- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het was een goede call van je destijds. Mooi dat Dafne weer beter draait. Met Sifan
en nu ook Nadine
is de weelde ongekend.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Wat een leuke wedstrijd was het gisteren tussen MvG - Henderson. Heerlijk sfeertje ook.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Dat shorttrack is echt een parodie op sport. Zo’n 3 minuten na de finish weet je in de regel pas wie gewonnen heeft met bij elke rit wel een jurybeslissing.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Het ijs is goed dit weekend zeg. Straks gaat Roest normaal gesproken ook Shani Davis voorbij op de Adelskalender. Jammer alleen dat het zo sfeerloos is daar.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
traks gaat Roest normaal gesproken ook Shani Davis voorbij op de Adelskalender.
Ja dus. Jammer van Shani, komt 20 dagen tekort om 2e te worden op de ranking van meeste dagen op 1.
En zowaar komt dat schijnbaar niet te overtreffen aantal punten van Klassen in de buurt, Takagi zou het binnen een jaar of 2 wel moeten kunnen met wat focus op de langere afstanden. En anders Joy Beune wel.
Bijzonder dat er ineens zoveel harder wordt geschaatst in één weekend, in één jaar.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Ja dus. Jammer van Shani, komt 20 dagen tekort om 2e te worden op de ranking van meeste dagen op 1.
En zowaar komt dat schijnbaar niet te overtreffen aantal punten van Klassen in de buurt, Takagi zou het binnen een jaar of 2 wel moeten kunnen met wat focus op de langere afstanden. En anders Joy Beune wel.
Bijzonder dat er ineens zoveel harder wordt geschaatst in één weekend, in één jaar.
Grappig, los van de 20 dagen tekort om 2e te worden op de ranking van meeste dagen, beschouwde ik Davis juist als de nummer twee op de ranking van meeste onafgebroken dagen nummer 2. Onafgebroken vind ik altijd net even iets mooier dan totaal.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Onafgebroken vind ik altijd net even iets mooier dan totaal.
Ja, ik ook. Maar ja, Sven Kramer zat er nog een dik jaar tussen
Bijzonder eigenlijk, 9 keer wereldkampioen allround en dan net aan goed een jaar op 1 op die ranking. Al helpt mee (en behoorlijk ook denk ik) dat Davis wat vaker op hoogte kan schaatsen natuurlijk.
Deze snap ik niet,
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Weet niet precies wat jij bedoelt, maar volgens mij pakte Sven de koppositie af van Chad, en pakte Shani de koppositie af van Sven, op 6 maart 2009.
Nou ga ik uit van Wikipedia, maar die is in dit soort zaken toch vaak wel betrouwbaar.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Verrek, ik had echt in m'n hoofd zitten dat Kramer eerst Davis opvolgde en vervolgens weer werd ingehaald.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Eigenlijk, en dit is link om te zeggen als Nederlander, is het mooi voor Sven dat hij nog een tijdje de Adelskalender heeft mogen aanvoeren. De grootste allrounder is hij namelijk nooit geweest.
Wel is hij de meest succesvolle winnaar van allroundtoernooien. Dat komt door zijn exceptionele kwaliteiten op de stayersafstanden.
Buiten de 5000 en de 10000 is hij nooit bijzonder geweest, maar door die stayersafstanden te beheersen kon hij allroundtoernooien winnen.
De beste allrounder ooit is natuurlijk, en zonder twijfel, Eric Heiden. Op zeer jonge leeftijd al meerdere malen wereldkampioen allround, en ook nog eens meerdere malen wereldkampioen sprint, en dan tijdens de OS alle vijf de afstanden winnen. Dan ben je de beste. Jammer voor hem dat het geen rooie cent opleverde.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Buiten de 5000 en de 10000 is hij nooit bijzonder geweest, maar door die stayersafstanden te beheersen kon hij allroundtoernooien winnen.
En ik denk ook door zwakke concurrentie, een tijd waarin het WK afstanden belangrijker is geworden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Haha, gewoon er niet voor gaan in de laatste rit. Iedereen over de rode. Maar ja, als dat voor de premie zou zijn hoor je je mond te houden als buitenstaander, het is immers jouw geld niet en dan is het makkelijk praten.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Verrek, ik had echt in m'n hoofd zitten dat Kramer eerst Davis opvolgde en vervolgens weer werd ingehaald.
Overigens wil ik hier nog even die tien onafgebroken toppositiejaren van Shani Davis benadrukken. Dat is echt heel erg indrukwekkend in het huidige schaatsen.
Shani Davis vind ik soms best een ondergewaardeerde schaatser. Hij wordt me te vaak als een soort clown afgeschilderd, maar hij was natuurlijk een legendarische grootheid in het schaatsen.
Hij was de enige, naast Absolute Top Eric Heiden, die wereldkampioen All Round, en wereldkampioen Sprint is geweest.
Heiden deed dat meerdere malen in hetzelfde jaar, maar Davis was de enige die die dubbel wist te evenaren, al was dat dan in verschillende jaren. Het is namelijk nagenoeg onmogelijk, zo'n dubbel.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Fantastische overwinning van Groenewegen vandaag in Parijs-Nice. Erg leuke finale met fraai waaierwerk. Deed een beetje denken aan de finale in een touretappe vol waaiers waarin Froome en Sagan de handen ineen sloegen. Al was dat nog specialer.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
De zege van Lutsenko vandaag in de TA was ook erg speciaal. Ondanks twee tuimelpartijen en het feit dat hij na een solo van 30 km in de slotkilometer nog werd ingerekend door een elitegroepje tóch winnen, zelden gezien.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Team Sky gaat verder als Ik Neem Epo Of Salbutamol
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
I'm NEver Out of Stacks.
Verontrustende ontwikkeling. De wielersport gaat de voetballerij achterna.
En jammer van de val van Van der Poel vandaag. Altijd gevaarlijk als renners middenin het peloton stoppen met fietsen. Die gozer in het geel maakt ook een erg vervelende smak.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1442 stemmen
Weinig animo nog hier voor het wielrennen, maar geweldige overwinning van Alaphilippe in MSR vandaag. Begint nu al wat te lijken op Gilbert ‘11, zo’n jaar waarin alles lukt.
Enorm onder de indruk ook van Wout van Aert, die vandaag gewoon de Poggio over gaat met de absolute toplaag van het wielrennen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12903 stemmen
Toch weer even hulde voor Thomas De Gendt. Moest hij iets slimmer koersen zou hij allicht nog iets meer kunnen winnen, maar als hij nu wint is het ten minste telkens weer episch. Gisteren lekker een heel peleton 60km lang afgehouden en dan aankomen met bijna 3 minuten voorsprong, heerlijk gewoon 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Die Suljovic he, wat een comeback tegen Rob Cross.
En zo dadelijk van Barneveld. Niet winnen is sowieso degraderen uit de Premier League. Maar met het hele Nederlandse publiek achter hem zie ik hem wel winnen. Hij blijft een baas, ondanks de magere jaren.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Van Gerwen sloopt die Wright he-le-maal zeg 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Van Barneveld en Gurney die met de armen over elkaar Sweet Caroline zingen 
Sfeer zit er goed in, heerlijk. Je zou hem zo die zege vanavond gunnen voor eigen publiek.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Dan moet-ie wel wat beter gooien. Man, dat niveau halen wij zelfs.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Als hij zo gooit als gister, dan gaat hij er vanavond met 7-0 af tegen MvG.
Hij gaat te lang door ben ik bang. Op een kleine opleving op een PC vloertoernooi na is het een bijzonder pijnlijk jaar. Hij wint dit jaar zelfs van sommige C spelers al niet eens.
Hij gaat een aantal majors missen ben ik bang en hij gaat op deze manier niet het WK halen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dan moet-ie wel wat beter gooien. Man, dat niveau halen wij zelfs.
Jep. Dit was een van de meest treurige dartswedstrijden die ik ooit zag. Gemiddelden rond de 78 ofzo bij RvB.
Hij is eigenlijk een jaar of 2, 3 te lang doorgegaan als prof. Maar ik hou wel een zwak voor hem. Hoe gister het publiek hem zo enorm toe heeft gejuicht. Mooi hoor. Hij heeft me een jaar of 25 van prachtige wedstrijden laten genieten, daar doen deze jaren niks aan af. Maar triest is het wel. Die Gurney gooide gister ook niks, maar van Barneveld presteerde het om elke worp kansloos te doen lijken.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Van Barneveld moet de eer aan zichzelf houden en na vanavond per direct stoppen. Met dit niveau haal je de Matchplay niet, de World Grand Prix, de GSOD niet en dus ook het WK niet.
Ondanks een treurige PL-campagne is dit een mooie afscheidstournee geweest. Langs verschillende steden en afsluiten in 'zijn' Ahoy met hopelijk voor hem een overwinning tegen MvG. Dat is wat ik hem gun, maar hij moet zichzelf niet pijnigen en nog 9 maanden lang tegen zichzelf strijden.
Een afscheidstournee zoals Taylor (waanzinnige afscheidstournee, dat dan weer wel) zit er niet in, en hij verdiend het niet om op een Players Championship zijn laatste wedstrijd te gooien.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Hij staat net in de top 32, maar achter hem staan nog heel wat spelers, die met een stijgende lijn bezig zijn.
Inderdaad is stoppen beter, want anders bestaat zijn restant inderdaad alleen uit vloertoernooien en een verdwaald eurotoernooitje.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hup Barney, nog een keertje vlammen aub.
Maar ik verwacht dat van Gerwen hem een pak rammel geeft. Of Raymond moet eindelijk vrij in zijn hoofd zijn, nu hij er toch al uit ligt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Pijnlijk...
De moedeloosheid straalt van hem af.
j0enne
-
- 9610 berichten
- 3787 stemmen
Had lekker moeten stoppen, gaat er nu gewoon af als een loser.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.