- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Hockey mag inmiddels wel, maar al die poulepotjes zonder spanning hoeft echt niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Pouleduels omzetten in KO duels, verder een hele leuke Olympische kijksport.
Competitiehockey boeit me niet, Oranje hockey op de Spelen kijk ik al tig toernooien.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Grootste ergernis deze Spelen, al die live hokkiepotjes, bah.
vreselijke kutsport.
Wil jij liever meer voetbal, dat komt me pas de strot uit, het hele jaar door.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ik ken eigenlijk maar weinig mensen die geïnteresseerd zijn in het Olympisch voetbaltoernooi. Zelfs voetballiefhebbers in mijn kennissenkring volgen het amper.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ken eigenlijk maar weinig mensen die geïnteresseerd zijn in het Olympisch voetbaltoernooi. Zelfs voetballiefhebbers in mijn kennissenkring volgen het amper.
Zal ook wel te maken hebben met het feit dat het enerzijds altijd samenvalt (ik bedoel in hetzelfde jaar) met het WK en anderzijds bij de mannen zijn het veel minder bekende spelers vanwege de leeftijdsgrens van maximum 23 jaar. Nu goed het vrouwenvoetbal heb ik wel beetje gekeken in het begin omdat ik dat anders nooit op TV te zien krijg.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Opvallend. Hoop van mijn vrienden, familie en collega's kijken de Spelen wel. Iedereen met een beetje interesse in sport kijkt toch zoiets een beetje intensief? Juist nu krijg je in 2 weken een hoop sporten te zien die je normaal niet kijkt. En helemaal wordt het (voor mij) leuk als NL gouden kansen heeft.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ik had het niet over de Spelen in het algemeen, maar over het Olympisch voetbaltoernooi.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Excuus, verkeerd gelezen. Nee, ik volg op de uitslagen na ook het voetbaltoernooi op de Spelen niet. Laatste keer dat ik daar een pot van keek was toen Oranje nog mee speelde. 2008 geloof ik met Foppe de Haan.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Dat BMX is toch wel een lekkere kijksport hoor. Grote mannen op kinderfietsjes die soms bizar lang in de lucht blijven hangen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Medaille binnen, dit gaat nergens over.
kos
-
- 46702 berichten
- 8857 stemmen
Pouleduels omzetten in KO duels, verder een hele leuke Olympische kijksport.
Vind het echt ubersuf. Dan 100 keer liever basketball en handbal enzo.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Damn ik zit nu die hockeydames te kijken, die hebben hun 9 levens echt volledig opgebruikt...
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4522 stemmen
Tering zeg, Henry Schut. Wennemars houdt een verhaal over weggestuurde juryleden en rare beslissingen bij het boksen, Henry kapt dat eigenlijk gelijk af met de opmerking dat het een jurysport is. Het zal eens één keer spannende televisie worden. Nee, het moet vooral veilig, gezellig en zonder kritiek zijn.
SergioMalick
-
- 1233 berichten
- 1840 stemmen
Mijn cultuur en die van het hockey gaan absoluut niet samen. Het idee dat je met een stok rondloopt waarvan je de helft niet eens mag gebruiken en zo zijn er nog een aantal regels die absoluut niet nodig waren geweest. Daarnaast is de samenstelling van mensen bij amateurclubs alles wat ik niet wil zien in een sport en samenleving.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Mysterieuze laatste zin...
Churandy ondertussen met het fijne voorgerechtje voor het uur U 
edit: hoe knap ook, dit doet pijn. Veel pijn.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Dafne toch..
Nee, het moet vooral veilig, gezellig en zonder kritiek zijn.
Dat heeft Jacques Brinkman dan kennelijk niet meegekregen, want die zaagt daar met een botte zaag. Beetje sneu voor de baard.
starbright boy (moderator films)
-
- 22413 berichten
- 5077 stemmen
Zeg dat wel ja. Zo'n sport waar ik zo zit op te winden dat ik er moe van wordt.
606
-
- 23879 berichten
- 12278 stemmen
Jammer van de vrouwen handbalteam, met 1 punt net verliezen in de halve finale. Ze deden het goed.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Met nota bene in de allerlaatste seconde een bal op de paal wat de gelijkmaker zou opleveren en dus verlenging...
606
-
- 23879 berichten
- 12278 stemmen
Met nota bene in de allerlaatste seconde een bal op de paal wat de gelijkmaker zou opleveren en dus verlenging...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mijn cultuur en die van het hockey gaan absoluut niet samen. Het idee dat je met een stok rondloopt waarvan je de helft niet eens mag gebruiken en zo zijn er nog een aantal regels die absoluut niet nodig waren geweest. Daarnaast is de samenstelling van mensen bij amateurclubs alles wat ik niet wil zien in een sport en samenleving.
Of het kan nog gekker, er zijn mensen die dat idiote spelletje uit Harry Potter doen met een stok tussen hun benen. Zo ver gaan sommige in hun debiele devotie voor een franchise.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
En zowel België als Nederland verliezen hun hockeywedstrijd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En zowel België als Nederland verliezen hun hockeywedstrijd.
Met dat verschil dat België een medaille heeft en Nederland niet. 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Wat me nog het meeste opviel gisteren was de tomeloze teleurstelling met het zilver. Redelijk onBelgisch en fijn om te zien na alle "fantastische 6e plaats" en "ik was hier enkel om het mee te maken en te leren" berichten. Zou mij niet verbazen dat het grootste verschil tussen NL en BE (op medaille gebied) vooral te maken heeft met ambitie.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hockeythrillerdrama, volleybalthrillerdrama, handbalthrillerdrama...
Ik heb een stevig shotje Churandy nodig om niet in een depressie te belanden.
606
-
- 23879 berichten
- 12278 stemmen
Hockeythrillerdrama, volleybalthrillerdrama, handbalthrillerdrama...
Ik heb een stevig shotje Churandy nodig om niet in een depressie te belanden.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12855 stemmen
Da's dan de keerzijde van de medaille (hah), in België zijn we dolgelukkig met 6, in Nederland zijn 16 medailles nog niet genoeg 
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
En dan met name te weinig gouden 
Ik vermoed dat toen er een paar onverwachte gouden plakken werden behaald het gevoel kwam dat we die lijn wel even door zouden gaan trekken. Schippers, en handbal-, hockey- en/of volleybal. Maar zij strandden allen. Behoudens dan de hockey dames (nog).
Zit er verder nog iets in het vat?
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8285 stemmen
Wat me nog het meeste opviel gisteren was de tomeloze teleurstelling met het zilver. Redelijk onBelgisch en fijn om te zien na alle "fantastische 6e plaats" en "ik was hier enkel om het mee te maken en te leren" berichten. Zou mij niet verbazen dat het grootste verschil tussen NL en BE (op medaille gebied) vooral te maken heeft met ambitie.
Ja, dat verbaast me al jaren aan de Belgen. Gaan ze naar een EK/WK is het altijd van: 'we proberen zover mogelijk te komen' en 'als we de volgende ronde halen is het tournooi geslaagd'!
WTF? Je gaat toch hopelijk heen om proberen te winnen (op een faire manier, niet kostte wat kost)? Wat dat betreft had Wales het afgelopen EK de juiste instelling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.