- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Het is natuurlijk uitermate makkelijk achteraf maar hoe kwam je daarbij? Bookies gaven overal Djokovic als favoriet (en imo ook terecht en dat vond ik pre match ook al).
Je quote de verkeerde, dat waren niet mijn woorden.
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Ja mijn excuses is iets misgegaan.
Edit: Bij deze aangepast.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Is prima joh.
Maar dat Djokovic zoveel beter zou zijn vandaag, dat zou ik sowieso niet gegokt hebben.
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Nee ik had (uiteraard) ook wel een spannendere match verwacht maar op hardcourt tegen Djokovic zou ik persoonlijk wel nooit Nadal als favoriet noemen (en ik weet het dat heb jij ook niet gedaan
) .
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Die Djokovic, dat gaat een hele grote worden !
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Nu stelt dat NK allround schaatsen sowieso al weinig voor, maar als de echte toppers niet meedoen is het eigenlijk een fluttoernooi.
Zo dacht Douwe de Vries er niet over. Hij is Nederlands Kampioen Allround geworden met het op twee na beste puntenaantal dat ooit in Heerenveen gereden is. Een heel sterke prestatie. Deze 36-jarige heeft de aankomende talenten en de huidige subtoppers even heel mooi op hun plaatsen gezet.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Het laatste deel van het Tata Steel Chess Tournament.
Na de achtste ronde was het duidelijk dat de eindzege zou gaan tussen de Chinees Ding, de Rus Nempomnatchi, de Nederlander Giri en de Noor Carlsen. Enkele ronden later waren slechts Giri en Carlsen als serieuze eindoverwinnaars aan te merken.
Uiteindelijk is Carlsen, wereldkampioen en, wat mijn mening is, beste schaker aller tijden, met de eer gaan strijken. Giri kon nog tot de voorlaatste ronde tegenstand bieden, al was dat dan niet zonder geluk.
Geluk? Kun je dan ook in een “logisch denkspelletje” als schaken geluk hebben? Ja, dat kan.
In de 11e ronde vond de partij Sam Shankland (Amerikaans Kampioen 2018) - Anish Giri plaats.
Na heel veel geschuif en gedenk ontstond er een stelling waarin Giri weliswaar een vol stuk kon winnen, maar waarin Shankland dan altijd een theoretische remisestelling kon bereiken.
Zelfs ik, die niet heel sterk schaakt, kon dat zien. Shankland zag dat niet en gaf op. Dit was even een schok in schaakland. Dat een zo sterke speler een zekere remisestelling niet kon beoordelen. Toch is dit geen unicum, zelfs de toppers maken blunders. Gelukkig maar.
De ronde hierna had Giri niet te klagen over het remiseaanbod van Radjabov, en zo ging hij de laatste ronde in met een half punt achterstand op Magnus Carlsen. Toevalligerwijs speelde hij in die laatste ronde tegen diezelfde Magnus Carlsen, dus bij winst had hij het toernooi gewonnen. Maar winst heeft er nooit in gezeten. Met een remise werd Carlsen kampioen van het toernooi, en Giri een eervolle tweede. Een vol punt voor op de achtervolgers.
Rest nog te melden dat Jorden van Foreest weliswaar laatste is geworden, maar als je die plaats deelt met voormalig wereldkampioen (en de man die Kasparov onttroonde) Kramnik, dan mag je van een meer dan voldoende prestatie spreken.
1. Carlsen........................ 9
2. Giri........................... 8,5
3. Nepomniasjtsji,Ding,Anand...... 7,5
6. Vidit.......................... 7
7. Radjabov, Rapport, Shankland..........6,5
9. Duda.............. 5,5
11. Fedosejev,Mamedjarov 5,0
13. Kramnik, Van Foreest.................... 4,5
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Oh, sorry, ik was iets te snel, was even niet bij de les vandaag. Op dit moment, 17.28 uur, 27 januari, is de partij Kramnik - Shankland nog bezig. De stand kan dus nog iets veranderen. Kramnik staat er overigens slecht voor. 
Edit: Inmiddels is de partij gewonnen door Samuel Shankland. De stand is bijgewerkt. 
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Het is natuurlijk uitermate makkelijk achteraf maar hoe kwam je daarbij? Bookies gaven overal Djokovic als favoriet (en imo ook terecht en dat vond ik pre match ook al).
Meer de vorm van het toernooi voor de halve finale van Djokovic. Nadal was echt ijzersterk tegen Tsitsipas en Berdych. Eigenlijk het hele toernooi. Djokovic vond ik vooral tegen Shapovalov en Medvedev minder. Maar goed je kan je erg vergissen blijkt maar weer. 
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Meer de vorm van het toernooi voor de halve finale van Djokovic. Nadal was echt ijzersterk tegen Tsitsipas en Berdych. Eigenlijk het hele toernooi. Djokovic vond ik vooral tegen Shapovalov en Medvedev minder. Maar goed je kan je erg vergissen blijkt maar weer.
Djokovic speelde die wedstrijden op 60%. Misschien zelfs 50%. Vandaag stond er iig een hele andere Djokovic en dat was ook wel te verwachten. Maar dat het zo makkelijk zou worden had bijna niemand verwacht. Ik zat al helemaal klaar voor een epische vijfsetter. En eigenlijk zag je in de tweede game al dat het nooit een wedstrijd zou worden.
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Mja ok dat kan ik nog wel ergens volgen
.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Moet zeggen dat ik Nadal ook weinig kans gaf tegen Nole (zelfs met zijn nieuwe opslag). AO is natuurlijk Nole's court en van de eerdere zes finales heeft hij er geen een verloren. Maar zo'n afslachting had ik niet verwacht. Djokovic was werkelijk weergaloos! Wel jammer overigens zo'n finale, ik hoopte enigszins op een herhaling van de beste tennismatch aller tijden (AO finale 2012).
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
ik hoopte enigszins op een herhaling van de beste tennismatch aller tijden (AO finale 2012).
Wimbledonfinale 2008 would like to have a say in that
.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Haha ik krijg het niet over m'n hart om die match te noemen aangezien ik dagen daarna nog depressief was (die hard Federer fan hier
).
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Een Merckxiaanse prestatie van Remco Evenepoel vandaag op het EK voor de junioren! Hij kwam meer dan 10 minuten voor de tweede over de streep!
Evenepoel Europees kampioen met 10 (!) minuten voorsprong - sporza.be
Enkele dagen geleden won hij ook al goud op het EK tijdrijden.
En vandaag won hij ook het WK tijdrijden bij de junioren met 1:23 voorsprong op de 2de.
Evenepoel rijdt concurrentie in de vernieling op weg naar WK-goud | sporza
En vandaag won hij de wegrit op het WK! Historisch: Nog nooit won iemand bij de junioren de dubbel Tijdrit-Wegrit.
Gemakkelijk was het niet. 40 km van de aankomst zat hij nog anderhalve minuut achterop door een val. Met hulp van zijn ploegmaten kon hij aansluiten bij de kopgroep ... en vervolgens iedereen uit het wiel rijden.
Deze week rijdt ons grootste wielertalent z'n eerste profkoers: De ronde van San Juan.
Vandaag werd hij 3de in de tijdrit na Alaphilippe en Conti.
In het algemeen klassement staat hij nu 4de.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Haha ik krijg het niet over m'n hart om die match te noemen aangezien ik dagen daarna nog depressief was (die hard Federer fan hier
). Haha, herkenbaar. Maar ik denk dat ik GoodOldJack hierin wel gelijk ga geven.
En laten we de prestatie van Evenepoel in perspectief plaatsen: er deed geen enkele degelijke tijdrijder mee (nja, Alaphilippe als ie het op z'n heupen heeft, maar die won dan ook dik). Brändle was een goede tijdrijder, maar sinds vorig jaar plots totaal niet meer. Overmorgen gaan we meer weten, maar ook niet per se veel. Alleen Quintana en Carapaz zijn (in degelijke vorm) normaal gesproken onverslaanbaar voor een 19-jarige. Als hij wint van mannen als Großschartner is dat erg knap, maar nog geen reden om te doen alsof de nieuwe Merckx is opgestaan.
Desalniettemin ga ik er overmorgen (net als eerder deze week) wel even voor zitten. Je weet maar nooit...
Overigens zag ik laatst ergens staan dat Thomas Dekker op dezelfde leeftijd een tijdrit van 5 km won van niemand minder dan (een ook nog redelijk jonge) Fabian Cancellara. Niet dat ik de prestaties van Evenepoel omlaag wil praten, maar wel dat er nog veel stappen te zetten zijn waarbij het mis kan lopen (om veel verschillende redenen).
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
).
Haha ja ok, daar kan ik meer dan inkomen, zelf ook eerder Federer fan dan Nadal/Djoko (al respecteer ik hen natuurlijk ook wel).
En Evevenpoel, ik vind de hype er wel over, in de Vlaamse pers krijg je tien keer meer te lezen over de ronde van San Juan dan andere jaren en meer over Evenepoel dan over Alaphillippe die toch twee keer gewonnen heeft al.
Maar tegelijkertijd, het is toch wel echt knap, je kan imo nu al zeggen dat hij de overgang naar de profs niet te vroeg gemaakt heeft, tuurlijk het is zeker niet het allersterkste deelnemersveld, en de echte toppers die er zijn zijn zeker nog niet in bloedvorm maar zelfs dan vind ik het wel sterk wat hij hier al laat zien, ook in de eerste rit die Alaphillippe won trouwens. Sowieso toch qua potentieel en qua talent iets dat je zelden ziet, nu is het uiteraard aan hem om daar de komende jaren op verder te bouwen en er moet zeker nog het één en ander gebeuren maar ik ben nu al een beetje blij dat we in België nog eens zo'n talent hebben dat dan ook nog is gemaakt lijkt voor grote rondes.
Je zal hier en daar overigens nog wel voorbeelden kunnen geven van renners die heel jong prof werden, Sagan won in Parijs-Nice geloof ik in zijn eerste seizoen rond de leeftijd van Evenepoel nu, Pozzato, Vandenbroucke maar al bij al gaat het rijtje in het moderne wielrennen wel behoorlijk beperkt zijn denk ik.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Sagan was tijdens zijn profdebuut een jaar ouder dan Evenepoel nu is. Maar dat was echt bizar al toen, zoveel overwinningen en ereplaatsen. Maar je kan qua type coureur beter Philipsen met Sagan vergelijken. Die is nu een klein jaartje ouder dan Sagan in zijn debuutjaar en heeft nu net zo’n bliksemstart als Sagan in TDU gemaakt.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Helaas voor Remco is hij toch nog iets te laat aan zijn profcarrière begonnen: die zal nu in de schaduw staan van MVDP.
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Nu ben ik ook enorme fan van VDP, maar dat is wel stevig voorbarig niet?
Moeten allebei nog redelijk wat bewijzen op de weg (akkoord VDP had brons op een zwak bezet EK, en heeft dat NK wel enorm knap gewonnen), en het lijken mij ook andere types, Remco is wat zal het zijn 1m70 en 60 kg, Mathieu 1m85 en 80 kg?
Los daarvan, in het wielrennen is er nagenoeg altijd wel plaats voor een paar vedetten, hoe meer hoe liever zou ik denken
.
Het was vandaag trouwens degelijk maar zeker niet meer met Remco, heeft wel één keer (met veel moeite) een gat dichtgereden voor de kopman en een km of drie kop getrokken maar voor zo'n supertalent liggen de verwachtingen zo hoog dat ik denk dat hij zelf daar niet 100% tevreden mee zal zijn en het publiek misschien zelfs ook niet. Terecht of niet dat laat ik dan nog in het midden.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
https://www.dartfreakz.nl/wp-content/uploads/2019/02/pl.jpg
Leuk idee. Alleen jammer dat je er wel punten mee kan verdienen. Het is wel een verschil of je Henderson/Lennon krijgt of Dimitri en Humphries om maar wat te noemen.
Vind de keuzes verder wel prima om het op te vullen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Die laatste twee legs zijn grote klasse van Mike.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Ik vind het echt een heel mooi WK afstanden Schaatsen.
Verrassingen en verwachte namen.
Oude en nieuwe namen.
Mooie tijden, mooi stadion en vooral belangrijk dat de concurrentie internationaal weer een tandje heeft bijgeschakeld. Je kunt weer echt blij zijn met een Nederlandse winnaar, omdat dat niet meer een "zekerheidje" is.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
UAE tour is gewonnen door Roglic, met overmacht. Dit zou zomaar eens zijn jaar kunnen worden.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Alle hiervoor gedane uitspraken over het komende jaar zijn betekenisloos, het wielerseizoen begint vandaag.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Jungels. Pff, wat een klasse. Nu al één van de nummertjes van het wielerseizoen.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Verder nog even complimenten geven aan schaatscommentator Martin Hersman, die in één race twee keer zag aankomen dat de wissel mis zou lopen, de tweede keer al een ronde van tevoren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.