• 16.114 nieuwsartikelen
  • 179.448 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.342 acteurs
  • 199.421 gebruikers
  • 9.402.425 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De Gendt heeft in deze Tour meer dan 1300 km in de aanval gereden, of een 37% van de volledige Tour. Hij heeft geloof ik ook vier maal de dagprijs strijdlust gekregen.

Het is nu al de derde maal op rij dat hij deze prijs aan zijn neus voorbij ziet gaan en telkens weer aan een Fransman, wat ook al de vijfde of zesde maal op rij is. Dat de organisatie dan gewoon zegt dat het een prijs is voor de 'strijdlustigste' Fransman.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Ware strijdlust is wat mij betreft de bereidheid alles te geven ondanks en niet dankzij het vormpeil, de winstkans of de fysieke toestand van de renner. Dan past zo'n prijs beter bij een domme vermoeide De Gendt die op zijn tandvlees voor de vierhonderdzesentachtigste keer de aanval in trekt dan bij Barguil die lachend en zwaaiend zijn klassementspositie aan Contador afstaat in de afsluitende tijdrit.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

speedy23 schreef:

Het is nu al de derde maal op rij dat hij deze prijs aan zijn neus voorbij ziet gaan en telkens weer aan een Fransman, wat ook al de vijfde of zesde maal op rij is. Dat de organisatie dan gewoon zegt dat het een prijs is voor de 'strijdlustigste' Fransman.

Huh?

2014 - Alessandro De Marchi

2015 - Romain Bardet

2016 - Peter Sagan

2017 - Warren Barguil

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ik snap echt die adoratie voor de Gendt niet. Misschien mede door de pleidoois van Wuyts en de Cauwer? Nou, die kan je zowiezo niet meer serieus nemen wat betreft deze prijs, notabene gepleit om de strijdlust aan iemand (Vermote) te geven die keer op keer rijd om de aanvallers terug te halen.... Enfin de Gendt was alleen maar geforceerd, haast neurotisch, bezig om de strijdlust te winnen. Vervolgens nog zelf je eigen bijgehouden lijstje met aanvalskilometers op twitter zetten.... Die jongen kan veel beter de Giro gaan rijden, kan die meedoen om de Fuga Pinarello of Traguadra Volante. In de Tour gaat het anders.

Strijdlust is een breed begrip natuurlijk, maar;

Barguil streed om:

- Mee te zitten

- Om etappezeges

- Om de bergtrui

De Gendt streed om:

- Mee te zitten.....

Ook een Matthews had imo de strijdlust veel meer verdiend dan de Gendt, door vanuit quasie kansloze positie toch de strijd aan te (blijven) gaan voor de Groene trui.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Eens met de pluim voor Matthews, maar Barguil heeft amper hoeven strijden voor zijn bergtrui omdat gelijkwaardige renners niet geïnteresseerd waren of moesten knechten voor een geel spook.

De Gendt streed inderdaad om het strijden, wat met alle prijzen die daar aan toegekend worden even legitiem is als strijden voor een trui. Heeft verder niets met adoratie te maken. Sterker nog, ik ben die embêtante baard op kop meer dan zat.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

speedy23 schreef:

De Gendt [...]. Hij heeft geloof ik ook vier maal de dagprijs strijdlust gekregen.

1x maar volgens mij, etappe 14.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Lance Armstrong over de prijs van de strijdlust:

VIDEO. Armstrong geeft zijn ongezouten mening: “Geen Superst... - Het Nieuwsblad

Maar verder ben ik de mening van Sven Nys toegedaan. De Gendt moet selectiever gaan worden en zich toespitsen op ontsnappingen in bergritten. Hij heeft al 2 bergritten in grote rondes op z'n naam, en wat voor bergritten!

- Vorig jaar op de Mont Ventoux (tot Chalet Reynard).

- In 2012 op de Stelviopas. In dat jaar werd hij trouwens 3de in de Giro door een uitstekende afsluitende tijdrit.

Eigenlijk kan een goede De Gendt hetzelfde doen als Warren Barguil, dat heeft hij in het verleden al bewezen. Ritoverwinningen en/of het bergklassement in de GIRO en VUELTA zouden z'n hoofddoel moeten zijn.

Wat Dumoulin betreft. Hij kan Quintana, Bardet etc op minuten zetten in de tijdritten, maar bij Froome gaan de verschillen niet zo groot zijn.

starbright boy (moderator films)

• 22488 berichten
  • 5151 stemmen

Alastor schreef:

Ware strijdlust is wat mij betreft de bereidheid alles te geven ondanks en niet dankzij het vormpeil, de winstkans of de fysieke toestand van de renner. Dan past zo'n prijs beter bij een domme vermoeide De Gendt die op zijn tandvlees voor de vierhonderdzesentachtigste keer de aanval in trekt dan bij Barguil die lachend en zwaaiend zijn klassementspositie aan Contador afstaat in de afsluitende tijdrit.

Dit. Vandaar dat ik ook voor De Gendt was. Voor mij zou het vooral een troostprijs moeten zijn voor renners die tegen beter weten in toch weer wat proberen. Feitelijk zijn zowel de groene (de laatste jaren, mede door het veel belangrijker maken van tussensprints) als de bolletjestrui (al veel langer) ook strijdlustprijzen die veelal terecht komen bij renners die wel wat winnen. Laat deze dan gaan naar types als De Gendt.

En ik heb meer met Barguil dan met De Gendt als renner, dus daar ligt het bij mij ook niet aan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hij vat het zelf in ieder geval sportief op.

De Gendt boos na mislopen strijdlustprijs: ga liefst naar huis | NOS

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Goede reactie, "als er vijf Belgen in de jury hadden gezeten". Dan had hij hem gewonnen omdat hij Belg is?

• 22488 berichten
  • 5151 stemmen

AGE-411 schreef:

Wat Dumoulin betreft. Hij kan Quintana, Bardet etc op minuten zetten in de tijdritten, maar bij Froome gaan de verschillen niet zo groot zijn.

Vorig jaar reed hij Froome in elk geval op een dikke minuut in 37 kilometer. Natuurlijk was dat voor Dumoulin een andere situatie omdat hij toen zijn dagen uitkoos en niet voor het klassement reed. En Froome was tweede.Quintana verloor meer dan drie minuten, Bardet bijna 4 minuten, Aru en Martin nog meer en Landa zelfs 5:30 (maar liet lopen denk ik).

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Internationale jury moet er natuurlijk komen, helemaal mee eens, je ziet aan alles dat Fransen voorgetrokken worden. En De Gendt had de prijs meer dan verdiend, maar met Barguil kan ik absoluut leven want die verdiend 'm ook gewoon.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1442 stemmen

Haha Groenewegen, knap zeg!

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Schitterend

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1850 stemmen

Wat een overmacht! Wat een held! Fantastisch.

• 22488 berichten
  • 5151 stemmen

Echt hè. 300 meter van kop af gewoon. Groenewegen... man man.

19 jaar geleden dat een Nederlander in de Tour een massasprint won, 29 jaar geleden dat een Nederlander in Parijs won.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Greenroadzzzzz!

He was always looking on the tv!

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Dit is wel een heel fijne afsluiting van de Tour zeg. Toch maar weer de Avondetappe kijken vanavond.

(Ook gewoon op drie verschillende momenten weer in snikken uitbarsten, en daarna wordt dit nog even dunnetjes overgedaan door z'n vriendin, haha.)

• 22488 berichten
  • 5151 stemmen

Ik hou van cijfertjes:

Etappeoverwinningen van Nederlanders in de laatste zes grote ronde's. 12

Het aantal etappeoverwinningen van Nederlanders in grote ronde's van 2001 t/m de Tour van 2015: 9

We worden verwend.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

In je eerste tour de Champs-Élysėes pakken, dat is wat je noemt een lekkere binnenkomer. Ik vrees dat we nog meer verwend gaan worden de komende jaren.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

starbright boy schreef:

Ik hou van cijfertjes:

Etappeoverwinningen van Nederlanders in de laatste zes grote ronde's. 12

Het aantal etappeoverwinningen van Nederlanders in grote ronde's van 2001 t/m de Tour van 2015: 9

We worden verwend.

Ja, klopt. Ik heb me jaren zonder Tourzeges zitten verbijten. Dit is wel echt een luxe, je raakt er bijna gewend aan.

mjk87 (moderator films)

• 14611 berichten
  • 4561 stemmen

Regelmatig etappes, veel top 10-noteringen in eindklassementen, Mollema met de puntentrui in de Vuelta, natuurlijk de Giro maar sowieso vaker meedoen om podiumplaatsen, Terpstra met een voorjaarsklassieker, Gesink die weleens kleinere rittenkoersen won: dit is gewoon echt een prima periode vol goede Nederlandse wielrenners.

Niet zo goed nog als de jaren 80, maar toen was de concurrentie minder en sowieso is het wielrennen mondialer en veel breder geworden.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Alastor schreef:

In je eerste tour de Champs-Élysėes pakken, dat is wat je noemt een lekkere binnenkomer. Ik vrees dat we nog meer verwend gaan worden de komende jaren.

Tweede Tour hè. Niettemin lekker.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Alastor schreef:

Kan. Maar ik ben wat voorzichtiger, het deelnemersveld was nu natuurlijk uitzonderlijk gedecimeerd. Doet niks af aan de prestatie van Groenewegen hoor, maar dit zal niet elk jaar het geval gaan zijn. Kittel gaat ook nog wel een tijdje mee, en volgende Tours komen ook wellicht jongens als Gaviria, Ewan en Mareczko erbij. Etappewinst elk jaar zal echt niet zo vanzelfsprekend worden.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Wereldspelen (olympische spelen voor niet-olympische spelen) zijn bezig en België zit momenteel al op 15 medailles . Probeer hier en daar online nog wel enkele sporten mee te pikken en heb me er al erg mee geamuseerd. Blijft toch vaak arbitrair ook: Judo en Taekwondo (waar ik persoonlijk echt helemaal niks aan vind) zijn olympisch, ju-jitsu, karate en noem maar op niet.

Boogschieten is olympisch tenzij je met een ander soort boog schiet dan ineens weer niet. Tennis en badminton mogen iedere vier jaar hun opwachting maken voor een OS, Squash dan weer niet, artistieke gymnastiek olympisch, ritmisch dan weer niet, ... .

Enfin ik dacht het maar is even mee te geven hier, de sportnerd (ik pleit schuldig) kan eens iets anders zien dan voetbal, tennis of wielrennen op het allerhoogste niveau. Op de site van de Wereldspelen in Wroclaw staat uitleg over alle sporten. En de deelnemers verdienen minstens evenveel respect als een Mbappé die voor 180 miljoen getransfereerd wordt of een Federer de onlangs een miljoen of twee mocht bijschrijven na zijn overwinning op wimbledon.

PS: Momenteel oriëntatielopen middenlange afstand bezig, waar de Belg Yannick Michiels zilver won op de sprint gisteren.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

mjk87 schreef:

Goede reactie, "als er vijf Belgen in de jury hadden gezeten". Dan had hij hem gewonnen omdat hij Belg is?

Jep.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Het is verrek maar waar je je druk om maakt zeg. Niks is zo nutteloos als de prijs voor de beste strijdlust. Je zal het maar tegen je kleinkinderen vertellen later. Helemaal als je niks gewonnen heb in dezelfde editie van de tour.

Barguil wint er tenminste nog twee etappes bij en een bolletjestrui. Dat lijkt me tastbaardere prijzen, dan de prijs voor de meest strijdlustigste renner en dat mag niet eens de naam prijs dragen.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Het is hun werk. €20.000,- is hartstikke veel geld in de wielrennerij. Kun je je kleinkinderen stuk voor stuk een mooie fiets van geven. Nee, opa, die hoeven we niet, je hebt geen etappe gewonnen in die tour.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Lotto was ook de 6de op de lijst van best-verdienende ploegen in deze Tour. Da's niet slecht voor een ploeg die helemaal niks gewonnen heeft. Ik heb de rekening verder niet gemaakt, maar je kan er zeker van zijn dat De Gendt daar de grootste bijdrage aan heeft geleverd, door voor elke prijs mee te sprinten. Zowel groen als bollen.

En hij is al een jaartje of 3 bezig met de strijdlust. Voor hem een erezaak en niet zo moeilijk te begrijpen lijkt me. Het kenmerkt zijn imago, die prijs zou dat alleen maar bevestigen en versterken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.