- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik denk dat het een selectieve koers wordt, maar zonder dat er een plek is waar een renner als Sagan echt zelf het verschil kan maken. Daarom denk ik dat het een stuk moeilijker is voor hem om te winnen dan in Qatar (niet-selectief) of het jaar daarvoor (toen hij zelf het gat kon slaan). We hebben al vaker gezien dat Sagan niet op alles gaat reageren. Als Mollema en Dumoulin in een elitegroepje van 10-20 man over blijven, dan hebben ze best een goeie kans.
Verder lijkt Boasson Hagen me ook iemand om op te schrijven, hopelijk hoeft hij zich niks aan te trekken van de immer falende Kristoff.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Hagen gaat zich echt niets aantrekken van Kristoff hoor.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
De ploegentijdrit voor commerciële wielerteams wordt na de 8e editie weer geschrapt bij de WK. Le contre-la-montre par équipes supprimé du Mondial - Actualité - DirectVelo
Toch een leuk onderdeel, ik zou graag een vervolg zien met nationale teams.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Doen er nog andere landen mee in Bergen eigenlijk?
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Dit was er weer één uit het boekje.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Doen er nog andere landen mee in Bergen eigenlijk?
Ze hadden het beter het NK kunnen noemen idd. Hopelijk na morgen nog steeds 
Gisteren het interview gezien met v/d Breggen, van Vleuten en Vos. Dat zou het podium gaan worden. Enkel de volgorde was nog de vraag..
Lol@Blaak
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Hagen gaat zich echt niets aantrekken van Kristoff hoor.
SergioMalick
-
- 1242 berichten
- 1863 stemmen
Wat een thriller! Het Nederlandse team heeft de koers keihard gemaakt, zat in bijna elke ontsnapping mee, maar uiteindelijk was het aan de sprinters.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Mooie koers van de Hollanders, vooral Lars Boom en daarnaast Langeveld en Dumoulin. Ook Terpstra verdienstelijk, maar die reed wel echt volledig zijn eigen koers, bijna buiten het team om zo komt het over. Jammer dat Dumoulin te ver zat bij de voet van de laatste beklimming van Salmon Hill.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Volgens de bondscoach van de Belgen kan Sagan voor de 4de keer winnen volgend jaar.
In ieder geval hij is nog maar 27 en die kans is zeker reëel.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1441 stemmen
Vond het jammer dat Alaphilippe niet weg kon blijven... Erg pijnlijk ook dat de beelden wegvielen in de diepe finale.
En Sagan tja... De beste van het pak gewoon, maar mag volgend jaar toch eens iemand anders zijn wat mij betreft in de regenboogtrui.
Wat de Belgen betreft lieten de kopmannen het toch afweten. Op de laatste keer Salmon Hill hadden Greg en Phil moeten mee zijn met Ala en Moscon. Geen schande, maar toch duidelijk niet goed genoeg.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Volgens de bondscoach van de Belgen kan Sagan voor de 4de keer winnen volgend jaar.
Ik zou een nieuwe bondscoach nemen, want dat is onmogelijk met dat parcours.
Drie keer is mooi, is perfect zelfs.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Spannende finish, maar volgende keer een wat selectiever parcours graag. Een "massa"sprint na 270 kilometer is niet nodig. Wel gun ik het Sagan van harte, hoewel ik het Kristoff ook had gegund.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik zou een nieuwe bondscoach nemen, want dat is onmogelijk met dat parcours.
Drie keer is mooi, is perfect zelfs.
Ja, vier keer is decadent.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Het parcours volgend jaar is veel bergachtiger. Maar goed, in zo'n wedstrijd zijn de verschillen klein. Van Avermaet won ook in Rio.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Innsbruck volgend jaar is veel zwaarder dan Rio, Van Avermaet en Sagan zijn bij voorbaat kansloos. Alleen landen met meer dan twee sterke klimmers kunnen zaken doen. Dus als je geen Colombiaan, Fransman of Nederlander bent, wordt het hopen op steun van klimmende vrienden uit je commerciële ploeg.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Italianen en Spanjaarden kunnen anders ook een aardig klimgroepje formeren.
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in het parcours van Salzburg maar het klinkt wel gaaf.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Waarom is degene die de Wereldbeker wint in het wielrennen niet de wereldkampioen? In andere sporten wordt dat toch ook niet over 1 wedstrijd beslist?
Dit gezegd zijnde, Red Bull zal vanaf volgend jaar Aston Martin als sponsor hebben. Misschien krijgen we in de toekomst dus een nieuw fabrieksteam in de F1.
Aston Martin becomes Red Bull title sponsor for 2018 · F1 Fanatic - f1fanatic.co.uk
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Waarom is degene die de Wereldbeker wint in het wielrennen niet de wereldkampioen? In andere sporten wordt dat toch ook niet over 1 wedstrijd beslist?
In sommige andere sporten natuurlijk wel. Bijvoorbeeld bij schaatsen (WK afstanden), of onderdelen van atletiek (andere onderdelen kennen dan eerst series en halve finales), dito bij sommige zwemonderdelen. Ook zijn er sporten waarbij de wereldkampioen in één toernooi wordt bepaald. Dan zijn er ook sporten waar inderdaad de wereldkampioen wordt bepaald door een serie wedstrijden gedurende het jaar (niet zo veel van die sporten overigens). En bijvoorbeeld tennis heeft alleen een officeus wereldkampioenschap.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
In sommige andere sporten natuurlijk wel. Bijvoorbeeld bij schaatsen (WK afstanden), of onderdelen van atletiek (andere onderdelen kennen dan eerst series en halve finales), dito bij sommige zwemonderdelen. Ook zijn er sporten waarbij de wereldkampioen in één toernooi wordt bepaald. Dan zijn er ook sporten waar inderdaad de wereldkampioen wordt bepaald door een serie wedstrijden gedurende het jaar (niet zo veel van die sporten overigens). En bijvoorbeeld tennis heeft alleen een officeus wereldkampioenschap.
Ik blijf het toch vreemd vinden zeker bij een sport die internationaal wijd wordt beoefend en veel gevarieerde wedstrijden heeft dat 1 wedstrijd bepaalt dat je die regenboogtrui mag dragen. Dat een sprinter hem dan misschien nooit kan winnen tja voor mij is een wereldkampioen een all-rounder. Nu met Sagan kan ik zeker leven als wereldkampioen die kan meer dan enkel sprinten.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1441 stemmen
Heb er op zich niet zo'n probleem mee dat het WK een wedstrijd van 1 dag is, maakt het wat onvoorspelbaarder. Wel vind ik dat de World Tour helemaal niet de prestige heeft die bv. de Wereldbeker vroeger wel meer had, maar da's misschien subjectief.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik geloof dat de Wereldbeker vroeger ook niet heel veel prestige had. Wielrennen is een sport die leeft op historie, en prestige hebben de klassiekers (met name de monumenten), de Grote ronden en enkele kleinere ronden (Zwitserland, Dauphine, Parijs Nice dat soort werk), en natuurlijk het WK. Dat zal niet snel veranderen. Om de zoveel tijd wordt er iets nieuws gelanceerd, maar echt aanslaan doet het zelden.
Ik denk dat het prestige van het winnen van het WK niet groter is dan het winnen van een monument. Voor mijzelf in elk geval niet, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Wade heeft zijn contract afgekocht bij Chicago, nadat ze Butler en Rondo hebben laten gaan. San Antonio, Cleveland en Miami liggen op pole om hem binnen te halen. OKC wellicht ook, die overigens Melo hebben gehaald.
Bij Cleveland zou het echt sterk zijn, als ze Wade ook nog halen. Daar gaat Boston niet aankomen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Fransman Pierre Gasly neemt voor een aantal races de plaats in van Kvyat bij Toro Rosso. Ik denk dat de Rus zijn F1- carrière op zijn einde loopt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tja dat ziet er helemaal niet goed uit voor Vettel, helemaal achteraan vertrekken terwijl de Ferrari best competitief blijkt op dit circuit zoals Raikkonen toonde met een 2de tijd op amper 0.045 van Hamilton. Morgen eens een vlekkeloze start van Max en wat meer geluk?
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Tja dat ziet er helemaal niet goed uit voor Vettel, helemaal achteraan vertrekken terwijl de Ferrari best competitief blijkt op dit circuit zoals Raikkonen toonde met een 2de tijd op amper 0.045 van Hamilton. Morgen eens een vlekkeloze start van Max en wat meer geluk?
En nu ook problemen voor Raikkonen, dus dat is dan wel helemaal goed nieuws voor Red Bull. In ieder geval geen Ferrari die Max van een goede start kan verhinderen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Das soepel gegaan voor Max. Benieuwd hoe hij dit vol gaat houden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Allé Ollanders zijn jullie nu wakker Max ligt aan de leiding 
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
De Red Bulls zijn zeer sterk. Wel gelukje dat Kimi er tussenuit is gevallen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja en Ferrari ook, als je ziet hoe relatief makkelijk Vettel progressie maakte, zit nu al op de hielen van Bottas die zich wederom minder in zijn sas voelt dan Lewis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.