- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kijk er ook enorm naar uit. Vind het wel balen dat RvB in Van Gerwen z'n schema zit. Altijd jammer als 1 van die 2 klasbakken eruit moet. Heb bij RvB wat meer sympathie (nostalgie), maar van Gerwen maakt gewoon de grootste kans opnieuw het WK te winnen. Eigenlijk zou Van Gerwen-Taylor wel een epische finale zijn, omdat die nare hork na het WK zijn dartspijlen op gaat bergen. Zou fijn zijn als Van Gerwen die kerel nog 1x keihard mag vernederen. Michael is gelukkig net weer op tijd in topvorm gekomen, laatste toernooien allemaal gewonnen. Mocht Van Gerwen het WK niet winnen (en hij heeft RvB eruit geknikkerd), dan gun ik het Wright ook enorm. Wat een prachtig figuur is dat toch, zo sympathiek.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wright en Anderson gun ik het beide wel. Ben vooral benieuwd hoe ver Cross komt en hoe RvB zich staande houdt.
Worden spannende weken... maar één ding is zeker: MvG wint!
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Kijk er ook enorm naar uit. Vind het wel balen dat RvB in Van Gerwen z'n schema zit. Altijd jammer als 1 van die 2 klasbakken eruit moet. Heb bij RvB wat meer sympathie (nostalgie), maar van Gerwen maakt gewoon de grootste kans opnieuw het WK te winnen. Eigenlijk zou Van Gerwen-Taylor wel een epische finale zijn, omdat die nare hork na het WK zijn dartspijlen op gaat bergen. Zou fijn zijn als Van Gerwen die kerel nog 1x keihard mag vernederen. Michael is gelukkig net weer op tijd in topvorm gekomen, laatste toernooien allemaal gewonnen. Mocht Van Gerwen het WK niet winnen (en hij heeft RvB eruit geknikkerd), dan gun ik het Wright ook enorm. Wat een prachtig figuur is dat toch, zo sympathiek.
Een finale MvG - PT zou geweldig zijn als MvG die wint, maar als hij verliest heb ik een enorm trauma. Ik wil de gok niet wagen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wright en Anderson gun ik het beide wel. Ben vooral benieuwd hoe ver Cross komt en hoe RvB zich staande houdt.
Ik vind Anderson altijd zo saai. Niks mis mee, maar heb er ook niks mee.
Ben ook benieuwd naar Cross (doet het al maanden prima) en RvB (speelt al een paar jaar heel matig door het seizoen en is dan werelds op het WK). Hopelijk nu weer.
Een finale MvG - PT zou geweldig zijn als MvG die wint, maar als hij verliest heb ik een enorm trauma. Ik wil de gok niet wagen.
Haha, ja. Taylor stopt er na dit WK mee, dus revanche kan je niet meer op hem nemen. Dat zal vreselijk voelen. Maar om die eikel met een verloren WK finale met pensioen te sturen klinkt wel weer leuk. En je kijkt het toch voor de spanning en sensatie lijkt me. Hoop sowieso op een spannend toernooi, met veel onmogelijke ontsnappingen enzo. Afgelopen WK's waren echt geweldig.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Huilen!
Na ziekte deze zomer en recent blessureleed heeft Chardine Sloof bekendgemaakt niet meer te streven naar deelname aan de komende Spelen 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Huilen!
Na ziekte deze zomer en recent blessureleed heeft Chardine Sloof bekendgemaakt niet meer te streven naar deelname aan de komende Spelen
Ik moest even googlen wie Chardine Sloof is. Jammer dat ze niet meedoet, altijd mooi als een Nederlander/se meedoet in niet-Nederlandse sporten, maar eerlijk gezegd: wat waren haar kansen om deelname af te dwingen?
Gezien haar resultaten de afgelopen jaren zouden die toch niet hoog zijn? Of gaat plaatsing voor de Olympische Biathlon redelijk makkelijk? Anyway, de sport is op Olympische Spelen altijd leuk om even te kijken, maar verder heb ik er weinig affiniteit mee. Jij blijkbaar wel, dan is het extra jammer voor jou, en de andere liefhebbers.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Chardine komt alweer enige tijd uit voor Zweden 
Was een groot talent waar ik bij de vorige Spelen het eerst van hoorde, het is er nog niet helemaal uitgekomen, maar het zou te gek zijn als ze ooit de OS zou kunnen halen. Dat lag nu idd niet zo 123 voor de hand, vandaar ook dat ze (redelijk vroeg) die ambitie heeft laten varen, daar had ze een perfecte voorbereiding voor nodig gehad.
Nu maar weer juichen voor mijn toppertje Domracheva die, let wel, die in de tussentijd een dochter heeft gekregen met Bjorndalen (!). U mag derhalve reeds de Olympisch Kampioene Biathlon van 2042 noteren.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Ja, want er is ook nog dat Premier League spook. Cross kan zich met een goed WK een heel eind richting die Premier League gooien. Van Barneveld heeft geluk dat Taylor stopt en Huybrechts, Wade en Klaasen aan een vrije val bezig zijn maar ook Barney moet weer een keer wat gaan presteren om die Premier League te halen. Spelers als Rob Cross, Alan Norris, Gerwyn Price, Kyle Anderson en good ol' Simon Whitlock maken momenteel eigenlijk meer aanspraak op een plaatsje. En dan ga ik er al van uit dat Suljovic en Gurney zeker zijn van hun debuut.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, want er is ook nog dat Premier League spook. Cross kan zich met een goed WK een heel eind richting die Premier League gooien. Van Barneveld heeft geluk dat Taylor stopt en Huybrechts, Wade en Klaasen aan een vrije val bezig zijn maar ook Barney moet weer een keer wat gaan presteren om die Premier League te halen. Spelers als Rob Cross, Alan Norris, Gerwyn Price, Kyle Anderson en good ol' Simon Whitlock maken momenteel eigenlijk meer aanspraak op een plaatsje. En dan ga ik er al van uit dat Suljovic en Gurney zeker zijn van hun debuut.
Barney heeft meestal wel de wildcard van Sky te pakken, aangezien hij razend populair in Engeland is. Behoort toch nog altijd wel tot de meest aansprekende namen, door zijn historie en ook omdat hij vaak in de belangrijkste toernooien nog wel piekt. Maar inderdaad, hij heeft betere jaren gekend. Teert nog vooral op zijn naam, minder op recente faam. Hij lijkt mentaal makkelijker te knakken dan een hoop andere namen in de top.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Barney lijkt me wel een wildcard zekerheidje ja voor de PL. Gurney zal zeker zijn debuut maken, want hij lijkt vierde te blijven op de Order of Merit, als top 4 zullen dan MvG, Anderson, Wright en Gurney sowieso deelnemen aan de PL. Van de Wildcards van vorig jaar lijkt me alleen RvB zeker voor de PL. Al die andere deelnemers zullen misschien niet meer terugkeren en dat geld ook voor Lewis, die vorig jaar vierde stond. Tenzij één van die gasten een halve finale op het WK haalt. Suljovic heeft een goed jaar en staat 5de, dus die komt er ook bij neem ik aan en hij verdient het zeker.
PL voorspelling tot nu toe: MvG, Wright, Anderson, Gurney, Suljovic, Barney, Cross, Chisnall, Lewis en Whitlock. Dit kan nog wijzigen met de resultaten op het WK.
Ik zou heel graag een wildcard zien voor Beaton, dat is één van de weinige oudgediende, die nog regelmatig meedoet in de majors. Lijkt me ook wel leuk als Taylor gestopt is. Een toernooi met spelers, die wat ouder zijn en zich niet meer kunnen kwalificeren of nog actief zijn. Met Taylor, Beaton, Barney, Manley, Lloyd, Baxter, Burnett, Painter etc.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
RvB heeft wel een vormcrisisje te pakken, maar kan maar zo een WK vorm oppikken, dat is hij wel gewend. Cross en Gurney zijn echt gevaarlijke outsiders, maar ik hoop dat de the Gentle de halve finale haalt tegen MvG, maar die heeft niet echt een goede historie op het WK.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Ik vind niet dat hij een vormcrisis heeft. Op de Grand Slam was hij niet slecht, maar moest hij zijn meerdere erkennen in een de laatste tijd formidabele Rob Cross, die alleen te stoppen is door Michael van Gerwen (en door een offday door Jonny Clayton). Dat hij de Players Championship Finals slecht speelde, hoeft niet veel te betekenen, omdat hij die niet belangrijk acht. Het zegt namelijk veel dat hij slechts als 56e geplaatst is.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Vormcrisis is misschien een groot woord. Aangezien hij het belangrijkst vind om te pieken op een WK en hooguit de PL. Cross is wel impressive ja momenteel. Alhoewel hij in oktober nog kansloos in ronde 1 van Beaton op de WGP verloor. Ik hoop wel dat hij de PL haalt en ben benieuwd of hij het vast kan houden.
TornadoEF5
-
- 5617 berichten
- 1735 stemmen
Een heel interessant tennisjaar komt eraan. Bij de mannen zeer onvoorspelbaar, omdat Federer weer een jaartje ouder wordt, Djokovic en Murray terugkerende zijn na een mentale vormdip / blessures. En Nadal eigenlijk enkel een zekerheidje lijkt voor Rolland Garros. De nieuwe generatie lijkt maar niet echt door te bereken, en zelfs de verloren generatie doet het eigenlijk niet echt goed. Het moet nog altijd van de oudjes komen. Goffin wordt bijvoorbeeld gewoon bij de youngsters gerekend, terwijl die al 26 of 27 is. Zelfde geldt voor Thiem of Dimitrov. En spelers zoals Tsonga of Del Potro (blessures) zijn nooit doorgebroken tot die absolute top, de big Four. Dimitrov lijkt nu wel een grotere stap te zetten dit jaar (heeft juist een "onthoofde" Masters gewonnen).
Australian Open: Winner: Grigor Dimitrov Runner-up: Rafael Nadal SF: Roger Federer en Alexander Zverev
Rolland Garros: Winner: Rafael Nadal Runner-up: Dominic Thiem SF: David Goffin en Pablo Carreno Busta
Wimbledon: Winner: Roger Federer (en zijn laatste) Runner-up: Andy Murray SF: Gilles Muller en Milos Raonic QF: Denis Shapovalov, Sam Querrey, Novak Djokovic en Marin Cilic
US Open: Winner: Novak Djokovic Runner-up: Grigor Dimitrov SF: Rafael Nadal en Juan Martin Del Potro
Masters: Winner: Novak Djokovic Runner-up: Alexander Zverev SF: Roger Federer en Rafael Nadal
Maiden slam kandidaten: Grigor Dimitrov, Alexander Zverev en in mindere mate ook Kyrgios, Cilic en Raonic.
Doorbraak van het jaar: Denis Shapovalov, en één of andere Argentijn of Spanjaard die ver op gravel raakt.
Bij de vrouwen ook een heel interessant jaar door de terugkeer van Serena Williams, en om Azarenka en Sharapova een heel jaar aan het werk te zien. Combineer dat met het vele toptalent dat we nu hebben rondlopen, en de huidige onvoorspelbare top 10. I
Australian Open: Winner: Garbine Muguruza Runner-up: Sloane Stephens SF: Karolina Pliskova en Caroline Wozniacki
Rolland Garros: Winner: Elina Svitolina Runner-up: Simona Halep SF: Garbine Muguruza en Jelena Ostapenko
Wimbledon: Winner: Garbine Muguruza Runner-up: Serena Williams SF: Johanna Konta en Maria Sharapova
US Open: Winner: Karolina Pliskova Runner-up: Serena Williams SF: Garbine Muguruza en Madison Keys
Masters: Winner: Karolina Pliskova Runner-up: Garbine Muguruza SF: Simona Halep en Serena Williams
Doorbraak van: Naomi Osaka en Denis Kasatkina (en er staan nog heel wat in de wachtrij). Heel onvoorspelbaar
Maiden slam kandidaten: Elina Svitolina, Caroline Wozniacki, Karolina Pliskova en Simona Halep (al denk ik dat die laatste toch net iets tekort schiet -> had vorig jaar een unieke kans), en met al die hitters nu terug.
______
Wellicht stopt Venus er mee na dit jaar. En van Roger moet dit ook zijn voorlaatste of laatste jaar worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Goffin wordt bijvoorbeeld gewoon bij de youngsters gerekend, terwijl die al 26 of 27 is.
Dit ja, Federer en Nadal hadden toen al meer dan 10 Grand Slams op die leeftijd en hadden hun hoogtepunt al gehad. Idem met Neymar in de voetbal, wordt nog steeds ergens als belofte gezien. Op die leeftijd had Messi al 4 Gouden Ballen. Ik blijf dat ook bijzonder vinden.
TornadoEF5
-
- 5617 berichten
- 1735 stemmen
Ik zie Neymar toch niet echt meer als een belofte, maar eerder een topspeler die nog potentieel heeft om te groeien (o.a. op mentaal vlak). Die is nu al de derde beste speler ter wereld, dus een talent/belofte zie ik toch niet echt in hem.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Laat in Godesnaam die Russen maar naar de Spelen gaan want Denis de Verschrikkelijke is blijkbaar de enige die op dit moment K.V. op de 1500 kan verslaan 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
We hebben KV ook hard nodig om geen modderfiguur te slaan bij de ploegenachtervolging, aangezien Bergsma het spoor volledig bijster is. Hup K!
Verder leuk dat Leenstra zo goed rijdt. Wat zou het mooi zijn als ze individueel goud wint op de Spelen.
(Jaja, mijn belangstelling voor het schaatsen zit in z'n vierjaarlijke piekje.)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die ploegenachtervolging (en de massastart) zijn toch niet meer dan een bijprogramma. Mag lijden trouwens dat de bondscoach niet de door de Russen besmette KV voor het teamprogramma selecteert, dat kan je jaren later nog duur opbreken...
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
We hebben KV ook hard nodig om geen modderfiguur te slaan bij de ploegenachtervolging, aangezien Bergsma het spoor volledig bijster is. Hup K!
Verder leuk dat Leenstra zo goed rijdt. Wat zou het mooi zijn als ze individueel goud wint op de Spelen.
Afgezien van goud voor Kramer op de 10k, ga ik in februari het hardst juichen voor Marrit 
Dit hoop ik:
500 m: Smeekens en Kodaira
1000m: Nuis en Leenstra
1500m: Yuskov en Ter Mors
3000/5000m: Flowers en De Jong
5000/10000m: Kramer en Sáblíková
ploegen: Nederland en Japan
mass start: ? en Schouten
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
We hebben KV ook hard nodig om geen modderfiguur te slaan bij de ploegenachtervolging,
Liever niet kwalificeren zonder KV, dan met KV laatste worden, met dat kermisonderdeel.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
De keuze lijkt me 'niet kwalificeren zonder KV of goud pakken met KV', en daarnaast vind ik het wel een mooi onderdeel, maar goed, ik ben dan ook meer een liefhebber van wielrennen ten opzichte van sporten waar er blokjes, lijnen of kurken tussen de deelnemers zitten.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
De keuze lijkt me 'niet kwalificeren zonder KV of goud pakken met KV', en daarnaast vind ik het wel een mooi onderdeel, maar goed, ik ben dan ook meer een liefhebber van wielrennen ten opzichte van sporten waar er blokjes, lijnen of kurken tussen de deelnemers zitten.
Liever niet kwalificeren zonder KV, dan met KV goud pakken, met dat kermisonderdeel.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ik gun Kramer vooral een extra gouden medaille. Dus als Kramer KV gedoogt, doe ik dat ook.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Een teammedaille tel ik niet als persoonlijke medaille. Als de achtervolgingsploeg wint, heeft de ploeg goud gehaald, en niet Sven Kramer. Sven Kramer maakt dan natuurlijk (te hopen) wel deel uit van die ploeg. Maar als die ander daar ook deel van uit maakt, dan spijt het me voor Sven Kramer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Uitspraak IOC: Russen onder neutrale vlag op Winterspelen | NOS
Lang leve Denis de Verschrikkelijke! Lijkt me prima oplossing zo.
edit: oh nee he, Yuskov is blijkbaar ooit al geschorst geweest voor marihuanagebruik... 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Is hij daarvoor geschorst? Alsof je van een joint harder gaat schaatsen...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Speelde ook nog eens 9 (!) jaar terug, toen het een tiener was...
Otter wil Ter Mors toch als individueel shorttracker op de Spelen | NOS
Deze geinponem ben ik ook mooi zat, Jorien trap er niet in en richt je op de langebaan!
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4274 stemmen
Hij kreeg toen ook - van de Russische bond - een straf van vier (!) jaar voor het marihuanagebruik. Volgens mij was het ook nog eens op dat moment out-of-competition. Gelukkig maar twee jaar daarvan (nog absurd veel) uit hoeven zitten, maar hij koos er toen ook voor die vier jaar niet met de Russische ploeg te schaatsen (volgens mij niet de best mogelijke band met de Russische bond). Doet alsnog heel veel op eigen houtje. Zit bijvoorbeeld veel in Noorwegen (de reden dat zijn visum was verlopen tijdens de World Cup in Stavanger). Als hij niet naar de Spelen zou kunnen, zou dat heel cru zijn. Gewoon duidelijk de beste miler.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Nog een paar dagen tot het WK Darts! Om er even in te komen:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.