• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.654 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12856 stemmen

Zit misschien in ons bloed. Ook wel mooi dat we dan net goud halen op de zevenkamp. Een sport die om de constante gaat, niet om de pieken

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Joy4ever schreef:

En dan met name te weinig gouden

Ik vermoed dat toen er een paar onverwachte gouden plakken werden behaald het gevoel kwam dat we die lijn wel even door zouden gaan trekken. Schippers, en handbal-, hockey- en/of volleybal. Maar zij strandden allen. Behoudens dan de hockey dames (nog).

Zit er verder nog iets in het vat?

BMX en boksen eventueel. Meer zie ik ook niet.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

mjk87 schreef:

BMX en boksen eventueel. Meer zie ik ook niet.

Wellicht de springruiters individueel...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

1-to-watch Klamertje moet ook nog

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Wellicht de springruiters individueel...

Daar dacht ik net ook aan. Nogmaals zo slecht zal niet snel gebeuren.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Joy4ever schreef:

En dan met name te weinig gouden

Ik vermoed dat toen er een paar onverwachte gouden plakken werden behaald het gevoel kwam dat we die lijn wel even door zouden gaan trekken. Schippers, en handbal-, hockey- en/of volleybal. Maar zij strandden allen. Behoudens dan de hockey dames (nog).

Zit er verder nog iets in het vat?

8 Gouden plakken is toch al iets meer dan ik vooraf had verwacht (7) en daarbij de op-1-na beste prestatie ooit van NL (hoewel "we" nu meer deelnemers hebben).

Het aantal medailles totaal valt wel tegen (al komen er vast nog een stuk of 4 bij). Als we in totaal 10 gouden plakken binnen hengelen, is het absoluut geen slechte Spelen.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Toch wel heerlijk, die relaxedheid van Martina. Wat een fijne sporter toch. Je kunt begrip opbrengen voor de tomeloze ambitie van een Schippers, maar zo'n Martina die gewoon blij blijft bij een vijfde plaats is mij toch liever. Misschien moet ik ook maar Belg worden.

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Onderhond schreef:

Zou mij niet verbazen dat het grootste verschil tussen NL en BE (op medaille gebied) vooral te maken heeft met ambitie.

‘t Zou kunnen dat mentaliteit een rol speelt, maar organisatie is misschien nog wel een belangrijker factor. Volgens mij is vanaf de jaren negentig een professionaliseringsslag gemaakt in Nederland voor wat betreft faciliteiten, opleiding/training en algeheel topsportklimaat.

Weet niet hoe dat in België is (sowieso ‘kleiner’ qua inwonertal): hoe zit het qua nationale aanpak/organisatie met die taalbarrière? Die misschien ook een cultuurgrens is? Zo laag staat BE trouwens niet op de olympische medailleladder aller tijden, dacht ik (dertigste of zo?)

Tot ver in de jaren tachtig bakte Nederland er in ieder geval (ook) weinig van. En de achterstand op de Angelsaksen haal je nooit in. Daar zit sport echt in de genen. De Britten hebben de moderne sport natuurlijk zo’n beetje uitgevonden.

Alles in aanmerking genomen kan Nederland in dit tijdsgewricht op de Spelen uitgaan van zo’n 15 à 20 medailles; wat dat betreft voldoet ‘Team NL’ nu gewoon aan de verwachtingen. Positieve uitschieters zijn altijd mogelijk natuurlijk – Sydney 2000 – maar je hebt niet elke vier jaar een aantal bijzondere toppers (Inge de Bruijn, Pieter van de Hoogeband en Irene van Moorsel) tot je beschikking, die ook nog eens de maximale buit binnenslepen.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ben het met Ferdydurke eens, en een grote rol heeft daar volgens mij het volleybalteam van Zwerver, Blange (en Selinger) in gespeeld. Ineens was er de mentaliteit van "als je focust dan kun je succes halen" Het geluk van daarna, met de zwemmers De Bruin en Hoogenband en Leontien van Moorsel op de fiets sloot precies aan. Sinds een jaar of twintig tellen we gewoon mee op de ZomerSpelen. Niet elke editie in dezelfde sporten, maar in de breedte doen we zeker mee.

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Irene

Excuses aan Leontien.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ja, was dat nou een vergissing met Irene Moors?

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Denk het.

Maar ach, er zijn bepaalde gelegenheden waarbij het per ongeluk verwisselen van vrouwennamen ernstiger consequenties kan hebben

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hockeydames vanavond goud en we hebben mooie Spelen gehad. Waar vedettes van hun troon vielen en waar onbekende namen eeuwige helden werden.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Eerst nog even de BicycleMotoXrossers, en de paardmannen. Dan gaan we afsluiten. Oh ja, en die boksdame nog, die had ik al vanaf het begin in het oog als medaillekandidaat.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Je vraagt je ook af waarom er zadels op die crossfietsjes zitten, want pas als ze op die zadels zitten zien ze er echt achterlijk uit. En tijdens de race heeft zo'n zadel toch nul komma nul zin.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ok Laura! Hahaha...

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Gorkom mooi drie in eerste heat.

Nou ja, ik ben het overzicht kwijt eerlijk gezegd. Misschien is hij al door tot in de finale.

Nu zag ik, geloof ik, een finale heat met twee nederlanders (Van Gendt en Kimmann). Maar het is me moeilijk goed te zien, eigenlijk. Vreemde sport.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Spannend, nu de finale dus. Kijken, mensen!

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Met Neil Young live op de speakers is dit wel heel cool.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ach, en een val. Sjezus.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ja, daar kan je niet om heen, wat een shit. Bah en bah.... en bah.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12856 stemmen

Even naar de BMXen zitten kijken, maar mij toch wat teveel een loterij. Als eerste door de bocht en dan kom je er doorgaans op techniek, de rest daarachter hangt meestal af van wie waar gevallen is.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ja, je hebt gelijk. Maar loterijen zijn wel spannend natuurlijk. Meer loterij dan de wegwedstrijd fietsen lijkt het me niet. Eendagsfietswedstrijden zijn pas echt een heerlijke loterij.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12856 stemmen

Daar komt het er vooral op neer de koers te lezen en de juiste beslissingen te nemen op de juiste momenten. Af en toe zijn er ook valpartijen die de uitslag bepalen uiteraard, maar daar wordt toch meer gewonnen op talent heb ik de indruk.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Zal allemaal wel met jouw indruk. Mijn indruk is dat ik lekker geniet van sport die ik anders weinig zie. Ieder zijn plezier, O'hond.

starbright boy (moderator films)

• 22414 berichten
  • 5114 stemmen

Heerlijke sport vind ik het ook. En Nederland is er een behoorlijk belangrijk land in.

Vind het overigens niet meer een loterij als pakweg een massasprint op de weg trouwens. Heel veel techniek en snelle keuzes ook. Springen of fietsen over de bulten. Het eerste is risico nemen het tweede is trager en als je bij springen verkeerd terechtkomt ben je de snelheid kwijt en val je stil. Of erger. Hoe snij je de bochten aan (wat soms een beetje aan baanwielrennen doet denken). Ga je bovenin inhalen?

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12856 stemmen

't was niet mijn bedoeling je plezier te verpesten , zag het gewoon voor het eerst vandaag. Moest die Belgische een medaille gewonnen hebben zou ik het veruit de minste medaille van de (dan) 7 gevonden hebben.

• 22414 berichten
  • 5114 stemmen

Graaf Machine schreef:

Oh ja, en die boksdame nog, die had ik al vanaf het begin in het oog als medaillekandidaat.

Komen sowieso nog twee medailles aan. Hockeydames hebben minstens zilver en Fontijn heeft minstens brons. Volgens mij hebben we het dan gehad.

• 22414 berichten
  • 5114 stemmen

Fontijn minimaal zilver

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8285 stemmen

Bij de hockeydames blijkt maar weer wat voor een k*tvolkslied we hebben. Traag, lelijk, slecht mee te zingen en niets zeggend over Nederland en haar volk.

Fontijn trouwens mooi gedaan, want ik vond de Chinese razendsnel en echt niet slecht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.