• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.040 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.658 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

De Tour is groter ja, dat betwist niemand, het is even wereldschokkend als beweren dat de aarde om de zon draait. Maar er is na Armstrong volgens mij iets aan het veranderen. Renners die de Tour al wonnen kwamen naar de Giro (Contador, Wiggins, Nibali). Anderen stelden touraspiraties uit voor de Giro (Quintana, Dumoulin). Zelfs Froome verschijnt dit jaar met een Sky ploeg op oorlogssterkte.

15 jaar geleden streden de Savoldellis en Simonis, die in de Tour toch niks konden klaarmaken, om de zege.

Ook voor 15 jaar kwamen renners die de Tour al wonnen naar de Giro. Dat is niets nieuws.

Renners die Touraspiraties uitstellen voor de Giro is ook niet heel nieuw. Na enkele jaren Giro gaan ze dan toch hun pijlen op de Tour richten. Zie Breukink.

Van Froome ben ik nog steeds niet overtuigd, volgens mij huichelt hij, en gebruikt hij deze Giro als opmaat voor de Tour.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

En dat vind ik een heel goede zaak. Bij de tour trad er al snel een verzadiging op als er weer eens een renner was die voor zoveel mogelijk tourzeges wou gaan (voor mij dan toch). Steeds weer Indurain, Armstrong en dan Froome dat waren echt geen leuke edities. Maar dan had je die waar Pantani won puur op de klimmerscapaciteiten, denk dat ik dat de laatste echt fijne editie vond.

Kleine off topic: denk je ook zo bij tennis? Wimbledon, het toernooi met de hoogste status, heeft ook reeksen jaren met dezelfde winnaar. Roland Garros ook, maar in mindere mate, behalve dan de reeks van Nadal, die ongeëvenaard is.

De andere Grand Slams, US Open en Australian Open hebben dat minder. Die tournooien zijn eigenlijk spannender omdat er meer kanshebbers zijn (ook vanwege de algemenere ondergrond). Toch hebben Wimbledon en daarna Roland Garros de grootste status. Hoe denk je daar dan over ?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Kleine off topic: denk je ook zo bij tennis? Wimbledon, het toernooi met de hoogste status, heeft ook reeksen jaren met dezelfde winnaar. Roland Garros ook, maar in mindere mate, behalve dan de reeks van Nadal, die ongeëvenaard is.

De andere Grand Slams, US Open en Australian Open hebben dat minder. Die tournooien zijn eigenlijk spannender omdat er meer kanshebbers zijn (ook vanwege de algemenere ondergrond). Toch hebben Wimbledon en daarna Roland Garros de grootste status. Hoe denk je daar dan over ?

Ik volg tennis eigenlijk niet, heeft me nooit veel geboeid. Het zijn vaak dezelfde namen die terugkeren inderdaad. Er zal ook wel een goede reden zijn dat 1 tornooi grand slam is en een ander niet en waarom de een beter presteert op gravel en een ander op een ander op gras. Voor mij is tennis balletje heen en weer kloppen, leuk om eens te doen maar om te kijken poeh neen. Dus een antwoord moet ik je schuldig blijven, de sport interesseert me gewoon niet.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

OK.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

eRCee schreef:

het is even wereldschokkend als beweren dat de aarde om de zon draait. Maar er is na Armstrong volgens mij iets aan het veranderen.

Ik dacht een seconde dat je het over Neil Armstrong had, die zou beweren dat de aarde niet om de zon draait.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Wat een zinderende finale gisteren. Yates en Dumoulin even sterk, maar Dumoulin zat net een tikkeltje te ver toen Yates aan ging. Zat hij in het wiel toen Yates aanging was hij bij hem in het wiel gekomen, maar helaas. Verder viel hem niets te verwijten en mooi te zien dat hij beter wordt en dat hij de rollen ten opzichte van Pozzovivo en Pinot heeft omgedraaid (tijdwinst ipv verlies op die 2).

Nu hopen dat Tommie op de Monte Zoncolan bij Yates kan blijven of anders max. een halve minuut verliest. En aangezien hij sterker en sterker wordt, kan dit nog wel eens een heroïsch gevecht worden zaterdag tussen Yates en Dumoulin.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

stephan-0115 schreef:

Wat een zinderende finale gisteren. Yates en Dumoulin even sterk, maar Dumoulin zat net een tikkeltje te ver toen Yates aan ging. Zat hij in het wiel toen Yates aanging was hij bij hem in het wiel gekomen, maar helaas. Verder viel hem niets te verwijten en mooi te zien dat hij beter wordt en dat hij de rollen ten opzichte van Pozzovivo en Pinot heeft omgedraaid (tijdwinst ipv verlies op die 2).

Nu hopen dat Tommie op de Monte Zoncolan bij Yates kan blijven of anders max. een halve minuut verliest. En aangezien hij sterker en sterker wordt, kan dit nog wel eens een heroïsch gevecht worden zaterdag tussen Yates en Dumoulin.

Ik heb het idee dat Yates ook sterker en sterker wordt.

In de redelijk korte tijdrit (34 km meen ik) kan Dumoulin misschien anderhalve minuut pakken, al lijkt zelfs dat me al veel op een Yates in vorm. Dan mag Us Tom niet heel veel meer verliezen in de bergen.

De troefkaart "tijdrit" lijkt me vooralsnog niet genoeg.

Dit gaat spannend worden, en ik houd terdege rekening met een teleurstellende afloop. Nou ja, als Yates de Giro wint is de teleurstelling ook niet al te groot natuurlijk. Fijne renner.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik heb het idee dat Yates ook sterker en sterker wordt.

In de redelijk korte tijdrit (34 km meen ik) kan Dumoulin misschien anderhalve minuut pakken, al lijkt zelfs dat me al veel op een Yates in vorm. Dan mag Us Tom niet heel veel meer verliezen in de bergen.

De troefkaart "tijdrit" lijkt me vooralsnog niet genoeg.

Dit gaat spannend worden, en ik houd terdege rekening met een teleurstellende afloop. Nou ja, als Yates de Giro wint is de teleurstelling ook niet al te groot natuurlijk. Fijne renner.

Ik verwacht dat Dumoulin 2 minuten pakt. Het is geen technische tijdrit, en het is vlak, dus totaal niet te vergelijken met in Jeruzalem. Dat betekent dat Tom in de bergen max. 1 minuut mag verliezen t.o.v. Yates. Yates zie ik niet echt sterker worden, maar dat komt omdat hij de hele Giro al op een verschrikkelijk hoog niveau aan het rijden is en het dus minder opvalt. Ik hoop voor Yates dat ie niet te veel met z'n krachten aan het smijten is, dat is het enige wat hem misschien kan opbreken.

Maar met Yates als Giro-winnaar kan ik meer dan leven, ik denk bijna iedereen wel.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik niet, het komt mij een beetje teveel uit het niks. Als het geen Dumoulin wordt dan maar Pinot wat mij betreft.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

Ik niet, het komt mij een beetje teveel uit het niks. Als het geen Dumoulin wordt dan maar Pinot wat mij betreft.

6e in de Vuelta 2016

7e in de Tour 2017

Dat is niet echt "uit het niks". Zeker niet voor een nu 25 jarige. Gewoon talentvol ronderenner.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik vind dat wel relatief uit het niks. Nooit serieus meegedaan voor het podium. Daarom denk ik ook dat hij er nog door zakt.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Wat een heerlijke finale weer. Een sprintersrit, de klassementsrenners lossen, komen terug waarna op een colletje dat niks voorstelt een andere top10 renner aanvalt. Zoiets zie je in de Tour niet..

Begin met de dag meer zin te krijgen in zaterdag. Moet helaas wel later inschakelen, dus maar opnemen en internet uit..

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Pfff.... gewoon gezeur dus. Nu opeens "relatief" uit het niks. Net zoals Dumoulin, die vorig jaar de Giro won en ook allleen maar een zesde plaatsje in de Vuelta had staan.

Zoiets is helemaal niet "uit het niks". Zoiets is "talentvol en doorbreken".

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Mijn originele stelling was: "een beetje teveel uit het niets". Jij maakt er van "uit het niets". Dumoulin streed in die Vuelta tot de voorlaatste dag ofzo voor de eindwinst. Het gaat dan ook niet om het cijfertje op de ranglijst maar om het beeld: Yates heeft nog niet eerder voor de winst meegedaan in een grote ronde. Zou dan ook de grootste verrassing zijn sinds Horner. Maar ik denk dat Dumoulin en Pinot hem nog voorbij steken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

Mijn originele stelling was: "een beetje teveel uit het niets". Jij maakt er van "uit het niets".

Ik zwak jouw stelling dus nog af ook. Teveel uit het niets is immers nog meer uit het niets dan zomaar een beetje uit het niets.

Tom kan meegestreden hebben, maar zesde is zesde. Eén keer een top tien plaats in een Grote Ronde, meer had hij niet. Yates heeft dat al twee keer gedaan. En dan, in een Giro kan zoiets. Giro is geen Tour natuurlijk, dáár zou het bijzonderder zijn. De Tour is immers de grootste ronde, waar de Giro en Vuelta nog wel eens vaker verrassende winnaars hebben.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Deze stelling/discussie trekt op niets in ieder geval.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dat gemiddelde van MvG is gewoon eng... GOAT.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Van Gerwen, wat een ongekend hoog niveau. Hij heerst zo hard over het darts. Wordt wel tijd om deze dominantie ook in wereldtitels om te gaan zetten.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik zwak jouw stelling dus nog af ook. Teveel uit het niets is immers nog meer uit het niets dan zomaar een beetje uit het niets.

Euhm, nee.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Laat gaan mensen. Zinloze discussie waarbij het taalgebruik van de ander wordt geïnterpreteerd op een manier zodat die het punt van de één onderschrijft.

Voor mij zou een winst van Yates ook bijzonder verrassend zijn. Vond hem altijd ruimschoots tekort komen wanneer het er echt om spande. Wel een sympathiek mannetje.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tonypulp schreef:

Dat gemiddelde van MvG is gewoon eng... GOAT.

De GOAT zal hij nooit worden.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Van Gerwen, wat een ongekend hoog niveau. Hij heerst zo hard over het darts. Wordt wel tijd om deze dominantie ook in wereldtitels om te gaan zetten.

De Marianne Vos van het darten...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

AHWA schreef:

(quote)

De GOAT zal hij nooit worden.

Qua prijzen niet, qua niveau wel. Messi zie ik ook onderhand wel als de GOAT van zijn sport, of hij nu wel of niet de wereldtitel wint.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Messi is dan ook afhankelijk van tien anderen en een coach. Bij individuele sporten heb je daar geen 'last' van.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Messi moet dan ook eerst maar eens met andere teams presteren.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Oef, fijne klim weer in de Giro... Lijkt er wel steeds meer op dat Yates deze editie gaat winnen.

En ondertussen lijkt de opvolger van Froome, Bernal, bij Sky de ronde van Californie te winnen. Werd hard aan dat supertalent getrokken, maar hij tekende vorig jaar bij Sky. Betaalt zich nu al uit.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Man man hoe frustrerend was dat zo lang op 10-15 seconden en uiteindelijk dan toch nog een seconde of 6 tekortkomen. Heropstanding van Froome plots. Verschillen blijven toch zeer beperkt ondanks de monsterklim. Pinot uiteindelijk toch de minste van de toppers.

Btw mag er hier wel worden gepraat over Messi?

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Ai, Tom moet zorgen morgen niet nog meer tijd te verliezen want anders ziet het er niet naar uit dat hij voor de tweede keer de Giro wint. Blijf erbij dat Yates mij iets te "fris" is.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Messi moet dan ook eerst maar eens met andere teams presteren.

Bij teamsporten ben je sowieso afhankelijk van anderen. En het Barcelona van 2005 was een andere ploeg dan die van 2010 of 2015 of nu 2018. Hoe is dat volgens jou hetzelfde team? En met de nationale ploeg heeft hij ook diverse finales bereikt. Dat vind je geen presteren?

Je hoeft niet altijd de meeste prijzen te hebben gepakt om de GOAT te zijn. Het niveau van Van Gerwen heeft Taylor ook niet zoals van Gerwen jarenlang behaald. Dat was in darts echt een heel andere tijd, met veel minder concurrentie.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Gaan we in de laatste Giro-etappes nog langs sneeuwmuren fietsen? Dat lijkt me de enige mogelijkheid om Yates nog uit het roze te rijden. In de tijdrit gaat het in elk geval niet meer lukken, daarvoor is de achterstand al te groot.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.