• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.424 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.408 gebruikers
  • 9.401.283 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Hmm... brons lijkt me wel mogelijk.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Graaf Machine schreef:

Hmm... brons lijkt me wel mogelijk.

Oh, het is natuurlijk Dafne, en geen Daphne.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nog even over Gregory Sedoc: geweldig hoe hij uitlegt hoe Bolt zo goed was door met zijn voet te slepen. Van een ander zou ik het gelul vinden, maar Sedoc legt het prachtig uit.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Leuk, die achtergrondinformatie. Nu hoop ik dat Ryan Crouser het wereldrecord kogelstoten gaat pakken.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Thiam is wel echt goddelijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

McSavah schreef:

Thiam is wel echt goddelijk.

Olympisch en nu ook wereldkampioen Ook mooi dat Schaeffer en Vetter heel ontroerd zijn met een medaille.

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

Commentator zei dat Thiam geboren was in Namur, Wiki zegt Brussel. Toch echt wat anders. Wat en lichaam ook, groot, sterk, atletisch. Ook niet zo geblokt als een Schippers.

Mooi voor Vetter, ook die emotie. En zowel zij als Visser zijn ook wel leuk om te zien.

En met een al zekere gouden medaille en dan nog zo hoog springen, dat zie je nooit. Meestal is de concentratie volledig weg bij die laatste sprong om niets.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Wat ik zo raar vind bij Dafne Schippers is dat ze tegenwoordig in het tweede deel van de race lijkt te verliezen op haar belangrijkste concurrenten, terwijl dat juist haar sterkste punt was. Als ze dit seizoen geen medaille haalt dan gaat ze nog spijt krijgen dat ze de overstap heeft gemaakt van de meerkamp...

Hoe die Thompson erbij loopt trouwens, vreselijk, hoe erg kan je jezelf toetakelen.

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

eRCee schreef:

Wat ik zo raar vind bij Dafne Schippers is dat ze tegenwoordig in het tweede deel van de race lijkt te verliezen op haar belangrijkste concurrenten, terwijl dat juist haar sterkste punt was. Als ze dit seizoen geen medaille haalt dan gaat ze nog spijt krijgen dat ze de overstap heeft gemaakt van de meerkamp.

Ik ben geen kenner, maar soms denk ik wel: misschien was die meerkamp wel goed voor haar sprint, want in de meerkamp heb je ook uithouding nodig. Vooral bij de 200 meter kwam dat van pas.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jongens daar zit toch een hele batterij inspanningsfysiologen op...

Zevenkamp is vooral vreselijk blessuregevoelig...

Hoppa da's brons man! Die kippige commentator, deed-ie bij Gatlin/Bolt ook al.

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

Brons toch?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik kon het niet zien. Nog even wachten op de finishfoto, maar het lijkt inderdaad brons. Zou geweldig zijn.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, Brons. Prachtig resultaat voor Schippers.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

otherfool schreef:

Jongens daar zit toch een hele batterij inspanningsfysiologen op...

Ja, net als die Nederlandse zwemster die zich in Frankrijk laat afbeulen en geen poot meer vooruit komt. Het is voor een deel toch nog steeds wat voor filosofie je aanhangt, en geen keiharde wetenschap.

Maar goed, brons is natuurlijk prima (dit keer wel in het tweede deel van de race), hoewel de tijden niet geweldig zijn. Thompson in elk geval niet onverslaanbaar.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

otherfool schreef:

Hoppa da's brons man! Die kippige commentator, deed-ie bij Gatlin/Bolt ook al.

Blinde kip inderdaad!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Ja, net als die Nederlandse zwemster die zich in Frankrijk laat afbeulen en geen poot meer vooruit komt.

Point taken, maar je maakt mij niet wijs dat je van pakhembeet speerwerpen een betere 200-meter-loopster wordt. Gaat helemaal goedkomen zo, sprintkeuze was de enige juiste.

mjk87 schreef:

Visser (...) ook wel leuk om te zien.

Wel leuk zegt ie

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

otherfool schreef:

Point taken, maar je maakt mij niet wijs dat je van pakhembeet speerwerpen een betere 200-meter-loopster wordt. Gaat helemaal goedkomen zo, sprintkeuze was de enige juiste.

Nee, dat denk ik ook niet. Maar misschien had Schippers in de meerkamp wel goud kunnen halen, dat is de vraag.

Voorlopig maakt ze weinig progressie op de sprintafstanden de laatste twee jaar. Maar goed, brons is op zich mooi en als ze vrijdag goud pakt dan praten we nergens meer over.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Haha, zou Jeroen Stekelenburg ook maar iets van dat interview verstaan hebben?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

eRCee schreef:

Wat ik zo raar vind bij Dafne Schippers is dat ze tegenwoordig in het tweede deel van de race lijkt te verliezen op haar belangrijkste concurrenten, terwijl dat juist haar sterkste punt was.

Wil je je woorden al terugnemen? Is het ook niet gewoon een kwestie van pieken op de juiste momenten? Dat doet ze in mijn ogen wel en ook nog eens bewust.

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

eRCee heeft wel gelijk, op vandaag na. Op de Spelen vorig jaar had je ook het idee dat er wat verkramping kwam in het tweede deel in plaats van de ontspannen turbo (iets dat Danootje de Graaff wel heel graag elke keer wil noemen).

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Nou ja, er wordt zo'n heisa gemaakt over de nieuwe coach enzo, en hoe hij haar dan klaarstoomt voor alleen dit WK. Maar feit is dat ze langzamer loopt dan op de OS en dat ze twee jaar geleden al zilver pakte op de 100 meter bij het WK.

Kijk, als dat van die start waar is, dan is dat misschien ook een verklaring (waarbij ze dan misschien iets sterker had mogen lopen in de halve finales, want je moet het toch ergens laten zien).

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Zo, dus Contador stopt na de Vuelta met wielrennen. Jammer, want een markante persoon verdwijnt uit het peloton, maar ook begrijpelijk omdat hij gewoon niet goed genoeg meer is om te fietsen voor wat hij wil: het winnen van grote prijzen.

Zelf ben ik nooit heel groot fan van de man geweest (de reden daarvoor ken ik zelf niet eens), maar ik heb wel een enorm respect voor zijn strijdlust en natuurlijk ook voor zijn prestaties. En een afkeer heb ik nooit van hem gehad.

Zijn carriére is natuurlijk deels bedorven door zijn dopingstraf (ongeacht of die helemaal terecht was), maar buiten dat is 2 x Tour, 2 x Giro en 3 x Vuelta (en nog tal van kleiner grut) imposant.

Hoeveel wielrenners hebben alle drie de grote ronden meer dan éénmaal gewonnen?

(ps: antwoord is 2)

Ondanks dat ik nooit een grote Contadorfan ben geweest, zal ik hem missen. Altijd vol aanvalslust en vooral altijd een vriendelijk gezicht. Zet hem op Contador, win gewoon nog effe die vierde Vuelta !

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

Ik ben juist wel fan de beste man, mooie stijl ook en lekker aanvallend. Zal nooit die éne Vuelta vergeten waar hij na een vroege achterstand in het klassement maar bleef aanvallen en aanvallen net zolang tot hij in de leiderstrui reed.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Laatste jaren een fan, maar dat heeft even geduurd. Komt voornamelijk door de Rasmussen tour in 2007 die Contador uiteindelijk won, ik had toen echt veel tijd nodig om dat te verwerken.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

rep_robert schreef:

Laatste jaren een fan, maar dat heeft even geduurd. Komt voornamelijk door de Rasmussen tour in 2007 die Contador uiteindelijk won, ik had toen echt veel tijd nodig om dat te verwerken.

Ja, dit gevoel ken ik. Terwijl ik al vrij snel toch een bloedhekel aan die Ratmussen kreeg.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

Zo, dus Contador stopt na de Vuelta met wielrennen. Jammer, want een markante persoon verdwijnt uit het peloton, maar ook begrijpelijk omdat hij gewoon niet goed genoeg meer is om te fietsen voor wat hij wil: het winnen van grote prijzen.

Zelf ben ik nooit heel groot fan van de man geweest (de reden daarvoor ken ik zelf niet eens), maar ik heb wel een enorm respect voor zijn strijdlust en natuurlijk ook voor zijn prestaties. En een afkeer heb ik nooit van hem gehad.

Zijn carriére is natuurlijk deels bedorven door zijn dopingstraf (ongeacht of die helemaal terecht was), maar buiten dat is 2 x Tour, 2 x Giro en 3 x Vuelta (en nog tal van kleiner grut) imposant.

Hoeveel wielrenners hebben alle drie de grote ronden meer dan éénmaal gewonnen?

(ps: antwoord is 2)

Ondanks dat ik nooit een grote Contadorfan ben geweest, zal ik hem missen. Altijd vol aanvalslust en vooral altijd een vriendelijk gezicht. Zet hem op Contador, win gewoon nog effe die vierde Vuelta !

Ik zou zeggen die andere is Merckx ik weet 5 keer giro en 5 keer tour maar Vuelta "slechts" 1 keer dus het moet iemand anders zijn.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik zou zeggen die andere is Merckx ik weet 5 keer giro en 5 keer tour maar Vuelta "slechts" 1 keer dus het moet iemand anders zijn.

Bernard Hinault. (Ook geen kleine jongen natuurlijk, en de held van mijn jeugd)

(5xTour, 3xGiro, 2xVuelta)

mjk87 (moderator films)

• 14606 berichten
  • 4559 stemmen

En Contador heeft ze eigenlijk alle drie keer gewonnen.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Hij gaat er denk ik nog wel wat moois van maken in de Vuelta, maakt dit jaar ook een ongewoon blijmoedige indruk (denk dat de Tinkoff-jaren niet in z'n koude kleren zijn gaan zitten).

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Wat zuur dit voor Sifan Hassan. De ene zegt dat ze te vroeg op kop gaat lopen en de ander juist te laat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.