• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.417 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.782 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het toch goed om te zien dat het nog wel kan om een onderpresterende coureur er uit te bonjouren. De formule 1 hoort het summum van de autosport te zijn met stuk voor stuk de beste coureurs die er zijn. Er zijn gewoon te veel rijders die er alleen zitten omdat ze een grote sponsor hebben en daardoor eigenlijk niet beoordeelt worden op hun presteren. Vanuit dit perspectief is het mooi om te zien dat zo'n Kvyat gewogen is, maar te licht bevonden; m.a.w. er uit als je niet goed genoeg bent.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

De wetenschap dat er in huize otherfool wat servies tegen de muur is gegaan, geeft de overwinning van Verweij extra glans.

(Wel jammer van Nuis natuurlijk.)

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Verdorie totaal gemist dat het schaatsseizoen terug begonnen was (krijgt in Vlaamse media ook minder dan nul aandacht tenzij Swings is echt iets verrassends doet wat meestal ook maar één keer per seizoen gebeurt ofzo).

Benieuwd naar Federer-Goffin vandaag, mijn misschien wel grootste sportheld over alle sporten heen tegen mijn favoriete Belgische sporter van het moment misschien wel en er staat wel wat op het spel ook. Voor Federer uiteraard een kans voor een match met als inzet een nieuwe titel in zijn geboortestad en het behouden van nog een waterkansje om het jaar als nummer één af te sluiten. Voor Goffin heel waardevolle punten om zich zeker te weten (of 99% zeker) van kwalificatie voor de masters.

Benieuwd naar hoe goed Wozniacki gaat zijn vandaag ook, was erg sterk in de groepsfase, voor mij de favoriet op de eindzege al ben je met Pliskova nooit klaar natuurlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

De wetenschap dat er in huize otherfool wat servies tegen de muur is gegaan, geeft de overwinning van Verweij extra glans.

Hij piekt te vroeg, hij piekt te vroeg, oh laat het zo zijn, hij piekt te vroeg...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Haha, ik moest meteen aan otherfool denken na die 1.500 meter

Ik hoop dat het Nuis zijn voorbereiding naar de Spelen niet teveel in de weg gaat zitten. Daar staan twee gouden "plakken" op de planning.

Verder fijn dat Ter Mors bevestigt een klasse apart te zijn. Benieuwd of ze op de 500 meter ook iets tegen de wereldtop kan beginnen (ik denk het niet). En Kramer lijkt moeiteloos op weg naar 3x goud. Maar Pyeongchang is nog ver...

En Max was weer eens fenomenaal vandaag! Dat gaan mooie jaren worden met Hamilton, Vettel en Verstappen bij drie verschillende teams. Hopelijk blijven de auto's zo gewaagd aan elkaar als de laatste GP's.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Federer in de finale tegen Delpo. Altijd een interessante pot tennis. Gun het eigenlijk beide wel, al hoop ik stiekem dat Federer het onmogelijke doet en nog nummer 1 wordt (erg afhankelijk van resultaten Nadal).

Daarnaast vanavond de GP van Mexico. Verstappen gister op een haar na zijn eerste pole gemist. Zou gezien de racepace van de afgelopen weken een race voor de overwinning kunnen worden. Hoop dat Hamilton uitvalt om het kampioenschap in leven te houden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Roel- schreef:

Daarnaast vanavond de GP van Mexico. Verstappen gister op een haar na zijn eerste pole gemist. Zou gezien de racepace van de afgelopen weken een race voor de overwinning kunnen worden. Hoop dat Hamilton uitvalt om het kampioenschap in leven te houden.

Ik hoop eerder dat Lewis de titel pakt, spanning is er toch niet meer en eerlijk gezegd gun ik het Vettel en Ferrari niet. Ik wil hem nog eens zien tegen een degelijke teamgenoot. Lewis hoeft totaal geen risico te nemen, Max zal wel degelijk risico nemen want hij heeft niets te verliezen en dat is in het nadeel van Vettel.Vettel zal wellicht ook risico moeten nemen, maar hij heeft zijn lot niet meer in eigen handen. Kimi werd wereldkampioen in 2007 vanuit een onmogelijke positie al had hij wel nogal wat hulp door geknoei bij McLaren en stond hij er ook niet zo slecht voor als Vettel nu. Als Ferrari nog eens kampioen willen worden bij rijders (laatste keer was 2007) en constructeurs (laatste keer in 2008) moeten ze ofwel een superauto bouwen ofwel een topper en een 2de die kan winnen indien de toprijder het laat afweten. Het was al snel duidelijk toen Kimi weer bij Ferrari kwam dat hij nauwelijks een verbetering was tov Massa. Deze tactiek heeft hun in het verleden veel titels opgeleverd maar toen konden ze er ook veel geld tegen aan gooien en onbeperkt testen. Nu is dat allemaal aan banden gelegd en krijgen we ook een eerlijkere strijd. Ze kunnen best zorgen dat ze Ricciardo of Max binnenhalen in 2019 of alsnog Hamilton of hopen dat die Leclère een supertalent blijkt, maar die gaan ze nooit na amper 1 seizoen al in het grote team zetten. Mercedes zal zeker de kans grijpen om een van de Red Bull mannen te strikken als ze de kans krijgen. Jammer voor Bottas maar hij is veel te wisselvallig, maar niet zo wisselvallig als Kimi. Ferrari had eigenlijk Perez of Grosjean moeten nemen toen ze de kans hadden, maar om een of andere reden wilden ze Perez niet en die ging naar McLaren (hetgeen hem slecht bekwam). En dan kiezen ze uiteindelijk voor Kimi die 2 goede seizoenen kende bij Lotus met 2 zeges, maar op het moment dat ze hem binnenhaalden was hij al minder aan het presteren tegenover zijn teamgenoot Grosjean. En dan denk je ja ok en ze hadden hem ontslagen in het verleden omdat ze Alonso wilden en ze wilden die arme Massa niet aan de kant zetten na zijn ongeval. IN elk geval blijft Ferrari wel consistent in vreemde keuzes, blijven een onderpresterende Massa lang aanhouden en nu doen ze hetzelfde bij Kimi.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Grosjean is ook maar een zeurpiet trouwens. Die moet je als Mercedes zijnde niet in je team willen hebben.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

Grosjean is ook maar een zeurpiet trouwens. Die moet je als Mercedes zijnde niet in je team willen hebben.

Nouja als zeurpiet een graadmeter is dan zou Vettel bij geen team welkom zijn

Maar dat zijn de meeste grote rijders, Alonso heeft ook nogal wat afgeklaagd over zijn wagen en motor al had hij hier wel een goede reden voor want dat was echt ondermaats dat huwelijk van McLaren met Honda.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Ik zie in hem verder ook geen uitzonderlijk groot talent dat hem bij een van de huidige top 3 teams zou kunnen plaatsen. Die conversatie over de boordradio bij de vorige grand prix, die ging ook echt nergens over

Ricciardo gridstraf vandaag. Ben benieuwd of hij ook freewheelend naar voren kan knallen. Circuit lijkt me er geschikt voor.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Het heeft 23 rondjes geduurd, maar inmiddels heeft Olav door dat Hamilton op kampioenskoers ligt...

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik ben nu pas beginnen kijken kennelijk had ik de verkeerde starttijd meegekregen. Vettel pas 7de en Hamilton 13de huh wat is daar gebeurd?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik ben nu pas beginnen kijken kennelijk had ik de verkeerde starttijd meegekregen. Vettel pas 7de en Hamilton 13de huh wat is daar gebeurd?

Elkaar aangetikt bij start. Vettel kapotte voorvleugel en Hamilton lekke band.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Elkaar aangetikt bij start. Vettel kapotte voorvleugel en Hamilton lekke band.

Thx zoals bij een echte titelstrijd contact tussen de 2 overgebleven kandidaten.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Zal ie nou weer straf krijgen?!

Je rijd te hard.....

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Zwolle84 schreef:

Het heeft 23 rondjes geduurd, maar inmiddels heeft Olav door dat Hamilton op kampioenskoers ligt...

Haha, ja die vent is echt om te huilen. Kijk niet voor niets een stream om Engels commentaar te kunnen horen, ook al valt die de helft van de tijd weg.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hamilton 1ste Brit die 4 maal wereldkampioen wordt, evengoed nu als Vettel en Prost. Het hadden er al 5 kunnen zijn maar goed welverdiend over het hele seizoen bekeken, heeft hij toch beter gereden dan zijn rivaal.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Wat een legende. Hopelijk volgen er nog vier en wordt hij de grootste aller tijden.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Zwolle84 schreef:

Wat een legende. Hopelijk volgen er nog vier en wordt hij de grootste aller tijden.

Ik denk dat Max nog wel meer Grand Prix wint hoor

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ik denk dat Max nog wel meer Grand Prix wint hoor

Max moet nog zijn eerste WK winnen slimmeke, maar hij heeft nog heel veel tijd

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Maar ben ik de enige die Hamilton echt fake vindt? Ik geloof zijn hele appearance niet. Button was in zijn boek ook niet mild over hem. Ik geloof hem gewoon niet in interviews (vooral als het minder goed gaat heeft ie een totaal ander karakter). Elke week dezelfde onzin dat de fans de beste zijn etc etc.

Dat gezegd hebbende, op de baan vind ik hem wel de ideale prof (itt tot die Ferrari kwallen) en daar gaat het wel voornamelijk om natuurlijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

Maar ben ik de enige die Hamilton echt fake vindt? Ik geloof zijn hele appearance niet. Button was in zijn boek ook niet mild over hem. Ik geloof hem gewoon niet in interviews (vooral als het minder goed gaat heeft ie een totaal ander karakter). Elke week dezelfde onzin dat de fans de beste zijn etc etc.

Dat gezegd hebbende, op de baan vind ik hem wel de ideale prof (itt tot die Ferrari kwallen) en daar gaat het wel voornamelijk om natuurlijk.

Nou Vettel verkocht anders ook dezelfde praatjes toen hij de ene titel na de andere won. Eigenlijk verschillen beide niet zoveel als het goed of slecht gaat.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Maar Vettel vloekt en tiert wel veel meer dan Hamilton over de boordradio. Lijkt een veel korter lontje te hebben. Neem Azerbeidzjan dit jaar als voorbeeld. Hamilton is ook niet elk jaar kampioen geworden. Raikkonen lijkt haast wel autistisch, daar heb ik nog nooit een normaal woord uit horen komen. Lijkt me echt geen prettige man om mee te leven.

Als ik die 2 mannen met bijvoorbeeld Max vergelijk.. Die al veel shit heeft meegemaakt in die Red Bull... Komt gewoon altijd kalm en beheerst over op de boordradio. Weten wat je doet.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik geloof dat elk woord oprecht is. Zo’n jongen debuteert in de F1, pakt in zijn debuutjaar bijna de titel en vanaf dat moment is hij wereldster. Iedereen kust zijn voeten, andere wereldsterren zijn zijn vrienden, hij kan zonder enige moeite de meest exclusieve supercars en privévliegtuigen kopen, rijgt alle records aan elkaar en blijft maar beter worden. Dan ga je echt wel in een jetset bubble leven waarin alles en iedereen om je heen in superlatieven spreekt en de multi million sponsordeals grote impact hebben op hoe je de media te woord moet staan. Logisch dat je daarin meegaat en dat het voor de simpele boerenlul onoprecht overkomt, maar hij is een en al oprechte emotie, daar ben ik van overtuigd.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

lRaikkonen lijkt haast wel autistisch, daar heb ik nog nooit een normaal woord uit horen komen. Lijkt me echt geen prettige man om mee te leven.

Die is heel grappig en relaxed richting zijn vrienden en familie. Als hij thuis 1 op 1 wordt geïnterviewd komt dat ook tot uiting. Hij heeft gewoon schijt aan die poppenkast eromheen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Dan moet je hier niet aan meedoen lijkt me. Wanneer hebben we hem voor het laatst zonder zonnebril op gezien in interviews? Dat is niet alleen schijt hebben, maar ook behoorlijk onbeschoft. Ik blijf het frappant vinden dat niemand van bovenaf daar wat van zegt. Je ziet naast hem geen enkele sporter op hoog niveau (steevast) zo respectloos omgaan met pers, fans en (podium) interviewers.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ja man, da’s de reden en zijn team vindt het verschrikkelijk.

Access Denied - ray-ban.com

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Zwolle84 schreef:

Ik geloof dat elk woord oprecht is. Zo’n jongen debuteert in de F1, pakt in zijn debuutjaar bijna de titel en vanaf dat moment is hij wereldster. Iedereen kust zijn voeten, andere wereldsterren zijn zijn vrienden, hij kan zonder enige moeite de meest exclusieve supercars en privévliegtuigen kopen, rijgt alle records aan elkaar en blijft maar beter worden. Dan ga je echt wel in een jetset bubble leven waarin alles en iedereen om je heen in superlatieven spreekt en de multi million sponsordeals grote impact hebben op hoe je de media te woord moet staan. Logisch dat je daarin meegaat en dat het voor de simpele boerenlul onoprecht overkomt, maar hij is een en al oprechte emotie, daar ben ik van overtuigd.

Twitter

Is gewoon fake en ingestudeerd allemaal natuurlijk. Prima hoor, maar het is alles behalve oprecht wat ie elke week weer uitbrabbelt. Je ziet niet de echte Hamilton en dat vind ik jammer. Aan de andere kant is het ook gewoon professioneel gedrag. Je hoeft niet perse je persoonlijkheid weer te geven. Ik moet dan wel nageven dat hij zich in ieder geval beter profileert dan b.v. Kimi.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Zwolle84 schreef:

Ja man, da’s de reden en zijn team vindt het verschrikkelijk.

Access Denied - ray-ban.com

Dus omdat het een sponsor is moet je inhoudsloze, ongeïnteresseerde antwoorden brabbelen die niet te verstaan zijn. Met een bril en een pet op die ook over de ogen hangen, zodat je diegene nooit in de ogen kan kijken?

Ik zie andere sporters tijdens interviews al staan met zonnebril en petje op.. Ondertussen koptelefoontjes in met muziek erop.. Omdat het je sponsor is? Slechtste marketing ooit.

Hogeraf bedoel ik trouwens niet perse Ferrari mee he...

Bottas en Verstappen liepen met hun Champagne op Raikkonen af, maar toen ze dat stuk chagrijn zagen staan draaiden ze zich snel weer om. Waarvoor racet hij eigenlijk vraag ik me dan af?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.