• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.417 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.782 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik hoop nog steeds elke keer als ik die video zie dat die 18e pijl ook raak gaat Dan had je het meest epische dartsmoment ooit gezien. Doodzonde.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Heb ik ook, maar dit is ook episch en gaat waarschijnlijk nooit meer geëvenaard worden. Alleen dat commentaar al..

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Ricooooooo! Heerlijk!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Jezus... wat was dat lekker om bij te zijn! Tyfte van mn stoel van het juichen. Deze partij had alles!!

En nu snel weer weg uit Rotterdam.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

TJ Flowers,magistraal. Geweldige tijd, geweldig wereldrecord. Het stond ook al te lang, Kramer heeft het te lang laten verstoffen. Prachtig om het gewoon effe live verbeterd te zien worden.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

TJ Flowers

Kramer nu beide wereldrecords kwijt.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4274 stemmen

Ja, fokking mooi dit. Om het bot, doch eerlijk te zeggen. Prachtig schema gereden. Enkel 28-ers in de volle ronden. Magistraal. Met een lagere luchtdruk (behoorlijk hoog voor SLC) had hij onder de 6 minuten gereden. Ongelooflijk.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Big news : UCI: verdachte waarden in urine Froome - UCI: verdachte waarden in urine Froome | NOS

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Tsja, net wat te weinig om hem als volbloed dopingzondaar aan de schandpaal te nagelen en te weinig om te negeren. Ze zullen ongetwijfeld bij Sky de grenzen opzoeken en zijn 'astma' maximaal proberen uit te buiten. Toch hoop ik niet op een (lange) schorsing, al is het maar omdat ik uitzie naar een strijd tussen Dumoulin en Froome.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Nou ja Ulissi werd voor hetzelfde vergrijp 9 maanden geschorst, ze kunnen het niet maken om Froome niet te schorsen. Al zal dat waarschijnlijk met terugwerkende kracht 6 maanden worden zodat hij de Giro kan rijden als voorbereiding op zijn nieuwe Tourwinst.

Hij heeft een slechte dag dus gaat hij meer dan de dubbele hoeveelheid pufjes van zijn medicijn nemen? Omgerekend 32 pufjes waar de meeste astma-patiënten het doen met een pufje of 3 per dag. Dit kun je gewoon niet negeren, ook al is het voorgeschreven door een teamdokter. Het is bewezen prestatiebevorderend.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En betekent dat Froome zijn eindzege in de Vuelta ook zou kunnen verliezen?

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Nou ja Ulissi werd voor hetzelfde vergrijp 9 maanden geschorst, ze kunnen het niet maken om Froome niet te schorsen. Al zal dat waarschijnlijk met terugwerkende kracht 6 maanden worden zodat hij de Giro kan rijden als voorbereiding op zijn nieuwe Tourwinst.

Hij heeft een slechte dag dus gaat hij meer dan de dubbele hoeveelheid pufjes van zijn medicijn nemen? Omgerekend 32 pufjes waar de meeste astma-patiënten het doen met een pufje of 3 per dag. Dit kun je gewoon niet negeren, ook al is het voorgeschreven door een teamdokter. Het is bewezen prestatiebevorderend.

Eens hoor.

Laat ook maar weer eens zien wat het belang is van sportartsen die niet in dienst zijn van het team. Zouden bijvoorbeeld een rol kunnen vervullen als 'tweede mening' bij elk voorgeschreven medicijn o.i.d.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

alexspyforever schreef:

En betekent dat Froome zijn eindzege in de Vuelta ook zou kunnen verliezen?

Hij is 'betrapt' tijdens de Vuelta dus als het tot een schorsing komt is Nibali winnaar van de Vuelta 2017 en is Kelderman derde geworden. Daarnaast zou Froome zijn medaille op het WK tijdrijden verliezen aan Nelson Oliveira. Wat het betekent voor de ploegentijdrit op het WK is me niet helemaal duidelijk.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

De zoveelste schimmige zaak binnen de SKY-ploeg. Het is gewoon een gluiperige bende daar die medische attests misbruikt om prestatiebevorderende middelen legaal te kunnen innemen. Weg met Froome en de SKY-ploeg. Ik heb geen behoefte aan een duel tussen Dumoulin en een valsspeler.

Zie ook: Abnormale plas Froome bepaald geen incident

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

De zoveelste schimmige zaak binnen de SKY-ploeg. Het is gewoon een gluiperige bende daar die medische attests misbruikt om prestatiebevorderende middelen legaal te kunnen innemen. Weg met Froome en de SKY-ploeg. Ik heb geen behoefte aan een duel tussen Dumoulin en een valsspeler.

Zie ook: Abnormale plas Froome bepaald geen incident

Ben ik het mee eens ik wil eindelijk nog eens meer open strijd. Ploegen als die van Sky maken koers volgen ook vreselijk saai. Ok dat Froome eens flink op zijn donder zou krijgen van zijn rivalen klinkt misschien wel leuk, maar die one man/team shows of allen tegen 1 kan mij niet boeien. Het is niet zo erg als ten tijde van Armstrong met US Postal (althans dat hoop ik toch niet) maar de tactiek lijkt er toch verdacht veel op.

Goed informatief artikel trouwens

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik vraag me zo af, maar ik ben geen arts, in hoeverre astma kan verergeren door enorme inspanningen. Normaal gesproken moet je als wielrenner kunnen recupereren van inspanningen, en als je dat niet kunt dan heb je pech, dan betaal je de dag daarna voor je inspanningen. Maar als je inspanningen voor een verhoogd astmaeffect zorgen, mag je die gevolgen dan moeiteloos wegsprayen met astmaverdelgers? Lijkt me oneerlijk.

Je lichaam is wat het is. Is het niet goed genoeg om te wielrennen op hoog niveau, dan moet je er maar mee leven. Moet ik ook. Maar met astma mag je blijkbaar alles doen om de boel te herstellen. Heel raar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Hij is 'betrapt' tijdens de Vuelta dus als het tot een schorsing komt is Nibali winnaar van de Vuelta 2017 en is Kelderman derde geworden.

Het belangrijkste vergeet je: de Tataar 2e

Froompie toch, ik moet het nog even een plekkie geven, benieuwd wat de UCI hiermee gaat doen...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Oh en Sventastic moet na de Spelen nog minimaal een jaartje doorgaan om die beide WR's weer terug te pakken natuurlijk...

Ataloona

• 734 berichten
  • 4274 stemmen

WK Afstanden 2020 is in - jawel - Salt Lake City. Hoogte en piekmomenten. Als daar geen dikke WR's gaan komen, dan weet ik het ook niet meer. Dan is Kramer al wel 34 (of bijna) dus of het reëel is of hij zelf zijn WR terug gaat pakken..

Dat WR op de 10km staat niet scherp, die gaat er waarschijnlijk wel aan in Gangneung op de Spelen. Bergsma reed een tijd onder het WR (en had de dag ervoor de TP met Douwe de Vries moeten redden) en Kramer zat er uiteindelijk maar pakweg 2 seconden boven. Met wat rustdagen op de Spelen voor de boeg is dat WR zeker haalbaar. Hangt er verder vanaf hoe goed Bloemen is op in Korea straks. Vorig jaar was hij nergens te bekennen op het WK.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

De bestaande wereldrecords van Koelizjnikov en Yuskov moet je trouwens met een korreltje zout nemen. Sowieso noem ik Russische sporters de Poetinhoeren.

SergioMalick

• 1242 berichten
  • 1862 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Uit ervaring weet ik dat 3 pufjes vaak genoeg is om van een lichte/redelijke benauwdheid af te komen. 32 pufjes of meer heb ik ook eens gekregen toen ik voor een aanval naar het ziekenhuis moest. Echter ben je dan zo ontzettend zwak, kwetsbaar en ziek dat je niet kan sporten. Ik zie geen bewijs liggen bij Froome om zoveel pufjes in te nemen. Overigens vind ik die toegestane hoeveelheid ook zeer hoog. Ik vraag me ook af wat een arts nog voor zelfrespect heeft wanneer je dit soort belachelijke aantallen aan medicijnen toeschrijft, terwijl in zo'n geval de sporter eigenlijk doodziek zou moeten zijn om het enigszins moreel te kunnen verantwoorden. In zo'n geval denk ik toch wel aan .... doping.

Er staat ook nog iets in dat artikel van het Ad over prednison. Daarvan heb heb ik ook wel eens een stootkuur gekregen, wanneer ik meerdere dagen achter elkaar zeer benauwd ben. Heerlijk spul. Zwaar medicijn. In combinatie met topsport? come on.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En daags na het nieuws van Froome, krijgen we dit over een zekere heer Armstrong, ik had zijn naam beter niet vermeld gisteren

Lance Armstrong komt als gast naar de Ronde van Vlaanderen - sporza.be

Die Vandenhaute ik kan hem steeds minder luchten.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Gisteravond kwam er een longarts aan het woord bij Nieuwsuur. Die vond de grens van 1000 al een belachelijke hoeveelheid. Dat zegt me meer dan de gebakken lucht die Froome en Sky nu proberen te verkopen. Het mag dan misschien niet zo'n extreem effect hebben als EPO, maar ook dit is naar mijn mening doping (medicatie gebruiken/misbruiken voor prestatiebevordering).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vanavond het WK darts! Met meteen van Gerwen, lekker. Dat worden weer mooie weken.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1441 stemmen

Mja Froome... Voor het imago van de wielersport echt wel de allerlaatste die een positieve test mocht afleggen. Denk niet dat het hierbij om hardcore dopinggebruik gaat, maar inderdaad om het opzoeken van de grenzen bij Team Sky binnen wat wettelijk toegelaten. Er moet iets misgelopen zijn en dus is Froome over de grens heen gegaan.

Tja, lijkt mij moeilijk om hem niet te schorsen... De regels zijn duidelijk en dus moet hij in principe ook zijn Vuelta-winst inleveren.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vanavond het WK darts! Met meteen van Gerwen, lekker. Dat worden weer mooie weken.

Zeker. Prognosetje: Beaton in 4, Wilson in 3, MvG in 4 en Price in 4 sets.

Topfavoriet voor de eindoverwinning is uiteraard MvG. Daaronder wel een aantal, die zeer gevaarlijk zijn Taylor, Barney, Gurney, Suljovic, Cross en Anderson.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

De eerste paar ronden zijn toch makkelijk te voorspellen, hoewel daar ook verrassingen kunnen vallen, maar vanaf de kwartfinales kunnen verrassingen nog makkelijker vallen. De vorm van de dag kan een grote rol spelen. Overall is MvG de beste, maar ook hij is niet zo overheersend dat hij makkelijk de titel pakt (zagen we in 2014 en 2015). Mooi ook, een WK moet spannend zijn tot de laatste pijl.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Hah de dag dat Froome gaat hangen is gekomen. Mooi moment, heb hier lang op gewacht. Die bende van Sky kan niet geloofwaardig blijven.

Ook misselijkmakend dat Froome het nu over zn astma boeg gooit. En zich als slachtoffer positioneert.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Heerlijke pot van Keegan Brown tegen James Wade. Die jongen gaat nog een keer de top 20 van de wereld binnenkomen. Voor James Wade lijkt het verhaal Premier League nu wel afgesloten vermoed ik.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vincent v/d Voort

Klasse hoor, gewoon de volgende ronde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.