• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.315 series
  • 34.170 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.407 gebruikers
  • 9.401.027 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tactisch gewoon heel dom van Ferrari. Vettel snijdt onnodig naar binnen. Moet gewoon op z'n lijn blijven. Als Max op p1 door bocht 1 gaat, krijg je nog genoeg kansen om hem voorbij te gaan, zeker met de 100% safety car hier. Het was voor hem noodzaak om Hamilton achter zich te houden, maar omdat ze blijkbaar bij Ferrari niet willen dat Max ze inhaalt, gooien ze van twee kanten de deur dicht.

En blijkbaar willen Formule 1-coureurs niet van hun gas af. Ja, dan lig je er na 200 meter af.

Spanning was daarna wel meteen verdwenen, zoals dit seizoen wel vaker het geval is als Hamilton voorop rijdt. Maakt gewoon geen fouten, en heeft veel mazzel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je bent niet zo bekend met de term sarcasme?

Ik vond het eerder een uitspraak van frustratie dan sarcasme.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Zo! Sunweb eventjes wereldkampioen ploegentijdrijden. Vooral in het laatste deel de rest verpulverd (van +5 naar -8 op BMC in 10 kilometer). Samen met Sky en Quick-Step de ploeg van het seizoen.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Het kan niet op met Sunweb inderdaad. Winnen bij de vrouwen èn de mannen. Indrukwekkend. Wat een jaar voor ze.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Jammer dat de mannenploeg van Sunweb op een Duitse licentie rijdt, anders zou Sunweb nog een geduchte concurrent voor de voetbalvrouwen voor Sportploeg van het Jaar kunnen worden.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Thiemo de Bakker heeft een opleving in zijn mislukte carrière. Wel een knappe comeback van Nederland. Nu in de wereldgroep.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, dat is wel even een leuke opleving voor Thiemo, en ook voor het Nederlands tennis.

Meer dan een opleving zal het niet zijn, de mooie tijden van de jaren negentig zijn nog ver weg. Wat jammer dat ik toen niet genoeg van het Nederlandse tennis genoten heb.

Ik vond het min of meer normaal dat we spelers als Krajicek (nou ja, dat was iets minder normaal), Siemerink, Eltingh, Haarhuis en iets later Schalken hadden. Maar wat was dat achteraf gezien een weelde zeg.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Mooi voor Sunweb, Sky is dan toch te kloppen en BMC dus ook.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Morgen een rustdagje, en dan de halve finales voor de World Cup Chess. Uiteindelijk na uitschakeling van vele toppers/favorieten, toch een zeer sterk kwartet dat mag strijden om de twee plaatsen voor het kandidatentoernooi, en de ene plek die de winnaar van deze wereldbeker voor zich mag opeisen.

Aronian (Armenie, 2e wereldranglijst) - Vachier-Lagrave (Frankrijk, 3e wereldranglijst)

So (VS/Filipijnen, 7e wereldranglijst) - Ding (China, 11 wereldranglijst)

Mijn gok is dat Ding dit wint, dat Ding het kandidatentoernooi gaat winnen, en dat Ding wereldkampioen wordt. Het Chinese schaak is zo ongelooflijk in opmars de laatste 15 jaar.

Overigens heb ik So als "VS/Filipijnen" staan, omdat hij bij mijn weten nog steeds Filipijns staatsburger is, maar enkel schaaktechnisch uitkomt voor de VS. Ik kan dit fout hebben, misschien is hij helemaal Amerikaans staatsburger geworden.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik vond het eerder een uitspraak van frustratie dan sarcasme.

Heb je het al door??

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Heb je het al door??

Lach jij maar, maar jouw bewering dat Verstappen makkelijk ging winnen zat er dus ook volledig naast

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gewoon de schuld van Raikonen, die naar rechts trekt als hij er nog niet langs is. Valt Max weinig te verwijten.

Hahahah

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Hij had geen goede start moeten maken.

echt belachelijk kdd. Max had gewoon sneller weg moeten zijn, daar begint de ellende mee.

Daarnaast valt KImi werkelijk NIETS te verwijten.

Hooguit Vettel, al doet die wat iedereen zou doen die 1ste ligt en de bocht moet pakken.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

kos schreef:

(quote)

echt belachelijk kdd. Max had gewoon sneller weg moeten zijn, daar begint de ellende mee.

Daarnaast valt KImi werkelijk NIETS te verwijten.

Hooguit Vettel, al doet die wat iedereen zou doen die 1ste ligt en de bocht moet pakken.

Beide Red Bulls kwamen niet lekker weg. Komt denk ik door de intermediate banden.. Is natuurlijk heel anders starten dan op een droge baan. Vettel kwam juist nog slechter dan Max weg (Max en Vettel hebben dit ook gezegd)... Vettel gaat verdedigend rijden door extrewm te knijpen naar links, waardoor het hele ongeluk gebeurt. Hij zet zijn kampioenschap hiermee op het spel. Als hij gewoon zijn lijn had gehouden(want hij moest immers ook weer terug naar zijn eerdere lijn) om de bocht te pakken, dan was dit niet gebeurd. Beetje flauw om dan een quote te nemen vlak na het incident toen het nog niet duidelijk was. Hamilton zou dit niet hebben gedaan als ie eerste zou liggen...

Kimi had een goede start.. Maar kiest wel een domme plek om in te halen.. Wat wilt hij bereiken daar aan de binnenkant? Beide Ferrari's zorgen hier voor het onvermijdelijke moment dat deze puinhoop begint. De enige die rechtdoor rijdt en niet afwijkt van zijn lijn is Verstappen. Alleen een klein uitwijking naar links omdat Vettel als een gek afsnijdt.

Maar true.. Als je de snelheden bekijkt. Split second gebeuren allemaal.

Maar knap dat je dan nog de schuld bij Verstappen durft te leggen betreft dit incident, terwijl Vettel hoofdschuldige nummer 1 is... Daar begint de ellende mee

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Ik zeg helemaal niet dat het Max zijn schuld is. Wel dat hij gewoon domme pech heeft.

Overel lees ik dat Ferraris gestraft zouden moeten worden maar dat is echt kolder. Puur een ongelukkige samenloop.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

De straf van geen punten lijkt me ook wel zwaar genoeg. Las ook iets over tactiek.. Als je die cockpit views ziet, die snelheid... Echt bizar hoor. Dit zijn gewoon split second beslissingen die verkeerd vallen. Maar ik snap Vettel gewoon niet. Buiten dat ie zo knijpt om zet ie zo ook de hele buitenste lijn open voor Hamilton als ik me niet vergis. Totale verkeerde focus op wie die moet letten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

alexspyforever schreef:

Ja maar zijn anti-Ricciardo uitlating is wel blatant. Als je het Formule 1 een tijdje volgt weet je gewoon dat Ricciardo een uitstekende piloot is.

Hij heeft gewoon een veel betere auto dan Max.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hij heeft gewoon een veel betere auto dan Max.

Serieus ben je deze sport pas dit seizoen beginnen volgen of zo? Volgens jouw logica moest Ricciardo een veel betere auto hebben gehad dan Vettel in 2014, en Kvyat een betere dan Ricciardo in 2015.

Ze rijden met hetzelfde chassis en motor en meestal is Max sneller in de kwalificaties. Niet Ricciardo's schuld dat Max in incidenten betrokken raakt. Dat mechanische problemen steeds Max lijken te treffen dat ligt dan aan de Red Bull mecaniciens. Je denkt toch niet dat ze hun eigen rijder zouden saboteren door de beste onderdelen aan Ricciardo te geven? Als dat zo was dan denk ik niet dat Max nog zin had om bij Red Bull te blijven. Feit is hij heeft geen andere competitieve optie dan Red Bull voor 2018. Denk niet dat veel teams op dit moment staan te springen om Max binnen te halen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

alexspyforever, otherfool staat weer in ouderwetse trollmodus. Trap er niet in

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

alexspyforever, otherfool staat weer in ouderwetse trollmodus. Trap er niet in

De rups werd dus een trol ipv een vlinder?

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

GoodOldJack schreef:

Weddenschapje voor de lol afsluiten dat Vdp minstens 75% van al de crossen die hij dit seizoen rijdt, wint?

Positief lijkt wel dat Sweeck (goede wegcampagne gereden ook) wel wat stappen lijkt te hebben gezet.

Veruit de twee beste renners van dit seizoen voorlopig en tussen deze twee een paar lichtjaren verschil, ik zeg nu al Vdp wint alle klassementen en alle truien tenzij het écht een Van Aert parcours is ofzo.

Edit: Belgen ook knap in de finale davis cup, voor de tweede maal in drie jaar, en tegen Frankrijk zijn ze niet helemaal kansloos. Gasquet is nergens meer, Monfils geblesseerd en Tsonga aan slechtste maanden in jaren bezig. Vind Pouille misschien wel beste Franse speler laatste tijd. Goffin zou in principe twee maal moeten kunnen winnen, en dan moet Darcis nog ergens één keer stunten wat hij in de Davis Cup aan de lopende band doet .

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Mannarino heeft ook wel een behoorlijk jaar, maar die zal niet spelen als Tsonga en Pouille beide fit zijn. Met Goffin hebben ze wel een echt goede speler in hun midden, die zie ik er ook 2 pakken. De dubbel zou mooi meegenomen zijn, maar Mahut-Herbert zijn wel zwaar favoriet. Vorig jaar wonnen de belgen ook van Melo-Soares toch? Dan komt het op de schouders van Darcis te liggen.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ja, dat is wel even een leuke opleving voor Thiemo, en ook voor het Nederlands tennis.

Meer dan een opleving zal het niet zijn, de mooie tijden van de jaren negentig zijn nog ver weg. Wat jammer dat ik toen niet genoeg van het Nederlandse tennis genoten heb.

Ik vond het min of meer normaal dat we spelers als Krajicek (nou ja, dat was iets minder normaal), Siemerink, Eltingh, Haarhuis en iets later Schalken hadden. Maar wat was dat achteraf gezien een weelde zeg.

Dat denk ik ook voor hem ja. Alleen Haase weet zich, welliswaar wisselvallig, op een behoorlijke positie te handhaven. Valt me op dat Nederlandse tennissers vaak lichamelijke klachten krijgen, als ze op een hoger niveau weten te komen, zoals Verkerk, Sijsling, Schoorel en de Bakker. Die laatste twee hadden potentie genoeg en Sijsling en Verkerk wisten zich ook behoorlijk omhoog te werken. Haase heeft ook al wat blessures gehad. Nu is het "talent" Tim van Rijthoven ook al geblesseerd geweest en die lijkt voorbij gestreeft te zijn door Tallon Griekspoor en Botic van de Zandschulp. Wellicht dat die drie nog in de toekomst top 100 materiaal gaan worden en misschien wel 1 of 2 top 50.

De jaren 90 waren we iets meer verwend ja. Met natuurlijk Krajicek, maar ook Schalken heeft tot aan zijn pfeifer zeer goed gepresteerd.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

happie schreef:

Mannarino heeft ook wel een behoorlijk jaar, maar die zal niet spelen als Tsonga en Pouille beide fit zijn. Met Goffin hebben ze wel een echt goede speler in hun midden, die zie ik er ook 2 pakken. De dubbel zou mooi meegenomen zijn, maar Mahut-Herbert zijn wel zwaar favoriet. Vorig jaar wonnen de belgen ook van Melo-Soares toch? Dan komt het op de schouders van Darcis te liggen.

Ja Bemelmans/De Loore die toch - eerlijk is eerlijk - tweederangsspelers zijn, hebben gewonnen van de Zverev broers, Melo/Soares, ... in het dubbel, en is vijf sets tegen twee top Italianen ook, zijn blijkbaar heel compatibel duo maar dan nog inderdaad, vrees dat Fransen in eigen huis toch te sterk gaan zijn in het dubbel.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Alsof het niks is winnen Anna van Breggen en Annemiek van Vleuten goud en zilver op het WK tijdrijden....

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Die twee gaan nog serieuze concurrentie voor Schippers worden zo...

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Het zal wel meevallen, want Marianne Vos wordt zaterdag wereldkampioen op de weg, en om iemand die zowel Europees kampioen als Wereldkampioen wordt in hetzelfde jaar kan je natuurlijk niet heen.

Vandaag trouwens weer een spannend dagje, maar wat mij betreft is Dumoulin gewoon de favoriet.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Dumoilin gaat Froome zelfs gewoon inhalen, 1 minuut 30

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Bwa weet het nog niet zeker, die klim gaat héél veel bepalen, kan je als je echt stilvalt 2-3 minuten verliezen imo, en uiteraard omgekeerd evenveel winnen als je daar echt nog kan doortrappen.

SergioMalick

• 1242 berichten
  • 1863 stemmen

Ik zet mijn geld in op Froome, maar hoop natuurlijk dumoulin.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.