• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.430 films
  • 12.317 series
  • 34.173 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.410 gebruikers
  • 9.401.351 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Knappe zege van De Zwaan op Lewis. Maakte het nog wel spannend, maar mooi slotakkoord.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

De Cauwer = wielrennen.

Verder eens met McSavah, die pooltjesgewijs in dezelfde ellende zit als ik met een uitermate goed presterende Tom Dumoulin. Ik vind Dumoulin zelfs een beter indruk maken dan in de Giro. Als je tot nu toe de twee rondes optelt zou Dumoulin van beide de verdiende winnaar zijn. Wat een klasbak. En gelukkig hoor ik dit keer geen gelamenteer over dat hij een saaie renner zou zijn. Volgend jaar sloopt hij de Sky-trein hoogstpersoonlijk, maar ook deze Tour zou hij nog uit de brand kunnen slepen.

starbright boy (moderator films)

• 22487 berichten
  • 5149 stemmen

Sunweb heeft nu al aangekondigd alles op de tour te zetten in 2019. In elk geval met naast Tom ook oomen en kelderman.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Top nieuws! Nu al één der besten, volgend jaar dan echt gigantische kans op Tourwinst! Hopelijk volgend jaar naast de TTT nog 2 (middel)lange tijdritten.

Als de Tour goed afloopt, hoop ik dat hij ook de Vuelta meepikt. Zal mooi zijn mocht hij ooit in het rijtje renners komen die alle 3 de Grote Rondes heeft gewonnen, en zoals hij nu fietst zal hij het kunnen..

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Geweldig nieuws ja. Dan moet het gaan gebeuren. Zaak is om een goede ploeg om hem heen bouwen en inderdaad hopen op 2 mooie tijdritten.

Maar wie weet wint hij hem dit jaar al.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Pitakaas schreef:

Eens met McSavah, zeeer opmerkelijk dat deze 2 renners zo goed rijden na een zware Giro, dat is nog nooit gezien en het is echt niet zo dat Froome en Dumoulin zoveel beter zijn als de 'oude' wielrenners waarvan we sowieso weten dat ze aan de doping zaten. Ik vind t vreemd. Als 't 2 Russen waren hadden we ons oordeel al klaar liggen

Of t komt door dat extra weekje kan ook, durf ik niet te zeggen. Net als Geraint Thomas (of all people) die 2x een bergrit achter elkaar wint, ook zelden vertoont.

Als je in mei beter bent dan de rest, waarom zou je dan in juli (zes weken later) niet opnieuw beter kunnen zijn dan de rest? Hallo zeg, zes weken is genoeg om uit te rusten en opnieuw naar een piek toe te werken. Vroeger kon dat, ook nu kan dat. Zelfs zonder doping.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Vergeet niet dat er nu een extra rustweek was ivm WK. Als ze de dubbel aantrekkelijker willen maken moeten ze dat zo houden en wijzen op Froome en Dumoulin.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik vergeet nooit iets, maar vroeger waren er ook dubbelaars, en die zullen ongetwijfeld allemaal dope gebruikt hebben. Coppi, Anguetil, Merckx, Hinault, Roche, Indurain, om er enkele te noemen.

Wat dat betreft was mijn grootste afkeer van Armstrong altijd dat hij nooit de dubbel probeerde.

Ja, Armstrong is natuurlijk een grote dopingzondaar, maar buiten dat: waarom probeerde hij het nooit? Altijd heb ik meer respect gehad voor Indurain die het wel tweemaal flikte, dan voor die "één koers per jaar"-fietser Armstrong.

Maar nu ga ik zijpaden bewandelen. Ik blijf erbij dat de dubbel nog altijd mogelijk is, voor die enkele superwielrenner.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Graaf Machine schreef:

Als je in mei beter bent dan de rest, waarom zou je dan in juli (zes weken later) niet opnieuw beter kunnen zijn dan de rest? Hallo zeg, zes weken is genoeg om uit te rusten en opnieuw naar een piek toe te werken. Vroeger kon dat, ook nu kan dat. Zelfs zonder doping.

Omdat 'de rest' niet dezelfde renners zijn. (Op Froome na).

Zoek maar eens op hoe vaak professionele marathon-lopers een marathon lopen in wedstrijdverband. Waarom doen ze dat eigenlijk niet gewoon elke week? Zes hele dagen om uit te rusten, kom zeg.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Omdat 'de rest' niet dezelfde renners zijn. (Op Froome na).

Zoek maar eens op hoe vaak professionele marathon-lopers .

Andere tak van sport, zelfs andere boom van sport. Irrelevant.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Wat een ongelooflijke zinloze manier van starten was dit.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vond het hilarisch Vooral denken aan het mannetje dat vanochtend in de gloeiende hitte al die vakjes heeft moeten verven...

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Dat wel, maar het heeft totaal geen zin gehad. Het verloopt precies hetzelfde als iedere andere rit.

Inderdaad respect voor de vakjesschilder.

Jammer dat er geen ploeg buitenom sky is, die gelijk de koers hard wil maken op kop van het peloton.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Een korte bergrit is ook onzin. Een paar bergen op fietsen is zwaar, maar als je eerst 100+ kilometer in de benen hebt is het nog veel zwaarder. Vergelijk een sprint na een ritje van 80 km (zoiets als een criterium na de tour) eens met een sprint na een rit van 200+ km. Totaal andere discipline. Vraag het de sprinters maar.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het wordt zwaarder doordat ze harder fietsen. In een tijdrit gaan ze ook kapot.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Harder fietsen kunnen ze altijd als ze willen. In een tijdrit MOETEN ze harder fietsen.

Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat de zwaarte van de koers niet wordt bepaald door het parcours, maar door de renners.

Hoe zwaar je de rit ook maakt, als de renners zin hebben in een wandeletappe, dan komt er een wandeletappe.

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

Deze start doet me dan de start van een veldrit weer extra waarderen. Nu had ik geen wonderen van de startopstelling verwacht, maar ik hoopte ergens wel dat er direct koers gemaakt zou worden. Op dit moment vrees ik dat we gewoon weer tot de laatste beklimming moeten wachten.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

Er was op een moment sprake (allicht in de verwarring) over het inlassen van tijdsverschillen tussen de verschillende blokken, of het starten op veel grotere afstand van elkaar. Dat was allicht een stuk interessanter geweest. Nu was het gewoon een gerankschikt peleton.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Doe gewoon eens een etappe van 450 kilometer, met starten in de nacht. Dat gaat spektakel opleveren. Altijd wel renners te vinden die er voor willen gaan, en de rest moet volgen. Al die moderne poeha levert niets op.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik vergeet nooit iets, maar vroeger waren er ook dubbelaars, en die zullen ongetwijfeld allemaal dope gebruikt hebben. Coppi, Anguetil, Merckx, Hinault, Roche, Indurain, om er enkele te noemen.

Er zijn 7 dubbelaars (Giro - Tour) geweest.

Dus de quizvraag van de dag: welke renner ontbreekt?

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Sagan naar het ziekenhuis, overigens. Dus de strijd voor het groen ligt weer open.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

Op Sporza wordt gemeld dat hij de podiumceremonie overslaat om naar het ziekenhuis te gaan.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

En daarna rijdt hij de etappe uit?

Maar hij rijdt dus nog. Effe kijken of hij morgen weer opstapt dan.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

De praktijk bewijst anders, maar schattig dat jij 't als amateur sporter beter denkt te weten dan een Contador, Nibali of vrijwel elke andere moderne wielrenner. Of hoe ver strekt jouw kennis van inspanningsvermogen? Je praat alsof je in 6 weken voorbereid op een grote ronde lol.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Er zijn 7 dubbelaars (Giro - Tour) geweest.

Dus de quizvraag van de dag: welke renner ontbreekt?

Simpel: Pantani.

Andere vraag: ben even weggeweest en nu lees ik dat Froome tijd verloren heeft. Quizvraag: hoeveel ??

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

De praktijk bewijst anders, maar schattig dat jij 't als amateur sporter beter

Wat ook schattig is is dat denigrerende toontje van internethelden zoals jij.

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

Nou één keer maar nooit weer zo'n korte bergetappe. Eén van saaiste bergetappes sinds jaren (zeker vergeleken bij de Giro). Laatste 2 kilometer probeert Tom wat, maar is natuurlijk veel te laat.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Graaf Machine schreef:

Een korte bergrit is ook onzin. Een paar bergen op fietsen is zwaar, maar als je eerst 100+ kilometer in de benen hebt is het nog veel zwaarder. Vergelijk een sprint na een ritje van 80 km (zoiets als een criterium na de tour) eens met een sprint na een rit van 200+ km. Totaal andere discipline. Vraag het de sprinters maar.

Sorry dat ik 't zeg maar hier ben ik 't ook mee oneens. Die gasten gaan gewoon wederom helemaal kapot toch. Hoe kom je er nou weer bij dat 't minder zwaar is? Net zoals een etappe van 18 kilometer ook loodzwaar kan zijn.

Sterker nog de hele Sky trein wacht toch altijd op de laatste col dus dit bespaarde ons gewoon 3 uur saai koersen. Maarja ik vind deze editie sowieso vrij saai. Saaiste in jaren.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Sorry dat ik 't zeg

Excuus geaccepteerd.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Wat ook schattig is is dat denigrerende toontje van internethelden zoals jij.

Internetheld? Hoezo nou weer zulke krachttermen lol.

Maar goed, als jij de term amateur sporter denigrerend vind ben ik benieuwd met wie ik hier in discussie ben?

Verder maar beter over wielrennen lullen dan over mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.