• 16.113 nieuwsartikelen
  • 179.446 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.341 acteurs
  • 199.421 gebruikers
  • 9.402.402 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Op de cursusdag die ik ooit gevolgd heb met meneer van Barneveld, heeft hij wel meerdere keren gezegd hoeveel wereldtitels hij had. Ik had die dag meer aan de tips van Jacques Nieuwlaat.

Ik heb me kostelijk vermaakt bij die wedstrijd tegen Labanauskas.

j0enne

• 9610 berichten
  • 3787 stemmen

AHWA schreef:

Ach, hij moet het altijd over zichzelf hebben. Ben blij dat hij straks stopt.

Er zijn gewoon weinig sympathieke darters.

Dimitri van den Bergh!

Verder wel eens, word ook altijd zo moe van Barney, dat eeuwige geklaag ook altijd.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vanwaar die extreme support voor Smith?

Je hoeft toch niet voor MvG te supporten puur omdat hij Nederlander is?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat ik al zei, echt spannend gaat het niet meer worden. 5-2 weer. Zal wel 7-3 eindigen. Van Gerwen gewoon te sterk en Smith een beetje teleurstellend.

Ach, als Smith de volgende set houdt en Van Gerwen paar darts mist voor 6-3 en Smith maakt 5-4 is het weer ineens spannend. Je weet het nooit met setplay.

Ook ik verwacht dat Van Gerwen ruim in sets gaat winnen, maar het kan nog zat voor Smith. Moet hij wel nu zijn set houden en daarna Van Gerwen z'n set afpakken.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Je hoeft toch niet voor MvG te supporten puur omdat hij Nederlander is?

Hoeft niet, maar je bent zo te lezen het tegenovergestelde. Wat mag hoor, was alleen benieuwd naar de reden.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zat het lijstje met all time WK winnaars eens te bekijken. Van Barneveld is zelfs tweede (gedeeld), wel ruim achter Taylor. Lijkt me voor Van Gerwen wel een uitdaging om de komende jaren die plek over te nemen. Moet lukken. Phil zal alleen nooit meer ingehaald worden.

World Professional Darts Championship - Wikipedia - en.wikipedia.org

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Smith

Ga naar huis man. Jonge, jonge.

Van Gerwen heeft 'm officieus wel binnen nu.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Tja, gedaan nu. 6-2 of 5-3 maakt nogal verschil. Van Gerwen mag nu gooien voor de wedstrijd. Jammer dat op de momenten ze bij Smith heel nipt aan de verkeerde kant van het ijzerdraad zitten.

Maar ondanks dat het 6-2 staat heb ik tot nu toe wel genoten van de finale, zijn toch elke keer redelijk spannende sets en het had ook zo 3-5 kunnen staan.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

Tsja, dit is dan wel weer erg lame. Smith geeft het nu definitief weg. MvG verre van groots maar het is genoeg voor de WK winst.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

stephan-0115 schreef:

en het had ook zo 3-5 kunnen staan.

Nou, nee. Daarmee doe je of Smith een serieuze kans in deze finale heeft gehad. Dat heeft hij nooit gehad. Alleen de keren dat hij weer aan kon haken liet hij het steeds liggen. Van Gerwen is hem alleen wel op alle vlakken de baas.

Past wel een beetje bij dit WK, dat niet al te spectaculair was.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

Lekker hoor!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

6-3.

Ik gokte op 7-3 eindstand. Dat kan dan nog.

Van Gerwen gooit ook wisselvallig. Soms briljant en soms heel slordig.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Baas.

Dikverdiende wereldtitel. Zoveel beter dan alle andere darters.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

Zo goed was ie deze finale niet. Wel verdiend deze WK winst maar het was verre van indrukwekkend.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tja, geen concurrentie meer dit jaar. Alleen een half-fitte Anderson kan in de buurt komen.

Verdiende winnaar. Beste T19 van het toernooi.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Zo goed was ie deze finale niet.

Moet je nagaan. En dan nog een simpele zege zonder in de problemen te raken.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

AHWA schreef:

Beste T19 van het toernooi.

Klopt ja. Je vraagt je soms weleens af waarom darters daar niet vaker voor kiezen. Is toch makkelijker te raken dan T20.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nou, nee. Daarmee doe je of Smith een serieuze kans in deze finale heeft gehad. Dat heeft hij nooit gehad. Alleen de keren dat hij weer aan kon haken liet hij het steeds liggen. Van Gerwen is hem alleen wel op alle vlakken de baas.

Past wel een beetje bij dit WK, dat niet al te spectaculair was.

Nu doe je alsof Van Gerwen zoveel beter was. Dat was niet het geval. Alleen net op de momenten dat het moest, was MVG doortastender. Set 2 Smith meer pijlen op dubbel, niet benut, set 4 maar 1 pijl minder, Van Gerwen pakt de set omdat Smith 4 pijlen mist op dubbel-12. Zoals zo vaak al bewezen, wedstrijden worden beslist op details. Zo ook vandaag. Was Smith iets scherper geweest op de dubbels, had hij kunnen winnen. 100%.

Maar dat maakt absoluut niet uit, Smith heeft zich op de kaart gezet en het redelijk gedaan in zijn eerste WK-finale. Hij gaat hem nog wel winnen, Van Gerwen verloor zijn eerste WK-finale ook van Taylor.

Van Gerwen verdiende winnaar, had alleen liever Smith gezien

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

En nog even terugkomend op het feit dat het 3-5 had kunnen zijn voor Smith.

Set 1 - winst van Gerwen

Set 2 - winst van Gerwen, Smith verliest 2 legs door geknoei op dubbels, had hem kunnen winnen

Set 3 - winst van Gerwen

Set 4 - winst van Gerwen, Smith mist 4 darts op D12 voor de set

Set 5 - winst Smith

Set 6 - winst Smith

Set 7 - winst van Gerwen (waarbij Smith 1e leg D13 mist om MVG te breken en op 0-1 te komen)

Set 8 - winst van Gerwen, Smith gooit 25 niet uit voor de set.

Set 9 - winst Smith

Set 10 - winst van Gerwen

Natuurlijk, de wedstrijd gaat dan heel anders lopen natuurlijk, maar 3 van de sets die naar MVG zijn gegaan heeft Smith kunnen winnen. MVG doortastender, maar dat is verschil in ervaring op hoogste niveau..

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

stephan-0115 schreef:

En nog even terugkomend op het feit dat het 3-5 had kunnen zijn voor Smith.

Set 1 - winst van Gerwen

Set 2 - winst van Gerwen, Smith verliest 2 legs door geknoei op dubbels, had hem kunnen winnen

Set 3 - winst van Gerwen

Set 4 - winst van Gerwen, Smith mist 4 darts op D12 voor de set

Set 5 - winst Smith

Set 6 - winst Smith

Set 7 - winst van Gerwen (waarbij Smith 1e leg D13 mist om MVG te breken en op 0-1 te komen)

Set 8 - winst van Gerwen, Smith gooit 25 niet uit voor de set.

Set 9 - winst Smith

Set 10 - winst van Gerwen

Natuurlijk, de wedstrijd gaat dan heel anders lopen natuurlijk, maar 3 van de sets die naar MVG zijn gegaan heeft Smith kunnen winnen. MVG doortastender, maar dat is verschil in ervaring op hoogste niveau..

Die sets die naar Smith gingen, had MVG die ook niet kunnen winnen? Of redeneer je gewoon één kant op?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Deelnemersveld Premier League ook wel naar verwachting. 9 van de top-10 en Van Barneveld. Van de top-10 ontbreekt alleen Whitlock, maar dat lag ook nog wel in de lijn der verwachting. Weinig laten zien, dus maar Barney.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Die sets die naar Smith gingen, had MVG die ook niet kunnen winnen? Of redeneer je gewoon één kant op?

2 van de sets van Smith had Van Gerwen kunnen winnen ja, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat het niet zo eenzijdig was als wordt voorgedaan. 'Nooit spannend', 'MVG veel beter' etc. was niet het geval. Alleen scherper op de momenten dat het moest, en daar wint hij m.i. vandaag op.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Volgens mij zat die Smith zich vooral voortdurend aan van alles en nog wat te ergeren.

Dat komt de concentratie natuurlijk niet ten goede, en dan speel je niet je beste darts. Zoiets kun je je in een finale tegen MVG, die inderdaad niet zijn beste darts liet zien, gewoon niet veroorloven.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

Veel meer gewonnen dan Barney

Haha, wat een kleuter is het ook.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Is ook wel een beetje appels met peren wat hij nu doet. RvB had zijn hoogtijdagen bij de BDO waar minder toernooien waren en eenmaal bij de PDC een top Taylor tegenover zich.

Het is waarschijnlijk aan RvB te danken, dat hij überhaupt is gaan darten.

Overigens heb je misschien over een paar weken nog een darter met 3 wk titels. Als Durrant zijn derde bij de BDO wint.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Overigens heb je misschien over een paar weken nog een darter met 3 wk titels. Als Durrant zijn derde bij de BDO wint.

We gaan toch niet dat amateurdarten dat de BDO al een jaartje of 10 nu is serieus meetellen nog bij wereldkampioenen? Ik denk dat elke top 20 speler van de PDC daar fluitend de titel grijpt.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Het is inderdaad wat sneu.Bij van Gerwen merk je wel dat zijn jeugd mee speelt in zijn gedrag. Is vroeger geloof ik vaak gepest heb ik wel eens gelezen. Dat compenseert hij nu met darts volledig te domineren en ook wat arrogant daarin te zijn.

En het is ook misplaatst. Ook omdat hij juist gister nog riep dat de wereldtitels echt tellen nadat hij een wat minder lopend seizoen had. En zo is het ook. Buiten dat, in de tijd van RvB was de BDO nog behoorlijk sterk in kwaliteit, dus die titels mag Van Gerwen best serieus nemen. Voorlopig moet hij nog minimaal 3 jaar darten om van Barneveld voorbij te gaan.

Maar in niveau is van Gerwen natuurlijk veel beter dan van Barneveld in zijn beste jaren. Vooral veel constanter en hongeriger. Maar uiteindelijk telt wel de wereldbeker. Is ook met het voetbal. Leuk dat je landskampioen bent, maar voor de echte wereldtop telt vooral de Champions League winnen.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1438 stemmen

Joy4ever schreef:

Als je daar over gaat zeuren op een filmsite, ben je natuurlijk niet minder een kleuter.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Ja want op een filmforum mag je alleen meelopen in de polonaise van hosanna.

December is voorbij hoor, we mogen weer cynisch doen.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

We gaan toch niet dat amateurdarten dat de BDO al een jaartje of 10 nu is serieus meetellen nog bij wereldkampioenen? Ik denk dat elke top 20 speler van de PDC daar fluitend de titel grijpt.

Mwoah lijkt me niet. Durrant, Mcgeeney en Williams kunnen best in de top 20 terecht. Die eerste twee gaan overigens proberen een tourkaart te bemachtigen.

Er zaten er bij de PDC WK ook een aantal bij, die minder zijn dan de top 10 van de BDO. Joyce is ver gekomen met gemiddeldes van 88-90.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.