- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
[quote]Pitakaas schreef:
Internetheld? Hoezo nou weer zulke krachttermen lol.
[quote]
Krachtterm ??
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Froome voorbij, maar bang dat het op het kapotte voorwiel (incl. tijdstraf) aan gaat komen. Duur wieltje dan. Maar dan alsnog is Thomas de verdiende winnaar, net iets sterker telkens dan Tom op het einde..
Maar heb de hoop dat Thomas nog gaat breken vrijdag. Dan krijg je iig niet zo'n solo van Froome zoals op Finestre, aangezien alles op Thomas is nu.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Dumoulin wel betere daler, dus misschien vrijdag op de Aubisque aanvallen, kijken of hij een gaatje kan krijgen en dan in de afdaling?
IH88
-
- 9764 berichten
- 3190 stemmen
Froome voorbij, maar bang dat het op het kapotte voorwiel (incl. tijdstraf) aan gaat komen. Duur wieltje dan. Maar dan alsnog is Thomas de verdiende winnaar, net iets sterker telkens dan Tom op het einde..
Maar heb de hoop dat Thomas nog gaat breken vrijdag. Dan krijg je iig niet zo'n solo van Froome zoals op Finestre, aangezien alles op Thomas is nu.
Vrijdag is toch geen finish bergop? Gezien de daalcapaciteiten van Thomas zal het dan lastig worden. En dan nog, zo'n slechte tijdrijder is Thomas volgens mij niet. Zelfs anderhalve minuut was niet genoeg geweest.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Hopelijk rijdt die skieër Froome nog even het podium af. De rest zal me worst wezen. Eerlijke strijd lijkt me, en als Tom dan van Tom verliest, nou ja, dan had Tom maar eerder verschil moeten maken. Een Tour moet je niet willen winnen met afwachten.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Zou overigens ook uniek zijn van Froome. Een renner die de Tour viermaal wint. Nooit eerder vertoond.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Zou overigens ook uniek zijn van Froome. Een renner die de Tour viermaal wint. Nooit eerder vertoond.

IH88
-
- 9764 berichten
- 3190 stemmen
Merckx, Indurian, Hinault en Anquetil waren zeker "amateursporters"
. Die hebben de Tour ook maar vijf keer gewonnen dus...
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Die wonnen de tour niet viermaal, maar vijfmaal.
Waar jij de term "amateursporters" vandaan haalt is me een raadsel.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Vrijdag is toch geen finish bergop? Gezien de daalcapaciteiten van Thomas zal het dan lastig worden. En dan nog, zo'n slechte tijdrijder is Thomas volgens mij niet. Zelfs anderhalve minuut was niet genoeg geweest.
Het hele kapotte voorwiel incident kostte totaal 1.12. Dus hij had op 47 seconden gestaan. Denk niet dat hij dat had goed gemaakt, maar als hij op minder dan 1.12 komt is het uiteindelijk een dit voorwiel. Maar eerst vrijdag afwachten! Gaat nog wel wat gebeuren met Lotto Jumbo en Movistar die het podium nog ruiken met het kraken van Froome
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, je moet natuurlijk wel je karretje heel houden. Als Tom verliest door een kapot voorwiel, is dat geen pech, maar een beginnersfout: let op en zorg dat je heel blijft.
Ook voor Tom gelden de essentiële wetten van het wielrennen.
IH88
-
- 9764 berichten
- 3190 stemmen
Die wonnen de tour niet viermaal, maar vijfmaal.
Waar jij de term "amateursporters" vandaan haalt is me een raadsel.
Ik wil geen Pietje Precies zijn, maar dan is het dus al wel eens vertoont dat een renner viermaal de Tour won. Het is vier keer eerder gebeurd dat een renner op dat aantal stond. Bijzonder is het zeker, uniek geenszins.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik wil geen Pietje Precies zijn, maar dan is het dus al wel eens vertoont dat een renner viermaal de Tour won. Het is vier keer eerder gebeurd dat een renner op dat aantal stond. Bijzonder is het zeker, uniek geenszins.
vijfmaal is geen viermaal, maar ik heb begrip voor je aanmerking (en ben het er ook mee eens
)
IH88
-
- 9764 berichten
- 3190 stemmen
Het hele kapotte voorwiel incident kostte totaal 1.12. Dus hij had op 47 seconden gestaan. Denk niet dat hij dat had goed gemaakt, maar als hij op minder dan 1.12 komt is het uiteindelijk een dit voorwiel. Maar eerst vrijdag afwachten! Gaat nog wel wat gebeuren met Lotto Jumbo en Movistar die het podium nog ruiken met het kraken van Froome
Daar heb je helemaal gelijk. Rond een minuut had Tom best goed kunnen maken in de tijdrit. Maar er wordt net gedaan alsof Thomas net zo makkelijk te pakken is als Quintana (toen Tom de Giro won) in de tijdrit. Thomas komt van het baanwielrennen/mountainbiken, en die kunnen meestal wel goed tempo rijden. Maar goed, we zullen zien vrijdag en zaterdag. Ik vlak zelfs die dekselse Froome nog niet uit. Ik heb de Giro nog in m'n achterhoofd zitten
.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ja, je moet natuurlijk wel je karretje heel houden. Als Tom verliest door een kapot voorwiel, is dat geen pech, maar een beginnersfout: let op en zorg dat je heel blijft.
Ook voor Tom gelden de essentiële wetten van het wielrennen.
Jemig, over denigrerende toontjes en internethelden gesproken. Bah.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Jij snapt niet het verschil tussen een professioneel wielrenner en een forumposter? Poor you. Bah three times.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Daar heb je helemaal gelijk. Rond een minuut had Tom best goed kunnen maken in de tijdrit. Maar er wordt net gedaan alsof Thomas net zo makkelijk te pakken is als Quintana (toen Tom de Giro won) in de tijdrit. Thomas komt van het baanwielrennen/mountainbiken, en die kunnen meestal wel goed tempo rijden. Maar goed, we zullen zien vrijdag en zaterdag. Ik vlak zelfs die dekselse Froome nog niet uit. Ik heb de Giro nog in m'n achterhoofd zitten
.
Nee, ik denk ook niet dat het kan. Ga zelf uit van rond de 30 seconden. Maar met 47 seconden staat er veel meer druk op Thomas, die moet waar er minder druk op Tom staat. Nu staat er amper druk op Thomas en moet ie alleen zorgen dat hij recht blijft.
(Nog steeds er van uitgaande dat deze verschillen blijven gemakshalve)
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Jij snapt niet het verschil tussen een professioneel wielrenner en een forumposter? Poor you. Bah three times.
Jouw geblaat in dit topic irriteert me mateloos. En dan andere beschuldigen van een denigrerend toontje en de internetheld uit te hangen, ongelofelijk. Ga lekker op Wielerflits of Geenstijl rondhangen.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Jouw geblaat in dit topic irriteert me mateloos. En dan andere beschuldigen van een denigrerend toontje en de internetheld uit te hangen, ongelofelijk. Ga lekker op Wielerflits of Geenstijl rondhangen.
boeie, en laat je tips lekker hun eigen leven leiden, ben niet geïntereseerd in jouw favoriete internetsites. doei.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Het niveau in dit topic daalt en daalt. Niet zo gek ook, als je altijd maar de confrontatie opzoekt, ongeacht de inhoud van het bericht waarop je reageert. Demagogie ten top.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Graaf Machine je bent nog maar net terug uit vakantie en slaagt er al in met 3-4 mensen in onenigheid te geraken. Ben jij nu echt zo gevoelig als men het niet met je eens is over je favoriete sport?
Nu dit terzijde Froome zal wellicht geen 5de binnenhalen en denk dat dit goed is voor de sport. Misschien is de traditie dat iedereen die de Tour 4 keer wint ook een 5de wint daarmee doorbroken?
Ik heb de etappe in uitgesteld relais gekeken (de eerste eigenlijk van de Tour bijna van begin tot eind), voor mij mogen er meer van die komen, maar die F1 start mogen ze dan achterwege laten dat heeft geen verschil gemaakt.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Graaf Machine je bent nog maar net terug uit vakantie en slaagt er al in met 3-4 mensen in onenigheid te geraken.
Huh, is mijn vakantie van belang voor wat ik hier post?
Edit: ik geloof ook die 3-4 mensen niet. eRCee heeft een probleem met mij, en jij blijkbaar ook. Dat zijn 1-2 mensen. Ik houd van jullie allebei, dus eigenlijk heb ik onenigheid met niemand. Liefs, Graaf.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 berichten
- 5149 stemmen
Zijn er echt mensen die deze rit saai vonden :I Onbegrijpelijk. Gisteren, ok, maar vandaag?
Van mij mogen die korte etappes vaker. Maar dan liever eerder in de ronde eigenlijk. En die laatste klim, inclusief nieuw stuk, mag ook meteen een vaste waarde worden. Maar liever wil ik volgend jaar een echte klimtijdrit met alleen maar een klim en niks anders (maar dat roep ik elk jaar). Volgens mij durven ze dat niet zo goed. Die start was zoals verwacht een onzinnige gimmick. Omdat ze weer eens een stadsstart hebben volgend jaar zou een proloog ook fijn zijn. Die mis ik toch altijd een beetje als ze beginnen met een rit in lijn.
Laat ik eens een boude voorspelling doen: Dit is het begin van het einde van Froome. 2017 blijft zijn laatste tourwinst.Giro 2018 zijn laatste rondewinst. En na een mislukt seizoen 2019 (zonder overwinningen) stopt hij ermee. Ik denk dat hij nog van het podium gaat vallen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Zijn er echt mensen die deze rit saai vonden :I Onbegrijpelijk. Gisteren, ok, maar vandaag?
Van mij mogen die korte etappes vaker. Maar dan liever eerder in de ronde eigenlijk. En die laatste klim, inclusief nieuw stuk, mag ook meteen een vaste waarde worden. Maar liever wil ik volgend jaar een echte klimtijdrit met alleen maar een klim en niks anders (maar dat roep ik elk jaar). Volgens mij durven ze dat niet zo goed. Die start was zoals verwacht een onzinnige gimmick. Omdat ze weer eens een stadsstart hebben volgend jaar zou een proloog ook fijn zijn. Die mis ik toch altijd een beetje als ze beginnen met een rit in lijn.
Laat ik eens een boude voorspelling doen: Dit is het begin van het einde van Froome. 2017 blijft zijn laatste tourwinst.Giro 2018 zijn laatste rondewinst. En na een mislukt seizoen 2019 (zonder overwinningen) stopt hij ermee. Ik denk dat hij nog van het podium gaat vallen.
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Je kan voor of tegen Froome zijn, maar er hangt gewoon te veel controverse rond zijn figuur. Hij heeft de 3 grote rondes ondertussen gewonnen (slechts 6 andere renners zijn daarin geslaagd). Statistisch gezien staat hij 5de zowel wat tourwinst betreft als winnen van grote rondes. Hij hoeft eigenlijk niets meer te bewijzen.
Grote Ronden: Wielrenners die Alle Grote Ronden hebben gewonnen - coureurlocale.nl
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik ben niet voor of tegen Froome. Ik accepteer hem als een groot coureur, en als een saai coureur.
Maar die controverse rond hem is natuurlijk gemaakte controverse. Oei, die man mag niet deugen want... Een keer een salbutamolletje, en dan ook nog via wellicht ondeugdelijke controle gespot, man dat is niks. Zelfs als dopingmaskering stelt dat geen hol voor.
Nee, geen fijne fietser, maar een eerlijke fietser is hij wel, geloof ik.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Of Froome nu wel of niet eerlijk of sympathiek is, om het in de woorden van de graaf te zeggen: boeie. Kan net zo goed gefabriceerde sympathiek zijn.
Hoe rapper we er van af zijn hoe liever ik het heb.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ja, dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Saaie wielrenners als Froome kunnen wat mij betreft ook zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen. Sport moet wel leuk blijven. Goh, wat mis ik kerels als Laurent Fignon in zo'n Tour als dit jaar.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
En toch, in principe doet Dumoulin niks anders dan Froome en dat vinden we geweldig. Dumoulin rijdt namelijk ook berekenend, maar zijn stijl is vele malen fatsoenlijker en hij kijkt niet eeuwig op z'n metertje..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.