• 16.123 nieuwsartikelen
  • 179.453 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.346 acteurs
  • 199.424 gebruikers
  • 9.402.536 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Nu nog een nieuwe generatie juryleden. Bennett én Bardet nemen een flesje aan op de slotklim, Uran ergens eerder op de klim. Jury geeft 20 seconden tijdstraf aan Uran en Bennett.... een protest van TLJ is afgewezen.

Malick

• 9146 berichten
  • 640 stemmen

Laatste tien kilometer vuurwerk! Bardet! Maar vooral Landa! Als de finishlijn 100 meter verder had gelegen had hij iedereen weggereden. Wat een held.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1704 stemmen

AHWA schreef:

Nou, Roger. Als je Wimbledon nog een keer wil winnen, moet het dit jaar gebeuren. Je bent in vorm en Djokovic en Murray liggen eruit. Verslik je alsjeblieft niet.

Gaat ook zeker niet gebeuren. Berdych gaat weer een master class krijgen net als op Australian Open. Baal wel erg van dat Federer sinds zijn absolute topvorm nog steeds Nole niet is tegengekomen. Keek dan uit ook razend uit naar een eventuele ontmoeting.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Malick schreef:

Maar vooral Landa! Als de finishlijn 100 meter verder had gelegen had hij iedereen weggereden. Wat een held. 8

Dat denk ik niet, want hij viel juist weer stil in de laatste 30 meter (van 3 naar 4). Maar als hij volledig voor zichzelf had kunnen rijden zou hij wellicht gewonnen hebben ja, want zijn opmars van achter Froome tot in het wiel bij Uran was zeer sterk (ook hoe hij dat gaatje met Benett dichtpoefte daarvoor!).

Wat het flesjesincident betreft inderdaad slechte regel wat mij betreft. Wel is duidelijk te zien dat Bardet het flesje vrijwel direct weer wegegooid (zonder dat helemaal duidelijk wordt of hij er iets uit gebruikt heeft), wellicht dat dit voor de jury te weinig was voor een tijdstraf.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

In Landa zie ik de sterkste ronderenner van zijn generatie. Sterker dan Aru. En die gaat zonder grote tegenslagen nog wel een keertje de Tour winnen.

SergioMalick

• 1244 berichten
  • 1863 stemmen

We hebben het er vorig jaar ook al over gehad, maar de avondetappe heeft echt de grootste vergissing ooit gemaakt om Dione de tafel te leiden in plaats van Herman. Voor mij is Herman de gedoodverfde opvolger van Mart Smeets. Waarom ik me hier nog steeds over opwind? De avondetappe was gewoon een fijn programma met een prettige lome sfeer ten opzichte van het gezeur van Dione en haar voorspelbare gasten. En ik denk dat Herman dit voortreffelijk kan vervullen, zoals in Met het mes op tafel. Tour Du Jour is nu zelfs nog kijkbaarder, complimenten, maar het concept met Wilfred Genee en RTL is gewoon niet helemaal mijn ding.

SergioMalick

• 1244 berichten
  • 1863 stemmen

Wat een leuke etappe zeg! Respect voor de twee Spanjaarden vooraan, indrukwekkend hoe ze allebei hun naam nog maar eens bevestigen. Natuurlijk wel om verschillende redenen.

Straffe tactiek van Sky ook om mogelijke aanvallen op de wankele Froome te vermijden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Etappe, hoor.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Versmachtend, 2,5 uur topentertainment en met een fantastische winnaar!

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

ge-wel-di-ge etappe

starbright boy (moderator films)

• 22488 berichten
  • 5151 stemmen

Verlaat gekeken en een geweldige avond gehad. Een etappe vol met wendingen, verhalen en vooral veel fun. De renners hebben er echt een feestje van gemaakt.

En het klassement schuift gewoon verder in elkaar. Ook nog.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Zo geweldig vond ik het allemaal niet. Vermakelijk, maar niet meer dan dat. Etappe lag vrij snel in de plooi, klassementsmannen rijden weer gezellig als een groepje fietstouristen met elkaar naar boven, niemand die ook maar iets probeert (wederom) op degene die er het minste belang bij heeft na.. Dan wat speldenprikjes in een afdaling waarbij je al weet dat er niet veel verschillen komen dan hooguit een handjevol seconden her en der, nou nou….

Mooie overwinning van Barguil, dat dan weer wel, komt hem toe.

Malick

• 9146 berichten
  • 640 stemmen

Kan Landa een beetje tijdrijden?

starbright boy (moderator films)

• 22488 berichten
  • 5151 stemmen

Nou ik heb genoten. De strijd om de winst was fraaier dan bij menig klassieker in de laatste jaren. Echt fantastisch hoe Barguil reed. En dan de strijd om het geel. We zien een knecht die een serieuze aanval op het geel doet die door een teamgenoot tegengewerkt wordt, terwijl de naaste belagers van de grote favoriet (Bardet en Aru) voor mijn gevoel bewust hun kruid drooghouden en anderen het werk laten doen. Maar vooral een breuk in het hechte Sky-blok (dat bewijst de zuinige reactie uit het Sky-blok wel). Ben erg benieuwd of zeker vijf van de negen Sky-renners echt een totale off day hadden of dat ze vrij kregen van de ploegleiding. Dan hebben we nog de verwoede poging van Contador om zijn eer te redden en een verwoede poging van Quintana om nog iets van zijn tour te maken (en hij halveert gewoon zijn achterstand, pakt alles terug wat hij gisteren verloor). Iedereen, behalve (denk ik) Aru en Bardet, reed maximaal. Ik was van minder enthousiast geworden.

Vooraf dacht ik dat de Tour beslist zou worden na de vijfde etappe. Twee dagen geleden dacht ik dat de Tour beslist was. Nu heb ik het gevoel dat er nog van alles kan. En dan zou de op het eerste gezicht niet heel boeiende etappe van zondag best weleens veel leuker kunnen worden. Maar ik heb vooral zin in de Izoard-etappe van donderdag. Als Froome ergens echt verslagen gaat worden gaat het daar zijn, meer dan in de zwaardere etappe van woensdag.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Malick schreef:

Kan Landa een beetje tijdrijden?

Tegenwoordig wel. Beter dan eerst in ieder geval. Voordeel voor de mindere tijdrijders is dat er een steil klimmetje in het parcours zit, dat zou de boel toch een stukje moeten nivelleren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En nu hoor ik dat kortere etappes de toekomst zouden kunnen worden. Het is niet zoals mijn gek voorstel maar ik word al blijer met een koers van 2,5 uur waarin veel wordt gegeven en spankracht dan 4,5 uur vooral kijken naar elkaar.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Het probleem met de kortere etappes is dat de nadruk vooral op het begin ligt. Halverwege ligt het scenario meestal redelijk vast en naar het einde toe plooit het allemaal vaak terug wat samen. De finales van de etappes lossen zelden de beloftes van het begin in.

Ik ben al lang blij dat er eindelijk gekoerst wordt in deze Tour én dan er ook echt eens spanning is.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Het stuk tussen de tweede en derde klim vond ik tactisch anders heel interessant: Contador jutte Landa op om het groepje Quintana/Barguil/Kwiatkowski niet terug te laten komen, wat eigenlijk tegen het belang leek van Landa. Heel boeiend schouwspel. Dat Quintana op die klim met Barguil die z'n derde adem vond dan toch nog weer 40 seconden dichtrijdt, dat vind ik wel hogeschoolwielrennen hoor.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Timmy757 schreef:

Zo geweldig vond ik het allemaal niet. Vermakelijk, maar niet meer dan dat. Etappe lag vrij snel in de plooi, klassementsmannen rijden weer gezellig als een groepje fietstouristen met elkaar naar boven, niemand die ook maar iets probeert (wederom) op degene die er het minste belang bij heeft na.. Dan wat speldenprikjes in een afdaling waarbij je al weet dat er niet veel verschillen komen dan hooguit een handjevol seconden her en der, nou nou….

Mooie overwinning van Barguil, dat dan weer wel, komt hem toe.

Ik heb nochtans demarrages gezien van minstens 25 renners in het openingshalfuur. Op de laatste col waren er zowel aanvallen van Froome, Martin, Meintjes en Yates. Snap niet wat je loopt te lullen. Dit was veruit de meest entertainende bergrit in jaren.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

eRCee schreef:

Het stuk tussen de tweede en derde klim vond ik tactisch anders heel interessant: Contador jutte Landa op om het groepje Quintana/Barguil/Kwiatkowski niet terug te laten komen, wat eigenlijk tegen het belang leek van Landa. Heel boeiend schouwspel. Dat Quintana op die klim met Barguil die z'n derde adem vond dan toch nog weer 40 seconden dichtrijdt, dat vind ik wel hogeschoolwielrennen hoor.

Ben er van overtuigd dat het labeur van Kwiatkowski om naar dat eerste duo te knallen ervoor gezorgd heeft dat Landa de etappe niet won.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Prinz schreef:

Dit was veruit de meest entertainende bergrit in jaren.

Dat ook weer niet.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Het is alleszins wel de interessantste Tour sinds 2011.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dat ook weer niet.

Waarschijnlijk ga ik teveel op in mijn enthousiasme rond het figuur Mikel Landa, maar counter me gerust met argumenten.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Prinz schreef:

(quote)

Ik heb nochtans demarrages gezien van minstens 25 renners in het openingshalfuur. Op de laatste col waren er zowel aanvallen van Froome, Martin, Meintjes en Yates. Snap niet wat je loopt te lullen. Dit was veruit de meest entertainende bergrit in jaren.

Beginfase was onrustig, maar dat gebeurd normaal gesproken (deze tour dan bijna niet) wel vaker. Demarrages van Martin Meintjes en Yates ? Ik heb de laatste 2 alleen zien volgen, Martin heeft wat op kop gereden voor zijn 5e plek en moest wat later lossen, Yates en Meintjes werden eraf gereden bij de versnelling van Froome. Kan je je afvragen wat ik loop te lullen, ik vraag me af welke wedstrijd jij hebt gekeken. Misschien bedoel je die prikjes die ze deden in de afdaling na te zijn teruggekeerd daarvan weet je van te voren dat ze in het gunstigste geval een paar secondjes pakken.

Meest entertainende etappe jaren ? Vuelta vorig jaar etappe 15; oorlog vanaf begin tussen de favorieten waardoor een geïsoleerde Froome 3 minuten aan de broek krijgt.

Giro dit jaar, 19e etappe waarin Quintana en Nibali de aanval op Dumoulin openen vlak na de start. Om maar even 2 te noemen die, in mijn ogen, veel mooier waren.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Laten we aannemen dat je het alleen over de Tour hebt (anders steekt Fuente De met kop en schouders boven alles uit, gevolgd door de Contador/Quintana coup in de Vuelta 2016, daarna stuk of wat ritten in de Giro, met en zonder Nederlanders). Dan zou ik zeggen de Ventoux vorig jaar, die had een hoge entertainment waarde, maar ook bijvoorbeeld de rit op de slotdag van de Tour twee jaar geleden (?), volgens mij op Alpe d'Huez waar Quintana nog 1 minuut 10 terugpakte op Froome en Pinot de dagzege nam (?).

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Het staat allemaal echt dicht bij elkaar en de verschillende renners geven elkaar niet veel. Ik denk dat er nog van alles kan gebeuren en dat het gaat afhangen van hoe de vorm in de derde week is. Wie zegt dat Quintana niet straks toch nog op het podium staat? Ik zou als Sky nu wel de ploegentactiek blijven spelen, in plaats van op kop te rijden. Lijkt me lastig voor de anderen om Landa bij te houden op dit moment.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Wat een etappe. Helaas moest ik werken tot 20:15, terwijl ik al maanden naar deze etappe heb uitgekeken. Ik wist niks geen uitslag et cetera. Gelukkig maar, want ik werd niet teleurgesteld.

Het eerste stuk vals plat wemelde van de demarrages, wat sowieso al geweldig om te zien is. Op de Col de Latrape is Aru al volledig geïsoleerd omdat Astana helemaal weg is. Landa gaat vervolgens samen met Contador in de aanval en bedreigt zijn kopman. Vervolgens gaat Quintana het alleen (met 3 man in zijn wiel) proberen. Op de Col de Agnes is het redelijk status quo, maar omdat Landa voorin zit blijft het zeer interessant om naar te kijken. Op de Mur de Péguère gaat Martin als een dolle tekeer, en op de steile flanken een paar demarrages van Froome. In de afdaling volgen demarrages elkaar op, terwijl als ze ingerekend zijn er direct blufpoker gespeeld wordt. En uiteindelijk, op Landa na, is er in de top van het klassement amper wat verandert.

Heerlijk gewoon.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

OK Timmy, had het uiteraard over de Tour. Dat er in de Giro en Vuelta vaker 'complete madness' is weet ik uiteraard ook wel.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Prinz schreef:

(quote)

Waarschijnlijk ga ik teveel op in mijn enthousiasme rond het figuur Mikel Landa, maar counter me gerust met argumenten.

Het zal wat zijn.. Op de Izoard is het nog steeds niet beslist en Landa laat iedereen inclusief Froome achter en pakt het geel die hij in de tijdrit niet meer afstaat. Ik verheug me dan nu al op de etappe naar Parijs..

Dromen mag.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Maar bedankt om mijn enthousiasme te temperen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.