- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Hoewel Dumoulin al torenhoog favoriet was voor het WK tijdrijden, wordt nu de druk zo niet nog hoger.
Wel jammer dat hij in deze vorm de Vuelta overslaat, hij had een goede kans gemaakt omdat de meeste kanshebbers uit de Tour komen. Alleen Nibali en Kruijswijk niet, de rest van de kanshebbers zie ik enkel als outsiders. Nu maar hopen op Kruijswijk.
starbright boy (moderator films)
-
- 22487 berichten
- 5149 stemmen
Kwiatkowski is echt wel een van de smaakmakers van dit seizoen zeg. Er zijn weinig renners meer allround als hij.
En weer 2 Nederlanders in de kopgroep van vijf (wat veruit de beste vijf waren vandaag). Dumoulin varraste me echt, lijkt nu al dicht bij een zeer goede vorm te komen. Mollema vaart nog op zijn goede tourvorm, zoals renners die goed zijn in San Sebastian meestal.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Blij dat Phil in de finale staat in z'n laatste matchplay. Dat krijg je als ik niet kijk, dan gaat het wel goed. Ga de finale ook niet live kijken. Hopelijk kan ie Wright pakken, maar vrees van niet.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ben benieuwd of Vettel de voorsprong vergroot, zo vlak voor de zomerstop. Beetje buffer zou mooi zijn gezien de snelle banen die hierna komen.
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Bijna WK atletiek, eindelijk nog is de grootste hedendaagse Belgische sportvrouw aan het werk zien
.
En de master himself Usain natuurlijk die iedereen opnieuw achter zich gaat laten.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ben benieuwd of Vettel de voorsprong vergroot, zo vlak voor de zomerstop. Beetje buffer zou mooi zijn gezien de snelle banen die hierna komen.
Hoop het ook. Ben geen fan van hem na al dat gejank, maar liever hem dan Hamilton. Hoop dat Verstappen en Ricciardo een goede start hebben en Mercedes onder druk kunnen zetten, zodat Vettel kan uitlopen en Räikkönen de Zilverpijlen wat kan ophouden.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Hoop het ook. Ben geen fan van hem na al dat gejank, maar liever hem dan Hamilton. Hoop dat Verstappen en Ricciardo een goede start hebben en Mercedes onder druk kunnen zetten, zodat Vettel kan uitlopen en Räikkönen de Zilverpijlen wat kan ophouden.
Ik ben vooral fan van Ferrari, maar gun het Vettel als persoon ook zeker. Dat het 'gejammer' hier zo'n ding geworden is komt ook wel door Olav die het steeds weer uitlicht. Vorige race ook, toen jammerde Verstappen na hun clash het hardst van de twee (iets over botsauto's), terwijl er bij Vettel een kilo zout op werd gelegd.
Ik gun het overigens Hamilton als persoon ook absoluut, die verdient nog wel een paar titels. Maar tien jaar geleden het laatste Ferrari-kampioenschap mag gewoon niet.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik kijk meestal op Sky, dus ik heb niet zo'n last van de extreme partijdigheid van Mol. Vond hem vroeger geweldig, maar ik vind dat hij er nu wel erg vaak naast zit. Legt het wel goed uit allemaal, maar ik luister toch liever naar Crofty, Brundle en Kravitz op Sky, alleen die streams lopen vaak vast
.
Heb de F1 vroeger altijd gevolgd in de Schumacher-jaren, maar daarna ben ik er een tijdje uit geweest, dus ik heb alle kampioensjaren van Vettel eigenlijk gemist. Ben er vanwege m'n werk in 2014 weer ingekomen, dus nu volg ik het wel weer. Maar Hamilton komt een beetje nep over. Altijd eerst de fans bedanken, maar dan op het fan-event als enige coureur niet komen opdagen omdat ie zich moest opladen voor Silverstone (lees: feesten). Beetje jammer.
Maar ik denk dat het erbij hoort als je zo onder druk staat als de toppers staan, dan klaag je algauw als het niet lukt. HAM gisteren ook weer in de kwali met z'n banden, Vettel als ook maar iemand hem durft aan te tikken, ALO als de Honda weer eens kut is. Het hoort erbij.
Ik kijk meer uit naar de Formule E-race vanavond om 21.30. Buemi heeft zes van de elf races gewonnen, maar moest de twee in New York missen vanwege een WEC-race en is gisteren gediskwalificeerd. Janken tegen alles en iedereen die hem in de weg zat. Hoop dat di Grassi vanavond de titel pakt. Gun het hem wel. Sympathieke kerel.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Sky zou ik ook wel willen zien, maar inderdaad die vastlopende streams...
Ik vind het heerlijk, zo'n personage als Hamilton. Glamour hoort bij de F1, er zijn te veel bordkartonnen figuren in de sport. Wat die fans betreft: de fans zitten verdeeld over de hele wereld op de tribunes. Dat feestje in Londen trekt vooral de tante Corries aan die vorige week al naar de dierentuin waren geweest en nu ander tijdverdrijf zochten. Ik geef hem groot gelijk om zich op te laden voor de grootste race van het jaar, waar hij wordt verwacht altijd boven zichzelf uit te stijgen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Kimi zal z'n contractverlenging nu wel in de zak hebben. Lewis afgehouden en Vettel met rust gelaten. Tot in perfectie zijn taak uitgevoerd.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Dik en dik verdiend. Wat een toernooi. De oude Taylor weer gezien.
Alleen de uitslagen zijn al fenomenaal goed:
R1: Taylor 10-5 Price
R2: Taylor 11-3 Van Barneveld
QF: Taylor 16-6 Van Gerwen
HF: Taylor 17-9 Lewis
F: Taylor 18-8 Wright
Gewoon 4 wereldtoppers en een prima speler geen schijn van kans gegeven, en dat terwijl je eind 2014 je laatste grote major wist te winnen. De enige terechte winnaar. Petje af.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Leuk om hier eens wat over F1 te horen, moet meestal onderdoen voor de populairdere sporten zoals wielrennen en tennis. Kijk wel uit naar de Vuelta na een alweer ontgoochelende Tour.
Ik volg F1 als sinde de Senna-Prost periode blijft mijn favoriete rivaliteit. Ik was voor Senna, maar Prost hoort ook bij de beste aller tijden. De vervelendste jaren waren die van de Schumacher dominantie, was geen fan van hem. Hij hoort bij de grootsten maar voor mij niet de beste.
Lewis en Vettel hebben beide het potentieel om tot dat selecte groepje van greats te behoren, maar als dat zo is dan ook Alonso. Alonso had eigenlijk al op 4 of 5 wereldtitels kunnen staan. Kimi zou er dan geen hebben en Vettel 2 ipv 4.
Gisteren maakte Alonso nogmaals duidelijk dat hij nog steeds een piloot is die races en een titel kan winnen met het juiste materiaal. Voor mij de beste samen met Lewis van de huidige generatie. Daaronder komen Ricciardo en Vettel. Verstappen is er nog niet, maar komt er wel. Ik hoop uiteraard hetzelfde voor Stoffel Vandoorne. Bottas zie ik niet meer dan een nummer 2 die af en toe eens een goed dagje heeft en dan kan winnen. Massa en Kimi houden naar mijn inzien een aantal anderen uit F1 of de mogelijkheid om een beter zitje te krijgen. Ik denk vooral aan Sainz die een beetje in een impasse zit bij STR. Nu er blijft een kans bij Renault, Palmer gaat ze echt niet houden. Al blijft mijn hart hopen op een kans voor Kubica.
Over het gejank van Vettel ik volg F1 nu al een tijdje op de Waalse TV omdat er weinig andere alternatieven zijn en heb niet het gevoel dat de commentaargevers dat extra in de verf zetten. Ik stoor me daar al jaren aan. Er zullen altijd wel jankers zijn met of zonder talent. Ook Nigel Mansell was een vreselijke zeurpiet maar wat een racershart! Vettel is een prima piloot maar er wordt hem ook niet veel in de weg gelegd binnen het Ferrari team. Ik wil eigenlijk wel eens zien of hij werkelijk zoveel beter is na toch behoorlijk op zijn donder te hebben gekregen van Ricciardo in 2014. Kimi die op zijn beurt een slechte beurt had gemaakt tegen Alonso en daarvoor tegenover Massa en naar het einde toe was ook Grosjean de betere, is geen goede graadmeter. Nu goed Schumacher had nooit een teamgenoot die hem veel in de weg kon leggen. Senna, Prost, Alonso en ook Lewis hebben naar mijn mening toch met sterkere teamgenoten moeten afrekenen.
Ik zou wel voor Ferrari willen supporteren maar de laatste keer moet voor de Schumacher periode zijn geweest toen ze geen duidelijk nr 1 en 2 beleid hadden. Nuja Kimi-Massa was miscchien ook meer vrijheid en beslisten ze pas later wie nr 1 werd, maar vond beide nogal inspiratieloos.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Ik kijk meestal op Sky, dus ik heb niet zo'n last van de extreme partijdigheid van Mol.
Olav Mol kan ik nog wel accepteren, en vaak ook nog wel waarderen. Die Jack Plooij is mij een veel grotere doorn in het oog. Kritisch sportjournalistiek bestaat helaas niet, maar deze man maakt het wel heel bont. Probeert in ieder interview een wit voetje te halen bij de coureur, ipv kritische vragen te stellen over fouten in de race etc...
GoodOldJack
-
- 1339 berichten
- 4637 stemmen
Die uitslagen van Taylor kunnen wel tellen ja... . Dat is al even sterk dan Van Gerwen op zijn sterkste periodes.
België met 24 medailles afgesloten op de wereldspelen waarmee ze in de top tien staan van de medaillestand en zelfs zesde op vlak van het aantal gouden medailles
.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Olav Mol kan ik nog wel accepteren, en vaak ook nog wel waarderen. Die Jack Plooij is mij een veel grotere doorn in het oog. Kritisch sportjournalistiek bestaat helaas niet, maar deze man maakt het wel heel bont. Probeert in ieder interview een wit voetje te halen bij de coureur, ipv kritische vragen te stellen over fouten in de race etc...
Vroeger liep Allard Kalf in de pits rond. Die vond ik het altijd beter doen. Nooit een fan van Plooij geweest, maar mooi baantje heeft ie wel 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
En hij moet ook wel vragen stellen. Dat doet hij ook niet.
"Dus Max, je was wel opgelucht gisteren he "
En dan moet je als coureur zijnde daarop antwoorden.
Robert Doornbos maakt eigenlijk het hele programma goed, heerlijke vent en veel kennis door zijn verleden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En hij moet ook wel vragen stellen. Dat doet hij ook niet.
"Dus Max, je was wel opgelucht gisteren he "
En dan moet je als coureur zijnde daarop antwoorden.
Robert Doornbos maakt eigenlijk het hele programma goed, heerlijke vent en veel kennis door zijn verleden.
Jammer genoeg nooit een behoorlijke kans gekregen in Formule 1. Had volgens mij meer potentieel dan Albers en Van der Garde.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Eens. Daar kijk ik het ook nog voor. Coronel heb ik weinig mee. Vrijdag was Chris Zegers te gast in Formule 1 Café, maar zowel Kamphues als Coronel lieten hem in z'n stukje over de arrogantie niet eens uitspreken. Zodra ze iets vinden, moet dat meteen verkondigd worden.
Maar Doornbos luister ik graag naar.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Hmm, daar ga ik toch tegenin. Plooij vind ik bloedirritant, maar je kunt juist niet zeggen dat hij niet kritisch is. Vind hem op het Hollands-lompe af. Coureurs schrikken vaak ook van zijn vragen, omdat ze al die laffe open deuren gewend zijn van andere journalisten. Neem bijvoorbeeld hoe hij gisteren doorvroeg over Ricciardo's woede.
Het grootste probleem blijft Olav. Geen kennis van zaken, vertelt alleen maar oninteressante verhaaltjes, maakt de ene grove taalfout na de andere en heeft geen regie. Laat rustig Plooij minutenlang doorlullen over weet ik wat terwijl er grote gevechten op de baan plaatsvinden.
Doornbos vind ik op tv altijd erg sterk. De dag erna lees ik dan alleen weer zo'n column van hem waar hij de open deuren aan elkaar rijgt. Geen idee waarom, maar mondeling is hij zoveel sterker.
Zou hem graag als co-commentator horen die daadwerkelijk de race verslaat, maar Olav dult helaas niemand naast zich.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Sagan zal het wel beu worden, weer zo'n BMC-Belg die voor hem finisht 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Eens. Daar kijk ik het ook nog voor. Coronel heb ik weinig mee. Vrijdag was Chris Zegers te gast in Formule 1 Café, maar zowel Kamphues als Coronel lieten hem in z'n stukje over de arrogantie niet eens uitspreken. Zodra ze iets vinden, moet dat meteen verkondigd worden.
Maar Doornbos luister ik graag naar.
Moet wel zeggen dat ik de gast vaak een onnodig element vind. Helemaal wanneer ze op de bank zitten. Ze zitten er vaak wat verloren bij en weten niet wat te zeggen. Mental Theo heeft zondag in een uur tijd alleen weten te vermelden dat het een chaos wordt in bocht 1. Maar ook mensen als Rico Verhoeven hebben er niets te zoeken en melden. Het voelt haast aan als Voetbal Inside/International toen ze nog gasten uitnodigden. Die kunnen er helemaal niet tussenkomen. Je kan er beter een expert bij gooien die liefhebber is, dan alleen een liefhebber.
Zou hem graag als co-commentator horen die daadwerkelijk de race verslaat, maar Olav dult helaas niemand naast zich.
Probleem is dan alleen dat je hem niet in de liveshows erbij kan hebben. Die worden dan weer een stuk minder leuk.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Sagan zal het wel beu worden, weer zo'n BMC-Belg die voor hem finisht
Ach, hij kan altijd nog een elleboogje in de strijd gooien toch 
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Hmm, daar ga ik toch tegenin. Plooij vind ik bloedirritant, maar je kunt juist niet zeggen dat hij niet kritisch is. Vind hem op het Hollands-lompe af. Coureurs schrikken vaak ook van zijn vragen, omdat ze al die laffe open deuren gewend zijn van andere journalisten. Neem bijvoorbeeld hoe hij gisteren doorvroeg over Ricciardo's woede.
Het valt me dan misschien vooral op wanneer Verstappen wordt geïnterviewd. Die krijgt werkelijk nooit een kritische vraag. Maar dat is misschien niet iets wat we alleen op Plooij af kunnen schuiven...
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Het valt me dan misschien vooral op wanneer Verstappen wordt geïnterviewd. Die krijgt werkelijk nooit een kritische vraag. Maar dat is misschien niet iets wat we alleen op Plooij af kunnen schuiven...
Die stelde hij na afloop ook vrij kritische vragen over zijn fout, wat niet altijd normaal is in de F1.
Nooit gedacht dat ik Plooij zou gaan verdedigen.
Maar dat beeld van niet kritisch klopt echt niet, gaat meer de andere kant op.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Had het dan ook meer over het Formule 1-café op de vrijdag, niet over die voorbeschouwingen op zondag, want die mogen ze wat mij betreft afschaffen. Heeft helemaal geen zin om voorspellingen te gaan doen, want die kunnen vaak al na 1 bocht de prullenbak in. Waar ik me wel aan stoor, is dat Doornbos bijna elke wedstrijd voorspelt dat Max wel even het podium haalt, maar op dit moment is de Max-mania een beetje aan het inkakken, want het is vooral rijden voor plek 5 wat hij nu doet. Maar dat ligt ook wel aan de RB13 natuurlijk, maar de superlatieven kunnen weer even de koelkast in.
Ook trouwens een +1 voor die van Gameren op de vrijdag. Brengt altijd wel leuke dingetjes mee, ook al heb je ze soms al gezien. Toch iemand met een hart voor de motorsport.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Het is ook een beetje zuur dat in de races dat Max uitviel, de Ferrari's en Mercedessen ook een potje ervan hebben gemaakt, waardoor Ricciardo telkens een podium weg kon snitchen. Andersom, nu Ricciardo wat meer pech heeft schiet Verstappen er weinig mee op. Behalve op Silverstone met de Ferrari banden, alleen toen had Max ook dat probleem met de banden toen hij in niemandsland rondreed en de pitstop maakte op het laatst uit veiligheid.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Dat 'geluk' van Ricciardo is vooral een uitwerking van zijn slimme rijstijl. Hij begrijpt dat je zo'n kwetsbaar pakket er niet elke ronde 100% van langs moet geven. En pakt hier en daar een kerbstone minder, terwijl Max z'n bak daarop kapot rijdt. Hij wacht af en neemt gecalculeerde risico's. Zeer onderschat coureur.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Dat ook, maar kan me ook herinneren dat ie vanaf plek 9 zo het podium op reed, omdat er vooraan auto's uitvielen. Dan ontloop je ook automatisch de problemen.
Max gaat trouwens ook niet altijd onnodig voor de volle 110% hoor. Hij doseert ook vaak genoeg. Vind hem niet onverantwoordelijk rijden tot op heden, alleen het overstuurmomentje uit de afgelopen race dan.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Mja, zoals Verstappen vorig jaar in Barcelona dus, wat unaniem als wereldprestatie wordt gezien.
De waarheid zal altijd ergens in het midden liggen, maar Olav en co. praten alles wel heel extreem richting Max.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.