• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.429 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.410 gebruikers
  • 9.401.329 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Barguil zoals verwacht weg bij Sunweb. Jammer maar begrijpelijk. Ik ben de laatste jaren toch wel een groot Sunweb fan geworden (schril contrast met de laffe jumbo's). Prachtige renner die Barguil. Maar logisch dat ie voor zijn eigen kans gaat en Sunweb alles op Dumoulin kan gaan zetten voor de grote rondes......

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Jammer want Barguil was de ideale meesterknecht geweest. Maar anderzijds goed en logisch, want anders krijg je misschien van die Landa praktijken

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zwolle84 schreef:

Dat 'geluk' van Ricciardo is vooral een uitwerking van zijn slimme rijstijl. Hij begrijpt dat je zo'n kwetsbaar pakket er niet elke ronde 100% van langs moet geven. En pakt hier en daar een kerbstone minder, terwijl Max z'n bak daarop kapot rijdt. Hij wacht af en neemt gecalculeerde risico's. Zeer onderschat coureur.

+1

In de paddock is er niemand die twijfelft aan de capaciteiten van Ricciardo. Geef die een Ferrari en Vettel ziet sterretjes zoals in 2014. Geef hem een Mercedes en Lewis gaat ook flink moeten zweten.

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8293 stemmen

Even voor mijn wielerpoule, weet iemand of Ion Izagirre dit jaar nog rijdt of is het definitief einde seizoen?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Baggerman schreef:

Even voor mijn wielerpoule, weet iemand of Ion Izagirre dit jaar nog rijdt of is het definitief einde seizoen?

Meestal weet McSavah dat wel.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Baggerman schreef:

Hij heeft een paar dagen geleden op een persconferentie aangegeven dat zijn seizoen voorbij is, hij zal maanden buiten competitie aan zijn herstel werken (bron).

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8293 stemmen

Bedankt McSavah!

Grrr, ik sta nog bovenaan , maar dit is wel een deuk in mijn team.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Heb het ook maar even gegoogeld, wist het zelf namelijk ook niet. Wel jammer ja. Wat voor spel is dat, Baggerman?

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8293 stemmen

Ik organiseer het al jaren zelf voor vrienden en familie. Je moet voor het hele jaar (alle belangrijke wedstrijden) 20 renners uitzoeken binnen een bepaald puntenaantal (de renners kosten wat ze het jaar daarvoor hebben gehaald aan punten) en daar haal je dan als het goed is punten mee.

Blijft leuk, zo'n spelletje want het geeft het wielrennen nog even een extra dimensie!

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Mooie winst van Danny van Poppel in Polen, verslaat o.a. Sagan in een sterk uitgedund peloton. Eindelijk weer terug op niveau dus, zo lijkt het.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Marianne Vos ! Ik dacht dat haar tijd er wel een beetje op zat, maar ze slaat toch weer toe. Sluwe ouwe vos.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Mooi hoor voor Rutger Smith, heeft hij niks aan, en zal hem verder de ballen likken, maar toch nog even een medaille meegepikt. Niemand weet het nog, dus vanaf hier nog even een applaus.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Hup Bolt !!!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nee nee... Da's even het stadion stil krijgen...

End of an era

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Pfff.... Gatlin. Ach ja, hij rende het hardst. Verdiend natuurlijk, maar wat had ik graag

Bolt gehad.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ja publiek niet tevreden met Gatlin als winnaar.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, ooit doping, nooit meer publiekslieveling. Lijkt me iets overdreven. Gatlin heeft geboet en zal nu wel dopevrij zijn. Toch?

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Lijkt me ook.

'The pantomime villain' noemt de BBC hem.

Heeft wel wat moois toch.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4274 stemmen

Een race te ver voor Bolt. Maar ergens ook een mooie verbeten overwinning van Gatling.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Gaat bij Gatlin om het feit dat hij twee keer gepakt is, normaal is dat einde verhaal geloof ik. En vooral dat hij na zijn eerste keer dopingschorsing terugkwam met een ego dat nog groter was als voorheen, hoe dikwijls hij gezegd heeft dat hij Bolt ging pakken... . Jaren en jaren aan een stuk terwijl het hem nooit lukte (tot gisteren dan uiteraard). Heeft zich ook tegen doping uitgesproken na zijn eerste schorsing en gezegd dat hij dom was geweest en het nooit meer ging doen en... . Er zijn redenen dat hij als één van de weinige dopingzondaars gisteren zo werd uitgejouwd (en al enkele jaren met de regelmaat van de klok wordt uitgejouwd) en dat is meer dan enkel zijn dopingverleden maar een combinatie van zaken.

Heel erg jammer voor Bolt maar ik zag het al lang aankomen, jaar te veel is geen correcte term maar ik had hem in 2016 liever zien stoppen na Rio. En ook erg jammer dat Coleman het niet kon houden, iedereen behalve Gatlin had ik het gegund (al is het een terechte winst natuurlijk zolang hij niet nogmaals gepakt wordt op gebruik van X of Y).

En Gatlin dopingvrij? Uiteraard onschuldig tot het tegendeel bewezen maar 9,95 stevig na je 35ste verjaardag dat is bijvoorbeeld sneller als op zijn 27-28ste maar goed misschien is dat mijn subjectieve interpretatie maar die nog ergens de hoop heeft dat hij een derde keer gepakt wordt.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Graaf Machine schreef:

Marianne Vos ! Ik dacht dat haar tijd er wel een beetje op zat, maar ze slaat toch weer toe. Sluwe ouwe vos.

Top! Geweldige overwinning in Marianne Vos-stijl.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Graaf Machine schreef:

Pfff.... Gatlin. Ach ja, hij rende het hardst. Verdiend natuurlijk, maar wat had ik graag

Bolt gehad.

Die showman Bolt ben ik zo een beetje beu. In de zevenkamp wordt het spannend. Nederland zowaar 3de achter Thiam nà het speerwerpen. Wat een worp van die Vetter met bijna 58,5 meter.

Morgen kan die Hassan goud winnen op de 1500 meter .Wat kan die lopen.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Was die shows ook erg beu ja.

Vanavond zit ik weer klaar voor Daphne, hoewel ik er niet zo erg in geloof moet ik zeggen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Dat showgedoe van Bolt maakt me weinig uit. Ik kan dat prima hebben van sporters die ook daadwerkelijk presteren. En presteren deed Bolt. Een fantastische atleet.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Tjezes, en dan zijn er mensen die 10 kilometer schaatsen al saai vinden. Zit nu al ruim een uur vrouwenmarathon te kijken. Wat doe ik mezelf aan zeg.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Graaf Machine schreef:

Tjezes, en dan zijn er mensen die 10 kilometer schaatsen al saai vinden. Zit nu al ruim een uur vrouwenmarathon te kijken. Wat doe ik mezelf aan zeg.

Dat einde was nog best mooi zeg. Kiplagat leek weg te lopen, maar die voor Bahrein lopende Keniaanse was toch een maatje te groot. Kiplagat kon maar net tweede worden, want die Amerikaaanse kwam ook opeens hard dichterbij.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Ik vind het toch bizar dat een groot kampioen als Rossi en het fabrieksteam van Yamaha eromheen tactisch zo onbenullig zijn.

Zo'n goede pace hebben en dan weer een race verneuken door veel te laat van motor te wisselen en dus veel later dan de rest op de slicks te gaan rijden. Scheelt gewoon dik 10 seconden per rondje en juist door die secondes dat je pas van motor wisselt nadat het hele veld al heeft gewisseld verlies je van de Spanjaarden. Daardoor moet hij onnodig veel inhaalmanoeuvres uithalen om vanaf de 13e positie nog 4e te kunnen worden. Dit overkomt hem wel vaker. Zo zonde

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

Ik vind Gregory Sedoc dan wel weer een fijne analist. Heeft verstand van zaken, goed gekleed en een enorm rustige fijne stem ook.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

mjk87 schreef:

Ik vind Gregory Sedoc dan wel weer een fijne analist. Heeft verstand van zaken, goed gekleed en een enorm rustige fijne stem ook.

Net zijn commentaar op Elaine Thompson gezien/gehoord. Ben bang dat Daphne geen goud gaat halen.

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

Plek 5 maximaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.