• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.434 films
  • 12.317 series
  • 34.173 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.412 gebruikers
  • 9.401.573 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nou ja, ik vind een coureur als Kruijswijk echt veel toffer dan Dumoulin, die ideale schoonzoon.

Maar natuurlijk speelt vaderlandsliefde ook een rol, en wat dat betreft hoop ik nog steeds dat Dumoulin de Tour gaat winnen.

Wat ik niet begrijp is zijn bijnaam "vlinder". Die man fladdert niet de bergen op, maar stoempt en harkt. Sorry voor de fans, maar "vlinder" is bespottelijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

stephan-0115 schreef:

En toch, in principe doet Dumoulin niks anders dan Froome en dat vinden we geweldig. Dumoulin rijdt namelijk ook berekenend, maar zijn stijl is vele malen fatsoenlijker en hij kijkt niet eeuwig op z'n metertje..

Tja ik vind het gewoon knap dat hij zowat de enige is die de Sky hegemonie op constante basis het vuur aan de schenen kan leggen. Maar ik word niet warm van de manier waarop, hij is meer de strijder de man die de schade beperkt en dan als het kan het verschil maken in een tijdrit. Eigenlijk zo een beetje op zijn Indurains vrij saai maar dat is hoe ik het ervaar. Ik heb het eerder voor de gevleugelde klimmers.

Uiteraard speelt nationaal gevoel mee, ben ook blij als Belgen het goed dan. Jurgen Vandenbroek is enkele jaren klassementsrenner geweest, maar ik had er nooit een wow effect bij, het was vooral zolang mogelijk volgen wat hij deed. Zelf aanvallen ik kan het mij niet herinneren. Dan heb ik liever meer ondernemende rijders die evenwel geen kans maken op een goed klassement zoals Greg Van Avermaet.

Ook enorm respect voor Sagan, zelden een groene trui geweten die zoveel moeite doet hoewel hij zeker niet de snelste spurter is maar zelfs in de bergen nog probeert punten te sprokkelen. Ik hoop van harte dat hij dat record van Erik Zabel evenaart en verbreekt. Zabel kon ook beter bergop dan de meeste sprinters, maar toch niet zoals Sagan dat nu doet.

Van de bolletjeswinnaars loop ik gek genoeg minder warm. De tijd dat het gevleugelde klimmers waren zoals een Van Impe lijkt ver verleden tijd. De laatste renner die steeds maar weer voor die bolletjes ging ieder jaar was Richard Virenque (niet dat hij veel concurrentie kreeg of anderen interesse hadden). Nu is het ieder jaar iemand anders uit een handvol kandidaten. Het is bewonderenswaardig wat Alaphilippe doet zeker wel maar een bergkoning die op meer dan een uur van de gele trui staat...

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ben het eigenlijk helemaal eens met wat alexspyforever hierboven (voor anderen hieronder) geschreven heeft.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12901 stemmen

alexspyforever schreef:

Zelf aanvallen ik kan het mij niet herinneren.

Best mogelijk, maar hij heeft het toch gedaan. De bekende etappe waar Froome beter was dan Wiggins bijvoorbeeld.

IH88

• 9765 berichten
  • 3190 stemmen

Het valt me ook wel op dat sinds er minder of geen doping meer wordt gebruikt, de "gevleugelde klimmers" langzaam aan het uitsterven zijn. De tijd dat Pantani, Armstrong, Ullrich, Landis, Boogerd, Beloki en al die andere klimmers aan het begin van een klim gingen aanvallen en zo even 5-10 minuten op hun concurrenten pakte ligt in het verleden. Tegenwoordig zijn klimmers aanklampers, tempomakers en renners die ook goed in tijdrijden zijn. De echte berggeiten (Quintana) kunnen het ook veel minder lang volhouden, en pakken ook veel minder tijd, dan vroeger.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Dan ken jij de tijd van voor de Great Dope Area nog niet. Klimmers als Bahamontes, Gaul, Coppi, om enkelen te noemen.

Nou ja, die waren natuurlijk ook gedoopt. Het gaat meer om het computergestuurde wielrennen van de huidige tijd, dat er zo weinig memorabele klimmers overblijven. Men durft blijkbaar niet meer, want de professor heeft gezegd dat het niet verantwoord is. Jammer.

mjk87 (moderator films)

• 14607 berichten
  • 4559 stemmen

Graaf Machine schreef:

Men durft blijkbaar niet meer, want de professor heeft gezegd dat het niet verantwoord is. Jammer.

Ik ben alleen bang dat die professor ook nog eens gelijk heeft in 99 van de 100 gevallen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Ik ben alleen bang dat die professor ook nog eens gelijk heeft in 99 van de 100 gevallen.

Wat me weer doet verlangen naar "Le Professeur". De cirkel blijft rond.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Graaf Machine schreef:

Wat ik niet begrijp is zijn bijnaam "vlinder". Die man fladdert niet de bergen op, maar stoempt en harkt. Sorry voor de fans, maar "vlinder" is bespottelijk.

Bijnaam kreeg-ie van een verslaggever toen-ie zich een paar jaar terug ontpopte van rups tot Vlinder. Was nog ver voor zijn klimmersperiode, heeft daar dus ook niet mee te maken. Zelf schijnt Dumoulin het trouwens niet een geweldige bijnaam te vinden, ik vind van wel.

Stoempen zou ik het niet willen noemen trouwens. Dan denk ik aan types als Latour, Martin en Mollema.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

OK otherfool, bedankt voor deze verduidelijking.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Gewoon ook even Louison Bobet noemen. Een bijna vergeten grootheid. Door zijn tegenstanders ook wel Louisette Bonbon genoemd, vanwege zijn ijdelheid en mooie haren.

Dat oude wielrennen, heerlijk.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

En dan Walkowiak, de tragische tourwinnaar. Alleen Harm Ottenbros had een nog lagere gunfactor meen ik. Hoewel in die tijd de term "gunfactor" nog niet bestond.

Vreselijk om te winnen en daardoor te verliezen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Tja nog niet zo heel erg lang geleden won een zekere Ocar Pereiro de Tour weliswaar na uitsluiting van Floyd Landis. Ik geloof dat hij zoals Walkowiak destijds veel voorsprong had genomen in een ontsnapping. Het zou zijn enige podium zijn in een grote ronde. Ik blijf erbij dat Andreas Klöden die Tour van 2006 had moeten winnen en hij zou ook de terechte winnaar zijn geweest in 2004. Zo zijn er nog wel enkele die door Armstrong (en anderen) zijn gefoefel niet op de erelijst zijn gekomen van de Tour zoals Fernando Escartin. En dan Joseba Beloki na die akelige val in de Tour van als ik me niet vergis in 2003 Armstrong noopte tot veldrijden. Beloki zou nooit meer dezelfde worden nadien.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

alexspyforever schreef:

Tja nog niet zo heel erg lang geleden won een zekere Ocar Pereiro de Tour weliswaar na uitsluiting van Floyd Landis. Ik geloof dat hij zoals Walkowiak destijds veel voorsprong had genomen in een ontsnapping. Het zou zijn enige podium zijn in een grote ronde. Ik blijf erbij dat Andreas Klöden die Tour van 2006 had moeten winnen en hij zou ook de terechte winnaar zijn geweest in 2004. Zo zijn er nog wel enkele die door Armstrong (en anderen) zijn gefoefel niet op de erelijst zijn gekomen van de Tour zoals Fernando Escartin. En dan Joseba Beloki na die akelige val in de Tour van als ik me niet vergis in 2003 Armstrong noopte tot veldrijden. Beloki zou nooit meer dezelfde worden nadien.

Klöden had sowieso die Tour moeten winnen in 2006. De rest is lastiger, maar ongelijk geef ik je in geen geval.

Edit: Armstrong was een smeerlap, de laagste die ik kan bedenken. Vuiler dan hij bestaan ze niet.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

Nou ja, ik vind een coureur als Kruijswijk echt veel toffer dan Dumoulin, die ideale schoonzoon.

Kruijswijk is nog minder dan de ideale schoonzoon. Die heeft nul uitstraling. Net als 99% van het peloton trouwens, maar correct me if I'm wrong. Ik volg wielrennen al een paar jaar niet zo intensief meer, maar zijn er na Wiggins en Cancellara überhaupt nog een beetje persoonlijkheden actief? Als Sagan wat dat betreft de crème de la crème is, is het maar een saaie generatie.

En Armstrong... Nog steeds de grootste sinds Merckx.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

De grootste sinds Merckx kan nooit een coureur zijn die alleen maar voor de Tour leefde. Er zijn ook zat andere grote koersen in een wielerjaar.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Het zal me niets verbazen als de troef van Sky is dat Froome aanvalt om de concurrentie uit te moorden zodat Thomas vervolgens nog wat extra tijd kan nemen met het oog op de tijdrit. Of dat anders Froome de Tour wint. Ligt wel aan de benen van Froome natuurlijk..

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

[quote]Apollinisch schreef:

(quote)

Bedoel je de grootste oplichter? Ik kan er nu nog steeds boos om worden dat Armstrong 7 jaar lang alle spanning uit de Tour weg nam zogezegd clean reed hoewel de hele wereld wel voelde dat die hoge trapfrequentie niet normaal was. Maar hij was het voorbeeld de man die kanker overwon en opnieuw had moet leren fietsen, live your dream en al die shit. Mensen manipuleren, andere renners uitlachen omdat zij wel tegen de lamp liepen, wielerfans jennen. Zelfs had hij de Tour 7 maal op een eerlijke manier gewonnen dan nog waren er een pak renners geweest die veel meer hadden gewonnen als hij. Maar gelukkig staat hij daar nu terecht met een blanco erelijst voor het gros van zijn carrière. Wie het laatste lacht...

Een paar maanden terug zei Johan Bruyneel (ploegleider van US Postal in de Armstrong periode) nog in een interview als Lance die 7 Tours niet heeft gewonnen wie dan wel. Tja dan moet je niet verrast zijn dat ze je liever zien gaan dan komen als je lekker hebt meegedaan al die jaren en nu de vermoorde onschuld speelt. Iedereen pakte dus was het ok zolang je niet tegen de lamp liep? Geef Contador en Landis dan ook maar meteen die verloren touroverwinningen terug en Rasmussen niet te vergeten? Uitspraken zoals: als iedereen clean had gereden dan had Armstrong ook gewonnen, moet ik mee lachen. Armstrong was geen klassementsrenner, een renner uit de 2de lijn. Als en maar betekent niets, je hebt de boel besodemietert op een grootschalige basis en iedereen in hun gezicht zitten uitlachen. Dat zijn de feiten. Nu moeten ze maar leven met het verdict van grootste oplichters ooit.

Maar misschien was je bericht wel sarcastisch bedoeld?

En ja ook wat GM zegt enkel leven voor de Tour maakt je niet de grootste, wel schrikwekkend hoe vaak we het ineens met elkaar eens zijn hier

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Armstrong is inderdaad wel een grote oplichter qua wielrennen, maar ik vind dat hij nog altijd wel een voorbeeld kan blijven voor het overwinnen van kanker.

Ik was ook wel een korte periode fan van Botero, die kon volgens mij één etappe helemaal kapot gaan en eraf gereden worden en de volgende etappe of de etappe daarvoor gewoon sterk rijden. Hij is wel verdacht geweest volgens mij, maar niet geschorst.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Haase trouwens vlot uitgeschakeld in Gstaad. Vorige week een goede halve finaleplaats gehaald, maar hij moet volgende week in Kitzbühel wel wat punten binnen harken. Daarna zijn namelijk de masters van Toronto (halve finale vorig jaar). Eerste ronde exit betekent een duikeling naar plek 75-80 op de ATP ranglijst.

Kleine carrière opleving bij Thiemo de Bakker. Een Challenger gewonnen en nu weer ver aan het komen in de Challenger. Zou hij nog eens in de herfst van zijn carrière in de top 100 kunnen komen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

stephan-0115 schreef:

Het zal me niets verbazen als de troef van Sky is dat Froome aanvalt om de concurrentie uit te moorden zodat Thomas vervolgens nog wat extra tijd kan nemen met het oog op de tijdrit. Of dat anders Froome de Tour wint. Ligt wel aan de benen van Froome natuurlijk..

Dat zou netjes zijn van Froome. Zelf niet kunnen winnen en dan zijn ploegmaat zo helpen.

Wat is dat overigens met die Britten? Britten horen te baanwielrennen, wegwielrennen is geen Britse sport, maar dat is de laatste jaren wel anders. Voor wat wielrennen betreft begin ik behoorlijk pro-brexit te worden. Ik houd van traditie.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

[quote]alexspyforever schreef:

(quote)

Hulde voor de woede die je uitstraalt. Dat is precies wat Armstrong verdient.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

happie schreef:

Armstrong is inderdaad wel een grote oplichter qua wielrennen, maar ik vind dat hij nog altijd wel een voorbeeld kan blijven voor het overwinnen van kanker.

.

Misschien ben ik te anti-Armstrong, dat kan, maar waarom moet iemand een voorbeeld zijn voor het overwinnen van kanker? Alsof je dat zelf in de hand hebt? En al die mensen dan, zoals mensen in mijn familie, die die rotziekte niet hebben kunnen overwinnen? Streden zij niet hard genoeg? Waren zij niet gefocussed genoeg?

Ziektes overwin je niet, je overleeft ze.

Botero was een toffe renner, dat ben ik met je eens.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Tuurlijk iedereen strijd hard genoeg, maar een onbekend iemand zal niet als voorbeeld gebruikt worden, maar hij kan gewoon als één van de voorbeelden dienen, zoals ook die Nederlandse zwemmer. Dat betekent niet dat een ander niet hard genoeg werkt, maar ik ken ook mensen die na de diagnose depressief zijn geworden en er geen heil meer in zagen.

Bekende mensen zoals hij met zijn Livestrong Foundation (waar hij zich heeft terug getrokken) kunnen daar wellicht een bijdrage inleveren.

Verder is het voor iedereen persoonlijk hoe hij en zij daar verder tegen aankijkt natuurlijk.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, daar heb jij ook gelijk in natuurlijk. Blijft altijd lastig, zo'n onderwerp.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

happie natuurlijk kan ie een voorbeeld zijn maar zo zijn er nog wel bekende en minder bekende mensen die een voorbeeld kunnen zijn voor het overwinnen van kanker.

Als hij dan net een voorbeeld is had hij het juist op een eerlijke manier moeten doen, vind ik. Dan was hij wellicht die renner gebleven die af en toe eens een ritje won maar had hij zeker de sympathie van iedere wielerfan gekregen. En wat is hij nu, een van de meest verguisde sportmensen. Een voorbeeld voor mensen met karakter mja, maar een goed mens dat kan ik niet geloven. Echte excuses zijn ook nooit gekomen.

Graaf Machine ik herinner me nog zo goed die dagen dat mijn pa en ik steeds maar weer hoopten dat die machine Armstrong eens een inzinking zou krijgen. Er is 1 Tour geweest waar hij minder sterk was en zelfs een keer er af werd gereden, we waren toen haast in extase. Vervolgens kwam de tijdrit regen en weg was de kans voor Ullrich om alsnog een 2de tourzege te pakken. Ullrich had er ook een stuk of 5 kunnen winnen al was hij ook niet zuiver. Die wat Riis won had Ullrich ook kunnen winnen gezien Riis later zijn dopinggebruik toegaf.

Armstrong zou nog 3de worden in de tour van 2009 bij zijn comeback (die plek is hem uiteindelijk ook ontnomen). Ik herinner me nog hoe winnaar Contador een gebaar deed naar Armstrong van te gek we staan beide op het podium. Armstrong zijn gezicht zo van ja maar dat had ik liever in een andere volgorde gehad. Dat was Armstrong voor mij: ikke, ikke en de rest kan stikke.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Riis, Ulrich, ja dat waren ook geen zuivere renners, net als Pantani, maar ze kleurden de Tour, waar Armstrong de Tour van alle kleur ontdeed. Sport moet leuk zijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Botero ook wel tof bergkoning van 2000 in de Tour, maar daarna kon hij dat niveau niet meer halen. Ik herinner me vooral de 2de in het bergklassement die een bergrit won na een lange ontsnapping met Belg Nico Mattan, Javier Otxoa. Ik weet nog dat Mark Vanlombeek zei een renner met een blanco erelijst. Otxoa zou 13de worden in die Tour maar achteraf bleek dat iedereen op Escartin na die voor hem eindigde te zijn gedopeerd. Otxoa samen met zijn broer een jaar later op training door een auto aangereden, zijn broer dood en hijzelf blijvend gehandicapt. Succesvol nog wel op de paralympics maar een renner waar we anders nog veel plezier aan hadden kunnen beleven.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Och jee, Otxoa... wat een tijden. Die man was ik vergeten, maar dat verdiend hij niet. Dat was inderdaad verschrikkelijk dat hij tijdens de training aangereden werd. Tijd gaat snel zeg.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Sowieso is de Tour al jaren de minst attractieve ronde van de grote drie. In de Giro en Vuelta durven de klassementsrenners aan te vallen. Hier in de Tour zijn ze vooral bang voor een zwakke dag en bang om te verliezen. Een beetje op z'n Evans aanklampen en dan maar hopen dat de ander kraakt, dat vind ik niet echt 'winnen'. Maar goed, Sky houdt het peloton in z'n greep. Al geniet ik toch wel van Bernal, die vooral woensdag heel goed was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.