit het WK knikkerde, maar nooit meer over een langere termijn. Altijd maar weinig zelfvertrouwen, klagen over van alles en het niet meer goed zien komen. Als je dat vergelijkt met hoe Taylor zijn carrière lang speelde of van Gerwen jarenlang al met 1-0 voor begon op mentaal vlak...
Jammer, vind het echt jammer om Barney zo af te zien zakken. Dan weer stoppen, nu weer door. Schouders eronder en op een eervollere wijze stoppen dan afgelopen dagen. Maar aan alles merk je dat hij 1 of 2 jaar te lang door aan het spelen is. Schijnbaar kan zijn coach hem ook niet meer motiveren. Privé ook een scheiding en schijnbaar heeft zijn moeder recent kanker overwonnen. Dat laatste wist ik dan weer niet.

geplaatst:
happie schreef:
Nee dit gun je hem niet en vorig jaar heeft nog wel een relatief behoorlijk jaar gedraaid.

Alleen nu denk ik dat het geen zin meer heeft. Het word lastig om nog een major te halen voor hem en dus ook het WK. Hij zal de World cup of Darts ook niet spelen met MvG ben ik bang. Meestal worden daarvoor de twee hooggeplaatste spelers per land voor uitgenodigd. Als dat Klaasen was geweest, dan geef ik hem een kans. Alleen dat is nu Wattimena.

Wattimena zal ook niet gaan, Nederland mag zelf namelijk kiezen wie ze afvaardigen. Ik gok dat dat De Zwaan zal zijn, want met deze Barney gaat Nederland het niet redden en gaan ze het verliezen op het dubbelspel tegen een Engeland of Schotland (ervan uitgaande dat Van Gerwen 2x wint en Barney in deze vorm is kansloos 2x)

geplaatst:
Zo, Leclerc laat zich wel even zien zeg dit weekend. Zou zomaar eens de volgende wereldkampioen kunnen worden.

geplaatst:
Zwolle84 schreef:
Zo, Leclerc laat zich wel even zien zeg dit weekend. Zou zomaar eens de volgende wereldkampioen kunnen worden.

Geweldig resultaat voor hem inderdaad, zelfs het nieuwe record. Maar om gelijk te zeggen dat hij zomaar eens de volgende wereldkampioen zou kunnen worden... misschien niet iets te vroeg om zoiets al vroeg in het seizoen te roepen? De auto moet goed zijn en dat was in Australië niet heb ik begrepen (gp Australië niet kunnen zien helaas) en Leclerc zal toch als 2e rijder achter Vettel worden gezien lijkt me, waardoor Leclerc vast nog met teamorders te maken zal krijgen. Maar hoe dan ook, je uitspraak over Leclerc mag wat mij betreft best gaan gebeuren (denk alleen niet dat het zal gebeuren) want het is te lang geleden dat Ferrari voor het laatst een titel heeft gepakt.

geplaatst:
Vorig jaar bij Sauber vond ik hem ook al erg indrukwekkend. Hij heeft de snelheid en het verstand, komt over als een compleet coureur.

Eerste/tweede coureur zal nu zeker nog niet aan de orde zijn. Daarvoor neemt Ferrari ook geen jonge, gretige hond aan ten koste van Kimi.

geplaatst:
Ik heb toch echt mijn twijfels over dat eerste/tweede coureur. Ik hoorde dat Leclerc Vettel niet mocht inhalen in Australië? Ik vermoed dat bij Ferrari Vettel 'gewoon' als eerste rijder wordt gezien.

geplaatst:
Gang_Star schreef:
Ik heb toch echt mijn twijfels over dat eerste/tweede coureur. Ik hoorde dat Leclerc Vettel niet mocht inhalen in Australië? Ik vermoed dat bij Ferrari Vettel 'gewoon' als eerste rijder wordt gezien.

Dat was omdat ze in de laatste ronden geen onverantwoorde risico’s meer wilden nemen. Wanneer Leclerc het hele weekend al de snelste is mag hij echt wel winnen.

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
(quote)

Wattimena zal ook niet gaan, Nederland mag zelf namelijk kiezen wie ze afvaardigen. Ik gok dat dat De Zwaan zal zijn, want met deze Barney gaat Nederland het niet redden en gaan ze het verliezen op het dubbelspel tegen een Engeland of Schotland (ervan uitgaande dat Van Gerwen 2x wint en Barney in deze vorm is kansloos 2x)

Er is ook nog iets als krediet. Van Barneveld/Van Gerwen hebben diverse edities gewonnen. Ik zou ze beiden sturen. Daarna is het tijdperk RvB ook voorbij en kan je verder gaan kijken. Buiten dat is het ook weer niet het belangrijkste toernooi van de wereld. Wel leuk qua concept.

geplaatst:
Vandaag is het eindelijk zover: Van der Poel neemt het op tegen de grote jongens. De hele week Vlaamse topkoersen, erg leuk! Ben benieuwd waar Mathieu toe in staat is. In de kleinere koersen was hij alvast goed in vorm. En zijn concurrent in het veldrijden, Wout van Aert, doet het erg goed, tussen al die gevestigde namen.

geplaatst:
Sowieso zijn er veel leuke koersen. Catalunya nu en de Tirreno en Parijs-Nice recent, allemaal ook zeer het kijken waard. Dankzij Eurosport is het ook beter te zien dan eerder.

geplaatst:
Inderdaad, het tot nog toe leuke seizoen is met Eurosport en De Belg erg goed te volgen. Die Belgen weten ook wel hoe ze zo'n koers moeten verkopen. Ook dat meeluisteren in de auto's heeft z'n meerwaarde.

geplaatst:
Wát een koers vandaag zeg. 78 renners gefinisht, dat zegt al genoeg. Gent-Wevelgem blijft toch regelmatig speciale edities afleveren (naast hele saaie).

Van Aert indrukwekkend, misschien wel de favoriet voor de Ronde.

geplaatst:
Oh oh oh Ferrari, Leclerc (terecht) driver of the Day nog, maar wat ontzettend sneu voor Leclerc. Prachtige woorden ook van Hamilton dat Leclerc een sterke race reed. Hij heeft mij vandaag volledig overtuigd dat hij meer zou kunnen betekenen voor Ferrari dan Kimi kon. Gelukkig nog geluk gehad met de safety car, maar de teleurstelling overheerst ontzettend. En ja Vettel ook een stomme fout weer. Had na de start toch goede hoop op een 1-2, maar helaas.

geplaatst:
Gang_Star schreef:
Oh oh oh Ferrari, Leclerc (terecht) driver of the Day nog, maar wat ontzettend sneu voor Leclerc. Prachtige woorden ook van Hamilton dat Leclerc een sterke race reed. Hij heeft mij vandaag volledig overtuigd dat hij meer zou kunnen betekenen voor Ferrari dan Kimi kon. Gelukkig nog geluk gehad met de safety car, maar de teleurstelling overheerst ontzettend. En ja Vettel ook een stomme fout weer. Had na de start toch goede hoop op een 1-2, maar helaas.

Ik ben geen Ferrari fan maar verdorie Leclerc is de eerste Ferrari-rijder sinds lang die ik alle succes gun. Leclerc meer dan terecht DOTD en ik hoop dat zijn eerste overwinning snel komt en er nog veel zullen volgen. Vettel zal dringend een tandje bij moeten steken want hij lijkt niet enkel (alweer) de strijd tegen Hamilton maar ook tegen zijn eigen teamgenoot te gaan verliezen. Onder druk blijft hij maar fouten maken. Je vraagt je toch af hoe hij 4 maal wereldkampioen is geworden.
Leclerc ik vond hem vorig jaar al bij Sauber een revelatie, maar nu ben ik helemaal fan!

Maar misschien belangrijker F1 begint zowaar terug spannende races te produceren. Ik was al bang dat ik wielrennen als alternatief moest gaan zien.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Ik was al bang dat ik wielrennen als alternatief moest gaan zien.

Dat is in ieder geval een stuk minder voorspelbaar.

Alhoewel, de gemiddelde touretappe kent ook weinig verrassingen.

geplaatst:
Federer is ruim 37 inmiddels maar was wel behoorlijk in vorm deze hele week en pakt nog maar eens een ATP 1000.

Benieuwd hoe het op gravel gaat komende periode, dat is langs geleden dat we hem daar zagen.

Price had twee kansen om via dubbel 20 dan eindelijk een keer Michael van Gerwen te verslaan. Maar hij faalde. Vervolgens pakt Michael de laatste leg en wordt het een gelijkspel: 7-7. Michael kon zijn lachen niet inhouden en Price kon de humor er ook wel van inzien. Leuk om de beelden terug te kijken. Toch wel een sympathieke gast die Price.

Wel grappig om te lezen dat bij iedere verliespartij (of set) van Kiki Bertens Raemon Sluiter de baan op komt om een korte peptalk te houden. Staat er echt iedere keer bij, terwijl het voor de partij meestal weinig uitmaakt. Echt veel helpen doet het niet, hoewel die Sakkari wel een fenomeen aan het worden is.

Joy4ever schreef:
Price had twee kansen om via dubbel 20 dan eindelijk een keer Michael van Gerwen te verslaan. Maar hij faalde. Vervolgens pakt Michael de laatste leg en wordt het een gelijkspel: 7-7. Michael kon zijn lachen niet inhouden en Price kon de humor er ook wel van inzien. Leuk om de beelden terug te kijken. Toch wel een sympathieke gast die Price.

Price is ook wel een schappelijke vent die net als Van Gerwen vaak zeer uitbundig is. Werd uitgekotst wegens dat akkefietje met Anderson in de finale van de GSoD, wist dat hij fout zat, is er mee aan de slag gegaan en is wat rustiger geworden. Fijne persoonlijkheid om er bij te hebben, niet wéér een die er alleen maar staat, pijltjes gooit en weer terugloopt.

Zo, Magnus Carlsen heeft de orde weer even hersteld.

Afgelopen november, toen hij de WK-match tegen Caruana speelde (die lauwe 12 remises), was het verschil in rating met Caruana maar 3 puntjes. (Carlsen 2835 en Caruana 2832).

Nu, een klein half jaartje later, en vele partijen verder is net het Gashimov Memorial afgelopen, waarin Carlsen weer eens als vanouds uithaalde middels een 7/9 tegen louter absolute wereldtop.

Het verschil met Caruana is nu weer een geruststellende 44 punten (Carlsen 2860 en Caruana 2816).
Caruana staat nog steeds 2e op de wereldranglijst, maar het verschil tussen hem en Carlsen is inmiddels net zo groot als het verschil tussen hem en de nummer 8 op diezelfde ranglijst.

Carlsen bereikte vandaag overigens zijn hoogste rating in 4 jaar, en is weer helemaal back in topvorm. Op naar de recordscore van 2889, die hij in 2014 haalde.

geplaatst:
Mathieu van der Poel wint ook maar weer eens. De Brabantse Pijl dit keer.

geplaatst:
En hoe! Mooie opwarmer voor zondag. Toch wel de topfavoriet, onze Mathieu.

AHWA
geplaatst:
Van 0-2 naar 8-2. Even een statement van Mike.

geplaatst:
Krankzinnig. Wat een held die Van der Poel!

geplaatst:
Geweldige overwinning, heel groots.

Edit: Jammer, gemiste kans. Ik had natuurlijk cool moeten plaatsen: "Mathieu van der Poel wint ook maar weer eens. De Amstel Gold Race dit keer."

geplaatst:
Doe dat dan maar bij de WK in Yorkshire.

geplaatst:
IH88 schreef:
Krankzinnig. Wat een held die Van der Poel!

Eigenlijk is hij de nieuwe Merckx ook al is hij geen Belg (al klinkt hij voor mij meer dan een Vlaming dan een Nederlander).
Vanavond begint die documentaire over de 10 jaar geleden overleden Belgische 'wielerheld' Frank Vandenbroucke. Wellicht had ik destijds het wielrennen niet zo erg gevolgd en is mijn ontgaan waarom hij zo populair was (vooral in Vlaanderen) en werd aanzien als een wielergod. Mij leek hij eerder iemand die na een sterk palmares als jonge renner last kreeg van grootheidswaanzin, verviel in slechte keuzes en middelmatigheid.

geplaatst:
alexspyforever schreef:
(quote)

Eigenlijk is hij de nieuwe Merckx ook al is hij geen Belg (al klinkt hij voor mij meer dan een Vlaming dan een Nederlander).

Nou, nou, nou, nieuwe Merckx... Hoe zit het met de klim- en tijdritcapaciteiten van VdP ?
Voorlopig zou ik hem liever de nieuwe Van der Poel noemen. Hij is vooral met zijn pa te vergelijken, al haalt Matthieu de prijzen op jongere leeftijd.
Overigens is hij in België geboren, en het zou mij niets verbazen als hij daar ook altijd gewoond heeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:23 uur

geplaatst: vandaag om 09:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.