- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Het stuk tussen de tweede en derde klim vond ik tactisch anders heel interessant: Contador jutte Landa op om het groepje Quintana/Barguil/Kwiatkowski niet terug te laten komen, wat eigenlijk tegen het belang leek van Landa. Heel boeiend schouwspel.
Dit ook vooral ja. Landa leek wel verleid te worden door Contador om tegen het ploegbelang te fietsen.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Dat klopt denk ik niet (in ieder geval niet toen Kwiatkowski was gelost). Quintana staat een stuk dichter op Froome dan Contador. Voor Sky was het ook beter geweest als Landa en Contador samen vooruit waren gebleven. Het viel me nog mee dat Landa doorfietste met Quintana in het wiel.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
OK Timmy, had het uiteraard over de Tour. Dat er in de Giro en Vuelta vaker 'complete madness' is weet ik uiteraard ook wel.
Had ik dat verkeerd begrepen, excuus
.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Het zal wat zijn.. Op de Izoard is het nog steeds niet beslist en Landa laat iedereen inclusief Froome achter en pakt het geel die hij in de tijdrit niet meer afstaat. Ik verheug me dan nu al op de etappe naar Parijs..
Dromen mag.
Het is geen compleet onrealistische gedachtte, maar dan moet hij daar denk ik wel zo'n anderhalve minuut voorsprong pakken op Froome in het AK. Anderzijds denk ik toch dat Landa zich wel aan de ploegorders zal houden, wat wel zo fair zal zijn, hij mocht voor de Giro en Froome voor de Tour. Misschien volgend jaar bij Movistar. Vraag me ook af of hij deze vorm vol kan houden de laatste week, als je ziet hoe de andere jongens die uit de Giro komen hier rondrijden...
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Dat klopt denk ik niet (in ieder geval niet toen Kwiatkowski was gelost). Quintana staat een stuk dichter op Froome dan Contador. Voor Sky was het ook beter geweest als Landa en Contador samen vooruit waren gebleven. Het viel me nog mee dat Landa doorfietste met Quintana in het wiel.
Ik kan me niet voorstellen dat Froome gisteren echt bezig was met Quintana. (Het lijkt me dat hij Landa als een grotere bedreiging ziet dan Quintana.) Landa daarentegen had een betere positie gehad met Kwiat erbij: die had voor hem kopwerk kunnen doen en in de groep erachter had dan een knecht ontbroken.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Ja, maar eigenlijk zou het Sky niet moeten uitmaken welke Sky-renner de Tour wint. Uiteraard voelt iedereen wel aan dat dat eigenlijk iets anders ligt. Het verbaasde me gisteren nog het meeste dat Landa niet voor de etappezege leek te gaan. Dat soort zeges lijken voor Sky-renners echt niet te tellen.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Landa gaat duidelijk voor het klassement, en niet voor een etappe. En het speelt hem enorm parten dat zijn kopmanschap in de Vuelta werd ingeruild voor een knechtenrol in de Tour.
Ik denk dat dit hele gedrag van hem een dikke 'fuck you'-vinger is naar Sky en Froome.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Het is geen compleet onrealistische gedachtte, maar dan moet hij daar denk ik wel zo'n anderhalve minuut voorsprong pakken op Froome in het AK. Anderzijds denk ik toch dat Landa zich wel aan de ploegorders zal houden, wat wel zo fair zal zijn, hij mocht voor de Giro en Froome voor de Tour. Misschien volgend jaar bij Movistar. Vraag me ook af of hij deze vorm vol kan houden de laatste week, als je ziet hoe de andere jongens die uit de Giro komen hier rondrijden...
Thomas was eerste kopman voor de Giro, maar door die val op Blockhaus was hij abandon en Landa kansloos voor het klassement waardoor hij voor etappes en de bergtrui ging. Bovendien denk ik dat hij met de aanwezigheid van Quintana en Valverde niet naar Movistar zal gaan, maar naar een ploeg waar hij onbetwiste kopman is voor de Tour.
Misschien Bahrein? Nibali de Giro en Landa de Tour?
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Thomas was eerste kopman voor de Giro,
Dit verhaal blijft maar de ronde doen, maar uit alle officiële communicatie van Sky bleek dat Landa en Thomas het kopmanschap deelden in die ronde. Daarnaast is de hele opbouw van Froome erop gericht geweest om de Tour en de Vuelta te kunnen combineren, dus de vermeende verwachting van Landa voor de Vuelta (wat volgens mij ook slechts een gerucht is, onder meer verspreid door Wuyts) lijkt me nooit realistisch geweest.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Die officiële communicatie van Sky is en blijft een raadsel op zich. Persoonlijk denk ik dat Thomas toch wat hoger in de pikorde staat dan Landa.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Dat mag je denken natuurlijk. Ik denk op mijn beurt dat Landa kopman was in de Giro (samen met Thomas) en geen kopman in een andere grote ronde dit jaar.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Froome terug in geel....
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Ja, opvallend dat Aru zo van achteren zat.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Matthews degradeert de rest wel even zeg. Wat een overmacht!
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Matthews maakte het makkelijk af. Dat Gilbert er niet aan te pas kwam verbaasde me niet echt. Die is volgens mij niet zo goed in vorm, maar hoe makkelijk hij van Avermaet verslaat was indrukwekkend.
Froome, Martin en Uran op 1 seconde. Bardet en Yates op 5 seconden. Landa op 15 seconden, Quintana, Contador en Bennett op 22 seconden en Meintjes en Aru op 25 seconden
Dat betekent dat de controle weer naar Sky gaat. Wat interessant wordt is of ze de rebel Landa weer binnenboord krijgen en of gisteren vooral een dag vrij gaat zijn of dat ze dat uit hun ritme heeft gehaald en verschillende renners minder goed gaan zijn.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
Grove blunder van Aru. Niet meer, niet minder.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wel een heel stomme manier om het geel te verliezen. Hopelijk krijgen we nu niet weer dat gesloten koersen. Froome die misschien een 4de keer gaat winnen. Ondanks dat heb ik nog steeds geen wow gevoel bij hem zoals andere die de Tour wonnen. Nu goed bij Indurain had ik dat ook niet, tijdrijden terzijde gelaten.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Federer, koning der koningen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14611 berichten
- 4561 stemmen
Wel jammer van de wedstrijd en het niveau van Cilic, dan was die finale in Australië begin dit jaar toch een stuk mooier om te winnen of om mee te genieten.
Verder wel een eindbaas, zo laat in je carrière en dat zonder setverlies. Lijkt me zelfs de grootste kanshebber nog straks in New York.
Dat beseffende, in 2012 was hij al in de herfst leek het. De beste man was toen 30. Ik ben nu 30 en heb niet het idee dat ik heel oud ben en Federer was toen al een jaar of drie naar zijn absolute top. Opvallend hoe jong dat eigenlijk was, achteraf gezien.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Federer-Nadal is sowieso de mooiste pot. Mits Federer wint uiteraard.
Maar jeetje, bijna 36 zijn en als een koning over Wimbledon heersen. Ben je een legende zeg.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Mol-le-ma......!!!!!
En weer een echt leuke etappe. De Tour is echt een stuk leuker dan ik vooraf verwacht had. Aanval op het geel en Dan Martin die een fijne stunt uithaalt.
Ag2r die beter standhouden dan Sky. Het wordt een leuke spannende week.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Knappe winst zeg. Mollema pakt hier niet de minste mannen in.
Verder overwegend toch wat saaiig ritje, op het euvel voor Froome na. Landa oogt alsof hij twee keer zo hard die cols op kan.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Wat hebben we nu nog:
Morgen: Rustdag
Dinsdag:Een Matthews-etappe. Voor het klassement gebeurt hier zeer waarschijnlijk niks. Als Matthews hier wint en Kittel er niet aan te pas komt is er een serieuze kans op het Groen.
Woensdag: De zwaartse alpenrit, 4 klimmen, aankomst na lange afdaling Galibier. Een heel klassiek parcours met Croix de Fer, Telegraphe, Galibier.
Donderdag: De alpenetappe waar denk ik de meeste verschillen worden gemaakt. Een van de weinige aankomsten bergop. Een relatief makkelijke aanloop wel en maar twee bergen. Voor het eerst ooit finish op de Izoard.
Vrijdag: Heuvelachtig met vlakke finale. Sprint waarschijnlijk. Lange etappe, waarschijnlijk heel saai, zeker als de klassementen al beslist zijn.
Zaterdag: Tijdrit
Zondag: Parijs.
Heel wat minder kansen om het verschil te maken dan in de derde week Giro. Eigenlijk in maar de helft van de dagen.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Contador gaat het woensdag op zeker proberen. Hopelijk kan hij er een slagveld van maken. Morgen maar eens even praten met wat Spaanstalige vrienden.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Woensdag is wel Contador-dag, ja. Als hij nog kan gaat hij geheid dan. Daar heeft hij veel meer mogelijkheden dan donderdag,
Ik hoop dat donderdag op Col de Vans en de afdaling ervan Sky aan stukken wordt gereden en dat Froome barst als hij geisoleerd op de Izoard zit en hij op twee of drie minuten wordt gereden. Tegen beter weten in wellicht. Maar ik hoop het wel. Ben ook echt benieuwd wat er gaat gebeuren als Froome echt zou barsten en Landa niet.
Quintana verliest uiteindelijk bijna 4 minuten vandaag. Ik hoorde de afgelopen dagen nog mensen praten over de derde week van Quintana. Dat is dit jaar dus echt niet zo. Die is na de Tour einde seizoen denk ik. Als hij het einde al haalt.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Prachtige solo van Mollema, toen hij ging hij had ik twee gedachtten, te ver en San Sebastian. Verder niet heel geweldig deze etappe, maar wel de leukste tot nu toe, en dit zegt toch wel alles over deze Tour tot nu toe die niet om aan te gluren is.
Martin heeft een leeuwenhart, dat is mooi. Landa is echt bizar goed en of ik dat positief of negatief moet zien weet ik niet als je kijkt naar de andere Girogangers hier.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Woensdag is wel Contador-dag, ja. Als hij nog kan gaat hij geheid dan.
Ik denk wel dat hij zal kunnen. Hij lijkt namelijk best goed in vorm en waarschijnlijk speelden de valpartijen hem deels parten bij z'n eerdere tijdverlies, dat zal alleen maar beter worden (ook presteert Contador vaak goed na een rustdag).
Verder kan ik me zo voorstellen dat als Froome donderdag er echt op waarde wordt afgereden op de slotklim dat Landa dan niet wacht. Maar echt breken heb ik Froome nog nooit zien doen eigenlijk.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
eRCee Echt breken niet, nee, want dan had hij op minimaal 2 minuten gestaan nu. Het eindklimmetje van donderdag kwam nog het dichtste bij, maar dat was te kort en te explosief om te weten wat er echt gebeurde. Echt breken deed Quintana vandaag.
Maar de anderen van zich afschudden lukt nog minder, daar put ik hoop uit voor een spannende derde week Tour.
En ik denk ook dat Contador het wel kan. Een ronde winnen zie ik hem niet meer doen, maar na de afgelopen dagen denk ik ook dat het eerdere tijdsverlies vooral door de valpartijen kwam. Hij zal ook niet zonder zege naar huis (en misschien wel met pensioen?) willen.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Niet de finale waar ik vooraf op had gehoopt, maar oh boy, negetiende Grand Slam en achtste Wimbeldon-titel!! Ongeëvenaard! Woorden schieten te kort.
-
- 22488 berichten
- 5151 stemmen
Bovendien denk ik dat hij met de aanwezigheid van Quintana en Valverde niet naar Movistar zal gaan, maar naar een ploeg waar hij onbetwiste kopman is voor de Tour.
Misschien Bahrein? Nibali de Giro en Landa de Tour?
Zou Quintana wel bij Movistar blijven? Dat geklaag van die vader is nogal eens het eerste teken dat er een breuk geforceerd wordt. En zo niet: Dan krijgt Landa de Giro als absolute kopman (bij Sky deelde hij dat nog met Thomas). Quintana doet dat nooit meer. En Valverde zie ik het ook niet meer doen eigenlijk.
Landa naar Movistar lijkt wel zeker. Geruchten zonder dat daar meteen een ontkenning op komt rond deze tijd zijn vrijwel altijd waar en zijn alleen niet officieel omdat dat volgens de regels pas na 1 augustus mag.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.