- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Pfoe, die Vettel stampt flink door zeg. Zou zomaar nog aan de staart van Lewis kunnen komen. En als het even meezit er aan voorbij. Leuker voor het kampioenschap.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Bovenstaande was wishful thinking. Maar als die auto van Verstappen niet kaput gaat dan zit het wel snor.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Een waanzinnige race van Vettel, waarbij ik de afgelopen rondes graag had willen zien dat hij Ricciardo voorbij zou gaan. Was ontzettend aan het pushen bij Ricciardo maar helaas. Voor mij terecht de driver of the day, daar kan de overwinning van Verstappen niets aan veranderen. Prachtig resultaat van Verstappen, zou het dan eindelijk over zijn met al die pech die hij dit seizoen telkens heeft gehad.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4559 stemmen
Feest.
Mooi stuk in NRC gister over de omstandigheden in Maleisië (en als je daar geweest bent weet je wat ze bedoelen): De vochtige hitte als zwaarste test in de Formule 1 - NRC
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Proficiat aan Max, eindelijk zat het hem eens mee. Uiteraard zou het leuker zijn geweest voor het kampioenschap dat Vettel derde was geworden maar als Ricciardo fan ben ik blij dat hij en niet de Ferraririjder op het podium staat. Vettel is een prima piloot maar oh zo een vreselijke zeurpiet als ze niet meteen voor hem uit de weg gaan. En dan dat incident met Stroll na de finish was volgens mij 100% de fout van Vettel, tuurlijk probeert hij de schuld in de schoen van de ander te schuiven. Na dit endie stupide move tegen Hamilton in Baku zou een raceban eigenlijk op zijn plaats zijn, maar dat gaan ze natuurlijk niet doen want dan zou het kampioenschap helemaal gespeeld zijn.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ik zweet peentjes. Maar wat een heerlijk begin van de zondag zo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hulde, heel knap!
Heeft Zwolle84 het ook gezien? 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Eindelijk, daar is-ie dan!
De eerste race dit jaar waarin niet de beste auto maar de beste coureur heeft gewonnen! 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Heeft Zwolle84 het ook gezien?
Nee, heb voor de optie uitslapen gekozen nadat ik de uitslag van de kwali zag.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wat een mooie prestatie van Max Verstappen. Helaas was ik zelf met eigen sportactiviteiten bezig, maar een fijne thuiskomst zo. Zo'n overwinning was ook hard nodig voor Max. Nu is hij weer even blij.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Van Gerwen verliest van wiebelaar Henderson. Damn, twee maanden voor het WK in zo'n vormcrisis zitten, dat wil je niet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nee, heb voor de optie uitslapen gekozen nadat ik de uitslag van de kwali zag.
9 uur is toch niet zo vroeg, ik herinner me nog niet zo erg veel jaar geleden moest je opstaan bij hele vroege uren om een race live te zien. Ik denk dat ik tijdens mijn studententijd ooit eens na een nachtje stappen bij thuiskomst de GP van Australië eerst nog had gekeken en daarna pas mijn bed in kroop.
Nu is dat vaak niet meer nodig omdat de tijdschema's vaak zijn aangepast aan het gemak van de Europese kijker waar de sport nog steeds het populairst is.
Dit was best wel een leuke race, er zijn er al veel saaiere geweest dit seizoen zoals de openingsrace. Vettel zou een 5 grid penalty kunnen krijgen in Japan als zijn gearbox moet worden vervangen tegengevolge van zijn botsing met Stroll.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Japan begint volgens mij as. zondag om zeven uur 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Van Gerwen verliest van wiebelaar Henderson. Damn, twee maanden voor het WK in zo'n vormcrisis zitten, dat wil je niet.
Mwah... een vormcrisis kan lang duren, maar ook zo omslaan. Het WK is inderdaad nog tweeëneenhalve maand weg. Beter een vormcrisis nu, dan over 11 weken. Daarbij kan een vormcrisis ook louterend werken. Het dwingt je je routine onder de loep te nemen en kritisch naar jezelf te kijken.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Japan begint volgens mij as. zondag om zeven uur
Zolang als ik de sport volg is F1 populair in Japan dus dat zij een uitzondering vormen is niet zo vreemd. Kan me zelfs niet herinneren of er eens geen GP van Japan was, dan moeten we al terug van gaan begin jaren 70.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Zolang als ik de sport volg is F1 populair in Japan dus dat zij een uitzondering vormen is niet zo vreemd. Kan me zelfs niet herinneren of er eens geen GP van Japan was, dan moeten we al terug van gaan begin jaren 70.
Daar heb je geen herinnering voor nodig. Google is genoeg. In '76 en '77 was er een GP in Japan, en sindsdien vanaf 1987 elk jaar. Begin jaren '70 is dus niet correct, maar wel al sinds heel lang elk jaar. Ik zou zeggen dat je geheugen behoorlijk accuraat is. 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Daar heb je geen herinnering voor nodig. Google is genoeg. In '76 en '77 was er een GP in Japan, en sindsdien vanaf 1987 elk jaar. Begin jaren '70 is dus niet correct, maar wel al sinds heel lang elk jaar. Ik zou zeggen dat je geheugen behoorlijk accuraat is.
Dank voor het compliment ik was pas laat jaren 80 oud genoeg om F1 te snappen dus alles wat daarvoor kwam heb ik moeten leren via boeken en het internet. De eerste F1 GP's in Japan waren er dan ook zodanig dat de lokale piloten zich konden meten met grootheden zoals een Niki Lauda. Dat de GP van Japan een vaste waarde werd vanaf 1987 is niet zo gek want in dat jaar maakte de eerste reguliere Japanner Satoru Nakajima (5 x F2 kampioen in Japan) zijn debuut, de landgenoten die hem voorgingen kozen bepaalde races uit, maar Nakajima deed aan elke F1-race van 1987 tot en met 1991 mee. Debuut bij Lotus als teamgenoot van een zekere Ayrton Senna 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Mooi dat je het als compliment opvat. Zo was het niet eens bedoeld, maar ik besef nu dat het terecht zo opgevat kan worden ! En dan is het ook maar zo !
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Precies weinig interessant op sportvlak voor de mensen hier. Hamilton op pole, Vettel op 2 dankzij een grid penalty van Bottas. Palmer rijdt morgen zijn laatste race voor Renault en misschien ook in de F1. Sainz neemt vanaf de GP van de USA zijn plaats in.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hopelijk leert Suzanne Schulting van al die diskwalificaties en gaat ze lekker langebanen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wk beslist... Ach, ik gun het Hamilton absoluut, ook al rijdt hij niet in het rood. Hij zit in a league of his own. Legendarisch sterk dit seizoen.
Rijd Schumacher nou ook maar uit die recordboeken qua overwinningen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Dikke karma points voor Vettel natuurlijk 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Prima race van Hamilton en Max. Mercedes maakt gewoon een auto die het het best doet als ze voorop rijden. 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Prachtige rekstokfinale. Die Kroaat was wel denk ik (als leek) terechte winnaar, de enige samen met Bart Deurloo zonder voor een ongeoefend oog opzichtige fouten, maar ook die Rus als laatste deed wonderlijke dingen. Helaas voor hem net als voor Epke Zonderland even een rondje met één hand.
Nou, maar uiteindelijke zilver en brons voor Nederland. Ik kan me tijden heugen, tijden die heel lang duurden, dat Nederland nul komma niks was bij het turnen, maar we doen toch al ook weer enige tijd echt mee. Niet als absoluut wereldtopland, maar wel als land met zeer regelmatig sterke medaillekandidaten en -winnaars.
Felicitaties voor Epke en Bart
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Prachtige rekstokfinale. Die Kroaat was wel denk ik (als leek) terechte winnaar, de enige samen met Bart Deurloo zonder voor een ongeoefend oog opzichtige fouten, maar ook die Rus als laatste deed wonderlijke dingen. Helaas voor hem net als voor Epke Zonderland even een rondje met één hand.
Nou, maar uiteindelijke zilver en brons voor Nederland. Ik kan me tijden heugen, tijden die heel lang duurden, dat Nederland nul komma niks was bij het turnen, maar we doen toch al ook weer enige tijd echt mee. Niet als absoluut wereldtopland, maar wel als land met zeer regelmatig sterke medaillekandidaten en -winnaars.
Felicitaties voor Epke en Bart
en de Belgen kunnen bij gymnastiek ook nog eens aan het feest, Nina Derwael haalt brons op de brug na eerder een Europese titel te pakken op het toestel. 8ste all-round. Mooie elegante turnster uit dezelfde provincie waar ik woon 
Rune Hermans 11de all-round ook heel knap.
En in de F1 mathematisch kan het nog voor Vettel (alsook voor Bottas maar het is heel duidelijk dat hij echt in dienst van zijn teamgenoot moet rijden laat staan dat hij bij machte is om hem te bedreigen). Ferrari heeft nu misschien wel de snelste wagen in de race maar duidelijk niet de meest betrouwbare kennelijk toch een te agressieve aanpak in de ontwikkeling. Lewis heeft nog 42 punten nodig om helemaal zeker te zijn van een 4de wereldtitel.
Zwolle84 geen Schumacherfan destijds? Hij was toch synoniem met Ferrari van 1996 tot 2006.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Nee, ik ben vanuit de Finnen Ferrari in gerold. Schumacher was de grote tegenstander omdat ik Hakkinen-fan was.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Is het de druk bij Ferrari die mensen doet veranderen? Want die zal natuurlijk constant voelbaar zijn. Zelfs Vettel is in een chagrijnig stuk verdriet veranderd sinds hij daar rijdt. Heb je Raikkonen er nog bij...
Zal waarschijnlijk heel gezellig zijn in het vliegtuig bij hen.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Nee, ik ben vanuit de Finnen Ferrari in gerold. Schumacher was de grote tegenstander omdat ik Hakkinen-fan was.
Finnen 
Räikkönnen was tot zijn huidige Ferrari-tijd ook gewoon een heerlijke coureur.
Ik hoor trouwens steeds vaker de naam
Kubica genoemd worden bij meerdere teams. Wat zou dat fijn zijn! Toch wel mijn favoriet destijds, en ik zag hem zonder het ongeluk echt wel heel ver komen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Is het de druk bij Ferrari die mensen doet veranderen? Want die zal natuurlijk constant voelbaar zijn. Zelfs Vettel is in een chagrijnig stuk verdriet veranderd sinds hij daar rijdt. Heb je Raikkonen er nog bij...
Zal waarschijnlijk heel gezellig zijn in het vliegtuig bij hen.
Vergis je niet, het zijn twee van de grappigste, flauwste coureurs van het veld. Op de baan zijn ze vrij opgefokt, maar dat heb ik liever dan geen passie tonen.
Vettel is trouwens niets veranderd sinds hij bij Ferrari rijdt. Hij is Duitser, maar lijkt qua mentaliteit wel Zuid-Amerikaans: heel blij of strontchagrijnig, niets ertussenin.
Ajax&Filmfreak
-
- 3384 berichten
- 3747 stemmen
Bij Vettel onstaat sinds zijn 4 wereldtitels een ernstig gebrek aan motivatie als hij geen kampioen meer kan worden en dat zie je dan gelijk aan zijn rijden.....
Ik verwacht ook nog maar weinig van hem dit seizoen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.