- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Dat akkefietje met Hamilton ook.. Echt belachelijk dat hij daar niet zwaarder gestraft werd. Mja dat krijg je als Ferrari ook de vingers in de pap heeft. Je merkt gewoon aan ze dat ze niet meer hetzelfde zijn.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik vind het ook nog steeds raar dat Kimi nog steeds de laatste wereldkampioen is voor Ferrari. Toen was hij voor mij eigenlijk al niet meer de beste van het pak, dat was ondertussen Alonso en de Spanjaard was tot 2 maal toe heel onfortuinlijk om geen titel voor Ferrari te pakken. Alonso had op 4 titels kunnen staan en Vettel 'slechts' op 2.
Vettel is heel goed maar dat hij een flinke optater kreeg van Ricciardo in 2014 in de teamstrijd zal voor altijd een smet op zijn blazoen blijven. Ik vind hem echter een dikke zeurpiet in duels of als gedubbelden niet snel genoeg uit de weg gaan.
Teunnis Kubica maakt een kans bij Williams en dat zou ik fantastisch vinden. Ben Massa beetje beu, had vorig jaar afscheid genomen en een maand of 2 later vragen ze hem terug omdat er omwille van de Martini sponsoring minstens 1 rijder 25 of ouder moet zijn. Gelukkig is Kubica oud genoeg voor die criteria.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vind Paul di Resta anders ook een erg sympathieke kerel, dus die gun ik het ook wel. Ben wel benieuwd wat Sainz komende race gaat doen in de Renault, want die heeft het de laatste paar races bij Toro Rosso ook een beetje laten afweten. Maar vooral heel veel zin in 2018, hopelijk een Renault met kwalificatiemodus zodat Alonso, Sainz, Hulk, Verstappen en Ricciardo ook kunnen meedoen om pole, zege, kampioenschap, etc. Want ik ben wel een beetje klaar met de mazzel van Hamilton op zondag en z'n superieure rijden op zaterdag.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik vind Paul di Resta anders ook een erg sympathieke kerel, dus die gun ik het ook wel. Ben wel benieuwd wat Sainz komende race gaat doen in de Renault, want die heeft het de laatste paar races bij Toro Rosso ook een beetje laten afweten. Maar vooral heel veel zin in 2018, hopelijk een Renault met kwalificatiemodus zodat Alonso, Sainz, Hulk, Verstappen en Ricciardo ook kunnen meedoen om pole, zege, kampioenschap, etc. Want ik ben wel een beetje klaar met de mazzel van Hamilton op zondag en z'n superieure rijden op zaterdag.
Heb je de Schumacher dominantie jaren meegemaakt? Dat was echt wel afzien als niet-fan. Vettel heeft anders ook al veel mazzel gehad in het verleden met materiaal en met alle respect voor Kimi en Webber maar teamgenoten die hem meestal niet veel in de weg kunnen leggen. Ik hoop ook dat McLaren weer terug bij de beste komt net als Renault.
Red Bull die rijden volgend jaar voor het laatst met Renault dus die kunnen best hopen dat Honda een goede motor brengt in 2019 want een andere keuze zullen ze niet hebben. Porsche zou pas willen komen in 2020 of 21. Ik verwacht niet dat ze hun huidige rijders nog zo lang kunnen behouden. Voor mij duidelijk de beste rijderscombinatie in het veld. Al mag de combo Alonso-Vandoorne er ook wel wezen.
En Hulk ach wat gun ik die jongen eindelijk eens een podium! Sainz dat komt wel goed denk ik, hij werd zeker niet naar huis gereden door Max en toonde zich duidelijk de betere van Kvyat. Denk wel dat hij een topper kan worden al kan hij net zo goed een Perez of Grosjean worden (beetje de eeuwige beloftes die vast blijven zitten in het middenveld).
Di Resta zou ik het 2de Williams zitje ook wel gunnen, hij was beter dan Sutil bij Force India maar de laatste kreeg wel een jaartje extra bij Sauber (beetje het team van de afdankertjes de laatste jaren zolang ze maar geld op tafel kunnen leggen tenminste). Kubica is mijn eerste keuze evenwel dat was echt wel een topper en denk wel dat hij nog iets kan betekenen voor de sport.
Gasly zal trouwens de GP van de USA niet rijden omdat hij zijn kansen wil verdedigen in de Super Formula in de laatste race van het seizoen (het gaat immers om de titel). Kvyat komt sowieso terug in de plaats van Sainz bij STR maar wie Gasly voor die ene race zal vervangen is nog onbekend. Misschien Di Resta al is die geen Red Bull product maar heeft wel al een race gereden dit seizoen net als Giovinazzi. Of misschien toch nog eens Buemi die nog steeds testrijder is bij Red Bull.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik zat vroeger -als Schumacher-fan- wel vaak te genieten, maar ik snap dat dat voor de neutrale kijker wel een beetje tegenviel, misschien voor mij ook wel achteraf gezien, want de F1 is bij mij toen op een laag pitje komen te staan. Volgens mij heb ik de Vettel-jaren volledig niet gevolgd. Het is pas sinds 2014 dat ik er via m'n werk weer meer naar gaan kijken ben. En de aanwezigheid van Max maakt het ook leuker. Zo zijn saaie races iets minder om naar te kijken. Dus ik wil volgend jaar wel een duel tussen Ham, Vet, Bot, Rai, Ver, Alo, Van en Ric. Gewoon zes man of zo die tot aan de laatste race om de titel blijven strijden. Meer dan vijf verschillende winnaars van een race.
Maar waarschijnlijk blijft het de Hamilton-show tot hij stopt of ergens anders verdergaat met winnen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Federer pakt de titel in Shanghai. Voor de vierde keer dit jaar en voor de vijfde keer op rij gewonnen van Nadal, waarvan dit jaar al drie finales. Het lek is dan eindelijk boven?
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Klopt ja, de term zwart beest is niet meer van toepassing, tenzij op gravel maar daar is Nadal het zwarte beest van iedereen.
Bijzonder mooi voor mij als Federer fan, dit seizoen had ik nooit durven dromen zelfs.
-----------------
Ondertussen blijft Van Der Poel het veldrijden enorm beheersen, iets wat ik na de eerste cross al zag aankomen en wat relatief accuraat blijkt te zijn.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het wordt dus Nieuw-Zeelander Brendon Hartley die in de US GP 1-malig de plaats in zal nemen van Gasly bij Toro Rosso. Hartley is vooral succesvol in endurance racing. Dit zal wellicht zijn enige F1 race worden. Kan me niet meteen de laatste Nieuw-Zeelander herinneren in de sport.
Toro Rosso confirm Hartley for the United States GP | PlanetF1 : PlanetF1
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Formula One drivers from New Zealand - Wikipedia - en.wikipedia.org
Hulme en McLaren lijken me de bekendsten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Formula One drivers from New Zealand - Wikipedia - en.wikipedia.org
Hulme en McLaren lijken me de bekendsten.

Laatste Nieuw-Zeelander was dus Mike Thackwell in 1984, 33 jaar geleden!
Bruce McLaren vooral bekend als oprichter van het McLaren team hoewel ze altijd onder een Britse licentie hebben gereden. Hoewel niet bij de allerbesten van zijn generatie ook races gewonnen waarvan 1 in zijn eigen wagen.
Hulme is hun enige wereldkampioen maar als er maar 8 Nieuw-Zeelanders zijn geweest is dat een hele prestatie.
Amon wordt geplaatst onder de beste rijders die nooit een GP hebben gewonnen (11 podia).
Slechts 8 die ooit de F1 haalden maar 3 die podia behaalden en daarvan 2 die races
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Federer pakt de titel in Shanghai. Voor de vierde keer dit jaar en voor de vijfde keer op rij gewonnen van Nadal, waarvan dit jaar al drie finales. Het lek is dan eindelijk boven?
Wat een masterclass ook zeg. Die ene game die Roger pakte in 50 seconden tijd a.d.h.v. 4 aces. Vervolgens een game later weer met ace beginnen. Echt superieur.... Speechless..
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Kreeg op eigen opslag maar 8 punten tegen. Een masterclass, inderdaad.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Tis ook een veredeld service-kanon natuurlijk, die Federer.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Met daarnaast een enorme forehand die vol techniek zit en een backhand die hij gewoon veel beter beheerst dan in zijn hoogtijdagen.
Shanghai is trouwens ook 1 van de snelste hardcourtbanen die er is. Federer is veel beter in direct tennis dan Nadal. Nadal stond op de US Open al tegen de achterwand aan bij elke service. Hij was eigenlijk op voorhand al kansloos hier.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Oef, die voet van Hayward, dat zag er niet best uit. Dat word een aderlating voor Boston, die blikken van iedereen ook, de spelers van beide ploegen en de supporters. Mooi applaus ook van het Cleveland publiek. Respect.
Verder mooie start van de NBA. Fenomenale comeback van Houston tegen Golden State en de spannende game in Cleveland.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Alonso heeft ondertussen zijn contract verlengd bij McLaren tot eind 2018, denk ook niet dat hij veel andere opties had.
Alonso re-signs with McLaren for 2018 | PlanetF1 : PlanetF1
Dat betekent dat er maar liefst 6 teams met een ongewijzigde line-up aan 2018 zullen beginnen: naast McLaren ook Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India en Haas. En daar kunnen we ook Renault bij rekenen nu dat Sainz vanaf Japan daar zit en ook volgend jaar.
Het Willams zitje van Massa zal nu het meest geviseerde zijn, Stroll zal wellicht een verlenging krijgen. Bij Toro Rosso en Sauber is het een beetje koffiedik kijken.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
En Ricciardo nu officieel gedegradeerd tot tweede rijder. Zaten wij er hier volgens wat eigenwijzen hier compleet naast?
Een nieuw contract en een nieuwe, verbeterde motor met 2018 componenten (die Ricciardo niet krijgt).... Ricciardo moet nu wel weggaan. Waar zal ie heengaan?
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Bijzonder leuke wedstrijd vandaag, ondanks dat de nummer 1 na een rondje of 10 al weer vaststond. Maar erg fijn circuit met veel inhaalmogelijkheden, maakte de wedstrijd echt leuker.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hij krijgt een straf hoor ik nu? Weg p4? Aiii, zonde.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Scheen niet helemaal van de baan af te zijn. Dus volgens mij een legale inhaalactie. Podiumceremonie onterecht ontnomen?
Het krijgt iig een staartje..
Gewoon een gedachte: Dacht trouwens dat ze niet zo van de tracklimits waren in Amerika. Al van alles en iedereen in de kwalificaties en race buiten de baan zien rijden. Mja Ferrari en Fia...
Ajax&Filmfreak
-
- 3384 berichten
- 3747 stemmen
Maar al krijgt hij zn 3e plek terug na het beroep van Red Bull, de euforie is toch wel verpest.
Schande voor de sport.
Iedereen reed het hele weekend al buiten de baan.
En nu opeens een straf...
Edit:
Red Bull dient kennelijk geen eens een klacht in omdat het geen zin zou hebben....
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Toch een anticliMAX door deze redbullshit steward.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Terecht of onterecht gedeklasseerd Max is de de toekomst van F1 en Kimi tja die had eigenlijk vorig jaar al moeten stoppen, maar helaas zitten we er nog een jaar mee opgescheept. Die titel kan Lewis nu toch echt niet meer gaan ontglippen. Hij moet nog maar 10 punten pakken in de resterende 3 wedstrijden (ongeacht wat Vettel doet), een 5de plaats of hoger in Mexico volgende zondag en de titel is binnen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Knap dat men dat gemompel van Kimi in het vierkantje ook altijd kan verstaan.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Als de FIA dit soort dingen doet, moeten ze de consequent doen. Sainz, Bottas, Vettel, etc, allemaal al eens van de baan gegaan in de race. Maar alleen Max wordt bestraft. Beetje jammer om de move van de wedstrijd zo zinloos te maken, al heeft Max zich nu wel nog een stukje legendarischer gemaakt door het gewoon te doen. Geen onbesuisde actie, zoals die mafklapper van een Magnussen, maar lef tonen op het moment dat het kan.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Dezelfde steward als Mexico en Suzuka vorig jaar.
Kennen we deze nog:
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok die Connelly is een ex-rallyrijder wat doet die vent in godsnaam in de stewarding van F1? Als er nu een motorsport is die ver af staat van inhaalmanoeuvres, verdedigend rijden en binnen het circuit blijven dan is het wel rally. De FIA heeft helaas nog teveel in de pap te brokken in de F1 en is in het verleden wel vaker pro Ferrari gebleken.
Sainz knap dat hij punten scoorde in zijn debuutrace voor Renault. Dit getuigt dat Palmer eigenlijk helemaal niets meer te zoeken had in de F1. Zo zijn er nog wel een aantal zoals Kvyat, Magnussen en Ericsson. Kimi Raikkonen en Felipe Massa mogen ze van mij op pensioen sturen. Ik kijk eerder uit naar 2019 hopelijk met betere rijders dan Kimi en Bottas bij Ferrari en Mercedes. Ricciardo en Verstappen bijvoorbeeld 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De line-up van Toro Rosso is voor een 3de opeenvolgende race anders. Gasly keert zoals verwacht terug. Hartley krijgt nog een kans. Kvyat weer terug langs de zijlijn ondanks dat hij een punt scoorde in Austin.
SouthParkFan
-
- 218 berichten
- 1385 stemmen
Ondanks dat Kvyat het afgelopen jaar niet tot nauwelijks iets gepresteerd heeft, vind ik dit toch wel schrijnend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.