• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.424 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.408 gebruikers
  • 9.401.283 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Ik gok op materiaalpech in de vallei. Het zit hem namelijk nooit mee.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Wat een anticlimax..

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Enige pluspunt. Van '19 naar '12 op Froome en tijdswinst op de andere concurrenten. Alleen zonde van de net niet winst.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

GRUZDEV DMITRIY en TAARAMÄE REIN buiten tijd aangekomen op Alpe d'Huez.

Vandaag ook opgaves van Gaviria, Groenewege, Zabel en Greipel. Er blijven amper nog sprinters over!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Je vergeet Gallopin

Malick

• 9146 berichten
  • 640 stemmen

Laatste half uur vooral fluitconcerten en boegeroep. Legendarische rit overigens.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

stephan-0115 schreef:

Wat een anticlimax..

Maar wel onwaarschijnlijk beklijvende rit... wat een genot om de Kleerhanger ouderwets te zien wiegen. De Vlinder reed dat gaatje op Froompie héél mooi dicht, als Sky de echt veel betere Zjureent blijft inkapselen omdat de Puffer perse moet winnen, gaat dat ze (hopelijk) duur komen te staan.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Als ze alles op Froome zetten gaat Tom hem denk ik pakken, mits Froome zo'n wederopstanding gaat kennen als in de Giro. Als ik Sky was zou ik niet gaan gokken en Thomas laten rijden voor plek 1. Maar liever dat Tom wint.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Zijn er geen dubbele punten meer te verdienen bij aankomst bergop? Ik zie dat Thomas slechts 20 punten scoorde op Alpe d'Huez.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Volgens Wuyts en De Cauwer alleen in de Pyreneeën

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Nibali ook out.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Tja.. Froome, Thomas en Dumoulin in een zetel naar het podium.. Wie valt ze nog aan? Ze vallen er 1 voor 1 tussenuit.. Alleen Bardet zie ik nog een aanval plaatsen en voor de rest niet.

Maar goed, het vergroot de kansen voor Dumoulin, nu maar hopen op een slechte dag van Thomas. 3 weken lang zonder fout of pech in de Tour is onmogelijk, en hij heeft altijd een slechte dag.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1441 stemmen

Ik begin steeds meer fan te worden van Dumoulin, wat een klasbak. Komt hier eigenlijk nog een pak sterker voor de dag dan ik verwacht had na zijn Giro-deelname.

Hoop daarnaast ook dat Landa wat herstelt van zijn valpartij in de kasseienrit en ook nog voor spektakel kan zorgen in de derde week. Ook een erg mooie renner.

Erg jammer van Nibali, maar toch een zeer opwindende rit. Pak meer spektakel in de bergen dan vorig jaar.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Thomas en Bernal ook echt ongelofelijk sterk gisteren. Wist dat Bernal wel beetje kon fietsen maar gisteren rijd hij echt iedereen aan puin. Bijzonder!

En zonde van Nibs. Wel petje af dat hij met zo'n blessure nog de top haalt in een knappe tijd.

Vandaag sprinten? Of met t uitvallen misschien een succesvolle aanval?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Hopelijk een doodsaaie rit, kan namelijk niet kijken. Maar las dat er noodweer en veel wind is voorspeld, dus het kan episch worden eventueel. Maar verwacht het eerlijk gezegd niet..

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Dat ik me niet met dit topic bemoeid heb betekent natuurlijk niet dat ik de Tour niet heb gevolgd. En na een vrij suffe eerste week (dat hebben ze de laatste jaren weleens beter gedaan) werd het leuk op de kasseien en zelfs heel, heel, heel erg fijn in de laatste twee alpendagen. En dat hebben we voor een belangrijk deel te danken aan Nederlanders. Kruijswijk en vooral Dumoulin. Wat er ook verder gebeuren gaat verder: Tom maakt voor een groot deel de ronde.

Paar gedachtes:

-Dumoulin maakt flink indruk en is beter in orde dan ik had gedacht, ik ben blijkbaar een pessimist. Maar de derde week moet nog komen en is cruciaal. Veel pogingen tot dubbel zijn daar ècht gestrand. Dat geldt ook voor Froome trouwens. En die heeft al vaker een wat wankele derde week gehad in tours die hij won.

-De tijdrit is minder in Dumoulins voordeel dan ook had gekund. Is er (bewust denk ik, voor meneer R. Bardet) eentje die is gemaakt voor klassementsrenners.

-Wat als Dumoulin de Giro niet had gereden en Kelderman wel overeind was gebleven?

-Zou Thomas echt drie weken overeind te kunnen blijven zonder een of twee slechte dagen en zonder op zijn muil te gaan?

-Kan nog veel gebeuren dus. Vlak ook vooral Romain Bardet nog zeker niet uit. Die was gisteren top.

-Groenewegen moest er even inkomen, maar heeft gelukkig laten zien wat hij al eerder dit jaar al vaker liet zien. Er is een wisseling van de wacht. Gaviria en hij zijn de topsprinters van nu.

-Wat zijn er al veel renners met klassementsambities door het ijs gegaan. En ook met ontsnappingsambities vallen er een behoorlijk aantal niet mee. Een Warren Barguil is vooralsnog geen schim van vorig jaar. Thomas de Gendt valt dagelijks aan maar dagelijks tegen. En wat is er met Majka?

-De strijd om groen is volkomen zinloos zolang Peter Sagan meerijdt en helemaal als Michael Matthews er niet meer bij is. 0,0 tegenstand, maar logisch want hij is nog steeds veel te goed.

-Ik ben fan geworden van die Soren Kragh Anderson. Laat die man gelijk voor een jaar of vijf bijtekenen bij Sunweb.

-Moeten we Nairo Quintana af gaan schrijven voor het winnen van een grote ronde?

-Weet niet zo goed of ik het verstandig vind dat Egon Bernal door Sky zo jong zo prominent wordt gebracht. Het verhaal gaat dat hij zelf heel graag nu al naar de Tour wilde, maar ik denk dat ik hem dit jaar de Vuelta had laten rijden.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Sky doet het eindelijk goed vandaag!!

Zoveel voorsprong aan de kopgroep geven dat er als de kopgroep binnen is, er geschakeld kan worden naar het peloton die dan nog ruim moet beginnen. In plaats van dat het een voorsprong is dat er telkens geschakeld moet worden tussen de verschillende 2 belangen.

Heerlijk, echt 2 voor de prijs van 1 straks.

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Geërgerde Haase verliest halve finale Umag | NOS

Hij kreeg het aan de stok met een bellende toeschouwer (schreeuwend: "je bent nu al drie keer gewaarschuwd en nog zit je te bellen! Lekker respectvol. Bedankt, hè!") en al foeterend verloor hij vijf games op rij.

Haase herstelde zich knap in de tweede set, maar in de derde set liet hij zich opnieuw uit zijn spel halen. Hij ergerde zich aan het luidruchtige publiek en leverde vanaf 2-2 vier games op rij in.

Het zal ook eens niet hè.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Redacteur kan zo'n verhaaltje inmiddels gewoon copypasten van al die vorige keren

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

starbright boy schreef:

-De tijdrit is minder in Dumoulins voordeel dan ook had gekund. Is er (bewust denk ik, voor meneer R. Bardet) eentje die is gemaakt voor klassementsrenners.

Types als Bardetje gaan daar denk ik 2,5 minuten aan hun broek krijgen hoor. Gaat wat op en af met 1 echte (korte) klim, maar dat kunnen Dumoulin, Roglic, Froome en Thomas natuurlijk ook makkelijk aan.

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

otherfool schreef:

Redacteur kan zo'n verhaaltje inmiddels gewoon copypasten van al die vorige keren

Ik kijk op maandagmiddag altijd weer ernaar uit hoe men nu weer heeft omschreven dat Haase de eerste ronde van een of ander toernooi niet heeft overleefd. Of ik lees het zelf, of ik krijg het via app van een vriend die het ook nauwlettend in de gaten houdt.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

starbright boy schreef:

Niet helemaal mee eens. Dumoulin geeft altijd aan dat hij het meest houdt van een tijdrit met klimmetjes erin. Dat is ook waarop hij wereldkampioen werd en meer dan een minuut wegreed bij Froome. Terwijl vorig jaar in de Tour de laatste tijdrit ook flink klimmen was en Bardet daar helemaal brak.

Verder ontzettend jammer dat Nibali er niet meer bij is. Die was wat mij betreft cruciaal om Sky te kunnen slopen, samen met Dumoulin en Bardet (nog buiten dat mijn sportpools erdoor compleet vernaggeld is, als je maar 3 klassementsmannen met zwarte punten opstelt waarvan Yates ineens geen poot vooruit komt en Nibali, die nog niks was tegen gekomen, door een toeschouwer wordt uitgeschakeld, dan zijn de druiven zuur).

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Nee nee nee, Vettel

Kan bijna niet missen dat Hamilton tot driver of the day gekozen zal worden na het starten vanaf p14.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Gang_Star schreef:

Nee nee nee, Vettel

Kan bijna niet missen dat Hamilton tot driver of the day gekozen zal worden na het starten vanaf p14.

Ben jij nu een Vettel of Ferrari fan eigenlijk?

Om eerlijk te zijn kon Lewis wel wat geluk gebruiken na de laatste race waar hij de race verloor doordat Kimi hem lichtjes aanreed en vandaag ook weer door problemen van ver moeten terugkomen. Dit heeft Vettel toch volledig aan zichzelf te danken.

Wat Ferrari toch weer moest uithalen om Vettel voorbij Kimi te laten geraken, en het heeft hen dus niets opgeleverd.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Moeten we Nairo Quintana af gaan schrijven voor het winnen van een grote ronde?

Waarom? Voor de Tour wellicht. Maar hij wint vast nog wel een grote ronde.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Moscon gediskwalificeerd vanwege klap aan mederenner. Zal geen grote rol spelen in verdere verloop Tour, maar toch lichte opsteker voor Dumoulin richting Pyreneeën. Hopelijk kan hij dinsdag al wat met die drie pittige beklimmingen en einde na afdaling. Denk dat Sky woensdag wat van plan is

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Moeten we Nairo Quintana af gaan schrijven voor het winnen van een grote ronde?

Waarom? Voor de Tour wellicht. Maar hij wint vast nog wel een grote ronde.

Hij won de Giro in 2014 en de Vuelta in 2016. Op 4 deelnames in de Tour 2 keer 2de en 1 keer 3de. Met 28 jaar kan hij toch nog even mee.

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ben jij nu een Vettel of Ferrari fan eigenlijk?

Om eerlijk te zijn kon Lewis wel wat geluk gebruiken na de laatste race waar hij de race verloor doordat Kimi hem lichtjes aanreed en vandaag ook weer door problemen van ver moeten terugkomen. Dit heeft Vettel toch volledig aan zichzelf te danken.

Wat Ferrari toch weer moest uithalen om Vettel voorbij Kimi te laten geraken, en het heeft hen dus niets opgeleverd.

Ik ben voor Vettel, al moet gezegd worden dat ik vooral een groot fan van Ferrari ben sinds de jaren '90. Hamilton heeft ook toch een beetje mazzel gehad, dat Vettel crashte. Anders had het gewoon een overwinning geweest voor Vettel. Die teamorder was ook terecht wat mij betreft, Vettel is de 1e rijder van Ferrari en staat hoger in het klassement. Zelfde zag je ook toen Bottas na de safetycar het gevecht met Hamilton wilde aangaan, maar alsnog werd teruggeroepen.

Het is in ieder geval een interessant seizoen tot dusver. Ferrari heeft eindelijk weer een echt goede auto, welke mogelijk zelfs de beste is. Dus de hoop op eindelijk weer een kampioenschap is groot.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Gang_Star als je Formule 1 of eender welke autosport rijdt is de eerste regel to finish first you first have to finish. Als zus en zo dat zijn allemaal speculaties waar je niets mee koopt op het eind van de dag

Vettel had ook kunnen winnen in Baku maar de kans op een SC is altijd groot daar. Een overoptimistische inhaalpoging bij de restart op Bottas en plots was hij 5de. Ironisch genoeg had hij gewacht had hij ook kunnen winnen vermits Bottas later over brokstukken reed en race over, wellicht de makkelijkste zege uit de carrière van Hamilton daar. Ik heb de tijd nog van Senna vs Prost geweten, overwinningen door mechanische pech van de leider waren daar niet vreemd.

Maar hier blunderde eerst Ferrari, Kimi lag ineens voor Vettel en die wilde begrijpelijk niet zomaar uit de weg gaan. En dan Vettel een slippertje die hem duur kwam te staan. Lewis moest van plaats 14 komen toch wel knap. Dat ze bij Mercedes zeiden van Bottas hold position is logisch. Ferrari deed net hetzelfde vorig jaar ik dacht in Hongarije. Vettel kreeg de wagen niet meer op snelheid. Een snellere Kimi mocht hem niet passeren en kreeg de opdracht om Lewis af te houden.

Het is jammer dat de 2 beste teams eigenlijk hun 2de rijder vooral proberen te gebruiken om de eerste rijder van het andere team af te stoppen en de teamleider mogen ze zelden aanvallen. En helaas is dat bij Ferrari al bijna altijd de politiek geweest. Daar word ik niet erg warm van.

Het is een leuk kampioenschap tot nu toe maar persoonlijk denk ik niet dat het niveau van de titelkandidaten in hun jacht op een 5de zo hoog is als andere groten uit de F1. Ze hebben toch ook het nodige geluk dat ze in een periode rijden waar betrouwbaarheid veel groter was dan in de vorige eeuw. Ook Schumacher had tijdens zijn Ferrari periode een hele betrouwbare wagen. En vooral Vettel heeft op Ricciardo na nooit echt een teamgenoot gehad die hem aankon. Nu ben ik ook door een roze bril uit het verleden aan het kijken en ook als als als bezig haha. Ik wil maar zeggen ik word er niet meteen lyrisch van Vettel of Lewis en kijk eigenlijk meer uit naar het aankomende talent dat momenteel met minder materiaal tevreden moet stellen. De kloof tussen de top 3 (Ferrari, Mercedes en Red Bull) met de rest is ook veel te groot. Dat is ook niet goed voor de sport.

Maar ik ben positief en denk dat Liberty de sport in een goede richting kan sturen, die kloof te verkleinen, werk maken om het inhalen eindelijk eens terug op een natuurlijke manier te laten verlopen en races in Bahrein, Abu Dhabi en andere saaie oorden te vervangen door circuits van landen die wel enthousiast zijn voor autosport.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.