- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Wat is de sport toch een lachertje geworden. Max vlak voor de podiumceremonie wegplukken, Vettel erneer zetten en dan de volgende dag horen dat Ricciardo de derde plek heeft. Zou eens bij een sport als voetbal gebeuren, dat de volgende dag opeens een ander heeft gewonnen.
En waarom Vettel en Max bestraft voor dezelfde zaken waar beide Mercedessen in ronde 1 mee wegkomen?
Jan Lammers gaf aan dat een straf voor Hamilton en Rosberg wellicht overbodig was omdat het meteen daarna gelijk wordt getrokken door de virtual safety car.
Op deze manier wordt Formule 1 bijna een jury sport.... die auto's zijn ontzettend veilig. Waarom laten ze het niet wat vaker gewoon z'n gang gaan?
De gedachte achter de veiligheid was ooit dat crashes erbij hoorden, maar dat de racers er niet aan moesten overlijden. Nu lijken de regels vooral bedacht om iedere mogelijke crash te vermijden.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Jan Lammers gaf aan dat een straf voor Hamilton en Rosberg wellicht overbodig was omdat het meteen daarna gelijk wordt getrokken door de virtual safety car.
Ik denk dat hij dan de gewone safety car bedoelt, de VSC laat de gaten zoals ze zijn.
Maar inderdaad. Al was ik hier al bang voor toen de tiener vol bombarie de F1 in kwam, alle gedragsregels aan z'n laars lappend. Dan krijg je vroeg of laat dit soort gezeur.
Los daarvan moeten de regels nu eindelijk eens aan het begin van het seizoen duidelijk zijn en consequent worden nageleefd. Het is nu een loterij of je wordt bestraft.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1577 stemmen
Wordt een beetje moe van het chauvinisme van Nederlandse analytici, waardoor ze niet in staat zijn objectief te beschouwen. Wel klare taal van Vettel en ben het volledig met hem eens. Max is een gifted kid, zoekt graag de grenzen op, maar gaat er met regelmaat overheen. Ook Lauda is er klaar mee, ook niet de eerste de beste.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Dat wordt dus ook precies Max' ondergang, hij heeft straks geen krediet meer bij z'n collega-coureurs en alles wat hij doet komt onder het vergrootglas te liggen. Dat wordt een zeer ongelukkige combinatie, vooral omdat hij het meestal moet hebben van acties die niet door de beugel kunnen.
Dat chauvinisme vind ik overigens ook superirritant. Ik volg de sport al sinds 1998 en nu kun je geen gesprek meer voeren of Max wordt erbij gesleurd. Een discussie over het wk of Ferrari voeren is er niet meer bij. Nog los van zo'n Olav die de supporter uithangt in plaats van dat hij de sport verslaat.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Wordt een beetje moe van het chauvinisme van de Nederlandse analytici, waardoor ze niet in staat zijn objectief te beschouwen. Wel klare taal van Vettel en ben het volledig met hem eens. Max is een gifted kid, zoekt graag de grenzen op, maar gaat er met regelmaat overheen. Lauda is er ook klaar mee, ook niet de eerste de beste.
Vond Lauda z'n opmerking eigenlijk erg zwak. Omdat Rosberg voor het kampioenschap gaat, mag je niet zo'n risicovol duel aan gaan? Vond het complete onzin wat dat kampioenschap er mee te maken heeft. Daarbij is het duel tussen Rosberg en Verstappen onderzocht en niks mee gedaan. (Lauda richtte zich met name op het incident in de 1e bocht, en zit uiteraard in team-Mercedes).
Ben het met je eens dat de analytici nogal doorschieten, maar bij SkySports waren ze toch ook niet zo heel fel op Verstappen. Dat hij in de laatste ronden het oordeel aan de stewards laat vonden ze niet netjes, maar wel te billiken. Internationaal valt de kritiek op Verstappen volgens mij nog best mee, denk dat veel journalisten toch stiekem wel blij zijn met iemand die de boel opschudt. De irritatie ontstaat vooral binnen de Formule 1, is mijn indruk. En dat kan Max wel opbreken wanneer hij de steun van Red Bull een keer verliest....
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Vond Lauda z'n opmerking eigenlijk erg zwak. Omdat Rosberg voor het kampioenschap gaat, mag je niet zo'n risicovol duel aan gaan? Vond het complete onzin wat dat kampioenschap er mee te maken heeft.
Dat is een ongeschreven regel/gentleman's agreement in de F1; in de finaleraces de wk-kandidaten zoveel mogelijk hun eigen gevecht laten voeren. Is al sinds jaar en dag zo. Dat is wat veel coureurs ook zo irriteert aan Max; hij zoekt de grenzen op van wat volgens de reglementen toelaatbaar is, maar F1 is daar niet de sport voor. Er heerst heel erg dat 'dit is onze gezamenlijke sport'-gevoel met het nodige respect voor elkaar. Nog los van dat je samen een zo veilig mogelijk speelveld wilt creëren.
En dan is er opeens een opstandige tiener (die wat dat betreft zijn genen ook al niet mee heeft) die geen boodschap heeft aan hoe de sport wordt bedreven. Dat is zijn goed recht, maar het zal heel interessant worden hoe anderen hierop gaan reageren nu de waarschuwingsfase wel zo'n beetje voorbij is. Het zal steeds vaker gaan voorkomen dat de ander zijn auto wél laat staan en ze er allebei naast staan en/of hij schorsingen krijgt. Ik wil nog wel eens zien hoe Marko reageert als dat te vaak gebeurt.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1577 stemmen
Vond Lauda z'n opmerking eigenlijk erg zwak. Omdat Rosberg voor het kampioenschap gaat, mag je niet zo'n risicovol duel aan gaan?
Kijk de start maar terug; eerst tikt hij Rosberg aan, omdat hij zich er aan de rechterkant van de baan tussen wil wringen. Toen dit niet lukte drukte hij hem uit frustratie in de eerste bocht van de baan af (expres te laat insturen). Vergelijkbare actie die Rosberg bij Max flikte in Duitsland.
Internationaal valt de kritiek op Verstappen volgens mij nog best mee, denk dat veel journalisten toch stiekem wel blij zijn met iemand die de boel opschudt.
Dat betwijfel ik. Ik denk zodra de druk groter wordt en Max echt gaat rijden voor het kampioenschap, hij nog gekkere dingen gaat doen. Met alle gevolgen van dien.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Dat is een ongeschreven regel/gentleman's agreement in de F1; in de finaleraces de wk-kandidaten zoveel mogelijk hun eigen gevecht laten voeren. Is al sinds jaar en dag zo.
Dat vind ik persoonlijk topsport onwaardig. Het duel met de nummer 3 hoort er gewoon bij als jij de nummer 2 bent. Daarnaast zijn de punten uit de eerste wedstrijden net zoveel waard als in de laatste wedstrijden. Ajax moest ook van De Graafschap proberen te winnen. Dat Verstappen zich van dergelijke kul niks aantrekt pleit mijns inziens voor hem. (hoezeer ik mij verder ook erger aan z'n houding).
Of het duel met Rosberg vervolgens fair gespeeld wordt is een andere discussie: maar er zijn nogal veel verschillende interpretaties voorbij gekomen, waarbij naar mijn idee voor beide kanten veel te zeggen valt. Het wordt tijd dat de stewards consequent gaan bestraffen. Dit geouwehoer werkt niet mee als je een race-sport wilt zijn waarbij ook nog eens mensen vermaakt moeten worden.
De uitleg van Whiting over waarom Hamilton bijv. wel wegkwam met z'n actie over het gras vind ik ook niet zo sterk. Hij meende dat Hamilton er geen voordeel uit haalde....maar volgens mij lag hij toch plotseling behoorlijk wat meters voor op de rest. Zolang ze niet consequent optreden blijf je dit soort gedonder houden. Want hoe kinderachtig het ook is, begrijp ik wel dat er coureurs zijn die denken 'als Hamilton er mee wegkomt, kan ik het ook wel een keer proberen'.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Dat vind ik persoonlijk topsport onwaardig. Het duel met de nummer 3 hoort er gewoon bij als jij de nummer 2 bent. Daarnaast zijn de punten uit de eerste wedstrijden net zoveel waard als in de laatste wedstrijden. Ajax moest ook van De Graafschap proberen te winnen. Dat Verstappen zich van dergelijke kul niks aantrekt pleit mijns inziens voor hem. (hoezeer ik mij verder ook erger aan z'n houding).
Zo strikt moet je het niet zien. Je mag uiteraard wel strijden. Sterker nog, als je bewust niet voor die P2 gaat beïnvloed je het wk ook onnodig.
Of vertaald naar voetbal: als Eagles-verdediger zaag je Luuk de Jong niet bij z'n enkels af als ie een paar dagen later de CL-finale moet spelen. Of het moet die halve Maori van de Eagles zijn, maar dat is onkunde. 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Verder overigens helemaal met je eens hoor. Het is een en al grijs gebied in die reglementen en de kijker wordt er de dupe van. Mexico was al de zoveelste flater die ze sloegen, amateurisme ten top. Vlak voor de podiumceremonie, toen Vettel erbij werd gehaald, werd nota bene nog gezegd dat alle tijdstraffen verwerkt waren in de uitslag.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1577 stemmen
Jan Lammers die in Nieuwsuur begint over een gebrek aan objectiviteit, het moet niet gekker worden.
Meifesto
-
- 28 berichten
- 0 stemmen
Verstappen maakt weer geen goede beurt richting z'n collega's. Snap niet zo goed waarom hij die plek niet aan Vettel gaf.
Omdat op dat moment de stewards nog geen uitslag hadden gegeven en Verstappen dus ook nog niet opzij hoefde.
Daarbij wetende dat Ham ook geen straf kreeg zag Verstappen geen nut om opzij te gaan.
En die was er in eerste instantie ook niet 
Meifesto
-
- 28 berichten
- 0 stemmen
Het blijft natuurlijk wel hilarisch dat de grootste aanhanger van de "verstappen" regel de eerste is die hem overtreedt en ervoor beboet wordt.
Vervolgens een pitbaas die zo hard mogelijk alle bureaucratische regeltjes gebruikt om Verstappen van plek 3 te krijgen, zodat Vettel daar kan staan. En dan vervolgens gaan klagen over dat F1 te veel regeltjes wordt nadat zijn Vettel ook straf krijgt xD
Ik zelf kan erg genieten van het racen van bijvoorbeeld Rosberg en Botaz.
Rosberg mag zeker dit WK winnen.
Ook Ricciardo doet het goed, en is ook buiten de baan een interessant figuur.
In dat opzicht zijn Max en Ric ook een goede combi moet ik zeggen, en passen ze beide goed in Redbull.
Ben nu voornamelijk benieuwd wat volgend jaar brengt en hoe Bottas, Perez en dergelijke rijders zich gaan houden.
Bottas breekt ook wereldrecorden, krijgt daar alleen geen screentijd voor 
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Pff de F1 mag blij zijn met MAX!
Maar goed even melden!
CHICAGO CUBS yesssssss 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Haha, ja, dat blijft altijd grappig. Vooral dat commentaar natuurlijk. Heerlijk.
happie
-
- 6239 berichten
- 426 stemmen
Zeker. blijf het altijd terug kijken. Shaq blijft een held. Ook na zijn carrière. Barkley ook btw.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Vandaag is er de mogelijkheid voor Murray om Djokovic van zijn troon te stoten. Toch vreemd, heb me helemaal niet gerealiseerd dat hij zo dichtbij is gekomen. Djokovic heeft toch twee GS gewonnen en in een finale gestaan. Zal wel goed zijn voor Djok zijn motivatie, want die was min of meer verdwenen sinds het winnen van Roland Garros.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Miljoenen fans vieren feest met de Cubs | NOS
Dat is nog eens een kampioensfeest. Wat een sportnatie.
Graaf Machine
-
- 9826 berichten
- 1421 stemmen
Mooie eerste clash tussen Carlsen en Karjakin. Een ongebruikelijke opening, de Trompovsky, leidde tot een partij waarin het evenwicht nauwelijks verstoord werd. Carlsen (wit) probeerde een en ander, maar Karjakin verdedigde accuraat. Vlak na de tijdcontrole beseften beiden dat remise onvermijdelijk was.
Ik zit er weer helemaal in, het WK is begonnen. Nog 11 lekkere potjes te gaan.
Stand: Carlsen 0,5 - Karjakin 0,5.
Graaf Machine
-
- 9826 berichten
- 1421 stemmen
Voor de duidelijkheid, dit zijn de combattanten (een jaar of tien geleden)
Links: Karjakin en rechts: Carlsen
Voor wie de partijen live wil zien, met beelden en commentaar, maar er niet voor wil betalen, is de volgende link aan te raden: - wcc.protectedvideos.com Altijd mooi om live de lichaamstaal te volgen van de spelers.
Morgen 20.00 uur, Nederlandse en Belgische tijd, partij 2.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Is het wk Ganzenborden ook al begonnen? 
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Honderden miljoenen? Dat lijkt me grootspraak.
Graaf Machine
-
- 9826 berichten
- 1421 stemmen
Honderden miljoenen? Dat lijkt me grootspraak.
Dat lijkt mij ook, maar dat is verder niet echt interessant. Dat vanavond om 20.00 uur Nederlandse tijd partij nummer twee begint is daarentegen wel het vermelden waard. Ik zit nu alweer de minuten af te tellen.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Graaf Machine
-
- 9826 berichten
- 1421 stemmen
Wat vind jij daar interessant aan dan?
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen net als jij professioneel schaak volgen.
Graaf Machine
-
- 9826 berichten
- 1421 stemmen
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen net als jij professioneel schaak volgen.
Ah, is het dat. Ik denk dat dat niet te achterhalen valt. Er zullen momenteel wel weer meer Russen de match volgen, en weer wat minder Indiërs. In Noorwegen is de aandacht heel groot, in Amerika is ook een redelijk aantal schaakvolgers. En verder in vele westerse landen. In Afrika zal het minder zijn, in Japan leeft het ook niet zo. In andere Aziatische landen wat meer... ja, hoe kom je erachter hoeveel volgers er zijn? Ik zou het niet weten. Honderden miljoenen zullen het er inderdaad niet zijn, maar een redelijke gok hoeveel het er wel zijn durf ik ook niet te doen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Strakke ronde van Kimi! Weer Vettel te grazen. 
Edit: 'Mmmwwwoooaaaaahhhh pretty average' vindt hij zelf. 
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1577 stemmen
Belooft sowieso een mooie start te worden morgen met weer aantal strapatsen van Mad Max
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.