• 15.851 nieuwsartikelen
  • 178.540 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.282 acteurs
  • 199.154 gebruikers
  • 9.381.228 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

otherfool

• 18531 berichten
  • 3403 stemmen

En losss! Vandaag ook op het open Ziggo kanaal.

eRCee

• 13444 berichten
  • 1980 stemmen

Tsjonge zeg, die Diego Rosa reed echt een ijzersterke koers.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Hamilton z'n motor zegt poef! Red Bull een een tweetje. Mooi om te zien, jammer dat Max het z'n collega niet echt moeilijk meer kon/wilde maken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Of *mocht* maken Ik mag die Hamilton niet zo, dus dit was een heerlijke race. Eindelijk wat spanning vooraan. Meestal is de race anderhalve ronde spannend, en dan begint de tactische strijd met de pitstops. Nu tot het einde spektakel.

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Red Bull wilde het gewoon op safe spelen na die ploffer waardoor die dubbele pitstop kwam. Daardoor kwam Max net even wat te ver achter Ric de baan op. Jammer want ik had die battle ook nog wel even tot het einde willen zien doorgaan, maar vanuit het team snap ik het heel goed.

Over het algemeen wel een boeiende race geweest in ieder geval.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Gh8st schreef:

Red Bull wilde het gewoon op safe spelen na die ploffer waardoor die dubbele pitstop kwam. Daardoor kwam Max net even wat te ver achter Ric de baan op. Jammer want ik had die battle ook nog wel even tot het einde willen zien doorgaan, maar vanuit het team snap ik het heel goed.

Over het algemeen wel een boeiende race geweest in ieder geval.

Volgens mij was er niks meer aan te doen, ook wanneer Max de vrijheid zou hebben gehad om voor winst te gaan. De dubbele pitstop was noodzakelijk om Max nog een kans te geven. Als Max niet was gaan pitten tijdens de VSC had Ricciardo de pitstop met gemak goed gemaakt. Beiden met nieuwe banden - die van Max ook nog eens niet helemaal nieuw - en vijf seconde verschil, was naar mijn idee niet meer mogelijk. Wat dat betreft was het uitvallen van Hamilton helemaal niet gunstig voor Max. Zonder die uitval was hij ook tweede geworden en hadden zijn concurrenten minder punten gepakt. Of beter nog, hij had Ricciardo al voor het uitvallen van Hamilton in moeten halen. Maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan.

Wel een heerlijke race weer. Volgende week vermoedelijk weer kansen voor Red Bull.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Prima race weer. Mooi dat Max Lewis van zich af wist te houden. Heerlijk om die Lewis zo te zien balen achteraf. Rosberg mag dit nu niet meer weggeven.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1577 stemmen

Max had wel weer een echte Max streek. Zal me niks verbazen als zijn gevaarlijke manoeuvre nog een staartje gaat krijgen.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Er is ook een officieel protest ingediend vanuit Mercedes.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Er is ook een officieel protest ingediend vanuit Mercedes.

En ingetrokken door champ Lewis. Hij wil niet zo winnen.

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat de F1-reglementen niet voor Verstappen gelden. Het is nu wachten op de eerste coureur die zijn geduld met hem verliest en de auto laat staan. Groot ongeval loert om de hoek.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Helaas wel een enorm gat naar Rosberg nu, maar ik denk nog steeds dat Lewis hem over de streep trekt, ook al wordt het krap. Ik hoop het in ieder geval van harte, Rosberg is geen kampioen.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1577 stemmen

Lijkt me sterk dat Hamilton dit nog kan corrigeren. Waarom vind je Rosberg geen kampioen, onsympathiek?

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Niet goed genoeg. Hij kan heel clean een race controleren als hij eenmaal op kop ligt, dat is zijn grote kracht. Maar als het op racen aankomt, is hij gezien. Dat zie je vooral wanneer hij niet vooraan rijdt en zich naar voren moet knokken. Of wanneer het regent, zoals in Monaco dit jaar.

Sympathiek is hij zeker wel, als persoon zou ik het hem gunnen. Maar ik wil de beste coureur zien winnen en dat is nog steeds Hamilton, ook al laat hij steken vallen dit seizoen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

In de beste auto is het makkelijker om de beste te zijn. Races worden tegenwoordig aan de start beslist, en op strategie. Echt racen om de winst is er niet meer bij, tenzij Mercedes uitvalt. Dus de Mercedes met de beste start wint meestal en dat is dit seizoen vaker Rosberg geweest. En ik heb Rosberg zich vorige week toch knap naar voren zien knokken in Maleisië.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Hij maakt inderdaad goed gebruik van de omstandigheden en profiteert vrij optimaal van Hamiltons pech en fouten. Maar een kampioen hoort het totaalplaatje te hebben, ook als de omstandigheden daar een keer minder om vragen. Zo'n Monaco was een enorme afgang en in rechtstreekse duels heeft Hamilton geen kind aan hem. Ik zou het jammer vinden als zo iemand dan naar de titel koerst.

Vorige week heb ik bij hoge uitzondering niet gezien, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij zich door dat veld gevochten heeft. Als Rosberg al eens inhaalt zijn het van die DRS passes op het rechte stuk.

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat de F1-reglementen niet voor Verstappen gelden. Het is nu wachten op de eerste coureur die zijn geduld met hem verliest en de auto laat staan. Groot ongeval loert om de hoek.

Toto Wolff: "Het reglement zegt iets anders. Daarin staat dat je tijdens het aanremmen niet van je lijn mag afwijken maar daar zijn nog geen straffen voor uitgedeeld. We moeten weten wat er wel en niet is toegestaan. Maar wat mij betreft is stevig racen prima."

Weet zo gauw niet waar ik dit kan opzoeken, maar welke coureur is er recent hiervoor wel bestraft? (of is Verstappen uberhaupt de enige die ervan beschuldigd wordt? In dat geval zijn het natuurlijk loze woorden van Wolff...)

Hier nog interessante geruchten van Bild Formel 1: Protest-Posse: Die Wahrheit zur Mercedes-Beschwerde - autobild.de

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Je hebt die regels rondom het van de lijn afwijken, maar ook een overkoepelende die voorschrijft dat je geen gevaarlijk rijgedrag mag vertonen. Maar die is zoals zoveel F1-reglementen weer zo ontzettend grijs dat het een loterij is of je wordt bestraft.

Volgens mij is het ook die regel waardoor Vettel deze race drie plekken terug moest starten, n.a.v. die crash in Singapore. Maar het verbaast me dus dat de ruwste coureur van het veld zelfs nooit under investigation is. Bij een Maldonado of Grosjean in z'n crashjaar lag er steeds een vergrootglas op alles wat ze deden.

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Tja, Sagan... Fenomenaal natuurlijk, oververdiend (beste man van het seizoen) en met 2 wereldtitels op rij al in de galerij van de allergrootsten. Maar ik begin het wel een beetje saai te vinden...

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Sagan mag voor mij 5 keer wereldkampioen worden

eRCee

• 13444 berichten
  • 1980 stemmen

Voordeel is dat we zo net kunnen doen of dit hele WK niet heeft plaatsgevonden.

Als Leezer had gewonnen had ik echt over de grond gerold van het lachen, dat was het grootst mogelijke statement geweest richting de UCI.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

De NBA is ook weer begonnen. Het sterrenensemble uit Oakland direct onderuit tegen de Spurs. Ik ben benieuwd naar de rest van het seizoen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Verliezen van de Spurs kan gebeuren, dat is wel een lastige eerste game. Met Pau voor Duncan lever je wel een vaste steunpilaar aan, maar Aldridge heeft afgelopen seizoen al laten zien, dat hij de nieuwe "big man" is. Met Leonard heb je natuurlijk al een echte All Star in huis en dat samen met o.a. Parker, Ginobili, Pau en Green staat daar gewoon een uitstekend team waar Gregg Popovich al een aantal jaar op voort blijft borduren en iedere speler, die daar bijkomt, past zich moeiteloos aan.

Golden State gaat ook weer gewoon meedoen. Ik ben benieuwd of Kerr de machine draaiende kan blijven houden. Met Durant heb je er weer een ster bij en hij moet hem nu laten renderen met Thompson/Curry/Green.

Cleveland begint al wel beangstigend sterk aan het seizoen. Ze hebben New York toch flink aan de kant geschoven en die hebben toch ook geen onaardige ploeg.

De favorieten dit seizoen zijn Cleveland, Golden State en San Antonio.

Miami ook prima begonnen. Whiteside, Dragic, Winslow en Waiters worden de nieuwe pijlers van het team. Helaas lijkt de carriere van Bosh over. In ieder geval bij Miami. De doctoren hebben gezegd, dat hij niet meer in staat is om op dat niveau te spelen. Hijzelf geeft nog niet op.

otherfool

• 18531 berichten
  • 3403 stemmen

Sventastic alweer vroeg op dreef, na de 5K nu zelfs de 1500 gewonnen op de KNSB cup

Kwalletje Koen niet eens in de top 10

Ataloona

• 734 berichten
  • 4264 stemmen

Jep, na de schaatsmoeheid en de overtraining zijn er nu de privé-omstandigheden. Het houd ook niet op voor Koen. De pech.

eRCee

• 13444 berichten
  • 1980 stemmen

Wordt het geen tijd om gewoon van Koen Verweij te gaan spreken, otherfool? Deze techniek doet inmiddels wel erg denken aan Trump met z'n crooked Hillary en Lying Ted. Niet echt een verrijking voor het publieke discours zeg maar.

otherfool

• 18531 berichten
  • 3403 stemmen

Helaas staat mijn onmetelijke antipathie jegens de langharige schoonspringer zulks niet toe. Maar ik weet het goed gemaakt: na zijn DNS vandaag op de 1000 hoef ik het immers definitief nooit meer over hem te hebben. Niet in het sporttopic in ieder geval.

eRCee

• 13444 berichten
  • 1980 stemmen

Langharige schoonspringer vind ik wel een verrijking, dus dan houden we het daar maar op.

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

Verstappen maakt weer geen goede beurt richting z'n collega's. Snap niet zo goed waarom hij die plek niet aan Vettel gaf. (hoewel het mij ook onduidelijk is waarom Hamilton in de 1e rond geen straf krijgt. Ze zijn coulanter in de eerste rondes, maar zeker in de 1e bocht ben je in duel, en profiteer je net zo goed van de situatie....)

Wel heerlijk hoe Vettel z'n frustraties de vrije loop liet. Had heel even hoop dat hij zichzelf van de baan zou rijden (eventueel met Ricciardo...).

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Vettel alsnog gestraft voor die verdedigende actie tegen Ricciardo, die nu letterlijk de lachende derde is. Spectaculaire GP gezien, mede dankzij het gevecht om plek drie aan het einde. Hoewel ik zelf graag veel GP's in Europa zie op 'oude' circuits, moet ik toegeven dat afgelopen weken erg gaaf waren met een uitverkocht Austin en Mexico stad (de eerste race zelf was helaas minder, maar dat heb je niet altijd in de hand).

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Wat is de sport toch een lachertje geworden. Max vlak voor de podiumceremonie wegplukken, Vettel erneer zetten en dan de volgende dag horen dat Ricciardo de derde plek heeft. Zou eens bij een sport als voetbal gebeuren, dat de volgende dag opeens een ander heeft gewonnen.

En waarom Vettel en Max bestraft voor dezelfde zaken waar beide Mercedessen in ronde 1 mee wegkomen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.