• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.407 gebruikers
  • 9.401.128 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

De tijdritten van Froome waren dit jaar niet zo indrukwekkend, en denk dat twee grote rondes op rij vol voor het klassement rijden ook niet optimaal is als voorbereiding, dus het zou mij verbazen.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Hij loopt ook niet bepaald gemotiveerd rond in Bergen, in tegenstelling tot Dumoulin.

Wat te denken van Kelderman, zodra hij voet in de pedalen klikt op Noorse bodem is er geen houden aan. Het liefst in de regen, zoals vandaag. Hij won er als 20 jarig knulletje al de Ronde van Noorwegen. Afgelopen weekend aanjager in het winnende WK team. Top 10 is zijn bescheiden inzet.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Leuke informatie net van Knabbel en Babbel. Voor het laatst dat een renner in één jaar een grote ronde won én wereldkampioen tijdrijden werd, was Ullrich, in 1999. Hij won de Vuelta en het WKtijdrijden.

Daarvoor waren het Zülle en Olano die dit ook deden (Vuelta en tijdrijden), en daarvoor was het Indurain die de Tour won en het WKtijdrijden.

Dus Dumoulin kan de eerste worden die de Giro wint, en het WKtijdrijden.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ze hebben ook best wel geluk met het weer daar. Bergen staat bekend als de stad "waar het altijd regent", maar de laatste dagen is het er gewoon mooi weer. Scheelt toch zeker met zo'n tijdrit.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Hmmm.... nu gaat het dus wel spetteren. Kan net lastig worden als dit doorzet. Komop, weergoden, houd jullie nog even in.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Oei, die regen kan toch wel een spelbreker gaan worden, nou.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Ga ik nog bijna gelijk krijgen ook

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Geweldig, wat een tijd !

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Geweldige overmacht van Dumoulin, die zou ook zonder de slotklim hebben gewonnen (helaas was de regie beschamend slecht en heeft men Dumoulin bijna niet in beeld gehad).

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ook groot respect voor Kelderman, prachtige prestatie ook voor hem. Misschien heeft hij fout gegokt met de fietswissel, maar dat is dan weer achteraf gezeur. Hij deed wat hem het beste leek, en in dit veld 7e worden is gewoon een zeer goed resultaat.

SergioMalick

• 1242 berichten
  • 1863 stemmen

Op Dumoulin staat geen enkele maat. De sportman in hem zal waarschijnlijk nog twee doelen hebben: De Tour en een olympische titel.

Dikke pluim ook voor dat Noorse publiek.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

SergioMalick schreef:

Dikke pluim ook voor dat Noorse publiek.

Behalve dan voor die ene, op het laatst, die door die agent van de weg werd gebeukt.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

SergioMalick schreef:

Op Dumoulin staat geen enkele maat. De sportman in hem zal waarschijnlijk nog twee doelen hebben: De Tour en een olympische titel.

Twee olympische titels. Al moet je natuurlijk wel gewoon een beetje mazzel hebben met het parkoers voor een olympische titel in de wegwedstrijd.

SergioMalick

• 1242 berichten
  • 1863 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Behalve dan voor die ene, op het laatst, die door die agent van de weg werd gebeukt.

En niet zo'n klein beetje ook! Vooruit, ook een pluim voor die agent.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

En dus voor het eerst in maar liefst 18 jaar dat een winnaar van een Grote Ronde de wereldtitel tijdrijden pakt. Toch een prestatie hoor.

Joy4ever

• 4626 berichten
  • 1849 stemmen

Tom is een onwaarschijnlijke held. Fantastisch.

En Sunweb is een ongelofelijke bazenploeg. Al drie keer Goud dit WK. Wauw. Hopelijk zondag het kwartet volmaken.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Voor Tom kan ik alleen diep buigen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Maar ik denk niet dat Tom hem erin hangt (sorry ik zag gisteren Salò).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hoe vaak denken jullie dat hij de Tour gaat winnen, of hoeveel grote rondes?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

starbright boy schreef:

Voor Tom kan ik alleen diep buigen.

Het is maar dat McSavah hem maakt, maar dit is wel een intikker haha.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Van een andere planeet

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Het schijnt dat ze bij de Giro Froome proberen over te halen om volgend jaar daar te rijden en de eerste te worden die drie opeenvolgende rondes wint. Ik zie Sky dat niet zo snel doen, maar het zou maar me eigenlijk niet verbazen als de Giro volgend jaar veel en de Tour juist heel weinig tijdritkilometers zal hebben (die willen vast heel graag dat Bardet een keer wint).

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zou geweldig zijn iig, alle toppers naar de Giro (de Enige Echte Grote Ronde) en dan zoeken die Fransen het maar uit verder. Las op de MoMeWielerApp dat er misschien zelfs helemaal geen ITT op het program zal staan in de Tour (wat onwaarschijnlijk belachelijk zou zijn).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

In de Giro hopelijk ook weer zo'n straffe pure klimtijdrit.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Er zijn natuurlijk nog wel andere toppers die het niet zo erg vinden als er geen tijdritkilometers zijn, zoals Quintana maar ook Landa, Aru, Yates (die ene), Chavez. Ook Mollema gaat sowieso voor de Tour dacht ik. Als je daar dan Bardet en Pinot bij voegt, heb je wel een competitief veld. Porte zal zich ook wel op de Tour richten vermoedelijk.

Wat mij betreft start Dumoulin in de ronde waar Froome start, ongeacht het parcours.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1441 stemmen

Lijkt mij weinig waarschijnlijk dat Froome volgend jaar de Giro rijdt (ook al omdat zijn luxeknechten het daar eens mogen proberen), die gaat gewoon voor een 5e Tour-zege. En als dat lukt, het jaar erna voor het record van 6 zeges. De Giro zal eerder zijn voor als hij in de Tour niet meer mee kan spelen voor winst, vrees ik.

Hoewel Froome vaak als een saaie renner wordt gezien, doet hij er naast de Tour toch opvallend veel wedstrijden bij. 3 keer podium in de Vuelta en nu winst. Vorig jaar ook nog een medaille in Rio, nu in Bergen. Toch wel erg straf allemaal. Zou leuk zijn als hij volgend jaar ook eens piekt naar het WK in Innsbruck (de wegrit).

Wie is trouwens jullie topfavoriet voor zondag? Of zeggen we allemaal Sagan? En wie zouden jullie het liefst zien winnen?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

starbright boy schreef:

Het schijnt dat ze bij de Giro Froome proberen over te halen om volgend jaar daar te rijden en de eerste te worden die drie opeenvolgende rondes wint. Ik zie Sky dat niet zo snel doen, maar het zou maar me eigenlijk niet verbazen als de Giro volgend jaar veel en de Tour juist heel weinig tijdritkilometers zal hebben (die willen vast heel graag dat Bardet een keer wint).

De eerste die 3 opeenvolgende grote rondes wint? Merckx (wie anders?) deed dat al in '72/'73. De Tour in '72, en in het voorjaar van '73 eerst de Vuelta en direct daarna de Giro. De Vuelta eindigde op 13 mei 1973, en de Giro begon 5 dagen later.

Edit: en Hinault deed het ook al. In 1982 de Giro en de Tour, en in 1983 de Vuelta (die ook toen nog in april/mei voor de Giro werd verreden).

Edit2: Nog even nagekeken, Merckx won in '72 natuurlijk ook de Giro, wat betekent dat hij VIER grote rondes op rij won. (Giro - Tour - Vuelta - Giro). Alleen de Grootste kan dat natuurlijk.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Zandkuiken schreef:

Wie is trouwens jullie topfavoriet voor zondag? Of zeggen we allemaal Sagan? En wie zouden jullie het liefst zien winnen?

Sagan, ja en Sagan.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Zandkuiken schreef:

Lijkt mij weinig waarschijnlijk dat Froome volgend jaar de Giro rijdt (ook al omdat zijn luxeknechten het daar eens mogen proberen), die gaat gewoon voor een 5e Tour-zege. En als dat lukt, het jaar erna voor het record van 6 zeges. De Giro zal eerder zijn voor als hij in de Tour niet meer mee kan spelen voor winst, vrees ik.

Hoewel Froome vaak als een saaie renner wordt gezien, doet hij er naast de Tour toch opvallend veel wedstrijden bij. 3 keer podium in de Vuelta en nu winst. Vorig jaar ook nog een medaille in Rio, nu in Bergen. Toch wel erg straf allemaal. Zou leuk zijn als hij volgend jaar ook eens piekt naar het WK in Innsbruck (de wegrit).

Topfavoriet is voor mij Sagan, maar ik zie het liefst dat er een Nederlander wint.

In het jaar dat Joop niet langer de laatste Nederlandse groterondewinnaar is, mag hij van mij ook afscheid nemen als laatste Nederlandse wereldkampioen. Ik denk dat hij daar zelf ook heel blij mee zou zijn.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Graaf Machine schreef:

De eerste die 3 opeenvolgende grote rondes wint? Merckx (wie anders?) deed dat al in '72/'73. De Tour in '72, en in het voorjaar van '73 eerst de Vuelta en direct daarna de Giro. De Vuelta eindigde op 13 mei 1973, en de Giro begon 5 dagen later.

Edit: en Hinault deed het ook al. In 1982 de Giro en de Tour, en in 1983 de Vuelta (die ook toen nog in april/mei voor de Giro werd verreden).

Edit2: Nog even nagekeken, Merckx won in '72 natuurlijk ook de Giro, wat betekent dat hij VIER grote rondes op rij won. (Giro - Tour - Vuelta - Giro). Alleen de Grootste kan dat natuurlijk.

Ik had kunnen weten dat Merckx en Hinault (de beste en de op een na beste wielrenner ooit) dat al eens gedaan hadden. Maar blijkbaar zijn ze dat bij de Giro al vergeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.