• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.432 films
  • 12.317 series
  • 34.173 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.411 gebruikers
  • 9.401.405 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Lol, Anderson alweer eruit op de World Matchplay. Die kan echt alleen nog maar pieken in december, lijkt het wel. Ik ben benieuwd of Taylor nog van Van Barneveld kan winnen vanavond. Ik denk het niet.

Mike gaat dit toernooi op z'n sloffen winnen, tenzij Wright niet choket.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Onderhond schreef:

Lotto was ook de 6de op de lijst van best-verdienende ploegen in deze Tour. Da's niet slecht voor een ploeg die helemaal niks gewonnen heeft. Ik heb de rekening verder niet gemaakt, maar je kan er zeker van zijn dat De Gendt daar de grootste bijdrage aan heeft geleverd, door voor elke prijs mee te sprinten. Zowel groen als bollen.

En hij is al een jaartje of 3 bezig met de strijdlust. Voor hem een erezaak en niet zo moeilijk te begrijpen lijkt me. Het kenmerkt zijn imago, die prijs zou dat alleen maar bevestigen en versterken.

Dat is iedereen over 1 jaar alweer vergeten hoor. Niemand die tevreden op zijn carriere terug kijkt en denkt: Wauw toen heb ik de prijs voor meest strijdlustigste renner gewonnen.. Ik denk dat hij dan liever praat over zijn ritwinsten op de Mont Ventoux en de Stelvio.

Als hij de de prijs wel had gekregen had niemand het meer vanaf nu daarover gehad, maar wel over de prijzen die er wel toe doen (groen/bollen/geel) of een etappeoverwinning. Niemand die kijkt naar zijn gewonnen tussensprintjes en dagen dat hij in de aanval heeft gereden. Dat blijkt ook maar weer uit de uiteindelijke uitslag van die "prijs".

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

AHWA schreef:

Lol, Anderson alweer eruit op de World Matchplay. Die kan echt alleen nog maar pieken in december, lijkt het wel. Ik ben benieuwd of Taylor nog van Van Barneveld kan winnen vanavond. Ik denk het niet.

Inderdaad. Alhoewel Gurney hem scorend wel bij kan blijven en Anderson dan ook echt top moet zijn op zijn dubbels. Barney worstelt nog wel een beetje met zijn nieuwe pijlen, dus er liggen wel kansen voor Taylor.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

AHWA schreef:

Zoals zo ongeveer altijd sinds vorig jaar, fenomeen die man al was hij (nog) indrukwekkender vorig jaar dan dit jaar.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

happie schreef:

Dat is iedereen over 1 jaar alweer vergeten hoor.

Nee hoor, het imago van een renner is doorgaans memorabeler dan de ritwinsten/prijzen die hij behaald heeft, zeker een aantal Jaren later.

Ik kan bijv. geen enkele ritzege van Pantani opnoemen, maar het temperament en stijl van de renner staat mij nog steeds levendig bij.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Nee hoor, het imago van een renner is doorgaans memorabeler dan de ritwinsten/prijzen die hij behaald heeft, zeker een aantal Jaren later.

Het imago van Thomas is (buiten België?) de afgelopen week wel gekelderd iig.

Hij verdient de prijs voor de SuperZeurPiet las ik al ergens.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

Zat zondag alweer te sleuren op kop voor Greipel, ik denk dat ze hem in het peleton wel op waarde kunnen schatten.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik kan bijv. geen enkele ritzege van Pantani opnoemen, maar het temperament en stijl van de renner staat mij nog steeds levendig bij.

Je kan je toch zeker wel in ieder geval die Mont Ventoux etappe tegen Armstrong herinneren van Pantani??

Volgens mij onthoud iedereen dadelijk liever die Stelvio etappe van de Gendt, want daar heeft ie verrek een podiumplaats Giro aan overgehouden.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Het imago van Thomas is (buiten België?) de afgelopen week wel gekelderd iig.

Hij verdient de prijs voor de SuperZeurPiet las ik al ergens.

Dat heeft meer met de opzet, de jury en de (vage) criteria van de prijs te maken dan met Thomas de Gendt. Door retweets te 'belonen' kun je verwachten dat renners zichzelf gaan verkopen en een zeskoppige jury met gemiddeld negen hyperchauvinistische Fransen erin helpt ook niet echt bij de beeldvorming. Daar mag je best tegen van leer trekken, over strijdlust gesproken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tja, het is een Franse koers en dus met een grotendeels Franse jury, dat weet je vantevoren. Daarnaast is met de keuze voor Barguil niks mis, ik zou hetzelfde hebben gestemd. Oncollegiaal ook richting Barguil.

Een post op wielerflits zegt het mooi:

Het is een beetje zielig dat De Gendt op voorhand De Gendt uitroept als winnaar omdat De Gendt vind dat De Gendt aan de door De Gendt opgestelde voorwaarden voldoet. Zeker omdat er echt wel andere terechte kandidaten waren vind ik het niet erg gepast. Het is niet zo dat de andere genomineerden 3 weken lang in de bus hebben gefietst.

Er is niet één vastomlijnd criterium voor de superstrijdlust in de Tour, dus dat Thomas daar nu wel over gaat mauwen komt niet sterk over. Heel klein, vooral. Maarja dat zijn mijn 2 centjes.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

happie schreef:

Je kan je toch zeker wel in ieder geval die Mont Ventoux etappe tegen Armstrong herinneren van Pantani??

Nee, ik ben niet genoeg hardcore wielerfan genoeg om veel specifieke wielerfeiten te herinneren. Maar Armstrong en Pantini als renner ken ik uiteraard wel nog goed.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Ik ben ook geen hardcore wielerfan, maar een volger van de sport, maar deze etappe overwinning kan ik wel onthouden.

Ik vind iedere keer maar blind meespringen niet echt een kwaliteit. Er zijn genoeg renners, die als ze zich kwaad maken, ook zo vaak mee kunnen springen als hij dat heeft gedaan. Onderweg sporadisch sprint-/bergpuntjes dragen bij hem ook niet echt bij voor een glans tour of een fantastische strijdlust. Matthews deze editie en Sagan de vorige editie deden dat voor de groene trui. Barguil hoopte nog punten te vergaren voor zijn bollentrui. Barguil gaan we dadelijk in deze editie gewoon herinneren om zijn bollentrui en zijn etappeoverwinningen en dan met name, die naar de Izoard. Niet om zijn strijdlust "prijs".

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

Tja, die etappe naar de Izoard vond ik een weinig memorabele overwinning van Barguil. Een dagje peletonschuilen, geluk hebben dat AG2R nog een enorm gat dichtpoeiert in de laatste 40km en dan 7km op het einde wegwippen terwijl de klassementsrenners naar elkaar zitten kijken. Daar is weinig mythisch aan. Heeft ook weinig met strijdlust te maken, eerder met koersinzicht en een nodige dosis geluk.

De etappe waar hij met 5mm verloor van Uran (bijna?) daags na de etappe van Calmejan waar Barguil ook al lang in de aanval zat vond ik dan véél waardiger voor een winnaar van de strijdlustprijs. Het is ook niet dat Barguil het op basis van zijn prestaties niet zou verdienen, alleen dat er iemand meereed die véél strijdlustiger was.

De bollen en het groen vind ik zelden memorabele prijzen. Bollentrui gaat meestal naar iemand die vooral in bergachtige etappes in de aanval gaat zitten, groen heeft doorgaans ook maar glans wanneer het een echte sprinter betreft. Volgend jaar hoef je mij niet meer te vragen wie die prijzen dit jaar in de Tour gewonnen heeft. Ben het zelfs van de Giro al vergeten en die ronde heb ik ook helemaal gezien.

david bohm

• 3097 berichten
  • 3468 stemmen

otherfool schreef:

Er is niet één vastomlijnd criterium voor de superstrijdlust in de Tour, dus dat Thomas daar nu wel over gaat mauwen komt niet sterk over. Heel klein, vooral. Maarja dat zijn mijn 2 centjes.

De hele discussie snap ik niet zo goed. In elke etappe de eerste 100 kilometer voor het peloton uitfietsen waarbij je de eerste 10 kilometer 2 km per uur harder fietst dan de bunch wat is daar zo strijdlustig aan vraag ik mij af.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Ooit tegen de wind in gefietst?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

11-3. Mooi.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De prestatie van De Gendt dit jaar vergeten? Ik in ieder geval niet. Ik zal eerder die van Froome vergeten. Had hij geen gele rui aangehad, ik zou gedacht hebben dat hij niet meereed. De Gendt hebben we tenminste gezien, gewonnen of niet.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

david bohm schreef:

(quote)

De hele discussie snap ik niet zo goed. In elke etappe de eerste 100 kilometer voor het peloton uitfietsen waarbij je de eerste 10 kilometer 2 km per uur harder fietst dan de bunch wat is daar zo strijdlustig aan vraag ik mij af.

Waar niemand zich laat zien in die etappes, doet hij het toch. Dat laat zien dat hij strijdlust heeft. En bovendien, in de helft van de etappes in de vlucht zitten en ca. 1/3 van de Tour voorop rijden is echt heel veel. Zeker als je bedenkt dat hij, als hij niet mee is, gewoon op kop zit te sleuren samen met Vermote.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Waar niemand zich laat zien in die etappes, doet hij het toch. Dat laat zien dat hij strijdlust heeft. En bovendien, in de helft van de etappes in de vlucht zitten en ca. 1/3 van de Tour voorop rijden is echt heel veel. Zeker als je bedenkt dat hij, als hij niet mee is, gewoon op kop zit te sleuren samen met Vermote.

Nu heb ik door omstandigheden bitter weinig gezien van deze tour maar heeft lotto zoveel kopwerk gedaan dan voor Greipel?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

16-6. Mooi, mooi. Nu wel afmaken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik snap die hele strijdlustprijs niet. Sport op topniveau gaat niet om strijdlust, maar om winnen. Als je veel strijdlust vertoont, en je wint niks, ben je geen topper, maar een loser. Om dan nog om een losersprijs te gaan bedelen...

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Met Kimberly Buys voor het eerst sinds 1988! (ik verschoot enorm toen ik dit las, toen was er van mij nog lang geen sprake bijvoorbeeld) een Belgische vrouw in de finale van een WK of Olympische Spelen in het zwemmen. Van mij mag ze gerust een "Timmerske" doen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Van Gerwen moet dit niet doen, nee. Maar het is wel privé, dus ik vind het nog minder chique van Vincent dat ie dit uitgebreid aan tafel loopt te verkondigen (hoewel ik dat stuk zelf niet gezien heb)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Je bent echt een eikel als je een privé appje op de nationale tv bekend gaat maken. Kansloos.

Misschien niet zo netjes van Van Gerwen, maar so what. Alsof je voor een camera altijd hetzelfde zegt als in besloten kring. Zou die vd Voort nooit meer een bericht sturen als ik hem was.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Veel drama om niks inderdaad, voor t zelfde geld heeft Whitlock al gelijkaardige berichten gestuurd naar Van Gerwen.

Taylor gisteren wel even Van Gerwen belachelijk gemaakt anders.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Karma is a bitch!

Hoogmoed komt voor de val zullen we maar zeggen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En Kwiatkowski wint San Sebastian, nog maar eens een succes voor Sky. Mollema en Dumoulin op 3 en 4. Van Avermaet eerste Belg op plaats 8.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Goed gedaan van Kwiatkowski, maar ook van Mollema en Dumoulin. Zaten alledrie in een kopgroep van 5 las ik. Helaas niets van kunnen zien. 8ste plaats voor Van Avermaet is natuurlijk ook een prima dagbesteding geweest.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Iedereen vanaf nummer zes heeft gewoon een kansloze koers gereden, alleen de eerste vijf konden aanspraak maken op de overwinning (wat vooral van Dumoulin erg knap is). Het oude parcours was toch wel veel leuker. Nu is het een soort Amstel Gold Race - oude stijl geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.