- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
€20.000,-. 't Is maar wat je flauwekul noemt. Barguil is er overigens mee gaan lopen. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
4 juryleden voor Barguil en 2 voor De Gendt hoorde ik. In de jury vijf Fransen en Greg Lemond. Een van die vijf Fransen is wielrenster Marion Rousse en die is getrouwd met Tony Gallopin, I kid you not.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
4 voor Barguil, 1 voor De Gendt en 1 voor Matthews, zevende stem was van het publiek voor De Gendt.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
€20.000,-. 't Is maar wat je flauwekul noemt. Barguil is er overigens mee gaan lopen.
Flauwekul is niet geldgebonden. Hoe hoog de prijs is interesseert me niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Hup Bertje, wil ik nu zeggen.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Aiaiaiai, Bardet is echt hopeloos. Hoop dat deze tijdrit niet in zijn kop gaat zitten en dat hij in de toekomst ook blokkeert. Het was al niet zijn ding.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Landa op 1 seconde van het podium, dat is nog interessant voor morgen.
..tenzij ASO en SKY het op een akkoordje gooien. 
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
En Froome wint dus de Tour zonder etappezege. Daarmee komt hij in dit rijtje:
Firmin Lambot (BEL) 1922
Roger Walkowiak (FRA) 1956
Gastone Nencini (ITA) 1960
Lucien Aimar (FRA) 1966
Greg LeMond (USA) 1990
Óscar Pereiro (ESP) 2006
Daar staan een aantal van de minste wielrenners die ooit de tour wonnen (Walkowiak, Pereiro). Een renner die vroeg piekte in zijn carriere en het daana nooit meer waarmaakte (Aimar), of een laatste truc van een renner die daarna echt op zijn retour ging (Lambot, Lemond en Nencini),
Toegegeven: Contador's geschrapte Tour in 2010 had ook in dit rijtje gestaan en had het beeld wel anders gemaakt. Maar ik vind het geen mooi rijtje.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Dus dit was de laatste truc van Froome. Tijd voor Dumoulin.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Hopelijk volgend jaar weer 2 lange tijdritten van tussen de 40 en 50 kilometer en een parcours wat redelijk op het lijf van Dumoulin is geschreven. Dan wordt het door de tijdritten een schitterende tweestrijd tussen Froome en Dumoulin.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Op het maag-darmstelsel van Dumoulin, bedoel je. Weinig 2000+ meters dus.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Het Wiggins-parcours van 2012 dus zo ongeveer. Slechts in twee ritten een klein beetje boven de 2000 meter en het dak op op 2115 meter (Tourmalet). Verder ook nog een dikke 100 kilometer aan tijdrit.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Thomas de Gendt natuurlijk, je hoefde deze tour de tv maar aan te zetten en het zag er ongeveer zo uit:
(afbeelding)
Moest je wel vroeg je tv aanzetten, want nog voor de finale begon was hij doorgaans alweer gelost....
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Hoe saai de Tour volgend jaar ook zal zijn, als Dumoulin kansrijk is kan de zomer niet stuk!
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Ik zou als Dumoulin de keuze voor de grote rondes altijd af laten hangen van het gekozen parcours.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ja, en kan nog wel eens zo zijn dat het parcours niet voor Tom weggelegd gaat zijn. Als Bardet ooit een Tour wil winnen moet dat er één zijn zonder tijdrit kilometers.... Helaas zie ik de Fransen (onder het mom van experiment of kijkcijfers oid) er toe in staat een parcours uit te tekenen zonder TT of met alleen een proloog.... Is dan ook weer gunstig voor Pinot, die nog wat wisselvallig is in de tijdritten.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
En Froome wint dus de Tour zonder etappezege. Daarmee komt hij in dit rijtje:
Firmin Lambot (BEL) 1922
Roger Walkowiak (FRA) 1956
Gastone Nencini (ITA) 1960
Lucien Aimar (FRA) 1966
Greg LeMond (USA) 1990
Óscar Pereiro (ESP) 2006
Daar staan een aantal van de minste wielrenners die ooit de tour wonnen (Walkowiak, Pereiro). Een renner die vroeg piekte in zijn carriere en het daana nooit meer waarmaakte (Aimar), of een laatste truc van een renner die daarna echt op zijn retour ging (Lambot, Lemond en Nencini),
Toegegeven: Contador's geschrapte Tour in 2010 had ook in dit rijtje gestaan en had het beeld wel anders gemaakt. Maar ik vind het geen mooi rijtje.
Om in één rijtje met Roger Walkowiak genoemd te worden is wel wat waard natuurlijk. Ik denk dat doorgaans alleen Harm Ottenbros die eer heeft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Moest je wel vroeg je tv aanzetten, want nog voor de finale begon was hij doorgaans alweer gelost....
Al die kansloze aanvallen hebben me ook een stuk minder kunnen bekoren dan het aanvalswerk van Warren met twee en een halve ritzege en de bollen tot gevolg. Hoe Michel en Jose ook hebben gepleit voor TdG, mocht ik in de jury zitten had ik ook zeker Barguil gestemd.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik zou als Dumoulin de keuze voor de grote rondes altijd af laten hangen van het gekozen parcours.
Toch denk ik dat hij volgend jaar de Tour rijdt, wat het parcours ook is.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
En anders luiertje om en gaan met die banaan.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12903 stemmen
Al die kansloze aanvallen hebben me ook een stuk minder kunnen bekoren dan het aanvalswerk van Warren met twee en een halve ritzege en de bollen tot gevolg. Hoe Michel en Jose ook hebben gepleit voor TdG, mocht ik in de jury zitten had ik ook zeker Barguil gestemd.
Tja, of je vooruit blijft ligt meer aan de gratie (of het misrekenen) van het peleton dan eigen kunnen. En zo'n ritzege op de Izoard is nu niet bepaald hét voorbeeld van mooi aanvalswerk. 160km in een peleton kruipen en op 7km van het einde een keertje uit een groepje favorieten wippen. De Gendt reedt 1.200km in de aanval las ik ergens, veel meer woorden moeten daar niet aan vuilgemaakt worden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De Tour van 2015 had trouwens nog geen 14 km aan individueel tijdrijden. Wel een ploegentijdrit dus, maar daar is AG2R ook nooit goed in. Vind ik wel enorm kut, een ploegentijdrit in een GT.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Tja, of je vooruit blijft ligt meer aan de gratie (of het misrekenen) van het peleton dan eigen kunnen. En zo'n ritzege op de Izoard is nu niet bepaald hét voorbeeld van mooi aanvalswerk. 160km in een peleton kruipen en op 7km van het einde een keertje uit een groepje favorieten wippen. De Gendt reedt 1.200km in de aanval las ik ergens, veel meer woorden moeten daar niet aan vuilgemaakt worden.
Geweldig, van die De Gendt. Maar in een kopgroep rijden is natuurlijk ook wat anders dan in de aanval zijn. Deze Tour is er schrikbarend weinig aangevallen. Sorry, moest er toch even wat woorden aan vuil maken, ondanks jouw verbod.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Toch denk ik dat hij volgend jaar de Tour rijdt, wat het parcours ook is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja, of je vooruit blijft ligt meer aan de gratie (of het misrekenen) van het peleton dan eigen kunnen.
Als hij nou steeds de laatste was die werd ingerekend door het peloton, a la, maar hij was feitelijk altijd de eerste in de groep vooraan om te lossen... Was toch vaak meegaan om het meegaan. Het is dat het Thomas de Gendt is die al een mooi palmares heeft, anders zou je er toch een beetje mee lachen eigenlijk.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12903 stemmen
Als hij nou steeds de laatste was die werd ingerekend door het peloton, a la, maar hij was feitelijk altijd de eerste in de groep vooraan om te lossen... Was toch vaak meegaan om het meegaan. Het is dat het Thomas de Gendt is die al een mooi palmares heeft, anders zou je er toch een beetje mee lachen eigenlijk.
Dan heb je toch een andere Tour gezien. Hij was inderdaad net iets minder sterk dan in vorige TDFs, maar was zelden de eerste die moest lossen en vaak de man die in de ontsnapping nogmaals het vuur aan de lont stak. Enkel als het echt steviger omhoog ging kon hij duidelijk niet mee.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
We hebben inderdaad een andere Tour gezien.
Maar goed, hij heeft zich gesmeten, dat zeker. Heeft aangevallen, ja. In de shortlist, vooruit. Maar Barguil heeft me een stuk meer bekoord. Korte aanvallen, lange aanvallen, altijd met schwung en regelmatig met resultaat. Een genot om naar te kijken.
Als het een simpele optelsom van kilometers vooraan zou zijn, zou je ook geen jury nodig hebben.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12903 stemmen
Het is geen populariteitsprijs. Dat Barguil een mooiere Tour gereden heeft is me ook wel duidelijk. Maar het gaat om aanvalslust. Een paar keer gezien bij Barguil, een halve Tour gezien bij De Gendt. Noem het dan geen "prijs van de strijdlust".
En wat het resultaat betreft, dat ligt vaak buiten de wil van de renner zelf. De winst van Barguil op de Izoard heeft hij te danken aan het werk van AG2R bijvoorbeeld. En als BMC niet zo door had getrokken naar Rodez had De Gendt ook de beste papieren gehad daar.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Toch zijn aanvalskilometers en strijdlust ook niet hetzelfde. In de ontsnapping zitten leek voor Thomas een doel op zich, niet een middel (hij was vaak wel redelijk sterk, maar reed dan zo dom dat hij inderdaad zichzelf vaak kansloos maakte, ook vanuit een kansrijke ontsnapping). De Gendt heeft eigenlijk gereden voor wat in de Giro de fuga pinarello is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.