• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.429 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.410 gebruikers
  • 9.401.329 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

alexspyforever

Teamorders heb je en houd je. Kan me niet voorstellen dat dat ooit nog gaat veranderen. Situaties zoals met Verstappen en Ricciardo tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan zullen we vast niet meer meemaken. Tuurlijk is het knap dat Hamilton de race wint, helemaal nadat hij van p14 startte, maar ik blijf erbij dat hij zonder die regen niet de overwinning zou hebben behaald.

Verstappen zelf nam het nog op voor Vettel. Vertelde dat hij niet zeker wist of het een fout was, maar dat het misschien toch gewoon pech was. Gaf aan dat de baan door de regen erg glad was, en zei dat het ook in de bocht waar Vettel eraf gleed erg glad was.

Vooraf dacht ik dat inhalen nauwelijks mogelijk zou zijn toen ik het circuit zag (ik heb de f1 de afgelopen jaren nauwelijks gezien dankzij de veranderde uitzendrechten in Nederland destijds en volg het sinds een jaar ongeveer weer vrij intensief) maar het was wel heel opvallend hoe makkelijk Hamilton kon inhalen. Zelfs Alonso leek hem heel makkelijk voorbij te laten gaan. Je zag gewoon dat Hamilton niet voorbij wilde gaan in die bocht, maar het was net alsof Alonso ermee aangaf ga je gang, waarna hij hem heel eenvoudig passeerde.

Inderdaad is het verschil onderling heel groot. Het is vrijwel niet denkbaar dat er een ander team dan Ferrari, Mercedes of Red Bull op het podium terechtkomt. En dan zie je zelfs al dat de auto van Red Bull voor de Ferrari en Mercedes onderdoet. De races zijn daardoor inderdaad geregeld ook vrij saai en zoals je zelf aangeeft de saaie oorden vervangen, dat vermoed ik zal vast niet zo snel gebeuren op basis van financiële aspecten.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Eens met Gang-Star. Ik ben geen Hamilton-fan, maar het werd hem hier wel heel makkelijk gemaakt bij sommige inhaalacties. Sowieso hebben de drie topteams veruit de betere wagens, dus met drie DRS-zones hebben de andere teams geen schijn van kans tegen Hamilton. Hij heeft nauwelijks moeten vechten om iemand in te halen tot aan p5. En dan krijgt hij de zege in de schoot geworpen dankzij de regen en de fout van Vettel.

Toegegeven, je ziet Hamilton zulke fouten nooit maken. Dat is zijn kracht. Hij laat anderen de fout maken en zo won hij al in Baku en nu dus hier ook weer. De enige pech die hij heeft, is de mechanische. Alleen dat houdt hem weleens tegen.

Maar goed, ik ben geen F1-rijder, dus het zal allemaal wel veel moeilijker zijn dan dat ik het zie, maar voor iemand van het kaliber van Hamilton en in een van de beste wagens, was van p14 naar p5 rijden natuurlijk peanuts.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Hamilton en Vettel steken natuurlijk ook wel erg ver boven de rest uit. Die maken alleen een kans als 1 van hen uitvalt of een dramatische fout maakt.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Gang_Star schreef:

alexspyforever

Inderdaad is het verschil onderling heel groot. Het is vrijwel niet denkbaar dat er een ander team dan Ferrari, Mercedes of Red Bull op het podium terechtkomt. En dan zie je zelfs al dat de auto van Red Bull voor de Ferrari en Mercedes onderdoet. De races zijn daardoor inderdaad geregeld ook vrij saai

Maar dit is toch atijd al het probleem van F1 geweest? Het is een pure materiaalsport. Beste auto is winst. Tenzij je echt iets heel doms doet.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Natuurlijk is dat al jaren zo. Het is alleen jammer dat Red Bull eerder net subtop is dan echte top. Het zou alleen maar leuker worden als Red Bull een nog sterkere auto kan produceren want nu is het vooral lekker meerijden met de top en zo nu en dan de volle winst pakken (knappe prestatie in Oostenrijk). Uiteraard prima, maar zou ook mooi zijn als ze echt om het kampioenschap zouden kunnen strijden. Nu is het tenslotte toch Mercedes of Ferrari.

Enerzijds lijkt het me ook wel wat dat er geen blauwe vlaggen meer worden gebruikt bij het naderen van achterblijvers. Lijkt me dat het qua spanning een stuk interessanter zou kunnen zijn. De auto's in kwestie zijn toch beter dus inhalen moet dan toch wel kunnen. Mits het een circuit is als Monaco of dergelijke uiteraard.

Maar ach, hoef daar toch niet verder over na te denken aangezien zoiets toch nooit zal gebeuren.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ben even op vakantie geweest, wel meegelezen, maar berichten plaatsen via een smartphone is me te priegelig. Toch even over de Tour. Valt me op dat er weinig over Roglic geschreven wordt. Die man is toch wel een serieuze podiumkandidaat momenteel, of vergis ik me in hem? Eigenlijk had ik hem niet zo sterk verwacht.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Roglic is op zich een serieuze podiumkandidaat, maar Thomas, Froome en Dumoulin zijn net wat te sterk voor hem. Zie hem er niet doorheen zakken, dus als 1 van de Big Three er door heen zakt, kan hij zo het podium halen.

Hopelijk gaan Lotto-Jumbo, Sunweb en Movistar samen een pact gaan vormen, zoals Landa al aankaartte. Froome en Thomas isoleren en zorgen dat ze voor elkaar de kastanjes uit het vuur moeten halen (wat ze niet willen gok ik). Sunweb wil plek 1, Lotto-Jumbo en Movistar het podium.

Te beginnen met morgen, oorlog maken in de slotfase en aanvallen in de afzink van de Portillon (of op de col en in de afdaling uitbouwen), zeker omdat Thomas vorig jaar in een afdaling is uitgevallen. Froome is van latere zorg.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Geraint Thomas is voor mij net zo onpeilbaar als Roglic. Wat Froome en Dumoulin betreft geloof ik dat ze beide een podiumplek moeten kunnen halen. Dat gaf ik direct na de Giro al aan, al werd daar wat raar op gereageerd. Ik geloof niet in het nieuwe wielrennen waarin een Giro en Tour niet beide goed kunnen worden gereden. Vroeger kon dat niet, alleen de echte toppers konden dat, en dat is nu niet anders. Froome en Dumoulin zijn echte toppers.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

En Contador, Nibali en Quintana waren zeker koekebakkers toen ze de dubbel Giro-Tour deden? Voor het wielrennen zou het goed zijn als Froome en Dumoulin een lastige slotweek beleven.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

McSavah schreef:

En Contador, Nibali en Quintana waren zeker koekebakkers toen ze de dubbel Giro-Tour deden? Voor het wielrennen zou het goed zijn als Froome en Dumoulin een lastige slotweek beleven.

Van die drie heeft natuurlijk alleen Contador twee keer een goede dubbel gereden. Eén keer daarvan (2011) is weggestreept wegens doping. Zowel Nibali als Quintana hebben nooit een goede dubbel Giro-Tour gereden, sowieso hebben beiden dat vrijwel nooit gedaan. (edit: Giro en Tour rijden bedoel ik.)

Voor de Tour zou het goed zijn als alle coureurs een lastige slotweek beleven, het moet geen zomeravondwedstrijdje zijn natuurlijk, maar waarom jij precies speciaal Froome en Dumoulin noemt ontgaat me. Zijn toppers niet goed voor het wielrennen ?

Overigens trek jij vreemde conclusies, maar dat zal door de warmte komen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Eens met McSavah, zeeer opmerkelijk dat deze 2 renners zo goed rijden na een zware Giro, dat is nog nooit gezien en het is echt niet zo dat Froome en Dumoulin zoveel beter zijn als de 'oude' wielrenners waarvan we sowieso weten dat ze aan de doping zaten. Ik vind t vreemd. Als 't 2 Russen waren hadden we ons oordeel al klaar liggen

Of t komt door dat extra weekje kan ook, durf ik niet te zeggen. Net als Geraint Thomas (of all people) die 2x een bergrit achter elkaar wint, ook zelden vertoont.

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

Maar zijn Dumoulin en Froome zo goed, of is de concurrentie zo zwak? Gezien de eerste twee weken zou ik toch eerder dat laatste zeggen. Beide hebben nog niet echt hoeven aan te vallen en de concurrentie ligt al op apegapen. Bardet wordt wel wat beter, maar vooral Quintana lijkt het bergklimmen wel verleerd te zijn. Nibali weg, Mollema gevallen, Yates heeft zijn broer gestuurd, Landa is onzichtbaar en Valverde wordt wel wat ouder. Kruiswijk en Roglic zag ik niet echt als concurrenten.

Dumoulin en Froome zijn goed, maar het is nou niet zo dat ze echt zwaar op de proef zijn gesteld.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Hoe ziek ben je als je renners gaat aanvallen met pepperspray.. levensgevaarlijk..

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Was pepperspray van de politie blijkbaar.

Froome en Dumoulin lijken voorlopig zoveel intrinsieke klasse te hebben dat de dubbel ze niet echt deert. Met name Dumoulin is verder nog nimmer met welke dubieuze zaak dan ook geassocieerd, dus tja... Tommes is al jarenlang één van de beteren bergop in Tour, Giro en korte rondjes, maar valt altijd weg of moet zich wegcijferen. Je kunt ook iedereen wel verdacht maken (een schansspringer die kan fietsen?!)

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Oei, Gilbert, hopelijk geen persoonlijke schade.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Hij gaat door, maar wat een achterlijk commentaar toch ook op de Nederlander. Nou ja, verder kijken maar.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Wat gaven Dijkstra en Ducrot dan voor commentaar? Ben al een jaar of 3 afgehaakt en naar de Belg overgestapt. Vorige week omdat het niet anders kon 1x NL gekeken, maar ergerde me dood.. En toen ik hoorde dat ze Valgren Andersen zondag sprinter noemden, werd het nog erger.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Eerst kletsen ze dat Gilbert niet zo diep valt, omdat je de bomen kunt zien, en vervolgen is het een geweldige val, omdat je de bomen kunt zien. Zoiets. Weet ook niet precies meer eigenlijk.

IH88

• 9763 berichten
  • 3190 stemmen

Dijkstra krijgt het altijd voor elkaar om 150x in één uitzending Mollema te noemen. Gek word ik ervan. Gesink rijdt in de kopgroep en nog 15 anderen, maar het is Mollema, Mollema, Mollema….

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Chauvinisme is niet erg, maar Dijkstra overdrijft het enorm. Gesink dit, Gesink dat, Mollema dit, Mollema zo.. Daarnaast hebben die 2 heren het zwetsen uitgevonden.

Echt, ik raad iedereen aan om naar Sporza over te schakelen, die dat nog niet hebben gedaan. Aan het begin misschien wennen met accent, maar Wuyts en De Cauwer hebben verstand van zaken en een fijn stemgeluid, daarnaast tevens gevoel voor humor. En ja, ook zij zijn chauvinistisch, maar lang niet zo erg.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

stephan-0115 schreef:

En ja, ook zij zijn chauvinistisch, maar lang niet zo erg.

Naast de Belgische besteden ze vaak toch ook wat extra aandacht aan de Nederlandse renners.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Mits er een leuke co-commentator zit, gaat mijn voorkeur uit naar Eurosport en Jeroen van Bellegum. Jammer van de reclames.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Ducrot had het vandaag over Latour bij Laporte en over Laporte bij Latour, terwijl bij de eerste keer al zijn fout toegaf.

Dijkstra ging nog iets verder, want hij zei dat Quick step wel de overwinning van Alaphilippe kon gebruiken, omdat zijn ploeggenoot Jalabert in de afdaling was gevallen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Karsten Kroon is mijn favoriet. Op de Belg halen ze dan weer regelmatig de namen van Barguil en Bardet door elkaar, maar zeker gezien de reclames op ES prefereer ik meestal ook sporza, hoewel ze vooral in het voorjaar op hun best zijn.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Och ja, aan dat soort foutjes kan ik mij niet ergeren. Dat gebeurt iedereen die drie weken lang dagelijks vier uren aan elkaar moet lullen.

Het commentaar bij wielrennen is erg sfeerbepalend, veel meer dan bij andere sporten. Het lijkt mij een ontzettend moeilijk vak. Karsten Kroon is, naast een wijsneus, samen met Jeroen van Bellegum inderdaad een goed tandem.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik vind het heerlijk om een afdaling te bekijken met het geluid uit. De klim en de vlakke stukken kunnen wel wat geklets gebruiken, en daar ben ik schappelijk in, maar soms wordt het gewoon te gek.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Ik kan ook heerlijk naar Eurosport kijken, bij koersen die Sporza niet uitzendt en voordat Sporza uitzendt. Jeroen Vanbelleghem is mijn favoriet, samen met Karsten Kroon. Vindt Karsten wel wat chaotisch overkomen, maar met Jeroen compenseert zich dat wel. José Been en Karsten compenseren elkaar dan weer niet wat dat betreft.

Maar nog altijd liever om het kwartier reclame dan dat waardeloze van NOS.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tussen ES en NOS zou ik ook nog kiezen voor ES, inderdaad vooral vanwege Karsten. Maar als het kan uiteraard Sporza, het mooiste duo blijft Renaat en Jose bij de Giro, als dat ooit nog eens op DVD uitkomt, ben ik erbij. Pure cult.

Van Herbert zal ik me altijd herinneren de dag dat een piepjonge Quintana een bergrit in de Tour won (Semnoz), de witte trui zo veiligstelde, op het podium van de Tour kwam, en daarbovenop de bollen nog wist te winnen, waarop Herbert tijdens de podiumceremonie de legendarische woorden sprak:

"Ik voorspel jou, Maarten, dat we van deze jongen nog een hoop gaan horen."

En dat zonder een g.r.e.i.n.t.j.e. ironie. Schitterend.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Renaat Schotte, puur genot als commentator inderdaad. 'Ultimo chilometro'

Overigens geniet ik nog zowat elke dag van de compilatie die Sporza maken van Wuyts en De Cauwer. Het twitteraccount @dekoersisvanons is ook zeer de moeite waard een keertje te lezen

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Michel Wuyts vind ik fijn maar De Cauwer vind ik eigenlijk een zagevent, nu goed dat zal wel aan mij liggen zeker. De beste was wijlen Marc Vanlombeek die was helemaal bezeten van de sport en had altijd veel leuke verhalen mbt de Tour te vertellen vooral als er niets gebeurde in de koers. Renaat Schotte ook altijd fijn.

stephan-0115 zijn ultimo chilometro klinkt inderdaad leuk maar de man kan daadwerkelijk goed interviews afnemen in het Italiaans.

En ik denk dat er geen chauvinistischer volk is dan de Fransen

Gang_Star het probleem in F1 was vorig jaar al dat we 3 teams hadden die er bovenuit staken maar de kloof tussen top 3 en de andere 7 is enkel groter geworden dit seizoen. Red Bull die de mindere zijn van de 3 zijn vaak nog een seconde sneller dan de nummer 4. We zitten met een kampioenschap dat uit 2 delen bestaat met 3 topteams en de rest. De oorzaak is vooral te vinden bij de vorige grote baas Bernie Ecclestone die deze 3 teams teveel macht en zeggenschap had gegeven door de jaren heen. We hebben wel vaker dominantie gehad van een of enkele teams en soms grote verschillen tussen teams onderling. Maar als je jaren aan een stuk steeds de 3 zelfde wagens hebt die kunnen winnen en de rest enkel met heel veel geluk een podium kan halen dat is nefast voor de sport. Moesten die grote 3 er niet zijn zou het ongelooflijk spannend zijn gezien hoe dicht dat brede middenveld bij elkaar zit. Het meeste inhaalacties zijn echter wanneer rijders van de grote 3 uit positie (buiten de top 6) zijn zoals nu met Hamilton en Ricciardo de laatste race. maar omdat hun wagens zoveel sneller zijn is het te makkelijk. En hoe vaak zie je inhaalacties tussen de topteams, start en 1ste ronde niet inbegrepen? Kwalificaties en strategie zijn heel bepalend geworden. Het zijn vooral van die gebeurtenissen zoals regen en safety cars die het boeltje wel eens door elkaar kunnen gooien maar ondanks de regen en SC was top 4 allemaal topteams en zonder opgave van Vettel en Ricciardo was de best of de rest (Hulkenberg in dit geval) wellicht 7de geworden. Ja, het zal wat tijd vragen om de sport weer in de goede richting te krijgen want Ecclestone en co hebben er een flinke puinhoop van gemaakt. Hem de laan uitsturen was de eerste goede zet.

Over die blauwe vlaggen afschaffen, ik denk dat Vettel de eerste zou zijn die deze afschaffing zou aanvechten gezien hij nogal vlug gaat mekkeren als gedubbelden niet snel genoeg uit de weg gaan ... Dat lijkt me vooral toch het grootste verschil tussen de top 2 Vettel lijkt me toch iets wat sneller te bezwijken onder druk dan Hamilton.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.