• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.530 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.142 gebruikers
  • 9.380.221 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Hockey mag inmiddels wel, maar al die poulepotjes zonder spanning hoeft echt niet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Pouleduels omzetten in KO duels, verder een hele leuke Olympische kijksport.

Competitiehockey boeit me niet, Oranje hockey op de Spelen kijk ik al tig toernooien.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

kos schreef:

(quote)

Grootste ergernis deze Spelen, al die live hokkiepotjes, bah.

vreselijke kutsport.

Wil jij liever meer voetbal, dat komt me pas de strot uit, het hele jaar door.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ik ken eigenlijk maar weinig mensen die geïnteresseerd zijn in het Olympisch voetbaltoernooi. Zelfs voetballiefhebbers in mijn kennissenkring volgen het amper.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik ken eigenlijk maar weinig mensen die geïnteresseerd zijn in het Olympisch voetbaltoernooi. Zelfs voetballiefhebbers in mijn kennissenkring volgen het amper.

Zal ook wel te maken hebben met het feit dat het enerzijds altijd samenvalt (ik bedoel in hetzelfde jaar) met het WK en anderzijds bij de mannen zijn het veel minder bekende spelers vanwege de leeftijdsgrens van maximum 23 jaar. Nu goed het vrouwenvoetbal heb ik wel beetje gekeken in het begin omdat ik dat anders nooit op TV te zien krijg.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Opvallend. Hoop van mijn vrienden, familie en collega's kijken de Spelen wel. Iedereen met een beetje interesse in sport kijkt toch zoiets een beetje intensief? Juist nu krijg je in 2 weken een hoop sporten te zien die je normaal niet kijkt. En helemaal wordt het (voor mij) leuk als NL gouden kansen heeft.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ik had het niet over de Spelen in het algemeen, maar over het Olympisch voetbaltoernooi.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Excuus, verkeerd gelezen. Nee, ik volg op de uitslagen na ook het voetbaltoernooi op de Spelen niet. Laatste keer dat ik daar een pot van keek was toen Oranje nog mee speelde. 2008 geloof ik met Foppe de Haan.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Dat BMX is toch wel een lekkere kijksport hoor. Grote mannen op kinderfietsjes die soms bizar lang in de lucht blijven hangen.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Medaille binnen, dit gaat nergens over.

kos

• 46702 berichten
  • 8857 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Pouleduels omzetten in KO duels, verder een hele leuke Olympische kijksport.

Vind het echt ubersuf. Dan 100 keer liever basketball en handbal enzo.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Damn ik zit nu die hockeydames te kijken, die hebben hun 9 levens echt volledig opgebruikt...

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Tering zeg, Henry Schut. Wennemars houdt een verhaal over weggestuurde juryleden en rare beslissingen bij het boksen, Henry kapt dat eigenlijk gelijk af met de opmerking dat het een jurysport is. Het zal eens één keer spannende televisie worden. Nee, het moet vooral veilig, gezellig en zonder kritiek zijn.

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

Mijn cultuur en die van het hockey gaan absoluut niet samen. Het idee dat je met een stok rondloopt waarvan je de helft niet eens mag gebruiken en zo zijn er nog een aantal regels die absoluut niet nodig waren geweest. Daarnaast is de samenstelling van mensen bij amateurclubs alles wat ik niet wil zien in een sport en samenleving.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mysterieuze laatste zin...

Churandy ondertussen met het fijne voorgerechtje voor het uur U

edit: hoe knap ook, dit doet pijn. Veel pijn.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Dafne toch..

mjk87 schreef:

Nee, het moet vooral veilig, gezellig en zonder kritiek zijn.

Dat heeft Jacques Brinkman dan kennelijk niet meegekregen, want die zaagt daar met een botte zaag. Beetje sneu voor de baard.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Dat BMX blijft toch wel erg tof.

starbright boy (moderator films)

• 22413 berichten
  • 5077 stemmen

Zeg dat wel ja. Zo'n sport waar ik zo zit op te winden dat ik er moe van wordt.

606

• 23879 berichten
  • 12278 stemmen

Jammer van de vrouwen handbalteam, met 1 punt net verliezen in de halve finale. Ze deden het goed.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Met nota bene in de allerlaatste seconde een bal op de paal wat de gelijkmaker zou opleveren en dus verlenging...

606

• 23879 berichten
  • 12278 stemmen

j0enne schreef:

Met nota bene in de allerlaatste seconde een bal op de paal wat de gelijkmaker zou opleveren en dus verlenging...

Jep, klopt. Dat is hele zure pech.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

SergioMalick schreef:

Mijn cultuur en die van het hockey gaan absoluut niet samen. Het idee dat je met een stok rondloopt waarvan je de helft niet eens mag gebruiken en zo zijn er nog een aantal regels die absoluut niet nodig waren geweest. Daarnaast is de samenstelling van mensen bij amateurclubs alles wat ik niet wil zien in een sport en samenleving.

Of het kan nog gekker, er zijn mensen die dat idiote spelletje uit Harry Potter doen met een stok tussen hun benen. Zo ver gaan sommige in hun debiele devotie voor een franchise.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En zowel België als Nederland verliezen hun hockeywedstrijd.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

alexspyforever schreef:

En zowel België als Nederland verliezen hun hockeywedstrijd.

Met dat verschil dat België een medaille heeft en Nederland niet.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Wat me nog het meeste opviel gisteren was de tomeloze teleurstelling met het zilver. Redelijk onBelgisch en fijn om te zien na alle "fantastische 6e plaats" en "ik was hier enkel om het mee te maken en te leren" berichten. Zou mij niet verbazen dat het grootste verschil tussen NL en BE (op medaille gebied) vooral te maken heeft met ambitie.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Hockeythrillerdrama, volleybalthrillerdrama, handbalthrillerdrama...

Ik heb een stevig shotje Churandy nodig om niet in een depressie te belanden.

606

• 23879 berichten
  • 12278 stemmen

otherfool schreef:

Hockeythrillerdrama, volleybalthrillerdrama, handbalthrillerdrama...

Ik heb een stevig shotje Churandy nodig om niet in een depressie te belanden.

Het is me wat allemaal ja, Handbal was echt net niet.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Da's dan de keerzijde van de medaille (hah), in België zijn we dolgelukkig met 6, in Nederland zijn 16 medailles nog niet genoeg

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

En dan met name te weinig gouden

Ik vermoed dat toen er een paar onverwachte gouden plakken werden behaald het gevoel kwam dat we die lijn wel even door zouden gaan trekken. Schippers, en handbal-, hockey- en/of volleybal. Maar zij strandden allen. Behoudens dan de hockey dames (nog).

Zit er verder nog iets in het vat?

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

Onderhond schreef:

Wat me nog het meeste opviel gisteren was de tomeloze teleurstelling met het zilver. Redelijk onBelgisch en fijn om te zien na alle "fantastische 6e plaats" en "ik was hier enkel om het mee te maken en te leren" berichten. Zou mij niet verbazen dat het grootste verschil tussen NL en BE (op medaille gebied) vooral te maken heeft met ambitie.

Ja, dat verbaast me al jaren aan de Belgen. Gaan ze naar een EK/WK is het altijd van: 'we proberen zover mogelijk te komen' en 'als we de volgende ronde halen is het tournooi geslaagd'!

WTF? Je gaat toch hopelijk heen om proberen te winnen (op een faire manier, niet kostte wat kost)? Wat dat betreft had Wales het afgelopen EK de juiste instelling.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.