- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1738 stemmen
Dank je wel corrupte FIFA. Ik heb nog liever Froome die de Giro of Tour wint, dan Frankrijk dat wereldkampioen wordt op zo een manier (verdedigen, stilstaande fases, onterecht gegeven penalty in finale en own-goal)... Ze mogen heb hem echt hebben. Maar ik ga dan ook niet meer naar voetbal kijken. Echt waar één en al corruptie bij de FIFA.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dank je wel corrupte FIFA. Ik heb nog liever Froome die de Giro of Tour wint, dan Frankrijk dat wereldkampioen wordt op zo een manier (verdedigen, stilstaande fases, onterecht gegeven penalty in finale en own-goal)... Ze mogen heb hem echt hebben. Maar ik ga dan ook niet meer naar voetbal kijken. Echt waar één en al corruptie bij de FIFA.
Ja dat voordeel heeft wielrennen nu wel dat met een wereldkampioen voetbal Frankrijk dat nu al 2 keer hulp van de scheidsrechter nodig heeft om te scoren (onterechte vrije trap ook), om maar te zwijgen van de partijdigheid van de scheidsrechter bij de wedstrijd tegen de Belgen. Ik denk niet dat Frankrijk op die manier een populaire vakantiebestemming wordt.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1441 stemmen
Bedankt in ieder geval om hier dagelijks updates te geven over naar wat je allemaal niet meer gaat kijken...
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1738 stemmen
Ja dat voordeel heeft wielrennen nu wel dat met een wereldkampioen voetbal Frankrijk dat nu al 2 keer hulp van de scheidsrechter nodig heeft om te scoren (onterechte vrije trap ook), om maar te zwijgen van de partijdigheid van de scheidsrechter bij de wedstrijd tegen de Belgen. Ik denk niet dat Frankrijk op die manier een populaire vakantiebestemming wordt.
Frankrijk heeft gewoon een andere coach nodig, maar goed, neen, het Franse voetbal is niet het voetbal dat supporters zal aantrekken neen, buiten chauvinisten.
Bedankt in ieder geval om hier dagelijks updates te geven over naar wat je allemaal niet meer gaat kijken...
Bedankt voor de nuttige commentaar. Jij bent ook niet de plezantste thuis zeker?
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1441 stemmen
We zouden het hier beter het Algemene Klaagtopic beginnen noemen...
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1738 stemmen
Je kan moeilijk toch één van de volgende drie punten ontkennen.
1) Dat we één van de meest onverdiende wereldkampioenen in het voetbal met betonvoetbal kennen terwijl je verdorie over een aantrekkelijk spelerselftal beschikt. Dan hebben ze nog zo een match gespeeld tegen de Denen die echt afschuwelijk was. Afschuwelijk!
2) Dat het wielrennen zijn geloofwaardigheid verloren heeft, door de vele dopingpraktijken, en ik daar gewoon liever niet meer aan meedoe.
3) Dat rittenkoersen (Giro buiten beschouwing gelaten) anno 2018 toch extreem saai is, en ze buitengewoon veel aandacht krijgt, en je uiteindelijk na rit na rit ontgoochelt wordt (heb nog niet veel gezien, buiten laatste 20 km kassei-etappe). Je weet toch wie gaat winnen. Je weet toch dat Sky a bloc naar boven rijdt, en Froome in stelling brengt, die dan kan uithalen in de laatste kilometer voor twintig seconden tijd en het verschil maakt in de tijdrit. De vlakke ritten zijn verder zoals altijd niet genietbaar, maar als de bergritten voor spektakel zorgden, nam ik dat er bij. Maar dat is nu éénmaal bijna nooit meer zo.
Ik stel me gewoon vragen bij de meerwaarde van sport kijken in mijn leven, terwijl ik vroeger zo een sportfanaat was. Misschien is het wel een soort van identiteitscrisis, maar voor mij is het het gewoon niet echt waard. Dat jullie dan allemaal zo lyrisch zijn over sport, tja. We zitten hier ook in het sporttopic, maar een beetje kritiek mag ook zeker?
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Wel dat is ook een verklaring natuurlijk, het geld. Er is veel minder te verdienen in een sport die nogal regionaal en seizoensgebonden is, logisch eigenlijk. Je moet al een topper zijn zoals de 2 renners die je daar noemde om echt wel een spaarboekje op te kunnen zetten met veldrijden alleen, ook al gaan beide meer en meer actief worden op de weg, daar zijn ze eigenlijk nu al steeds meer te zien. Veldrijden is minder aantrekkelijk financieel en voor een internationaal publiek en zal dat blijven als men bij wijze van spreken rond de kerktoren blijft rijden.
Ik twijfel ook sterk of mountainbiken echt zo populair is. Buiten de Olympische Spelen zie ik er nauwelijks aandacht voor.
stephan-0115 sorry ik vond het net iets interessanter om te kijken naar de huldiging van de Belgische nationale voetbalploeg in de hoofdstad, een mooi stukje geschiedenis voor de Belgen.
Goh in feite wou ik met mijn bericht vooral aangeven dat veldrijden wél financieel voordelig is, ook renners die heel hun carrière voor top vijf strijden zijn binnen hoor (een Pauwels, Meeusen, ...). Meer geld in de wielersport valt enkel op de weg te verdienen als je daar écht bij de absolute wereldtop hoort. Mountainbikers gaan dat nooit verdienen iig, dat wat een degelijke veldrijder krijgt. De populariteit van het veldrijden toch nooit onderschatten (zij het dan geografisch beperkt), in hartje winter tijdens het vriezen zie je vaak 20-30 duizend mensen naast het parcours staan en dan nog 1,5 miljoen die kijken van voor hun TV of iets dergelijks, dat brengt op en sluist natuurlijk min of meer door naar de renners zelf.
Vandaar als antwoord op Tornado, voor de roem zou je kunnen gaan mountainbiken (want olympisch etc) ipv veldrijden maar voor t geld? Nee dan ben je veel beter af in het veld.
En mountainbiken is erg populair, alleen niet hier, maar in Zwitserland, Tsjechië en ook zelfs nog verder weg best wel nog. En de sport heeft het gigantische voordeel dat ze olympisch is, dat is de enige reden dat je Van Der Poel ziet deelnemen aan wereldbekers mountainbike, die wil zijn kans wagen op olympisch goud in 2020 (iets dat in het veld niet mogelijk is voorlopig).
Wel volledig eens uiteraard dat het veldrijden nog veel beter zou af zijn indien het een internationale sport was.
Nog kort op Tornado antwoorden, het is een beetje zoals met film vorige week he. Kijk wat je wil, kijk niet wat je niet wil. Sport blijft bij mij passie nummer één in men leven. Als ik TV kijk is het 90% sport minstens. Zet mij een heel weekend voor de buis en laat mij 10 verschillende sporten zien en ik ben een gelukkig mens. Maar ik heb ook vrienden die zelfs het WK van België totaal niet gevolgd hebben, het zij zo. Ik zou zeggen hun verlies maar zij zeggen over mij net hetzelfde maar dan omgekeerd neem ik aan.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Je kan moeilijk toch één van de volgende drie punten ontkennen.
1) Dat we één van de meest onverdiende wereldkampioenen in het voetbal met betonvoetbal kennen terwijl je verdorie over een aantrekkelijk spelerselftal beschikt. Dan hebben ze nog zo een match gespeeld tegen de Denen die echt afschuwelijk was. Afschuwelijk!
2) Dat het wielrennen zijn geloofwaardigheid verloren heeft, door de vele dopingpraktijken, en ik daar gewoon liever niet meer aan meedoe.
3) Dat rittenkoersen (Giro buiten beschouwing gelaten) anno 2018 toch extreem saai is, en ze buitengewoon veel aandacht krijgt, en je uiteindelijk na rit na rit ontgoochelt wordt (heb nog niet veel gezien, buiten laatste 20 km kassei-etappe). Je weet toch wie gaat winnen. Je weet toch dat Sky a bloc naar boven rijdt, en Froome in stelling brengt, die dan kan uithalen in de laatste kilometer voor twintig seconden tijd en het verschil maakt in de tijdrit. De vlakke ritten zijn verder zoals altijd niet genietbaar, maar als de bergritten voor spektakel zorgden, nam ik dat er bij. Maar dat is nu éénmaal bijna nooit meer zo.
Ik stel me gewoon vragen bij de meerwaarde van sport kijken in mijn leven, terwijl ik vroeger zo een sportfanaat was. Misschien is het wel een soort van identiteitscrisis, maar voor mij is het het gewoon niet echt waard. Dat jullie dan allemaal zo lyrisch zijn over sport, tja. We zitten hier ook in het sporttopic, maar een beetje kritiek mag ook zeker?
1) Saai, ja, maar liever wereldkampioen met saai voetbal dan 3e met mooiste voetbal.. Dat wil iedereen zelf
2) Klopt, maar op Froome na laatste jaren weinig dopinggevallen alsnog.
3) Er zijn naast de Giro genoeg leuke koersen geweest, zelfs als Sky won..
Fijn dat je vragen stelt bij de meerwaarde van sport, maar val andere mensen er niet dagelijks mee lastig in een sporttopic waar mensen over sport willen praten / discussiëren. Die klaagzangen ben ikzelf ook wel ne beetje zat van.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hoop saltiness in dit topic, ik hou er wel van.
Sommige filosofische members in dit topic bekijken de wereld een beetje teveel door hun eigen brilletje en zijn dan verbaasd wat er allemaal gebeurt en plaats vindt in de wereld. Om dan zich hardop af te vragen 'Je kan moeilijk toch één van de volgende drie punten ontkennen'. Zo'n uitspraak is bijna het toppunt van het egocentrische wereldbeeld dat heerst bij mensen. En dat terwijl meneer eerst dit roeptoetert:
Joh, je doet zelf net zo lekker mee man. Maar wellicht ben ik zelf dan te filosofisch voor het sporttopic.
Anyway, vandaag een prima dag voor mn Tour poule, niemand loopt een keertje op me uit 
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Wat een gevecht zeg tussen van Vleuten en van der Breggen bij La Course. 
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Geweldig nummer inderdaad. Weinig baat in the long run natuurlijk, maar wat een vechtlust.
En verder voor Dumoulin supporteren, hopelijk kan hij dit Skyblok aan flarden rijden. Vreselijke ploeg.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Whut.... een Kawhi en DeMar trade. Daar hadden ze beide ook echt zin in. 
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Dumoulin en Froome met afstand de 2 beste (klassements)renners op dit moment. De 2 die de Giro hebben betwist tonen zich samen met Thomas het sterkste de eerste anderhalve week.
Hopelijk gooit Sky alles op de troef Froome, wat betekent dat Dumoulin met z'n mooie zwart-witte tricotje zich alleen maar in de Sky-trein moet zetten en Froome moet volgen, in de wetenschap dat Dumoulin die 20 seconden in de tijdrit wel goed kan maken..
Eeuwig zonde blijft de pech van Tom in de Mur-de-Bretagne rit, want dan had hij ruime marge op Froome. Maar het meest zonde is de tijdstraf, aangezien ze beide pech hebben gehad, want dan stonden ze quitte en had Tom zelfs 1 seconde voorsprong.
Wel leuke etappe gezien, dankzij het rare aanvalsplan van Movistar en het rare op kop rijden van Bahrein-Mehrida, en de goede aanval van Dumoulin. Omdat Thomas nu 1.20 voorsprong heeft, en Sky waarschijnlijk toch Froome als winnaar wil, wordt deze Tour wel interessanter en tactischer. Want of Thomas moet faken dat ie slecht is en afhaken, of Froome moet aanvallen.
Zin in morgen, laat Mollema maar in de aanval gaan, en als de aanval het niet red, doe dan maar Kruijswijk of Dumoulin als winnaar..
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Eeuwig zonde blijft de pech van Tom in de Mur-de-Bretagne rit.
Zonde ja. Maar zo hebben andere renners weer pech gehad met valpartijen (zelfs Froome lag er een keer bij), het feit dat ze in een matig team zitten als het om de ploegentijdrit gaat of andere zaken.
Bijzonder dat de Tour - vooralsnog - lijkt te gaan tussen twee renners die de Giro gereden hebben.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wat een gevecht zeg tussen van Vleuten en van der Breggen bij La Course.
ja ik hoorde het ook en iedereen smult er hier van zo te zien ...
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Cavendish kwam een uur na Thomas binnen en ligt er uit!
Ook Kittel en Renshaw overschreden de tijdslimiet en kunnen inpakken.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dumoulin en Froome met afstand de 2 beste (klassements)renners op dit moment. De 2 die de Giro hebben betwist tonen zich samen met Thomas het sterkste de eerste anderhalve week.
Hopelijk gooit Sky alles op de troef Froome, wat betekent dat Dumoulin met z'n mooie zwart-witte tricotje zich alleen maar in de Sky-trein moet zetten en Froome moet volgen, in de wetenschap dat Dumoulin die 20 seconden in de tijdrit wel goed kan maken..
Eeuwig zonde blijft de pech van Tom in de Mur-de-Bretagne rit, want dan had hij ruime marge op Froome. Maar het meest zonde is de tijdstraf, aangezien ze beide pech hebben gehad, want dan stonden ze quitte en had Tom zelfs 1 seconde voorsprong.
Wel leuke etappe gezien, dankzij het rare aanvalsplan van Movistar en het rare op kop rijden van Bahrein-Mehrida, en de goede aanval van Dumoulin. Omdat Thomas nu 1.20 voorsprong heeft, en Sky waarschijnlijk toch Froome als winnaar wil, wordt deze Tour wel interessanter en tactischer. Want of Thomas moet faken dat ie slecht is en afhaken, of Froome moet aanvallen.
Zin in morgen, laat Mollema maar in de aanval gaan, en als de aanval het niet red, doe dan maar Kruijswijk of Dumoulin als winnaar..
Zonder sky was 't echt een pracht etappe. Move. An movistar was zo slecht nog niet maar hier valt niet tegenop te fietsen. Die laatste kilometer van G sloeg nergens op natuurlijk. Zonde
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Whut.... een Kawhi en DeMar trade. Daar hadden ze beide ook echt zin in.
Lekker een jaartje 100% fit worden in Toronto, en daarna naar de 'City of Angels' voor Kawhi.
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Het is mij een raadsel wat er met Quintana aan de hand is. Vorig jaar ook al. Zou de beste bergop moeten zijn, maar rijdt zonder fut en ongeconcentreerd rond. Dumoulin en Froome hebben de Giro al in de benen, maar laten hier zien wel echt de beste te zijn. Alhoewel we moeten afwachten hoe ze in de derde week zijn.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is mij een raadsel wat er met Quintana aan de hand is. Vorig jaar ook al. Zou de beste bergop moeten zijn, maar rijdt zonder fut en ongeconcentreerd rond. Dumoulin en Froome hebben de Giro al in de benen, maar laten hier zien wel echt de beste te zijn. Alhoewel we moeten afwachten hoe ze in de derde week zijn.
Ik ben nog steeds niet in de verleiding om te kijken. Als Quintana de Giro gewoon links liet liggen om zich te kunnen voorbereiden op de Tour en vervolgens al zoveel tijd verliest op zijn terrein tegenover 2 mannen die de Giro wél hebben gereden plus zijn beperking als tijdrijder zie ik niet in hoe hij de Tour ooit kan winnen. Ik bedoel maar als na een slopende Giro de nummers 1 en 2 van die ronde samen met Thomas boven de rest uitsteken in de Tour tja... En Sky is gewoon zo sterk dus ik zie niet in of er in die dominantie snel verandering gaat komen. Natuurlijk niet hun schuld dat de concurrentie het laat afweten maar niet goed voor de spankracht (alweer). Zo was het ook vaak bij de periode Armstrong, na de 1ste of 2de serieuze bergrit was het eigenlijk al beslist.
Cavendish buiten tijd, goed zijn we daar al weer van af.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Lekker een jaartje 100% fit worden in Toronto, en daarna naar de 'City of Angels' voor Kawhi.
Dat zit er dik in ja. Alhoewel hij er vorige week nog helemaal geen zin in had om naar Toronto te gaan.
Inmiddels zijn de Rockets er nog steeds niet uit met Capela. Lijkt me wel essentieel voor hun om komend jaar nog een gooi te doen naar de titel.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jaa extreem kut van DeMar, had ik niet verwacht toen hij vorig jaar z'n contract tekenden en ik een jersey kocht. Hij leverde zelfs nog geld in zodat de Raptors nog wat capspace overhouden.
Echt een dick move.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Ik vrees voor Froome op de drukbezochte haarspeldbochten op de Alpe d'Huez vandaag. Die mag weer gaan rennen met z'n fiets onder de arm. Gelukkig zijn Kenianen daar doorgaans behoorlijk behendig in.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Ik droom van een overwinning + geel van Tom op de Alpe d'Huez.
Denk dat het bij dromen blijft, maar wat zou het mooi zijn.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Ja, zou geweldig zijn. Als hij zijn vorm van gisteren doortrekt... het is mogelijk. Er zal vast aangevallen worden als een jekko (Valverde gaat het o.a. ook weer proberen).
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Movistar is wat van plan vandaag! Ze beginnen al op de Madeleine..
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Kruijswijk heel sterk!
Jammer van dat stukje door de vallei, dat gaat ze nekken. Slechte route.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Groenewegen, Gaviria en Greipel eruit. Pfft.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Pff wat is Kruijswihk sterk. Met deze marges aan het begin van Alpe d'Huez kan hij de dubbel pakken + het Rode rugnummer die zeker is!!
Denk dat Sky trouwens het niet eens erg vindt de gele trui kwijt te raken, minder geneuzel tussen Thomas en Froome en ik denk niet dat ze Kruijswijk als bedreiging zien. Moeten ze hem alleen niet te ruime marge geven want dan is ie wel gevaarlijk (komende dagen herstellen zonder tijdverlies)
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2374 stemmen
Zou toch wat zijn, Steven is echt bijzonder sterk momenteel. Maar het is te mooi om waar te zijn. Ik gok op een berggeit die vanaf de zijkant komt aangestormd en Kruijswijk van zijn fiets torpedeert.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.