- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Tja, was niet best deze Tour, dieptepunt is toch wel Uran die zichzelf op weerzinwekkend laffe wijze naar het podium weet te plakken (Tenzij Sky hem nog een zak geld bied om Landa op het podium te krijgen). Als je ziet hoe makkelijk hij steeds elk gaatje dichtreed, kon hij duidelijk meer.... Man, man man, Evans zou er bijna jaloers op worden....
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Dit jaar was het een Tour met een paar renners aan de top die in de bergritten niet los van elkaar kunnen komen en een die Froome gaat winnen vooral zijn betere tijdrit en ook zijn betere ploeg (al deed Ag2r er ook weer niet heel erg veel voor onder). Froome lijkt duidelijk explosiviteit te verliezen nu hij wat ouder wordt, maar had dit jaar niet zijn slijtage in de derde week (wat volgens mij bewust zo getraind is en zijn tegenvallende Dauphine verklaart). De tijdrit van zaterdag is wat aan de korte kant, maar ik denk dat Froome die gaat winnen.
Maar de komende jaren gaan we langzaam een voor een afscheid nemen van de generatie Froome, Porte, Nibali, Valverde, Contador en heeft de nieuwere generatie met Quintana, Dumoulin, Bardet, Barguil (die gewoon een belangrijke klassementsrenner wordt, dat is al een jaar of vijf zichtbaar), de Yatesjes, Pinot en Aru het voor het zeggen.
Zet daar Roglic maar bij. Een geweldige tijdrit en duidelijk geen watje in de bergen. Het recept voor een klassement in een grote ronde. Kleine ronden kan hij al dus voor zijn tentamens is hij al geslaagd.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Tja, was niet best deze Tour, dieptepunt is toch wel Uran die zichzelf op weerzinwekkend laffe wijze naar het podium weet te plakken (Tenzij Sky hem nog een zak geld bied om Landa op het podium te krijgen). Als je ziet hoe makkelijk hij steeds elk gaatje dichtreed, kon hij duidelijk meer.... Man, man man, Evans zou er bijna jaloers op worden....
Als Nederlander zou ik zeggen: Zoetemelk zou er bijna jaloers op worden.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Uran = grootste kneus in het hele deelnemersveld.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Mooiste finale van deze Tour (tot nog toe). Zeer verdiend ook voor Boasson Hagen
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Blij dat Boasson Hagen gewonnen heeft na zijn zeer sneue nederlaag tegen Kittel in week 1. Nu alleen nog de tijdrit waar het helaas niet spannend is hoewel de verschillen kleiner zijn dan in de Giro.
En eigenlijk best gek dat in de Giro er zo'n zinderende spanning is met een paar man die precies aan elkaar gewaagd zijn en in de Tour met eenzelfde scenario er amper spanning is omdat je weet dat Sky alles dood legt.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Deels doordat Dumoulin een Nederlander is en z'n eerste grote ronde won (niet z'n vierde) dat het spannender aanvoelde denk ik? Maar was ook qua koers veel interessanter, dat is zeker waar.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Deels doordat Dumoulin een Nederlander is en z'n eerste grote ronde won (niet z'n vierde) dat het spannender aanvoelde denk ik? Maar was ook qua koers veel interessanter, dat is zeker waar.
Ik heb natuurlijk jaren onder een steen geleefd, maar toen ik daaronder vandaan kwam heeft Tom nog 4 Tours, 2 Vuelta's en een Giro gereden vooraleer hij eindelijk eens zo'n ding won.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Het was dus de eerste grote ronde die hij won. (Net als toen Froome twee keer voor Wiggins moest knechten iedereen voor Froome aan het supporteren was, als underdog, en dit jaar voor Landa. Dat gevoel heb je ook een beetje bij Dumoulin als renner die nog geen grote ronde had gewonnen tegen Nibali/Quintana.)
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Het was dus de eerste grote ronde die hij won. (Net als toen Froome twee keer voor Wiggins moest knechten iedereen voor Froome aan het supporteren was, als underdog, en dit jaar voor Landa. Dat gevoel heb je ook een beetje bij Dumoulin als renner die nog geen grote ronde had gewonnen tegen Nibali/Quintana.)
OK.
. Ik had overigens bij Tom Dumoulin al sinds de Vuelta '15 het gevoel dat hij een Grote Ronde gaat winnen. Maar inderdaad zelfs dan is de Giro dit jaar zijn eerste echte kans, en die pakte hij. Ik snap natuurlijk ook wel wat je bedoelde, wou effe zeuren.
starbright boy (moderator films)
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Nadat er even twijfel was gezaaid is de kogel inmiddels echt door de kerk: Dumoulin rijdt geen Vuelta en gaat een wat meer low profile programma rijden als voorbereiding op het WK, wat zijn hoofddoel wordt. Heel verstandig denk ik.
Sunweb rijdt wel met Kelderman en laat Oomen er in een grote ronde debuteren.
En het gerucht gaat dat Barguil weg zou gaan bij Sunweb en naar een Franse ploeg zou willen. Jerome Pineau is bezig een nieuwe Franse ploeg op te zetten (Coquard gaat daar heen oa). Dat zou een optie zijn, maar zowat alles en iedereen wil 'm hebben. Die nieuwe Franse ploeg zou dan weer in eerste instantie continental worden. Dat zou betekenen dat het een stuk lastiger gaat worden voor Wanty om volgend jaar een wildcard te krijgen. Die gaan bij de Tour eigenlijk altijd naar Franse ploegen en pas als er ruimte over is naar een ander (en een wildcard voor het Franse Delko zou best wel idioot zijn geweest). En er zijn al Direct Energie, Cofidis en Fortuneo. Of de Tour zou de een van deze drie moeten negeren, maar dat zie ik niet direct voor me.
Ik denk dat Barguil absoluut kopman wil zijn in de Tour. Dan is ag2r sowieso geen optie. FDJ heeft Pinot die volgend jaar weer alles op de Tour gaat zetten volgens Madiot en dan komen inderdaad kleinere teams in beeld. Misschien ook wel Direct Energie, die met het stoppen van veelverdiener Voeckler budget over moeten hebben.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ben het eens met de mensen dat dit niet de meest spannende maar ook niet de saaiste was dat waren die ten tijde van Armstrong waar het meestal na de eerste bergetappe al beslist was. Komt nog bij dat hij de boel jarenlang zwaar belazerd heeft voor iedereen. >Toen hij voor een eerste keer stopte, dat jaar erna was er geen favoriet en dan krijg je plots een interessante tour. Helaas bleek ook Landis te hebben gefoefeld en werd Pereiro uitgeroepen tot winnaar, die dit vooral te danken had aan een lange ontsnapping. Ik durf wedden dat Klöden hier soms nog wakker van moet liggen dat hij daar de Tour had moeten winnen net als die ene in 2004 waar hij 2de werd achter Armstrong. Pereiro als winnaar vond ik toch een dieptepunt in de tourgeschiedenis. Ullrich was ook niet heilig maar zonder Armstrong was hij misschien ook een 5-voudige tourwinnaar geweest. Ook Beloki, Zülle en Basso waren wat mij betreft mooie winnaars geweest.
Ik blijf hopen maar ik vrees dat de tour gewoon te gecontroleerd is en dat we maar heel af en toe een spannende editie gaan hebben. Ik heb goede hoop op de toekomst dat wel. Froome zie ik geen 5 jaar doorgaan, denk een jaar of 3 en denk wel dat hij vroeger dan later zal worden geklopt. Quintana gaat volgend jaar geen giro en enkel tour rijden. Valverde ik hoop dat hij nog 1 keer de tour rijdt, ik wil een mooier afscheid voor hem. Contador dit is zijn laatste Tour, nog een keer proberen lijkt me niet zinvol meer. Met 2 touroverwinningen (het hadden er ook 3 kunnen zijn al gun ik Andy Schleck die 2010 overwinning volkomen) zeker een van de beste van zijn generatie. En dan de onfortuinlijke Rasmussen...
Of Dumoulin de tour kan winnen hm het hangt een beetje af hoe sterk hij presteert tov Aru. Ik zou ook niet kunnen kiezen ook omdat ik eigenlijk voor beide supporter.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Net als toen Froome twee keer voor Wiggins moest knechten iedereen voor Froome aan het supporteren was, als underdog,
Dat was trouwens maar een keer. In 2012.
edit: Oh je bedoelt waarschijnlijk in grote rondes. Dom van me.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Of Dumoulin de tour kan winnen hm het hangt een beetje af hoe sterk hij presteert tov Aru.
Haha, de revanche van Dumoulin, ik kan er nu al naar uitkijken. (Mijn mening: Aru gaat natuurlijk nooit meer van Dumoulin winnen zonder pech en als ze zich beiden echt op de betreffende ronde richten. Das war einmal.)
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Ben het eens met de mensen dat dit niet de meest spannende maar ook niet de saaiste was dat waren die ten tijde van Armstrong waar het meestal na de eerste bergetappe al beslist was. Komt nog bij dat hij de boel jarenlang zwaar belazerd heeft voor iedereen
In die tijd belazerden echt alle wielrenners die wat presteerden de boel. Ullrich, Virenque, Zabel, Boogerd, Armstrong, Pantani etc. etc.
Overigens had ik wel al vrij snel een bloedhekel aan Armstrong (en gun hem zijn val van harte), maar niet omdat hij de boel belazerde, maar omdat hij een lafaard was die maar 6 weken per jaar koerste. Drie weken voorbereiding voor de Tour, en drie weken Tour.
Een evenzosaaie wielrenner als Indurain had tenminste nog het lef om ook de Giro te rijden, en werd beloond door maar liefst twee opeenvolgende jaren ('93 en '94) de dubbel (Giro en Tour) te winnen. Ook in die tijd was dat al een formidabele prestatie.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Ik kreeg een briljant idee toen ik net de vrouwenkoers keek, een soort achtervolgingstijdrit zoals ze ook met biatlon hebben. Bleek ik dus daar naar te kijken en niet naar een rit in lijn. Lijkt me ook voor de tour weleens leuk.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Ik kreeg een briljant idee toen ik net de vrouwenkoers keek, een soort achtervolgingstijdrit zoals ze ook met biatlon hebben. Bleek ik dus daar naar te kijken en niet naar een rit in lijn. Lijkt me ook voor de tour weleens leuk.
Wat is dat dan, een achtervolgingstijdrit? (Geen biatlonkenner)
Edit: laat maar, google is sneller dan Moviemeter.
Volg hier de achtervolgingstijdrit in La Course 2017 | WielerFlits
Nog een edit: mag je bij zo'n rit dan wel groepjes vormen (in een normale tijdrit mag je dat zeker niet, je moet altijd een bepaalde afstand tot je voorganger/naganger houden)?
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
En het gerucht gaat dat Barguil weg zou gaan bij Sunweb en naar een Franse ploeg zou willen.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Natuurlijk wil Barguil weg bij Sunweb. Gelijk heeft hij. Als Tom (hij heeft de Giro gewonnen !) Dumoulin volgend jaar de Tour gaat rijden (wat te verwachten is), is er geen plaats voor een Barguil als kopman. Barguil heeft Sunweb gegeven wat hij kon, en verdiend nu een kopmanschap in een andere ploeg.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Cofidis heeft vrij zeker het budget niet. Dat team zit altijd tegen tekorten aan op dat gebied en heeft volgens mij al eens aan een zijden draadje gehangen. Ik denk of die nieuwe ploeg of Direct Energie.
Dat klimmetje in de tijdrit is een stuk pittiger dan ik dacht zeg. Dat zie ik nu bij de vrouwen. Zou me ook niks verbazen als deze wedstrijd misschien ook een testje is om zoiets in de Tour in te bouwen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Wat is dat dan, een achtervolgingstijdrit? (Geen biatlonkenner)
Edit: laat maar, google is sneller dan Moviemeter.
Volg hier de achtervolgingstijdrit in La Course 2017 | WielerFlits
Nog een edit: mag je bij zo'n rit dan wel groepjes vormen (in een normale tijdrit mag je dat zeker niet, je moet altijd een bepaalde afstand tot je voorganger/naganger houden)?
Ja dat mag. Ze mochten ook niet op een tijdritfiets want officieel is het geen tijdrit. Groepjesvorming zag je ook. Erg interessant experiment.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Ja, lijkt me dan zeker leuk. Veel interessanter dan de af en toe nog steeds de kop opstekende ploegentijdrit, wat ik een vervelend ding vind.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Haha, de revanche van Dumoulin, ik kan er nu al naar uitkijken. (Mijn mening: Aru gaat natuurlijk nooit meer van Dumoulin winnen zonder pech en als ze zich beiden echt op de betreffende ronde richten. Das war einmal.)
Ik zou er alvast naar uitkijken naar een nieuw duel tussen beide. Veel hangt af van het parcours natuurlijk. Aru de betere klimmer, Dumoulin de betere tijdrijder.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Genomineerden voor de super strijdlust zijn bekend:
- Bauke Mollema (Trek-Segafredo)
- Alberto Contador (Trek-Segafredo)
- Michael Matthews (Sunweb)
- Warren Barguil (Sunweb)
- Thomas De Gendt (Lotto Soudal)
- Tony Gallopin (Lotto Soudal)
- Daniel Martin (Quick-Step Floors)
- Serge Pauwels (Dimension Data)
- Lilian Calmejane (Direct Energie)
Ik vind dat Barguil deze prijs het meest verdiend.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Genomineerden voor de super strijdlust zijn bekend:
- Bauke Mollema (Trek-Segafredo)
- Alberto Contador (Trek-Segafredo)
- Michael Matthews (Sunweb)
- Warren Barguil (Sunweb)
- Thomas De Gendt (Lotto Soudal)
- Tony Gallopin (Lotto Soudal)
- Daniel Martin (Quick-Step Floors)
- Serge Pauwels (Dimension Data)
- Lilian Calmejane (Direct Energie)
Ik vind dat Barguil deze prijs het meest verdiend.
Sagan, die was pas strijdlustig (flauwekulprijs).
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Thomas de Gendt natuurlijk, je hoefde deze tour de tv maar aan te zetten en het zag er ongeveer zo uit:
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
De top-5 tot nu toe:
29.21 Phinney
30.11 TIMMER
30.34 Wagner
30.47 Hollenstein
30.59 SINKELDAM
Lijkt meer op een lijstje literaire schrijvers dan op een lijstje wielrenners.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
De top-5 tot nu toe:
29.21 Phinney
30.11 TIMMER
30.34 Wagner
30.47 Hollenstein
30.59 SINKELDAM
Lijkt meer op een lijstje literaire schrijvers dan op een lijstje wielrenners.
Of er zijn allerlei combinaties van dure advocatenkantoren van te maken 
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Opeens moet ik aan Jiskefet denken, met zijn legendarische "Lullo's". Hollenstein, Sinkeldam en Van Binsbergen.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Geweldig, die updates van NOS:
"Val Castroviejo
Wie Jonathan Castroviejo op zijn lijstje had staan als mogelijke winnaar, kan dat lijstje nu wegdoen. De Spanjaard van Movistar is gevallen."
Ja, wie had Jonathan Castroviejo nou op zijn lijstje staan als mogelijke winnaar. Ik niet in elk geval, ik kan mijn lijstje wegdoen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.