- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Maar jeetje, bijna 36 zijn en als een koning over Wimbledon heersen. Ben je een legende zeg.
Een legende is het zeker. Niks dan respect. Alleen zo jammer dat hij zo onsympathiek is. En dan die vreselijke vrouw van hem, brrr...
Federer is de koning maar Nadal is de keizer.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Een legende is het zeker. Niks dan respect. Alleen zo jammer dat hij zo onsympathiek is. En dan die vreselijke vrouw van hem, brrr...
Federer is de koning maar Nadal is de keizer.
Ik krijg een flashback naar een oude discussie over dit 
Roger Federer is zo'n beetje de vriendelijkste en meest sympathieke sporter die er is. Een absoluut sieraad voor het tennis, voor sport in zijn algemeenheid. Ga hem nou niet met die Spaanse dopingslikker vergelijken zeg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Federer is natuurlijk beter dan Nadal. Dat Nadal onderling een veel betere score heeft ligt aan twee zaken waardoor dit een zeker vertekend beeld geeft:
- De meeste wedstrijden speelden de twee toen Federer al over zijn absolute top heen was en Nadal er juist net speelde
- De vele wedstrijden op gravel maken vooral dat Nadal een onderling betere balans heeft. Federer heeft op gras en hardcourt en betere balans, maar de ondergrond van Federer, te weten gras, heeft maar 3 wedstrijden (2-1 Federer) onderling. Weinig gespeeld en een extreem kort seizoen met weinig toernooien.
Net zozeer is dat met het aantal gewonnen Master 1000-toernooien die veel meer graveltoernooien kennen en geen grastoernooien. Nadal heeft daar 22 van zijn 30 titels gehaald. Federer heeft er maar 26 totaal, maar vooral hier verliest hij het op gravel.
Maar meer nog dan bij Mesi-Ronaldo: deze twee kunnen het vooral onderling goed vinden. Daar stonden ze allebei half kreupel bij de opening van Nadals Academy.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Zou Quintana wel bij Movistar blijven? Dat geklaag van die vader is nogal eens het eerste teken dat er een breuk geforceerd wordt.
Landa naar Movistar lijkt wel zeker. Geruchten rond deze tijd zijn vrijwel altijd waar en zijn alleen niet officieel omdat dat volgens de regels pas na 1 augustus mag.
Worden in ieder geval interessante transfers wat er ook gebeurt. En het is met Valverde afwachten of hij nog op niveau komt. Dit was echter een parcours die hem op zijn lijf geschreven was, en met de zwakke Quintana.. zo gek was mijn idee van Valverde als favoriet voor de Tour nog niet. Wel jammer voor de koers dat hij op de 1e dag al uitviel
Malick
-
- 9146 berichten
- 640 stemmen
Meer mensen van hier die gisteren De Nacht van Rasmussen zagen? Hakte er wel in zeg.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Stuk van gezien ja. Kan me de avond zelf nog goed herinneren, Pint Night bij de plaatselijke Ierse Pub. Lekker weer die avond op het terras en langzaamaan kwam het geroezemoes binnen dat Rasmussen uit de Tour was gezet. En maar sms'en naar mensen thuis, want meer kon je nog niet toen. Was er toentertijd beroerd van.
starbright boy (moderator films)
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Meer mensen van hier die gisteren De Nacht van Rasmussen zagen? Hakte er wel in zeg.
Is een herhaling van vorig jaar, maar heb het ook nu weer gezien. Sowieso is er wel een stel mooie wielrenafleveringen van Andere Tijden Sport gemaakt inmiddels.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ja memorabel was dat. Was me ook wel een Tour, Astana en Cofidis uit de ronde stapten na positieve plasjes van Vino en Moreni. ZDF en ARD die midden in de Tour stopten met uitzenden na een positieve test van Sinkewitz. Dag na de Tour nog Mayo die betrapt werdt op EPO op de 2e rustdag. Goeie ouwe tijd ?.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Maar meer nog dan bij Messi-Ronaldo: deze twee kunnen het vooral onderling goed vinden. Daar stonden ze allebei half kreupel bij de opening van Nadals Academy.
Klopt ja. Dat is echt mooi om te zien.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Federer is natuurlijk beter dan Nadal. Dat Nadal onderling een veel betere score heeft ligt aan twee zaken waardoor dit een zeker vertekend beeld geeft:
- De meeste wedstrijden speelden de twee toen Federer al over zijn absolute top heen was en Nadal er juist net speelde
- De vele wedstrijden op gravel maken vooral dat Nadal een onderling betere balans heeft. Federer heeft op gras en hardcourt en betere balans, maar de ondergrond van Federer, te weten gras, heeft maar 3 wedstrijden (2-1 Federer) onderling. Weinig gespeeld en een extreem kort seizoen met weinig toernooien.
Net zozeer is dat met het aantal gewonnen Master 1000-toernooien die veel meer graveltoernooien kennen en geen grastoernooien. Nadal heeft daar 22 van zijn 30 titels gehaald. Federer heeft er maar 26 totaal, maar vooral hier verliest hij het op gravel.
Maar meer nog dan bij Mesi-Ronaldo: deze twee kunnen het vooral onderling goed vinden. Daar stonden ze allebei half kreupel bij de opening van Nadals Academy.
Ook als je naar de ondergronden van de grandslams kijkt, die ze gewonnen hebben. Het gros van Nadal is op Gravel gewonnen. Bij Federer is het zo, dat hij buitenom Wimbledon ook op de US en de Australian open veel meer titels heeft gewonnen dan Nadal.
Uiteindelijk maakt het niet uit, want net als bij Messi en CR7 kun je ook bij hun zeggen, dat je ze allebei heb zien tennissen. Ze hebben ons wel de beste finale partij ooit voorgeschoteld: wimbledon 2008.
Federer heeft er ook voor gezorgd, dat Andy Roddick maar 1 grandslam heeft gewonnen.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Federer heeft er ook voor gezorgd, dat Andy Roddick maar 1 grandslam heeft gewonnen.
De enige grote fout in zijn carrière ☹️.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Fan van A-Rod? ik vind ook wel dat Roddick een paar GS meer had verdiend.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Vooral die Wimbledon-finale, volgens mij een vijf-setter, tegen Roger toen was zielig.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ja, fantastisch tennisser, maar vooral serveerder. Zowiezo geweldig die servicekanonnen. Karlovic bijvoorbeeld....die serveert niet, die vuurt kanonskogels af.
Helaas moet je ook vaststellen dat vrijwel elk servicekanon een relatief korte carrière heeft vanwege kapot geslagen schouders....
kos
-
- 46730 berichten
- 8883 stemmen
Haha, Nadal op gravel..
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Met vertraging de etappe gezien. Bepaald geen legendarische etappe, verre van, al zagen we Contador (Mollema was beter denk ik) ten onder gaan en Roglic doorbreken (die reactie van Zeeman...).
Dat Froome de Tour wint lijkt na vandaag een stuk zekerder. Froome laat vooralsnog niets van zijn derde week slijtage zien (die had hij volgens mij in alledrie zijn gewonnen Tours wel). Hij had alles onder controle en Aru blijkt degene te zijn die de derde week net iets minder is. Uran, Bardet en Froome zijn aan elkaar gewaagd. Bardet is de minste tijdrijder van de drie, Uran heeft volgens mij al vrij lang geen ècht goede tijdrit meer gereden en Froome wint dus de Tour op de tijdritten en niks anders. De enige die misschien beter is mag niet beter zijn.
Sky is bovendien zo goed dat ze de matige Nieve gewoon kunnen missen. Geen enkel probleem.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik vond dit de topetappe van de Tour. Vijf uur lang spanning (deels omdat ik voor Contador supporter natuurlijk, maar dat Roglic het zo primoz afmaakt is ook niet verkeerd). Geloof maar niet dat Mollema hetzelfde had gekund als Contador vandaag deed. Mollema heeft goed werk verricht, maar zou zeker niet opgewassen zijn geweest tegen Roglic en had ook niet op de Croix al zo'n inhaalrace gereden. Sterker nog, ik zie Contador nog wel een mooi jaar eraan vastplakken waarin hij wellicht Parijs-Nice dan eindelijk nog eens wint en misschien focust op de Dauphinee ofzo (als hij de motivatie houdt natuurlijk).
Verder fantastische beelden van het landschap en van de waanzinnige afdaling van de Galibier, geweldig visueel spektakel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het lijkt me vrij duidelijk dat Froome de 4de keer de Tour zal winnen behoudens een zware inzinking vandaag of een opgave. De strijd om het geel was eigenlijk ook maar heel even spannend.
Jammer van de opgaven van Kittel ik had hem het groen echt gegund. Hij won ook toen Sagan en Cavendish erbij waren. Matthews daarentegen wint het nu een beetje dankzij de opgave van een stuk of 4 renners die er uit liggen.
Het bergklassement terecht voor Barguil, eindelijk nog eens een klimmer die ook in het algemeen klassement zijn mannetje kan staan.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Het bergklassement terecht voor Barguil, eindelijk nog eens een klimmer die ook in het algemeen klassement zijn mannetje kan staan.
Twee jaar geleden won Froome dat shirtje nog. Eigenlijk is het best vaak dat een bolletjeswinnaar ook wel een plekje in de top van het klassement kan claimen. Denk dat het zo'n beetje 50/50 is.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Morgen gelukkig weer een vlakke etappe.
Niet alle topsprinters zijn meer aanwezig, maar zij die er nog zijn gaan tenminste weer gezamenlijk een geweldige finish neerzetten. Beter dan die zogenaamd mooie bergetappes, waarin kanslozen de zege van het peloton krijgen, en waarin de "groten" weigeren elkaar pijn te doen.
Leve de massasprints, dat is spektakel.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Volgens mij hebben de klassementsmannen juist in jaren niet zoveel etappes als nu onderling kunnen verdelen. Al ging dat meestal niet met heel veel spektakel gepaard nee. 
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Etappes verdelen. Die klassementskerels moeten in de bergen de etappes niet verdelen, maar naar zich toe trekken. Aru heeft er ééntje naar zich toe getrokken. Maar dat was ver voor de bergen begonnen. Voor de rest is het, zoals gebruikelijk, tweede garnituur. Barguil, Mollema, Roglic... Prima renners, maar voor het klassement oninteressant. Er is vaak niet veel echte strijd in de bergen, maar dit jaar is het wel heel mager. Natuurlijk zijn de bergen ook wel heel mager dit jaar. Maar buiten dat: de massasprints zijn altijd mooi, OOK zonder de toppers. Hup Massasprint !
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Weigeren elkaar pijn te doen? Sorry hoor, maar dit was relatief veel strijd tussen de klassementsmannen, met daarvoor al een fraaie machtsontplooiing van AG2R. Ik denk niet dat er iemand harder kon (misschien Froome in de laatste km als hij achter zou hebben gelegen).
Barguil overigens zeer opmerkelijk in z'n presteren, zullen we maar zeggen.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Heb amper strijd gezien. Sorry hoor, maar dit was één van de slapste bergtours die ik ooit heb gezien, en dat zijn er vele. Effe een trapje hier en een spurtje daar en dan weer niks, niks en nada. Flauwe hap allemaal. Barguil natuurlijk heel goed in zijn presteren. Maar was hij een kerel voor de top 5, dan was hij ook op tijd geneutraliseerd. Slappe bergtour dit jaar.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Je haalt volgens mij het gegeven dat niemand echt het verschil kon maken en het hebben van strijd door elkaar. Als je terugverlangt naar de tijden dat Armstrong (of Froome) iedereen in de eerst bergrit op twee minuten reed: ik niet.
Ik zal ook niet beweren dat het de spectaculairste tour ooit was, maar ik heb toch wel genoten. De Tour is een gecontroleerde koers, dat is al zo sinds in ieder geval eind jaren '90, en binnen dat stramien viel er de laatste 10 dagen toch wel genoeg te genieten deze editie.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12903 stemmen
Bij echt saai denk ik toch eerder terug aan de tijd Indurain. Vond er toch best wel wat aanvalslust aanwezig zijn, maar échte durf was er jammer genoeg niet bij.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1438 stemmen
Naar de tijd van Armstrong verlang ik echt niet terug, eerder naar de tijd van Van der Velde en Winnen. Ik ben natuurlijk een ouwe zak, wat dat betreft.
Maar verder vond ik het deze tour echt niets. Net als zovaak in Tours. Vandaar mijn voorliefde voor sprints, die zijn altijd gaaf, daarin worden nooit kadootjes gegeven. Gewoon gek tegen gek, heerlijk.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Dit jaar was het een Tour met een paar renners aan de top die in de bergritten niet los van elkaar kunnen komen en een die Froome gaat winnen vooral zijn betere tijdrit en ook zijn betere ploeg (al deed Ag2r er ook weer niet heel erg veel voor onder). Froome lijkt duidelijk explosiviteit te verliezen nu hij wat ouder wordt, maar had dit jaar niet zijn slijtage in de derde week (wat volgens mij bewust zo getraind is en zijn tegenvallende Dauphine verklaart). De tijdrit van zaterdag is wat aan de korte kant, maar ik denk dat Froome die gaat winnen.
Maar de komende jaren gaan we langzaam een voor een afscheid nemen van de generatie Froome, Porte, Nibali, Valverde, Contador en heeft de nieuwere generatie met Quintana, Dumoulin, Bardet, Barguil (die gewoon een belangrijke klassementsrenner wordt, dat is al een jaar of vijf zichtbaar), de Yatesjes, Pinot en Aru het voor het zeggen. Het moment dat Froome niet meer gaat winnen gaat komen en dit jaar heb ik voor het eerst het gevoel dat het echt dichterbij is. Als ik de parcoursbouwer was zou ik volgend jaar gaan voor een ronde die het moeilijkst door ploegen te controleren is en voor een Tour zwaar. Bijvoorbeeld een paar korte bergritten met meteen een klim vanuit het vertrek en nauwelijks vlakke stukken tussen verschillende bergen en met een aankomst bergop. Of met twee passages door de Alpen, een in het tweede weekend en een op het laatst en daartussen de Pyreneeën. Of een ouderwetse klimtijdrit op een belangrijk moment met dan ook echt alleen maar de (HC) helling en verder niks.
De etappe van vandaag was vooral erg leuk in de laatste 8 kilometer. Dit is voor mij vooral een gemiddelde Tour. Niet een van de beste ooit, maar ik heb ze ook vaak veel saaier gezien.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
De Tour is een gecontroleerde koers, dat is al zo sinds in ieder geval eind jaren '90, .
Veel langer al. Sinds begin jaren '60 is de Tour eigenlijk meestal al een stuk gecontroleerder dan pakweg de Giro. En de ergste edities wat dat betreft waren de vijf Indurain-tours.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.