• 16.114 nieuwsartikelen
  • 179.447 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.341 acteurs
  • 199.421 gebruikers
  • 9.402.420 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Joyce heeft uitstekende spelers verslagen. Ik denk dat op dit WK heel veel onderschatting is geweest van tegenstanders, en dat in combinatie met dat de niet geplaatste spelers al een wedstrijd meer hadden..

Mag geen excuus zijn, maar een andere verklaring heb ik ook niet dat heel veel spelers 2e ronde hun niveau verre van haalde. En dat de verrassingen ver kwamen was vaak ook vanwege het feit dat ze andere verrassing troffen. Alleen bij Joyce niet het geval geloof ik.

Enkele uitzonderingen als de 3 hierboven kunnen PDC top32 halen. Meer ook niet.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Vind dat lastig in te schatten. Juist de meeste spelers kiezen op een gegeven moment de PDC, want daar speel je veel meer wedstrijden, dan de BDO. Bij de PDC kun je je veel meer ontwikkelen. Dus wellicht kunnen een Harms, een Mitchell en een Unterbuchner ook zich ontwikkelen bij de PDC.

Overigens worden in de WK ranglijst de BDO en Pdc wk's nog altijd bij elkaar opgeteld, dus amateurniveau of niet. Ze tellen nog steeds mee. Adams staat namelijk ook op 3 hierdoor

Wel grappig: Co Stompe komt uit zijn pensioen om een tourkaart te verdienen via de Q school voor de PDC. Niet alleen hij maar ook zijn zoon Co Stompe junior (dat is serieus zijn naam) staat op de deelnemerslijst.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Van Gerwen krijgt excuses van Smith voor uitspraken na WK-finale | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Groot verliezer die Smith en een goed mens. Bij matchdart tegenstander het publiek tot kalmte te manen, uiteindelijk uit teleurstelling iets verkeerds zeggen en vervolgens excuses maken.

Hier kan Van Gerwen zoveel van leren. In tegenstelling tot telkens denigrerend over tegenstander praten een beetje respect en als je een keertje verliest niet altijd zeggen dat het door je eigen slechte spel komt maar dat de tegenstander gewoonweg beter was. Gaat hij helaas alleen nooit doen.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Van Gerwen praat niet slechter over zijn tegenstanders dan dat jij over Van Gerwen praat. Wanneer ga jij je excuus aanbieden?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Excuses moet je aanbieden als je het meent. Als Van Gerwen dingen meent, waarom moet je dan excuses aanbieden? Hij is wat arrogant, maar zulke schokkende dingen zegt hij bijna nooit.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

1e ronde :Kiki bertens (9) - Alison Riske (48)

2e ronde :eventueel tegen Monica Puig (53) of Anastasia Pavlychenkova (42)

1e ronden :Robin Haase (49) - Guillermo-Garcia-Lopez (101)

2e ronde :eventueel tegen Kyle Edmund (14) of Thomas Berdych (57)

Kiki heeft niet de makkelijkste loting uiteraard. Aangezien dit dames rond de top 50 zijn. In ieder geval kansen zat. Ze zal wel de favoriet zijn.

Haase mag blij zijn, als hij de 1ste ronde overleefd.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Eerst hopen dat Bertens het WTA Sydney kan winnen. Halve finale tegen Barty wordt een zware pot, aangezien Barty beide onderlinge duels heeft gewonnen en paar knappe resultaten al heeft geboekt dit toernooi.

Alleen zit het voor Bertens weinig tegen dit toernooi, wat heet, het heeft alleen nog maar meegezeten.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

happie schreef:

Wel grappig: Co Stompe komt uit zijn pensioen om een tourkaart te verdienen via de Q school voor de PDC. Niet alleen hij maar ook zijn zoon Co Stompe junior (dat is serieus zijn naam) staat op de deelnemerslijst.

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt maar ik verwacht er niks van. Niet met zijn gooi stijl. Maar het zou leuk zijn om hem weer eens te zien darten. Na het WK te hebben gezien had ik het haast ook gedaan. Het niveau was niet bepaald denderend.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Co heeft geen Tourcard behaald, met lange na niet ook.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

Eerst hopen dat Bertens het WTA Sydney kan winnen. Halve finale tegen Barty wordt een zware pot, aangezien Barty beide onderlinge duels heeft gewonnen en paar knappe resultaten al heeft geboekt dit toernooi.

Alleen zit het voor Bertens weinig tegen dit toernooi, wat heet, het heeft alleen nog maar meegezeten.

Inderdaad. De speelstijl van Barty ligt haar ook niet.

Inderdaad met het wegvallen van die Japanse waardoor ze Sevastova ontliep en de WO tegen Muguruza. Maar 6-2/6-2 winnnen van Putintseva zonder een breakpunt tegen is wel weer netjes.

Ben benieuwd hoe ze met haar nieuwe rol om kan gaan dit jaar. In tegenstelling tot vorig jaar begint ze het jaar nu als topspeelster. Van haar moeten we het toch wel gaan hebben de komende jaren. daarachter zit het grote niets waar Haase een beetje in bungelt.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Alexander1900 schreef:

(quote)

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt maar ik verwacht er niks van. Niet met zijn gooi stijl. Maar het zou leuk zijn om hem weer eens te zien darten. Na het WK te hebben gezien had ik het haast ook gedaan. Het niveau was niet bepaald denderend.

Wat Stephan-0115 zegt. Hij is er niet aan te pas gekomen. 1 van de 4 toernooien een keer de laatste 64 gehaald. Twee Nederlanders hebben een toernooi gewonnen en 2 Nederlanders (misschien 3) halen het via de Q school order of merit.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

https://www.telegraaf.nl/sport/3009500/otter-aangeslagen-na-drama-knegt

Brr. Arme Knegt. Zwaar verbrand bij een ongeluk. Benieuwd hoe hij hier uit komt.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Leest als een artikel van De Speld.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Onderhond schreef:

Leest als een artikel van De Speld.

Het viel Otter zwaar om de andere Nederlandse shorttrackers het slechte nieuws te brengen. „Dan is er gewoon sprake van een grafstemming. Je kon een speld horen vallen.

Je hebt het verhaal wel goed doorgelezen

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Ik mis allicht gewoon ook wat context, maar het duurde even vooraleer ik wist dat Otter de naam was van een persoon, "kereltje" is ook een wat rare omschrijving van een 29-jarige en uitspraken als "Of beter, je kon de tranen horen vallen op de marmeren vloer" zijn toch ook net iets te bedacht poëtisch en random.

Verder hadden wij vroeger ook een haard, geen idee hoe je jezelf daarmee in de fik steekt ...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het immer vervelende Ottertje is dan ook één en al pathos en zal (als altijd) alles doen om zichzelf in het middelpunt van dit drama te zetten. En daar waar vuur is kun je jezelf in de hens zetten, dat is niet zo ingewikkeld lijkt me...

Enfin, kom op Sjinkie, en beterschap.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Knegt zou dit weekend meedoen met de EK, maar had al af moeten zeggen wegens een ernstige spierblessure, opgelopen afgelopen december. Dit kwam door een ongeluk met een vorkheftruck bij bij zijn huis. Hij valt ook geregeld bij shorttrackwedstrijden, soms met gebroken ribben enzo.

Wellicht is hij een ietsiepietsie onhandig of schat hij risico's iets te luchtig in.

Anyway: beterschap gewenst.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Of een combinatie van beiden..

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Wat is Kramer toch een Gigant !

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Graaf Machine schreef:

Wat is Kramer toch een Gigant !

Hartstikke mee eens!

(Maar wat kan die Wennemars het kijken vergallen met zijn onbenullige commentaar)

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Wennemars moet gewoon wat joints roken voor hij gaat commentaar leveren. Wordt hij wat rustiger. Gelukkig zit Rintje er ook, die vind ik altijd fijn en vooral ook interessant commentaar leveren.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

En Bokko weer vierde, net als bij het EK in Collalbo in 2007. Ook dát is natuurlijk een prestatie (serieus).

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Roel Boomstra is wereldkampioen !

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

#BDOWorldDarts final for Duzza:

- Wins opening leg on Bull

- Wins 7-3

- Wins 25 legs

- 25/54 on the doubles (46.3%)

- Wins title on D16.

MVG in #WHDarts final:

- Wins opening leg on Bull

- Wins 7-3

- Wins 25 legs

- 25/54 on the doubles (46.3%)

- Wins title on D16.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Anish verklootte partij nummer één maar met 2 uit 4 is hij goed bezig.

Jorden mag sowieso trots op zichzelf zijn, met zijn punt tegen Duda.

Verder ga ik ook geen serieuze verslag geven, want niemand hier interesseert zich daarvoor. Zelf ga ik natuurlijk wel lekker van Tata genieten. Veel plezier:

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Jammer van Federer, maar een mooie wedstrijd en die Griek wordt de nieuwe nummer 1 als Djokovic en Nadal daar ergens komende 2 jaar verdwijnen, zo verwacht ik. Hij heeft een beetje het spel van Federer en is dat is leuk om te zien, maar ook zijn goede opslag en de focus van Nadal. Het is altijd wachten of het jeugdige onbevangenheid is of dat hij mentaal sterk is, maar heel knap hoe hij belangrijke punten won of vaak na een verloren punt direct terug sloeg. Sympathieke vent ook wel in dat interview waar hij ook best wat zinnige teksten eruit kreeg.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

OK, Tata is net over de helft, morgen een rustdag voor de heren schakers. Een tussenstand.

Momenteel gaan aan kop de wereldkampioen Magnus Carlsen en de voormalig wereldkampioen Viswanathan Anand. Beiden hebben 5,5 uit 8. Dat is niet heel veel, maar dit jaar genoeg om na 8 ronden aan kop te gaan.

Carlsen is niet vreemd op die plaats, maar Anand is toch al weer in het jaar beland dat hij 50 wordt.

Dat is best oud voor een schaker, en toch speelt hij nog steeds een grote rol in de top van de schaakwereld (hij staat nu 6e op de wereldranglijst). Heel bijzonder. De enige die ik in de moderne tijd zo kan bedenken die dat op die leeftijd ook deed is Viktor "De Verschrikkelijke" Kortchnoi. Andere topschakers zijn meestal al uitgeblust rond die leeftijd.

Bijvoorbeeld Vladimir Kramnik. Ook een voormalig wereldkampioen. Die staat nu na 8 ronden eenzaam onderaan de ranglijst, met slechts 2 puntjes. Hij probeert wel mooi te spelen, maar mist de accuratesse danig. Hopelijk is dat tijdelijk.

Vlak boven Kramnik staat de Nederlander Jorden van Foreest. Eigenlijk is dit toernooi te zwaar voor hem, maar met zijn 19 jaar mag hij best voor de leeuwen geworpen worden. Hij wil zo nodig broodschaker worden, nou laat hem er dan maar voor werken. Met 5 nullen en 2 enen na 7 ronden deed hij het zo slecht nog niet, en vandaag een (slap) remisetje tegen Radjabov brengt hem op 2,5 punt.

Die Radjabov is dan wel weer een rare: een jaar of tien geleden het grootste talent wat er was, bestormde met gemak de wereldtop, en toen trouwde hij, en lazerde kneiterhard omlaag op de wereldranglijst. Hij kwam zelfs in de regionen van de 2600 spelers terecht. Gelukkig is hij al weer een jaartje of twee hard op weg de top te herbereiken. Misschien loopt zijn huwelijk niet zo goed?

Vlak onder de top twee staan nu drie spelers, onder wie onze (Nederland) landgenoot Anish Giri. Die begon het toernooi niet best met een verliespartij, maar heeft sindsdien ijzersterk spel laten zien. Vandaag was het wat slapper, maar hij speelde tegen zijn secondant Vidit (India), en ja, dan weet je dat je tegenstander al je voorbereide variantjes zelf ook kent, hij heeft ze zelf voorbereid namelijk.

De ander twee achtervolgers, Nepomnatchi en Ding Liren kwamen remise overeen tegen elkaar. Dat was te verwachten, die willen hun krachten sparen tegen de anderen in de resterende 5 partijen.

Ding Liren overigens, de beste Chinese schaker, is aan een onwaarschijnlijk sterke anderhalf jaar bezig. Hij staat bijna nummer 1 op de wererldranglijst, en heeft van de afgelopen stuk of 110 potjes tegen zeer sterke spelers er slechts 1 verloren. Ik tip hem als opvolger van Carlsen als bezitter van de wereldtroon.

Nou, de rest kunnen jullie zelf wel googlen, dit was even het belangrijkste tot nu toe.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

mjk87 schreef:

Jammer van Federer, maar een mooie wedstrijd en die Griek wordt de nieuwe nummer 1 als Djokovic en Nadal daar ergens komende 2 jaar verdwijnen, zo verwacht ik. Hij heeft een beetje het spel van Federer en is dat is leuk om te zien, maar ook zijn goede opslag en de focus van Nadal. Het is altijd wachten of het jeugdige onbevangenheid is of dat hij mentaal sterk is, maar heel knap hoe hij belangrijke punten won of vaak na een verloren punt direct terug sloeg. Sympathieke vent ook wel in dat interview waar hij ook best wat zinnige teksten eruit kreeg.

Voor nu is het nog te vroeg voor Tsitsipas blijkbaar. Kansloos tegen Nadal. Ook vooralsnog geen breakkans tegen gehad. Zeer indrukwekkend toernooi van Nadal. Tegen Djokovic/Pouille gezien de huidige vorm is hij de grote favoriet.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Djokovic is niet één klasse beter dan Nadal vandaag maar wel twee. Lijkt me sterk als Nadal er überhaupt nog een set uitsleept.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

happie schreef:

Tegen Djokovic/Pouille gezien de huidige vorm is hij de grote favoriet.

Het is natuurlijk uitermate makkelijk achteraf maar hoe kwam je daarbij? Bookies gaven overal Djokovic als favoriet (en imo ook terecht en dat vond ik pre match ook al).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.