• 16.113 nieuwsartikelen
  • 179.443 films
  • 12.317 series
  • 34.174 seizoenen
  • 650.259 acteurs
  • 199.420 gebruikers
  • 9.402.045 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kijk, met dit soort pareltjes houd je de fans tevreden

Was overigens geen verzinsel van mij, dat mat in 38.

"Op één moment was het dat echter niet. 68…Lh4, mat in 38, zo meldde de Sesse de supercomputer! In de praktijk een kans van zo rond de één op vier dat zwart toevallig die zet doet. Caruana koos voor de drie uit vier. Op zet 80 remise!": Grootmeester Dimitri Reinderman over partij zes

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zwolle84 schreef:

Wat vinden de MM-sportliefhebbers eigenlijk van dat hele esports-gebeuren dat overal de kop opsteekt? Ik vind het bizar hoe serieus het allemaal wordt genomen en hoeveel kijkers het trekt. 'Gewoon een computerspelletje' is al snel m'n natuurlijke houding, maar het zal wel een generatiedingetje zijn.

Als ik dan een interview met zo'n Mercedes F1-esporter zie waarin hij zijn team bedankt voor al het harde werk krab ik toch even achter m'n oren.

Het toont aan dat als je geen sportheld kan zijn in het echt, misschien wel in de virtuele wereld. Een beetje vergelijkbaar met de roleplay games waar iedereen een superheld kan worden. Het is een vorm van entertainment en zolang er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om naar te kijken (of er genoeg geld in willen steken zoals in voetbal) zal het blijven bestaan.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

BREAKING NEWS: Raymond van Barneveld has announced he will retire from professional darts at the end of next season!

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Zonde, maar de enigste logische keuze. Presteert al jaren alleen maar op het WK en zo nu en dan in de Premier League.

Ik hoop dat hij een, zij het onverdiende, afscheidstournee krijgt in de Premier League, maar dat is in tegenstelling tot Taylor niet evident, omdat er wel 10 zijn die het verdienen op basis van dit jaar. Als het als de afgelopen jaren moeilijk was er überhaupt 10 te kiezen, had hij er sowieso ingezeten. Denk echter wel dat hij er inzit, puur en alleen omdat het zijn afscheidsjaar is.

Daarnaast hoop ik dat hij nog tweemaal weet te pieken op het WK (ben er alleen bang voor) en dat hij nog een mooie major weet te pakken (ben er ook bang voor), net zoals Taylor die een mooi einde had van zijn carrière. Die van Raymond lijkt echter als een nachtkaars uit te gaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

stephan-0115 schreef:

Ik hoop dat hij een, zij het onverdiende, afscheidstournee krijgt in de Premier League, maar dat is in tegenstelling tot Taylor niet evident, omdat er wel 10 zijn die het verdienen op basis van dit jaar. Als het als de afgelopen jaren moeilijk was er überhaupt 10 te kiezen, had hij er sowieso ingezeten. Denk echter wel dat hij er inzit, puur en alleen omdat het zijn afscheidsjaar is.

Vond het al gek dat hij nu al dat afscheid aankondigt, maar vandaar dus.

Van Barneveld kan nog helemaal niet stoppen want hij moet finishen met een dubbel - De Speld

Met het stoppen van Barney en ook Koentje V. wordt het wel zoeken naar de nieuwe kwal van de Nederlandse sport (vooruit dan maar weer). Al komt Max V. al wel nadrukkelijk in aanmerking natuurlijk.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Het toont aan dat als je geen sportheld kan zijn in het echt, misschien wel in de virtuele wereld. Een beetje vergelijkbaar met de roleplay games waar iedereen een superheld kan worden. Het is een vorm van entertainment en zolang er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om naar te kijken (of er genoeg geld in willen steken zoals in voetbal) zal het blijven bestaan.

Ik gun ze hun pleziertje wel, maar ik verbaas me erover hoe serieus het wordt genomen. Van mij mogen ze het ook scheiden van de reguliere sportcommunicatie. Zo'n F1-kanaal dat je wall opeens volgooit met computerspelletjes is niet erg doelgroepgericht.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Daar zou ik ook niet op zitten te wachten. Gelukkig pakt Ajax dat anders aan:

https://www.telegraaf.nl/sport/2810551/menno-geelen-dienende-speler-van-ajax

Ook qua eSports was Ajax een voorloper. „We hadden moeite om met onze jonge fans in contact te komen, omdat zij geen magazines meer lezen, minder vaak de krant openslaan, geen lineaire tv meer kijken en zelfs niet meer op Facebook en Twitter zitten. De jeugd gamet veel. Dat was dus een manier om met hen in contact te komen. We hebben ons wel eerst afgevraagd of dat binnen de club past. We koppelen het gamen daarom ook altijd aan echt voetbal, zijn een eigen afdeling gestart en hebben met Koen Weijland destijds de beste gamer van de wereld aangetrokken. Het is heel groot en inmiddels hebben negen sponsoren zich aan eSports verbonden. Dat levert een bedrag op met zes nullen, dat we weer investeren in het echte voetbal. En Ajax-fans die er niks mee te maken willen hebben, merken er weinig van, omdat die afdeling eigen kanalen heeft.”

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Van Barneveld kan nog helemaal niet stoppen want hij moet finishen met een dubbel - De Speld

Met het stoppen van Barney en ook Koentje V. wordt het wel zoeken naar de nieuwe kwal van de Nederlandse sport (vooruit dan maar weer). Al komt Max V. al wel nadrukkelijk in aanmerking natuurlijk.

Verstappen vind ik ook een kwal ja. Vind zichzelf ook wel heel geweldig, en komt op mij over alsof iedereen maar rekening met hem moet houden. Maar goed, in Nederland mag je geen kritiek hebben op Max Verstappen, dus ik houd vanaf nu mijn mondje maar weer dicht.

IH88

• 9765 berichten
  • 3190 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Max en Jos, brrr..... . Enger wordt het niet. Robin Haase lijkt me wel een sympathieke gast, maar hoe hij zich soms gedraagt op de baan... Maar itt Max wel sympathiek buiten de baan.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

"Tja, maar als de ander geen fouten maakt, dan kan je moeilijk winnen..."

Dat klopt, maar je kunt fouten bij de tegenstander proberen te forceren door scherp en gedurfd te spelen. Als je alleen maar veilige zetten doet waarop de tegenstander gemakkelijk het antwoord kan vinden, dan blijf je binnen de remisemarge manoeuvreren.

Dat schreef ik gisteren. Magnus heeft die woorden ter harte genomen.

Vandaag een spetterend spannende partij in Londen. Na een redelijk standaard Siciliaanse opening, besloot Carlsen om op zet 19 zijn koning op de tocht te zetten door zijn g-pion naar voren te schuiven.

Een heerlijke scherpe stelling ontstond, waarin Caruana weliswaar de betere positie had (die actie van Carlsen was namelijk objectief niet heel goed), maar duidelijk het zweet in de bilnaad had staan.

Zulke dingen wil ik zien, Carlsen toonde ballen vandaag.

Uiteindelijk wist Caruana zijn voordeel niet te verzilveren, omdat hij bange onnodige verdedigingszetten ging doen. En omdat na wat slappe afruilacties van de Amerikaan de stelling wel erg vereenvoudigd was zat er geen winstkans meer in voor Carlsen, maar wat heb ik van deze remise weer genoten.

Edit: By the way, de grootste kwal van de Nederlandse sport (bij absentie van KV) is natuurlijk Sjinkie Knegt.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

De partijen 9 en 10 helaas nauwelijks kunnen volgen. Echt jammer, want bij naspelen blijken het twee spannende partijen geweest te zijn. Zeker die van gisteren. Eigenlijk een klein wonder dat er gisteren remise is gespeeld, want de stelling was dermate scherp en onevenwichtig dat beide spelers goede kansen hadden om de ander een loer te draaien. Maar zowel Carlsen als Caruana hebben een dermate hoog niveau dat ze die loeren al gedetecteerd hebben voordat de tegenstander er ook maar aan denkt om ze te draaien.

Komende zaterdag en maandag de twee laatste potjes met klassiek tempo, blijft de stand in evenwicht dan volgen op woensdag de (maximaal 5) tie-break partijen.

Bij de vrouwen werd vandaag de tie-break gespeeld, en de Chinese Wenjun Ju heeft de wereldtitel (wederom) te pakken. Maar dat is een pak minder interessant omdat iedereen weet dat de sterkste actieve schaakster van dit moment gemakkelijk Yifan Hou is. Zij speelt echter enkel in algemene competities mee, en niet in vrouwencompetities.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

Vandaag een, waarschijnlijk, saai potje. Als er al na 26 zetten niets meer op het bord staat dan wat pionnen, twee koningen en twee lopers die van ongelijke velden zijn, dan weet je het wel. Echter heb ik nauwelijks iets kunnen volgen omdat ik zelf aan de bak moest.

Mijn potje was wel interessant. Een Italiaans vierpaardenspel, waarin mijn tegenstander (wit) heel veel bedenktijd in de opening verbruikte, en ik daarom ook nogal wat kloktijd liet verlopen (je wordt toch wat alerter dan).

Na een zetje of 25 hadden we allebei nog ongeveer 1 minuut, maar omdat je elke zet 30 seconden extra krijgt, kun je nog steeds elke zet een half minuutje nadenken. De stelling was licht in mijn voordeel, dacht ik, en ik sloeg na 28 zetten het remiseaanbod van mijn tegenstander af. Dat was wel wat gewaagd, want in een loeischerpe stelling, met beide koningen op de tocht, en allebei 7 pionnen, 2 torens en een dame, kon ik zomaar gaan verliezen.

Gelukkig was ik degene die het hoofd het koelst hield, en een zetje of 8 na het remiseaanbod had ik een mooie truc, waarna mijn tegenstander in enkele zetten geforceerd mat ging.

Als team hebben we met 7-1 gewonnen.

Zo toch nog wat spanning in het schaken, vandaag.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Wint ie sterk van Anderson, maar is Gurney een horde te veel. Dat wordt geen derde wereldtitel zo.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

Mooi toch, geen almachtige dartsgod, maar iemand die moet werken voor de winst. Zo wordt darts alleen maar aantrekkelijker.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

Hahahahaha.....

Vandaag de laatste partij met klassiek tempo. Carlsen speelt met zwart een sterke Sveshnikov, staat beter en biedt na 31 zetjes remise aan. Caruana accepteert dat verdorie ook nog. Waarom???

Van Carlsen is het te begrijpen, die mag straks in rapid- en/of snelschaakpotjes de titel verdedigen, en in die disciplines is hij normaal gesproken far better than that American guy. Maar waarom Caruana niet tot het einde door wilde vechten?

De hele match niets dan remises, een unicum waar de schaakwereld zich eens goed voor achter de oren mag krabben. Zo verkoop je je sport natuurlijk niet. Tijd voor een nieuw format om de wereldkampioen te bepalen.

Ik zeg: voortaan een toernooi met 8 spelers, en dan een dubbele round robin, dus iedereen met wit en met zwart tegen elkaar. In een toernooi red je het niet met teveel slappe remises, dan moet je echt voor de winst gaan.

Woensdag de tiebreaks, dan is deze klucht over.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Mooi toch, geen almachtige dartsgod, maar iemand die moet werken voor de winst. Zo wordt darts alleen maar aantrekkelijker.

Daarnaast is van Gerwen regelmatig een arrogante lul die denigrerend praat over echte bazen zoals 5 voudig wereldkampioen van Barneveld. Moet onze kale groene sloopkogel ooit nog maar eens in de buurt van gaan komen. Ik denk dat een lesje in nederigheid wel goed voor Michael is ja. In 2018 heeft hij toch geregeld een toernooi verloren. Overkwam hem voorgaande jaren nauwelijks.

Overigens ben ik op komend WK uiteraard wel voor hem als landgenoot, al ben ik nog meer voor van Barneveld. Gaat niet gebeuren, maar het zou zo prachtig zijn als hij de wereldtitel nog eens kan pakken.

Veel zin in komend WK trouwens. Wordt weer een paar weken genieten.

IH88

• 9765 berichten
  • 3190 stemmen

Barney en Van Gerwen komen elkaar snel tegen op het WK. Wel jammer.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Da's al jaren zo. Jammer genoeg. En meestal verslaat van Barneveld hem dan ook nog wel.

Overigens, als een van die twee het niet wordt, dan hoop ik op Peter Wright. Bijzonder sympathieke, leuke gozer.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Daarnaast is van Gerwen regelmatig een arrogante lul die denigrerend praat over echte bazen zoals 5 voudig wereldkampioen van Barneveld. Moet onze kale groene sloopkogel ooit nog maar eens in de buurt van gaan komen. Ik denk dat een lesje in nederigheid wel goed voor Michael is ja.

Ik denk dat de KGS al lang het niveau van die postbode heeft overstegen. Zelfs in die tijd dat hij (B.) die vier wereldtitels van de BDO bij elkaar smeet was het niveau daar al niet denderend.

Altijd nog lachen als je denkt aan die finale tegen Jelle Klaassen, toen Barneveld Eric Bristow (een Echte Legende) uitnodigde, want Barneveld zou wel even ook de 5 wereldtitels halen. Toen verloor die beroepszuurpruim van Klaassen.... Oh heerlijke televisiemomenten waren dat.

Nee, Barneveld is niet mijn held.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Barney is een beetje hate him of love him. Overigens vind ik hem de laatste 2 jaar wel meevallen. Heb ik meer sympathie voor hem gekregen. Het is wat Zonneveld in zijn column aangaf. Barney is wel iemand, die na een verloren partij zichzelf enorm kan afmaken.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

In die helft zitten ook nog Wade, Anderson en Gurney. Dit is wel de zwaarste helft.

In de andere helft mag van mij Michael Smith wel sowieso de finale halen en als MvG die niet haalt of een andere Nler, dan mag hij hem ook wel winnen. Bully boy is een geweldig speler.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik denk dat de KGS al lang het niveau van die postbode heeft overstegen. Zelfs in die tijd dat hij (B.) die vier wereldtitels van de BDO bij elkaar smeet was het niveau daar al niet denderend.

Altijd nog lachen als je denkt aan die finale tegen Jelle Klaassen, toen Barneveld Eric Bristow (een Echte Legende) uitnodigde, want Barneveld zou wel even ook de 5 wereldtitels halen. Toen verloor die beroepszuurpruim van Klaassen.... Oh heerlijke televisiemomenten waren dat.

Nee, Barneveld is niet mijn held.

Toen Van Barneveld nog bij BDO zat stelde het niveau wel degelijk nog veel voor. Het was pas ergens rond 2006 ofzo toen iedereen die kon darten massaal naar PDC ging dat BDO lachwekkend werd. Toen had je inderdaad ook nog eens Jelle Klaassen als wereldkampioen enzo.

Verder, wat een zuur bericht van je. Of je de man nou mag of niet, hij is dé dartspionier van Nederland.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Toen Van Barneveld nog bij BDO zat stelde het niveau wel degelijk nog veel voor. Het was pas ergens rond 2006 ofzo toen iedereen die kon darten massaal naar PDC ging dat BDO lachwekkend werd. Toen had je inderdaad ook nog eens Jelle Klaassen als wereldkampioen enzo.

Verder, wat een zuur bericht van je. Of je de man nou mag of niet, hij is dé dartspionier van Nederland.

Zuur is het om een groot darter, die al jaren aan de top staat, van arrogantie te betichten. Van Gerwen is een zelfverzekerde man die een echte winnersmentaliteit heeft. Dat heeft elke grote kampioen in elke sport, is weinig arrogants aan, maar is noodzakelijk om de top te bereiken en te behouden.

Overigens gun ik Van Barneveld als sporter best nog een paar mooie successen, de komende 13 maanden, maar als mens vind ik het een onuitstaanbare jankbal.

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

De eerste rapidpartij in de tie-break is na een zeer spannend toreneindspel in een overwinning voor de huidige kampioen ge-eindigd.

Over een minuutje of 20 begint de tweede.

Edit: En de Noor wint ook het tweede potje, ditmaal werd de Amerikaan compleet afgedroogd. Nu moet Caruana de laatste twee rapidpotjes winnen om nog gelijk te komen en de snelschaakpartijtjes de beslissing te gunnen, maar twee keer winnen nu van Carlsen lijkt me onmogelijk. Caruana zal er compleet doorheen zitten.

Edit 2: De match is over. Magnus Carlsen verlengt zijn wereldtitel met (minimaal) 2 jaar door in de tie-break met 3-0 te winnen van Fabiano Caruana.

Komend jaar zal de wereldkampioen weer acte de présence geven in het "Wimbledon van het schaken", het Tatasteel Tournament in Wijk aan Zee (11 - 27 januari 2019).

Daar kunnen jullie hem allemaal persoonlijk feliciteren, handtekeningen vragen en met hem op de foto.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Zuur is het om een groot darter, die al jaren aan de top staat, van arrogantie te betichten. Van Gerwen is een zelfverzekerde man die een echte winnersmentaliteit heeft. Dat heeft elke grote kampioen in elke sport, is weinig arrogants aan, maar is noodzakelijk om de top te bereiken en te behouden.

Overigens gun ik Van Barneveld als sporter best nog een paar mooie successen, de komende 13 maanden, maar als mens vind ik het een onuitstaanbare jankbal.

Als je serieus beweert dat van Gerwen niet arrogant is, dan volg je het gewoon niet. Fenomenale darter, maar iets te blij met zichzelf. Messi, Federer etc. Genoeg topsporters die wel normaal doen richting de tegenstanders.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Ja, beste sportnieuws van deze maand. Schrijf maar op voor de OS Tokio 2020: goud op de 200 meter en een medaille op de 100 meter.

IH88

• 9765 berichten
  • 3190 stemmen

https://www.ad.nl/andere-sporten/dumoulin-en-verstappen-niet-bij-kanshebbers-sportman-van-het-jaar~a4e18b4b/ Geen Dumoulin? Lekker stoppen met deze onzin. Tweede in de Tour en Giro en dan geen nominatie... De vrouwen zijn een stuk logischer, en gewoon vier namen. Waarom bij de mannen niet dan? Ze zijn bij de vakjury wel een beetje "Epke-geil" .

Graaf Machine

• 9910 berichten
  • 1438 stemmen

Drie sporters die iets substantieels gewonnen hebben. Waarom dan een sporter die tweede plaatsen verzamelt (Giro, Tour, WK Tijdrijden) ook nog nomineren.

Winnen is van andere orde dan tweede worden.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Ik vind de afwezigheid van Kramer opvallender, tot vorig jaar was Olympisch goud standaard een nominatie. Maar ik zie dat dat inmiddels gestopt is.

Uitgangspunt is nog wel 3 nominaties, dus bij de vrouwen is er gewoon 1 te veel gegeven, zie: Verkiezingsprocedure NOS│NOC*NSF Sportgala - nocnsf.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.